Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Zikloa amaitzeko, genioen lez, Martin Lezetak kontatzen dituen hamar mikroipuinak ispilatzen dira Narrazioak bildumako" Estazioko begiradak" ipuinak dakartzan hamar mikroipuinetan. " Oroimena eta desira" k zikloaren bi norabideak ezartzen ditu, oroimenak iragana eta desirak etorkizuna. Beraz, hasieran hamar ipuinek osatutako ipuina dugu eta amaieran beste horrenbeste, tartean hamarka egituratzen diren hiru bildumak.
2008
‎" Bai garbi. Baina bi norabideetan: batzuk sumiso direlako gatazkaren alde batekiko, beste batzuek gatazkaren beste aldekiko.
2019
‎Gerrako kronikak eleberriaren gaztelaniazko aurkezpenean Jon Juaristik esandakoen arabera, ezkontza barruko gatazkak eta Gerra Zibilaren gaiak obsesionatu egiten dute protagonista. Juaristiren aburuz, pertsonaiak nortasun neurotiko obsesiboa du, eta bere barneko ezinegonari ihes egiteko bi norabide ditu, emaztearen adulterioa eta Gerra Zibilaren oroimena:
2021
‎Helduen antzera, nerabeek ere kezka, jakin min eta sena dute artearekiko, eta adierazpide desberdinekin harremana dutela zioen NE1 ek, baina horri erantzuteko eta gaitasun artistiko literarioak garatu ahal izateko, bi norabidetako proposamenei heldu behar zaiela uste du IE7 k: erreferentziazkoa eta kanonikoa den literatura ezagutarazteko eta lantzeko moduei buruz hausnartu, bata, eta haien imajinarioa horren parte nola egin daitekeen aztertu, bestea.
‎" 1970eko hamarkadatik aurrera, literatura irakastearen helburu behinena ikasleari gaitasun komunikatiboak garatzen irakastea bihurtu da. Irakasgaiaren helburuak bi norabidetan banatu dira: formazioaren alorrean, ikasleari testuak irakurtzen, ulertzen, interpretatzen, baloratzen eta ekoizten irakatsi nahi zaio; eremu funtzionalean, berriz, ikasleak irakurtzera zaletzea da helburua".
‎Modu berean, ikasleriarengan literatur esperientzia ondoren aipatzen den Dewey-ren (1995) esperientzia hezitzailearen ideiarekin nolabaiteko lotura du horrek sorraraztea bilatzen da heziketa literarioaren bidez, hots, ikasleari norbaitek, noizbait eta nonbait idatzitako hitzek berarekiko zein munduarekiko duten harremana deskubritzeko aukera eskaintzea (Zayas, 2011). Horrez gain, heziketa literarioak irakurketetan gidatzea ere badakarrela baieztatzen du autoreak (op.), eta bi norabidetan proposatzen du gidaritza lana: alde batetik, estetikoa denaren agerpena gertatzeko ikasleari erakustea, eskaintzea eta hura gonbidatzea; eta, bestetik, eskutik helduta, irakurleari egon daitezkeen oztopoak gainditzen laguntzea, batez ere, laguntza hori etorkizunean ez duenerako, eta, zentzu horretan, laguntzeak ikaskuntza, irakurketa estrategiak, eta abar eskatzen ditu.
‎Espazioak, oro har, eta ikaskuntza lotuta daude, eta batak bestea baldintzatzen du, bi norabidetan, gainera, ikaskuntza espazioek ikasesperientziaren izaera definitzen duten heinean (Gobbi eta Rovea, 2021). Hori COVID sortutako osasun krisiaren ondorioz nabarmen geratu den zerbait izan da, ikastetxeek online formatura jo eta ikasesperientzia hori birtual bihurtu delako, baina, halaber, espazioek zein testuinguruek duten garrantziaz jakitun, hezkuntza komunitatea pandemiaren osteko ikastetxeen, ikasgelen eta ikasjardunaren izaera eta baldintzak berpentsatzera eraman baitu (op.).
‎Hala eta guztiz ere, hau ez da hezkuntzak aurre egin behar dion erronka bakarra. Hezkuntza flotagarritzat har badaiteke, arestian aipatutako bi norabidetako printzipioari jarraiki, halako gizartera jotzen ari dela pentsa daiteke. Flotagarria eta likidoa, Baumanek (2000) modernitatea definitzen duen moduan, eta modernitate likido edo" bigun" fluida erabiltzen du berak gaztelaniazko bertsioan horrek gizakion izaera" modu erradikalean", errotik aldatzera iritsi da (op.: 13).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia