2005
|
|
Zikloa amaitzeko, genioen lez, Martin Lezetak kontatzen dituen hamar mikroipuinak ispilatzen dira Narrazioak bildumako" Estazioko begiradak" ipuinak dakartzan hamar mikroipuinetan. " Oroimena eta desira" k zikloaren
|
bi
norabideak ezartzen ditu, oroimenak iragana eta desirak etorkizuna. Beraz, hasieran hamar ipuinek osatutako ipuina dugu eta amaieran beste horrenbeste, tartean hamarka egituratzen diren hiru bildumak.
|
2008
|
|
" Bai garbi. Baina
|
bi
norabideetan: batzuk sumiso direlako gatazkaren alde batekiko, beste batzuek gatazkaren beste aldekiko.
|
2019
|
|
Gerrako kronikak eleberriaren gaztelaniazko aurkezpenean Jon Juaristik esandakoen arabera, ezkontza barruko gatazkak eta Gerra Zibilaren gaiak obsesionatu egiten dute protagonista. Juaristiren aburuz, pertsonaiak nortasun neurotiko obsesiboa du, eta bere barneko ezinegonari ihes egiteko
|
bi
norabide ditu, emaztearen adulterioa eta Gerra Zibilaren oroimena:
|
2021
|
|
Helduen antzera, nerabeek ere kezka, jakin min eta sena dute artearekiko, eta adierazpide desberdinekin harremana dutela zioen NE1 ek, baina horri erantzuteko eta gaitasun artistiko literarioak garatu ahal izateko,
|
bi
norabidetako proposamenei heldu behar zaiela uste du IE7 k: erreferentziazkoa eta kanonikoa den literatura ezagutarazteko eta lantzeko moduei buruz hausnartu, bata, eta haien imajinarioa horren parte nola egin daitekeen aztertu, bestea.
|
|
" 1970eko hamarkadatik aurrera, literatura irakastearen helburu behinena ikasleari gaitasun komunikatiboak garatzen irakastea bihurtu da. Irakasgaiaren helburuak
|
bi
norabidetan banatu dira: formazioaren alorrean, ikasleari testuak irakurtzen, ulertzen, interpretatzen, baloratzen eta ekoizten irakatsi nahi zaio; eremu funtzionalean, berriz, ikasleak irakurtzera zaletzea da helburua".
|
|
Modu berean, ikasleriarengan literatur esperientzia ondoren aipatzen den Dewey-ren (1995) esperientzia hezitzailearen ideiarekin nolabaiteko lotura du horrek sorraraztea bilatzen da heziketa literarioaren bidez, hots, ikasleari norbaitek, noizbait eta nonbait idatzitako hitzek berarekiko zein munduarekiko duten harremana deskubritzeko aukera eskaintzea (Zayas, 2011). Horrez gain, heziketa literarioak irakurketetan gidatzea ere badakarrela baieztatzen du autoreak (op.), eta
|
bi
norabidetan proposatzen du gidaritza lana: alde batetik, estetikoa denaren agerpena gertatzeko ikasleari erakustea, eskaintzea eta hura gonbidatzea; eta, bestetik, eskutik helduta, irakurleari egon daitezkeen oztopoak gainditzen laguntzea, batez ere, laguntza hori etorkizunean ez duenerako, eta, zentzu horretan, laguntzeak ikaskuntza, irakurketa estrategiak, eta abar eskatzen ditu.
|
|
Espazioak, oro har, eta ikaskuntza lotuta daude, eta batak bestea baldintzatzen du,
|
bi
norabidetan, gainera, ikaskuntza espazioek ikasesperientziaren izaera definitzen duten heinean (Gobbi eta Rovea, 2021). Hori COVID sortutako osasun krisiaren ondorioz nabarmen geratu den zerbait izan da, ikastetxeek online formatura jo eta ikasesperientzia hori birtual bihurtu delako, baina, halaber, espazioek zein testuinguruek duten garrantziaz jakitun, hezkuntza komunitatea pandemiaren osteko ikastetxeen, ikasgelen eta ikasjardunaren izaera eta baldintzak berpentsatzera eraman baitu (op.).
|
|
Hala eta guztiz ere, hau ez da hezkuntzak aurre egin behar dion erronka bakarra. Hezkuntza flotagarritzat har badaiteke, arestian aipatutako
|
bi
norabidetako printzipioari jarraiki, halako gizartera jotzen ari dela pentsa daiteke. Flotagarria eta likidoa, Baumanek (2000) modernitatea definitzen duen moduan, eta modernitate likido edo" bigun" fluida erabiltzen du berak gaztelaniazko bertsioan horrek gizakion izaera" modu erradikalean", errotik aldatzera iritsi da (op.: 13).
|