Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2006
‎Navarrorum. Euskararen gaineko dokumentu nafarren bi mila urteko ondarea/ Dos mil años de documentos navarros sobre el euskera/ Two thousand years of Navarrese documents about the Basque language/ Deux mille ans de documents navarrais sur le langue basque [Erakusketa]. (e).
2007
‎Par exemple les m, urs des Grecs formoient bien mieux des poëtes que celles des Cimbres et des Teutons? 149 Are, ia Montesquieu-ren maneran (eta Herder-ek inoiz hainbeste egingo ez duen bezala), legeak eta ohiturak berak Fénelon ek herriaren karaktereaz harremanduak ikusten ditu(, les lois et les coutumes de son pays, le rapport qu, elles ont avec le tempérament des peuples?) 150 Poesia eta erretorikan: , les nations qui vivent sous un ciel tempéré goûtent moins que les peuples des pays chauds les métaphores dures et hardies? 151 Herrien izaera hauek ez dira platonikoki eternal eta aldaezinak, historikotasunaren kontzientzia garbia du Fénelon ek(. Zeitgeist?) 152 Alabaina, zuhaitzak orain bi mila urteko berak diren legez153, gizon emakumeak beti berdinak izan dira, eta nazio bakoitzak beti bere gorputza dizu, bere jeinua eta bere ohiturak154, eta bere hizkuntza (nazioaren baliokide gisa aipatua: –une poësie qui fasse honneur à notre nation et à notre langue? 155, etab.).
‎Debozio hitzak ez du esanahi yoga eta ezin du hori esan nahi: debozio eta yoga elkarneurgaitzak dira1336 (arazo hau ez da pentsaera hinduaren eta europarraren artekoa bakarrik; aski da gogoratzea Logos grekoa itzultzeko buruhausteen bi mila urteko historia). Holakoetan nabari da, dio Gipper ek?
‎Are, ia Montesquieu-ren maneran (eta Herder-ek inoiz hainbeste egingo ez duen bezala), legeak eta ohiturak berak Fénelon ek herriaren karaktereagaz harremanduak ikusten ditu («les lois et les coutumes de son pays, le rapport qu, elles ont avec le tempérament des peuples») 994 Poesia eta erretorikan: «Les nations qui vivent sous un ciel tempéré goûtent moins que les peuples des pays chauds les métaphores dures et hardies»995 Herrien izaera horiek ez dira platonikoki eternal eta aldaezinak, historikotasunaren kontzientzia garbia du Fénelon ek («Zeitgeist») 996 Alabaina, zuhaitzak orain bi mila urteko berak diren legez997, gizon emakumeak beti berdinak izan dira, eta nazio bakoitzak beti bere gorputza dizu, bere jeinua eta bere ohiturak998, eta bere hizkuntza (nazioaren baliokide gisa aipatua: «Une poësie qui fasse honneur à notre nation et à notre langue»999, etab.).
2008
‎1930 urtea arte jendea bizi izan zen bertan. Orduantxe atera ziren bertatik azkeneko biztanleak, orduantxe bukatu zen bi mila urteko bizitza, 1930eko abuztuaren 28an hain zuzen, egun eguzkitsu batean gauzak jaso eta irla utzi zutenean, betiko. Berrogei lagun baino gutxiago ziren orduan herrian, gazteak alde eginak ziren lur berrien bila eta jende heldua baino ez zen geratzen irlan.
‎Euskararen historia luzean, bi mila urte ingurukoa da guk, ondo edo txarto, ezagutzen dugun denbora tartea, eta bi mila urteko denbora tarte horretan, euskara beti agertu da zerbaiten gabezian, beti agertu da inoren menpean. Baina bi mila urteko denbora tarte horretan, gabeziak betetzeko nahia, eta gainerako hizkuntzen maila berean jartzeko gogoa ere aspalditik eta sarri agertu dira.
‎Euskararen historia luzean, bi mila urte ingurukoa da guk, ondo edo txarto, ezagutzen dugun denbora tartea, eta bi mila urteko denbora tarte horretan, euskara beti agertu da zerbaiten gabezian, beti agertu da inoren menpean. Baina bi mila urteko denbora tarte horretan, gabeziak betetzeko nahia, eta gainerako hizkuntzen maila berean jartzeko gogoa ere aspalditik eta sarri agertu dira. Nik neuk, dena dela, XX. mendearen erdialdean egin zen ahalegina jarriko nuke beste guztien gainean.
‎Euskararen Jatorriaren batzarrak ez du zerikusirik izan gai honekin. Publikoki eskatu dugu Iruña Okako informazioa argitaratzea, 3 biltzarra antolatu genuen bertan, nazioarteko batzorde zientifikoa eratzea, 10 bat urteko plangintza arkeologikoa eta bitarteko teknikoak aztarnategia arakatzeko baldintza onenetan, duela bi mila urteko euskara ikertzeko duen aberastasunagatik. Beste 400 bat urtetan euskaraz eztabaidatzen jarrai dezagun beste kate-begi bat BERRIA kazetan, adeitasunez.
2009
‎Angeles y Demonios filmak El Codigo da Vinci filmaren gisan kristautasunaren bi mila urteko historian sortzen joan diren misterio eta mitoak jorratzen ditu. Kasu honetan Brown idazleak Iluminati sekta hautatu du ardatz gisa.
‎bigarren mailan geratzen zitzaizkiola, manifestazio nagusi haien aurrean; egia zen, ebanjeliora joz gero, halako kontraesanak azaleratzen zitzaizkiola; Teofilo Mariak, baina, bere gain hartzen zituen kontraesan haiek guztiak, errudun usteak eta eskrupulu ustelak alboratuta, kontzientziaren ustezko akusazioei zuribideak nonahi aurkituz; izan ere,. Ezpataz hiltzen duena ezpataz hiltzen da? esan zuen Jesusek, bai, baina nork uka zezakeen ezen kristautasunak nekez eutsiko ziola bi mila urteko etorkizun oparoari, hura bermatu zuèn ezpatari, excalibur ari? –
‎Azkenean, mendian galdutako eta Donejakuerako bidean zegoèn ermita batean bildu ziren, hiritik hurbil, meza eta guzti; Teofilo Mariak programatutako ekitaldi hark haren izaerarekin lotua behar zuen, umetan bizi izandako beste une aintzatsu batzuk gogoan: ...jeliora joz gero, halako kontraesanak azaleratzen zitzaizkiola; Teofilo Mariak, baina, bere gain hartzen zituen kontraesan haiek guztiak, errudun usteak eta eskrupulu ustelak alboratuta, kontzientziaren ustezko akusazioei zuribideak nonahi aurkituz; izan ere," Ezpataz hiltzen duena ezpataz hiltzen da" esan zuen Jesusek, bai, baina nork uka zezakeen ezen kristautasunak nekez eutsiko ziola bi mila urteko etorkizun oparoari, hura bermatu zuèn ezpatari –excalibur ari? – eutsi ezean?; izan ere, jende guztiak esaten zuen izeba Ernestina santa bat zela, apala, argia eta eskuzabala, baina izeba Ernestina Regina enean bizi zen, eta Regina eneari eusteko borroka latzak egin behar zituzten bai berak eta bai aitak ere fabrikan: esan nahi baita otso bat bezala jokatu behar zuela –ez al zen adierazgarria orbetarren armarria ere, Teofilo Mariaren irudimenak esanahi sinbolikoz beteta ikusi behar zuena, zeren bi otsok eusten baitzioten zuhaitz bati, aitak eta biek fabrikari eusten zioten bezala? –, beste batzuk ebanjelioaren espirituaren arabera bizi zitezen, ardiak bezala; horregatik esan zizkion, ausaz, aitak hitz haiek, Teofilo Mariari buru buruan sartuta geratu zitzaizkionak:
2010
‎Kristau batek, nahiz eta asko beldurtiak, ahulak, ausardi gutxikoak izan, baditu arrazoiak itxaropentsu jarraitzeko, ez bakarrik beren bi mila urteko historia luze horrek erakusten duenagatik, baizik baita ziur delako ere Jesukristoren mezuak eta aginduek ezin dutela hutsik egin.
‎Horrela bada, Euskara zaharra bezain modernoa da (edo, nahiago bada, moderno bezain zaharra) nahiz eta, bistan da, nekez ulertuko geniokeen duela bi mila urteko euskaldun bati.
2011
‎Seguru al gaude, kontuak horrela direla? esana dugu batetik (eta bibliografia ezagunak nahi adina adibide ematen du horretaz), azken bi mila urteko historia ezagunak195 adibide ugari eskaintzen duela konpartimentazio soziofuntzional osagarri egonkorraz hainbat belaunaldi (zenbaitetan hainbat mende) iraun izandakoaz. galdera bestea da ordea: lehen bai, baina orain?
‎Horretarako bi mila urteko bilakaera azaldu da: erromatar garaikoa eta ondoko mendeetakoa alde batetik, eta bestetik azken 1.000 urtekoa.
‎Tamazight dira amazigeraz hitz egiten dutenak, baina europarrentzat berbereak, arabierazkoentzat Xelha, espainolen izendapenez Rifeño. Julio Caro Barojak duela bi mila urteko euskal jendeen antolaketa soziala ulertzeko Atlas mendietara begiratu behar genuela azaldu zigun, eta horra, orain Sarrionandiaren ikerketak gureganatu digu euskal herriak ulertzeko izugarrizko ikerketa; eta horrelakoek Nafarroako kronika historiko ugarik baino askoz gehiago argitzen digute garai zahar eta berrietako egoera.
‎Parmenides eta Platonekin abiatu den metafisikaren bi mila urteko historiak Hegelekin jo ei du bere gailurra: azkenean historia heldu da razionala izatera eta razionala dela jakitera; arrazoimenak azkenean erdietsi dizu guztiz berak oinarritzea bere burua.
‎1942ko Udako Seihilekoan itxaropena agertzen zuen, alemanek euren alemantasunaren, euren bere berearen(" Eigenes") jabe izaten ikasten bazuten eta libreki baliatzen, ostaletxe bat eta batzartegi bat Jainkoentzat, grekoen tenpluak ez bezalako bikaina, eraiki ahal izango zutela: mundu bat alegia, grekoek eraikitako bi mila urteko mundua askogatik gaindituko zuena. O.
‎Hitler eta Stalin: kultura versus barbaria, Hasiera Berria versus bi mila urteko errorearen azken errorea. deklarazioetan desnazifikaziorako komite frantsesari konfesatu dionez, NSDAPri atxikitzea eta eustea, komunismoa Alemanian erabat nagusitzea ekiditeko modu bakarra izan zen.
2012
‎Guk, urteak igaro ahala, barrenean hazi zaigun gizontxo kontentagaitzaren marmarra gero eta nabariago somatzen dugu. Atseginez ikusi nahi genuke film hau, haurtxo bihurturik, baina, geuren buruaz ahazturik orain bi mila urteko gizonen artean nahasteko zorian gaudenean, gizontxoaren garraxi latza entzuten dugu: –Ez, ez?
‎– Atseginez ikusi nahiko genuke fim hau, haurtxo bihurturik, baina geure buruaz ahazturik orain bi mila urteko gizonen artean nahasteko zorian gaudenean, gizontxoaren garraxi latza entzuten dugu: –Ez, ez?
‎(b) Atseginez ikusi nahi genuke film hau, haurtxo bihurturik, baina, geure buruaz ahazturik orain bi mila urteko gizonen arten nahasteko zorian gaudenean, gizontxoaren garraxi latza entzuten dugu. (ZIN:
2014
‎Ez bagenitu gogoan Lawrenceren beste irudiak, non Royal Air Forceko militar jantziekin edo Brough Superior motoan igoa azaltzen den, kosta egingo litzaiguke XX. mende hasierako gizaki bat dela sinestea. Izan ere, orain dela ehun urtekoa bezala izan daiteke duela mila edo bi mila urtekoa; Erdi Arokoa bezala Tazitoren zein Plinioren sasoikoa. Bestalde, zer lanbide izan dezake modu horretan apaindua dagoen gizon batek?
2015
‎Gutxienez bi mila urteko historia duen frisiera hizkuntza Erdi Aroaren hasieran ingurune zabalean erabiltzen zen ahoz eta idatziz, Ipar itsasoaren kostaldean zehar, Belgikatik ia Danimarkaraino. XVI. menderako, aldiz, alemanaren eta nederlanderaren eraginez idazteko ohitura galdu zen eta, batez ere, herri xehearen ahozko hizkuntza bihurtu zen.
‎Erlijioa bera erritu kontu huts bilakatua zen. Jainkoek lagundutako edota jainkoekin etsaitutako heroien ekintzen kontakizunak ez ziren sinesgarri duela bi mila urteko irakurle edo entzule erromatarrentzat. Eta zesarren jatorri jainkotiarra sinesgarri zatekeen Eneida ren kontsumitzaileentzat, goi klaseko hiritar sofistikatu haientzat?
2016
‎Izan ere, ni ez naiz kristaua, Jainkoari eskerrak. Baina Elizari onartu behar zaio bi mila urteko historiak zer edo zer irakatsi diola: aditurik baldin badago bekatu kontuetan, hori Eliza da, eta, ondorioz, horren inguruan mendeetan zehar landutako doktrinak abiapuntu ezin hobea eskaintzen zidan nire remakerako.
2017
‎Zergatik? Grafitoetan agertzen den euskara eta beraiek irudikatzen duten orain dela bi mila urtekoa, ez datozelako bat zenbait puntutan. Bestalde, EHUk aspaldi bereganatu nahi zuen aztarnategia, zelo ikaragarriak zituen Lurmen enpresa pribatuarekiko.
‎Museo hartakoak lehen irudiak baino ez ziren izan. Gero Nimrud etorri zen, XIII. mendean asiriarren hiriburua izandakoa; eta Hatra, bi mila urteko hiri historikoa.
‎Atzo zabaldu zuten Navarrorum. Euskararen gaineko dokumentu nafarren bi mila urteko ondarea erakusketa. Nafarroako Artxiboan dago ikusgai abendura arte.
‎Hala esaten zaie udako larreleku bereziei mendebaldean eta Gipuzkoako parte batean. Eta abeltzaintzako egitura hori oso zaharra da, K.a. bi mila urteko aztarnak badira behintzat. Alkorta, Kortadi, Gortasoro, Ganekogorta, Kortazar, Kortaberri, Azkargorta, Kortatu... toponimia zabala utzi du, baita Nafarroan ere. gazta??
‎Nahiz eta latinetik sortutako hizkuntzak jakin, ez gara gauza latina ulertzeko. Eta beti latina hartzen dugunez eredu, ziurtzat ematen da duela bi mila urteko euskara entzungo bagenu ez genukeela ulertuko. Eta nola ez dugun orduko euskara entzuteko aukerarik, sinetsi egiten ditugu adituen esanak.
‎Estaturik gabe, ez dago Naziorik. Bi mila urteko historian, berandu dator hizkuntza: milagarren urte inguruan latinetik sortua, Pizkundean bere amaren lekua hartuko du, erregearen hizkuntza izango da, eta Iraultza handian errepublikarena bilakatuko da.
2018
‎Nafarroako Gobernuak ekoitzi duen" Navarrorum. Euskararen gaineko dokumentu nafarren bi mila urteko ondarea" erakusketa Bruselan da aste huntan, eta ostegun huntan bisita daiteke hirian, Eskualdeen Komitearen bosgarren solairuan, Batiment Jacques Delors kalean, 99 eta 101 zenbakietan, Hizkuntzen Europako Egunaren karietara. Antso VI.a Jakituna errege nafartarrak sinatu zuen euskarari" lingua navarrorum" (nafarren hizkuntza) erraten zakon dokumentua, eta hura idatzi zeneko 850 urteurrena betetzen denean egin da erakusketa, Peio J. Monteano historialari, soziologo eta artxibozaina komisario.
‎Dena erosoagoa litzateke, imajinatzen dut, kristauak izaten jarraituko bagenu: Elizak, bi mila urteko historian, hiletak ospatzeko makina izugarri ondo koipeztatua du. Sinestuna izan ala ez, onartu beharreko zerbait da hori.
‎Damutua, traidorea, bakezalea? Gaur egungo hitzek ez dute fitsik balio duela bi mila urteko leialtasun eta traizioei buruz ari garelarik. Diokleziano enperadoreak ez zion Sebastiani barkatu, hori behintzat esan daiteke.
2019
‎Bide hori jorratu zuen Mitxelenak beste inork baino hobeto, eta, barne berreraiketarekin batera, duela bi mila urteko euskal sistema fonologikoaren berri eman zuen, harrezkeroztik euskal soinuek jasan dituzten bilakaerak azalduz. Halan XX. mendearen hasieran indoeuropeistek grezieraren, latinaren edo erromanistek erromantzearen historia eta etimologiari ekarri zieten ziurtasuna eman zion Mitxelenak euskal hizkuntzalaritzari.
2021
‎Hobe ganbeluaren irudiarekin segitu. Bi mila urte dira duela bi mila urteko hutsa zuzentzeko.
2022
‎Balmaseda, duela bi mila urteko Jerusalem
‎Hala, bada, Hochhuth ek Aita Santu jakin bat identifikatzen erraza den gizon bat, izena eta guztisalatu zuen, eta segituan egin zioten kontraerasoa, kristau herri osoa salatzen zuela esanez. Kristau herri osoaren kontrako salaketa, bere bi mila urteko historiarekin, ezin da frogatu, eta, frogatu ahal balitz, ikaragarria litzateke. Ez dirudi inori asko inporta zaionik tartean pertsonarik ez badago, eta ez da batere zaila, urrats bat gehiago eginda, honako hau esatea:
‎E? Zer uste dun pentsatuko duela bi mila urteko olibondo batek?
‎Duela bi mila urteko bat, erromatarrak etorri zitzaizkigunean, euskararen eremua gaur egun baino askoz ere zabalagoa zen, aitzineko kapituluetan ikusi dugun bezala, bereziki Akitanian. J K.ren aurretiko 75 urtean, Pompeio jeneralak hiri bat eraiki omen zuen Iruñeko zabaltza gora horretan.
2023
‎Ptolomeo geografo grekoa, II. mendean, izan zen aipatu zuen bakarra. Inork ez daki non zegoen zehazki eta, seguruena, haren izena ez da euskarazkoa,/ m/ fonema oso arraroa baitzen duela bi mila urteko euskaran, areago hitz hasieran. Latina edo zeltiberiera izan liteke, baskoien beste mintzairak.
‎Gu geu gure arteko paretak eta mugak indartzen ari al gara? Berriki bi mila urteko esku xume batek zorioneko bilakatu gaitu ustekabean euskaldun guztiok, ez dezagun gure zabarkeriaz poztasun hori hondatzen utzi.
‎" Duela bi mila urteko hizkuntza bat aztertzean, dena xehe xehe ezin baita frogatu"
‎Noski, puntu batzuetan posibilitateak eman ditugu, duela bi mila urteko hizkuntza bat aztertzean, dena xehe xehe ezin baita frogatu. Teorizazio bat egin dugu.
‎/ dene/. Gaurko: ' DENAK/ denek/ denok' Ez du mugatzailerik, ez komunztadurarik; duela bi mila urteko sisteman murgildu gara.
‎Baina ipuin batzuetan bezala, kasik bi mila urteko letargia baten buruan iratzarririko zientzia hori ez zen gehiago lehenagoko zientzia greziar hura bera; izan ere aldatu egin zuten; eta beste bat zen, edozein erlijiozko sentimendurekin bateraezina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia