2010
|
|
Arte, urki, lizar, ipuru, intxaurrondo eta haltzaren egurra: erregai ona da, baina
|
bi
ordu baino gehiago behar dira txingar egokiak lortzeko.
|
2014
|
|
Denbora jakin batean pertsona normal batek jango ez lukeen janari kantitatea jaten du. Betekadan, janari kantitate handiak irensten dira
|
bi
ordu baino gutxiagoan. Betekada gertatzen ari den bitartean, bulimikoak ez du kontrolatzen jatearen portaera.
|
2019
|
|
Telebista ikusten igarotako denboraren kasuan, AAP ren gomendioak betetzen ez zutenenehunekoa, %51, 2a zen haurretan eta %64, 1a nerabeetan (p< 0,01). Gainera, azpimarratzekoa daDerrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleen kasuan, telebista egunean
|
bi
ordu baino gehiago ikustenzuten ikasleen kopurua ia bikoitza zela, bi ordu baino gutxiago ikusten zutenekin alderatuz (%35, 9aeta %64, 1a hurrenez hurren). Ordenagailuaren erabileraren ordu kopuruaren kasuan, AAP rengomendioak betetzen ez zituzten haurren ehunekoa %17koa izan eta nerabeetan %53, 7a (p< 0,001). Azkenik, multimedia gailuetan pasatutako denbora totalari zegokionez, bi adin tarteen artean ereezberdintasunak aurkitu ziren (p< 0,001); AAP ren gomendioak betetzen ez zutenen ehunekoa, haurretan %83, 7a eta nerabeetan %95, 5ekoa zelarik.
|
|
Telebista ikusten igarotako denboraren kasuan, AAP ren gomendioak betetzen ez zutenenehunekoa, %51, 2a zen haurretan eta %64, 1a nerabeetan (p< 0,01). Gainera, azpimarratzekoa daDerrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleen kasuan, telebista egunean bi ordu baino gehiago ikustenzuten ikasleen kopurua ia bikoitza zela,
|
bi
ordu baino gutxiago ikusten zutenekin alderatuz (%35, 9aeta %64, 1a hurrenez hurren). Ordenagailuaren erabileraren ordu kopuruaren kasuan, AAP rengomendioak betetzen ez zituzten haurren ehunekoa %17koa izan eta nerabeetan %53, 7a (p< 0,001). Azkenik, multimedia gailuetan pasatutako denbora totalari zegokionez, bi adin tarteen artean ereezberdintasunak aurkitu ziren (p< 0,001); AAP ren gomendioak betetzen ez zutenen ehunekoa, haurretan %83, 7a eta nerabeetan %95, 5ekoa zelarik.
|
|
Ondoren azaltzen den 2 Taulan, multimedia jarduera sedentarioak eta Kidmed Indizearenarteko erlazioa adinaren arabera deskribatzen da.Telebista eta ordenagailuaren aurrean igarotakoorduen kasuetan ez zen erlaziorik aurkitu haur eta nerabeen artean. Hala ere, joera bat deskribatu zen.Zenbat eta ordu gehiago eman bi gailuetan, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura okerragoa zen.Bideo kontsolen kasuan, haurretan ezberdintasun estatistikoak aurkitu ziren egunean bi ordu bainogutxiago eta
|
bi
ordu baino gehiago ematen zutenen artean (p< 0,05). Honela, egunean bideo jokoetanjolasten bi ordu baino gutxiago ematen zutenen artean, gehienek (%87, 9a) Dieta Mediterraneoarekikoatxikidura ona zuten.
|
|
Hala ere, joera bat deskribatu zen.Zenbat eta ordu gehiago eman bi gailuetan, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura okerragoa zen.Bideo kontsolen kasuan, haurretan ezberdintasun estatistikoak aurkitu ziren egunean bi ordu bainogutxiago eta bi ordu baino gehiago ematen zutenen artean (p< 0,05). Honela, egunean bideo jokoetanjolasten
|
bi
ordu baino gutxiago ematen zutenen artean, gehienek (%87, 9a) Dieta Mediterraneoarekikoatxikidura ona zuten. Nerabeen kasuan, bideo kontsolari zegokionez, joera bera topatu zen nahiz eta ezzen ezberdintasun estatistikorik deskribatu.
|
|
Nerabeen kasuan, bideo kontsolari zegokionez, joera bera topatu zen nahiz eta ezzen ezberdintasun estatistikorik deskribatu. Multimedia gailuetan pasatutako denbora totalarizegokionez, haurren kasuan ere egunean
|
bi
ordu baino gutxiago eta bi ordu baino gehiago erabiltzenzutenen artean erlazioa deskribatu zen (p< 0,05). Modu honetan, denbora multimedia totalean eguneanbi ordu baino gutxiago ematen zutenen %20, 9ak Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ona zuten (%20, 9a). Nerabeen kasuan, joera bera topatu zen, nahiz eta ez zen ezberdintasun estatistikorik aurkitu.
|
|
Nerabeen kasuan, bideo kontsolari zegokionez, joera bera topatu zen nahiz eta ezzen ezberdintasun estatistikorik deskribatu. Multimedia gailuetan pasatutako denbora totalarizegokionez, haurren kasuan ere egunean bi ordu baino gutxiago eta
|
bi
ordu baino gehiago erabiltzenzutenen artean erlazioa deskribatu zen (p< 0,05). Modu honetan, denbora multimedia totalean eguneanbi ordu baino gutxiago ematen zutenen %20, 9ak Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ona zuten (%20, 9a). Nerabeen kasuan, joera bera topatu zen, nahiz eta ez zen ezberdintasun estatistikorik aurkitu.
|
|
Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura eta multimediajarduera sedentarioen arteko erlazioari zegokionez, bazirudien zenbat eta denbora gehiago emanekintza sedentarioetan, elikadura ohitura ez osasungarriarekin erlazionatzen zela haur gazteetan. Izanere, egunero, batez beste,
|
bi
ordu baino gehiago kontsoletara jokatzen ematen zuten haurrek, KidmedIndize okerragoa zuten. Eta era berean, multimedia denbora totalari zegokionez, egunero, bataz beste, bi ordu baino gehiago jarduera sedentario totalean ematen zuten haurrek ere, Dieta Mediterraneoaokerrago jarraitzen zuten.
|
|
Izanere, egunero, batez beste, bi ordu baino gehiago kontsoletara jokatzen ematen zuten haurrek, KidmedIndize okerragoa zuten. Eta era berean, multimedia denbora totalari zegokionez, egunero, bataz beste,
|
bi
ordu baino gehiago jarduera sedentario totalean ematen zuten haurrek ere, Dieta Mediterraneoaokerrago jarraitzen zuten.
|
|
Bestetik, multimedia jarduera sedentarioak eta Dieta Mediterraneoarekiko atxikiduraren arteko erlazioaridagokionez, aurreko ikerketek ere guk deskribatutako asoziazio adierazgarriak erakutsi dituzte (Iaccarino et al., 2017). Honela, gure emaitzen arabera, egunean
|
bi
ordu baino gehiago multimediagailuetan pasatzen zuten haurrek gazteek baino Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura txarragoa zuten; eta era berean, egunean bideo-jokoetan bi ordu baino gehiago jolasten zutenek ere Kidmed Indizeokerragoa zuten. Hortaz, multimedia ohitura sedentarioak eta dieta ez osasuntsuak eskutik zihoazelaematen zuen, beste autore batzuek lehenago ere baieztatu zuten bezala (Hobbs et al., 2015 Autoreenesanetan, erlazio honetako zioak ez zeuden oso argi eta honen inguruan gehiago ikertzeko beharrazegoela azpimarratu zuten..., baina fruitua eta barazkiak gutxiago jaten zuten ikasleek, eta Kilokaloriaaltuko edo nutrienterik gabeko elikagaiak eta edariak hartzen zituztenak, sedentarioagoak zirelaematen zen.
|
|
Bestetik, multimedia jarduera sedentarioak eta Dieta Mediterraneoarekiko atxikiduraren arteko erlazioaridagokionez, aurreko ikerketek ere guk deskribatutako asoziazio adierazgarriak erakutsi dituzte (Iaccarino et al., 2017). Honela, gure emaitzen arabera, egunean bi ordu baino gehiago multimediagailuetan pasatzen zuten haurrek gazteek baino Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura txarragoa zuten; eta era berean, egunean bideo-jokoetan
|
bi
ordu baino gehiago jolasten zutenek ere Kidmed Indizeokerragoa zuten. Hortaz, multimedia ohitura sedentarioak eta dieta ez osasuntsuak eskutik zihoazelaematen zuen, beste autore batzuek lehenago ere baieztatu zuten bezala (Hobbs et al., 2015 Autoreenesanetan, erlazio honetako zioak ez zeuden oso argi eta honen inguruan gehiago ikertzeko beharrazegoela azpimarratu zuten..., baina fruitua eta barazkiak gutxiago jaten zuten ikasleek, eta Kilokaloriaaltuko edo nutrienterik gabeko elikagaiak eta edariak hartzen zituztenak, sedentarioagoak zirelaematen zen.
|