2007
|
|
Par exemple les m, urs des Grecs formoient bien mieux des poëtes que celles des Cimbres et des Teutons? 149 Are, ia Montesquieu-ren maneran (eta Herder-ek inoiz hainbeste egingo ez duen bezala), legeak eta ohiturak berak Fénelon ek herriaren karaktereaz harremanduak ikusten ditu(, les lois et les coutumes de son pays, le rapport qu, elles ont avec le tempérament des peuples?) 150 Poesia eta erretorikan: , les nations qui vivent sous un ciel tempéré goûtent moins que les peuples des pays chauds les métaphores dures et hardies? 151 Herrien izaera hauek ez dira platonikoki eternal eta aldaezinak, historikotasunaren kontzientzia garbia du Fénelon ek(. Zeitgeist?) 152 Alabaina, zuhaitzak orain
|
bi
mila urteko berak diren legez153, gizon emakumeak beti berdinak izan dira, eta nazio bakoitzak beti bere gorputza dizu, bere jeinua eta bere ohiturak154, eta bere hizkuntza (nazioaren baliokide gisa aipatua: –une poësie qui fasse honneur à notre nation et à notre langue? 155, etab.).
|
2008
|
|
1930 urtea arte jendea bizi izan zen bertan. Orduantxe atera ziren bertatik azkeneko biztanleak, orduantxe bukatu zen
|
bi
mila urteko bizitza, 1930eko abuztuaren 28an hain zuzen, egun eguzkitsu batean gauzak jaso eta irla utzi zutenean, betiko. Berrogei lagun baino gutxiago ziren orduan herrian, gazteak alde eginak ziren lur berrien bila eta jende heldua baino ez zen geratzen irlan.
|
2009
|
|
bigarren mailan geratzen zitzaizkiola, manifestazio nagusi haien aurrean; egia zen, ebanjeliora joz gero, halako kontraesanak azaleratzen zitzaizkiola; Teofilo Mariak, baina, bere gain hartzen zituen kontraesan haiek guztiak, errudun usteak eta eskrupulu ustelak alboratuta, kontzientziaren ustezko akusazioei zuribideak nonahi aurkituz; izan ere,. Ezpataz hiltzen duena ezpataz hiltzen da? esan zuen Jesusek, bai, baina nork uka zezakeen ezen kristautasunak nekez eutsiko ziola
|
bi
mila urteko etorkizun oparoari, hura bermatu zuèn ezpatari, excalibur ari? –
|
|
Azkenean, mendian galdutako eta Donejakuerako bidean zegoèn ermita batean bildu ziren, hiritik hurbil, meza eta guzti; Teofilo Mariak programatutako ekitaldi hark haren izaerarekin lotua behar zuen, umetan bizi izandako beste une aintzatsu batzuk gogoan: ...jeliora joz gero, halako kontraesanak azaleratzen zitzaizkiola; Teofilo Mariak, baina, bere gain hartzen zituen kontraesan haiek guztiak, errudun usteak eta eskrupulu ustelak alboratuta, kontzientziaren ustezko akusazioei zuribideak nonahi aurkituz; izan ere," Ezpataz hiltzen duena ezpataz hiltzen da" esan zuen Jesusek, bai, baina nork uka zezakeen ezen kristautasunak nekez eutsiko ziola
|
bi
mila urteko etorkizun oparoari, hura bermatu zuèn ezpatari –excalibur ari? – eutsi ezean?; izan ere, jende guztiak esaten zuen izeba Ernestina santa bat zela, apala, argia eta eskuzabala, baina izeba Ernestina Regina enean bizi zen, eta Regina eneari eusteko borroka latzak egin behar zituzten bai berak eta bai aitak ere fabrikan: esan nahi baita otso bat bezala jokatu behar zuela –ez al zen adierazgarria orbetarren armarria ere, Teofilo Mariaren irudimenak esanahi sinbolikoz beteta ikusi behar zuena, zeren bi otsok eusten baitzioten zuhaitz bati, aitak eta biek fabrikari eusten zioten bezala? –, beste batzuk ebanjelioaren espirituaren arabera bizi zitezen, ardiak bezala; horregatik esan zizkion, ausaz, aitak hitz haiek, Teofilo Mariari buru buruan sartuta geratu zitzaizkionak:
|
2016
|
|
Izan ere, ni ez naiz kristaua, Jainkoari eskerrak. Baina Elizari onartu behar zaio
|
bi
mila urteko historiak zer edo zer irakatsi diola: aditurik baldin badago bekatu kontuetan, hori Eliza da, eta, ondorioz, horren inguruan mendeetan zehar landutako doktrinak abiapuntu ezin hobea eskaintzen zidan nire remakerako.
|
2017
|
|
Museo hartakoak lehen irudiak baino ez ziren izan. Gero Nimrud etorri zen, XIII. mendean asiriarren hiriburua izandakoa; eta Hatra,
|
bi
mila urteko hiri historikoa.
|
2018
|
|
Dena erosoagoa litzateke, imajinatzen dut, kristauak izaten jarraituko bagenu: Elizak,
|
bi
mila urteko historian, hiletak ospatzeko makina izugarri ondo koipeztatua du. Sinestuna izan ala ez, onartu beharreko zerbait da hori.
|