Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Gizabanakoen modulu kognitibo bereziak azaleratzen dituzte ^ Barneandituzten ezagutza mota bereziak. 3) Aurreko muturreko bi teorien artean, badaudebeste erdibideko teoria batzuk. Hauen artean, asko landutakoak dira paradigmakonduktista moderatuan eta paradigma kognitibo moderatuan kokatzen direnak.. Konduktismo moderatua?
2001
‎deituko dena, hizkuntzak kategoria sozial modura funtzionatzenduenean, kategoria horien inguruan sortzen diren talde linguistikoen harremanakulertzeko. Eskola horren inguruan sortzen dira beste bi teoria, talde linguistikoenarteko harremanak aztertzeko: 1), bizitasun etnolinguistikoa?
‎Aurreko atalean ere, teoria hauek erabiliz, euskal testuinguruan ikerketaezberdinetan lortutako emaitzak aipatu dira. Hori dena egin ondoren, lan honenikerketa enpirikora hurbilduko gara, bertan euskararen erabilera azaltzeko kontuanhartzen diren bi teoria aipatuz (identitate etnolinguistikoa eta sare sozialak) etateoria horien alderdi batzuk azpimarratuz.
‎Biirizpide horien konbinazioak ondorengo esparru teorikoak hautatzera eraman gaitu: a) bizitasun etnolinguistikoarena; b) sare soziala; c) ukipen egoeran dauden hizkuntz eta hiztun taldeekiko jarrerak eta motibazioak; d) identitate etnolinguistikoa, eta e) sare sozialak. Aurreneko ataletan, teoria horietaz mintzatu da; horregatik, ondorengo azpiataletan, azkeneko bi teorien alderdi batzuetan sakonduko da, batezere hizkuntzen erabileraren azalpenarekin zerikusia duten alderdietan.
‎Baina Europako tradizioan, ordea, psikologia sozialaren, ikuspegi soziala? azpimarratu da eta, ondorioz, bi teoria kognitibo original lantzen dira: 1) Identitate sozialaren teoria, eta 2) Eragin sozialaren teoria, eta bihoriekin lotzen diren arloak:
2004
‎Estetika deituriko arloa osatzen duten auziak bi teoriarekin batcra garatu dira Mendebaldeko pentsamenduan, alegia, edertasunaren teoriarekin eta artearen teoriarekin. Platonizan zen lehenbizikoa bien inguruko hausnarketa cgin zuena.
2007
‎Pertsonari buruz duten ikuspegian da bi teoria horien arteko ezberdintasunnagusia. Piaget-en ustez, pertsona izaki aktibo bat da, eta objektuen gain egitendituen ekintzen bidez lortzen du ezagutza; hau da, umea zientzialari aktibo bat da, ingurunearekiko harremanen bidez munduari buruzko ezagutza eraikitzen duenaeta gero eta konplexuagoak diren pentsatzeko erak lantzen dituena.
2009
‎Erretiroari egokitzeko prozesua deskribatzeko orduan, bi teoria psikosozialerabiltzen dira, bereziki: batetik, Jardutearen teoria (Havighurst, 1961), eta, bestetik, Desloturaren teoria (Cumming eta Henry, 1961).
2010
‎aztertzeari, betiere akzio zibila aintzat hartuz. Eztabaida askoren ondorio, akzioaren gainean hamaika teoria sortu dira, eta guztiak kapitulu honetan aztertuko diren bi teoria nagusien gainean sailka daitezke55 Argi gera bedi ez dela gure asmoa teoria horien formulazioan eta ñabarduretan indar egitea. Nahiz eta haiek aipatuko diren, egun akzioa ordenamendu juridikoan nola ulertzen den eta nola positibizatu den azaltzea da helburua, horretarako kontzeptu horren eboluzioari so egin behar bazaio ere.
‎Degenkolb, H., Einlassungszwang und Urteilsnorm. ...zig, 1877; Plosz, Beiträge zur Theorie des Klagerechts, Leipzig, 1880; Rocco, A., La sentencia civil, Mexiko, 1945; Gimeno Sendra, V., Fundamentos del Derecho Procesal, op.cit., 133 or.; Moreno Catena, V., Cortés Domínguez, V., Gimeno Sendra, V., Introducción al Derecho Procesal, op.cit., 257 or.; eta Asensio Mellado, J. M., Introducción al Derecho Procesal, op.cit., 180 eta 184 or. Nahiz eta bi teoria nagusi hauek eta beraien gainean sortutakoek akzioaren hainbat ikusmolde eta ezaugarri aldarrikatu, egun akzio motarik (adibidez, erreibindikatzailea?) ez dela adierazi behar da, zuzenbide erromatarretik aurrera egile askok mantendu zuten bezala; gaur egun, kontzeptu bakarra eta bateratua da, nahiz eta haren alderdi zehatz eta abstraktuaz mintza daitekeen (honen harira, aspaldi Gutierrez d... Gaur egun, berehala ikusiko den legez, argi geratu da akzioa bakarrik eta soilik epaileei eskatzeko erabil daitekeela.
2012
‎Nazioarteko zuzenbidearen praktikak erakusten digu bi teorien arteko nahasketa gertatzen dela. Estatu soberano bezala beste estatuekin harremanak izandaitezen, bigarrenak aurrekoa hala errekonozitu du.
2014
‎Azken zatian, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai: ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
‎Horregatik, autore batzuen iritzian (Follette eta Houts, 1996) sistema nosologikoak teorikoagoa behar luke izan, item espezifikoen artean erlazioak ezartzeko, portaera berak kausa bat baino gehiago izan baititzake. Beharrezkoa da nahastearen kausa ulertzea, horretarako bi teoria kontrajarri behar badira ere.
2015
‎Aipatu eredu hauetako bakoitzak zehazteke dauden parametroak dituzte, gure azterketan parametrohauek ahalik eta hobekien mugatzen saiatuko gara eremu teorien bidez egindako simulazioak parametrodesberdinentzako eredu efektiboek emandako eboluzioekin konparatuz (lan honen lehen zatia Achucarroet al. (2014) artikuluan aurki daiteke). Horrela eboluzioa hobekien deskribatzen duten parametroakidentifikatzeaz gain, bi teoria efektiboen artean parametro optimo hauentzat sistemaren benetako higidurahobekien imitatzen duena aukeratuko dugu.
‎Esanahi pertsonal eta instituzional horien arteko lotura nabarmena da Egoera didaktikoen teorian, baina IOSek ere aspektu horiek berak integratzen ditu bere proposamenean. Loturak aurki daitezke, horrenbestez, bi teoria horien artean.
‎Kapitulu honetan azidoei eta baseei buruzko bi teoria aztertuko ditugu: Arrheniusena (1887koa) eta Brönsted Lowry rena (1923koa).
2017
‎Gizonek emakumeek bainoharagi kontsumo altuagoa zuten hainbat ikerketetan bezala (Maguire eta Monsivais, 2015; Meier etaChristen, 2012; Wang et al., 2010). Sexu desberdintasun hau azaltzen saiatzen diren bi teoria ditugu; alde batetik, emakumeak osasuna eta animalien ongizateaz gehiago arduratzen direla (Clonan et al., 2015) eta bestetik, gizonen haragi kontsumoa eta maskulinotasunaren arteko erlazioa dugu (Wang et al., 2010). Dietaren eta haragiaren berotegi efektuko gasen isurtzean aurkitu ziren sexu desberdintasunakharagi kontsumoarekin lotuta daude, haragia elikagai taldeetatik gehien isurtzen d... Horregatik, gizonen berotegi efektuko gasen isurtzeabai dieta orokorrean bai haragia berariazko aztertu zenean altuagoa izan zen, Frantzian egin zuten besteikerketa batean bezala (Vieux et al., 2012).
2019
‎Hain zuzen ere, izan dira lehenago hainbat lan aipatutako bi teoriek baztertzen dituzten alternantziamotak aurkitu dituztenak, tartean swahili ingelesa eta kroaziera ingelesa hizkuntza pareetako KAaztertu duten hainbat lan (Jake et al., 2002). Alabaina, MacSwan eta Colinaren lanean ustezko kontraadibide horiek tratatzen dira eta, adibide morfologiko hauek sintagma mailako hizki moduan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia