Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Nire iritziz, gaur ez du inolako zentzurik bi maila horietan oinarrituriko bereizketa horrek. Gero eta gehiago dira lehen zikloetako ikasketak eskaintzen dituzten goi ikastetxeak, eta alderantzizkoa ere gertatzen da, hau da, erdi mailako ikastetxe askok asmo sendoak dituzte goi mailako tituluak emateko.
2003
‎Arazo horren aurrean, lehenbizikoari lehentasuna eman behar diogu. Horri Robothamek" the native poin of view" (bertakoen ikuspuntua) deitzen dio (Ibid., 4 or.). Eta are gehiago, Estatuko edo Europako Batasuneko politikaren aurrean defenditu dezakegu beste bi mailen proposamenak ez direla onargarriak gizatasunaren ikuspegitik, tokiko edo bertako estamentua atxikitzen ez zaion bitartean. Arrazoia hauxe da:
‎2. Euskalgintzatik ematen den erantzuna bi maila hauetan kokatuko nuke nik:
2004
‎Oso zauri sakona utzi duela herrian, eta zauri horrek, sukarrak nola, gauza asko gaixotu dituela. Hautsi direla familiak eta koadrilak, eta bi mailako hiritarrak sortudi rela. Betikoak, hau da, Betiko Alardea ren Aldekoak, eta besteak.
‎hamarkada honen erdialdetik aurrera gertatutako arrakastarekin batera, Euskal Herriko zinemagintzan metatutako kapital soziala galbidean jartzen da, apurtzen hasten baitira haren inguruan urteetan ehunduz joandako sareak eta loturak. Eta Euskadiko administrazioak bi mailatan du horretan ardura: alde batetik, ez duelako eraikitzen beharrezko instituzio egitura Euskal Herriko zinemagintzak lortutako mailaren beharrei erantzuteko (produkziorako diru laguntzaz aparte, aholkularitza, finantza erraztasunak, formakuntza, merkataritza zerbitzuak, produkziorako azpiegitura fisikoak, behar bezalako Filmoteka bat, telebista propioaren behar bezalako integrazio estrategia bat..., alegia, zinemagintzarako taxuzko politika bat) eta kanporako ihesak saihesteko.
2006
‎Espainiar liberalentzat ez dago dudarik: bi mailako hizkuntza elkarren ondoan bizitzea, bakoitzari dagokion mailatik ateratzen saiatu gabe. Eta badakigu zein den euskarari esleitzen dioten maila.
2008
‎Oraingo ikasketen ezaugarriak erreferentziatzat hartzen baditugu, 4 urteko iraupena egokitzen zaio kreditu kopuru horri. Graduondoko ikasketak, berriz, bi mailatakoak dira, masterreko tituluari dagokiona eta doktorego tituluari dagokiona. Masterreko titulua lortzeko 60 edo 120 kredituko ikasketak burutu eta gainditu behar dira.
‎Euskal unibertsitatearen esparruan Bologna izaten ari den eta izango duen eragina bi mailatan ematen dela esango genuke:
2010
‎Sarean egindako ikerketa hori bi mailatan gauzatu zen: neska mutilengan (mikro soziala) eta estatuetan (makro soziala).
‎neska mutilengan (mikro soziala) eta estatuetan (makro soziala). Umeen bizitzako testuinguruen arabera, bi maila horietan egindako konparaketak egin ziren.
2015
‎Historikoki antzuak dira, bestela arraza zurien menpeko eta zerbitzari gisa soilik egin lezakete historiarentzat inolako ekarpenik. Akabuaren akaburako, bi maila horietako jende dena itsusia da: inork ez du pertsona hori edo beltz politen bat inoiz ikusi, naturaren kontrarioa litzateke.
2017
‎Matxista eta transfobikoa den gizarte batean ez da nahikoa irakasleek ikasleekin jokaera matxista eta transfobikoak ez izatea. Gogora dezagun eskolak bi mailatan lan egin behar duela: ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan, baina aldi berean ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, mundu justuago baten alde jokatzeko.
‎Esango nuke klase desparekotasuna naturalizatuta dagoela; behintzat desparekotasunen artean naturalizatuen dagoena dela, ziur aski. Besteak gizartean kuestionatzen ditugun bitartean eta eskolak haiekin aipatutako bi mailatan lan egiten duen bitartean (kudeaketan eta ikasleen prestakuntzan etorkizunari begira), klase aldagaiarekin ez da horrela gertatzen. Kapitalismoa, gaur eguneko bere fase neoliberal honetan, eta bere ondorioak pertsonen bizitzan eta hezkuntza prozesuan, ez dira orokorrean zalantzan jartzen.
‎Aipatutako eginkizunei dagokienez, espero da eskolak bi mailatan lan egitea: 1) ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan ekitatearen izenean; 2) ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, haien errealitatearen gakoak uler ditzaten eta etorkizunean gizarte justuago baten alde joka dezaten.
2020
‎Egun, ildo beretik eratorritako beste ekarpenak (Eldakar, Farrell eta Wilson 2007, Turchin 2007, eta, bereziki, Wrangham 2019) baditugu, eduki. Horrela, agresibitatea, alde batetik, banakako sen gisa hartzerik badago, portaera sozialari dagokionez agertzen dena; eta argi eta garbi agertzen da horrengan bi maila dialektiko gurutzatuta daudela.
2021
‎Are gehiago, ezintasun sentimendua ere sarri azaldu dute elkarrizketetan, batzuek ez baitute beren burua gai ikusten sistema politikoan eta erabaki politikoetan eragiteko. Ildo horretan, bi maila bereiztea komeni da gazteen jarrerak ulertu ahal izateko. Batetik, sistema politikoaren eta instituzioen eraginkortasun eza aipatu behar da, gazteen urruntzea eragiten duena, eta ez derrigorrez apatia politikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia