2002
|
|
Nire iritziz, gaur ez du inolako zentzurik
|
bi
maila horietan oinarrituriko bereizketa horrek. Gero eta gehiago dira lehen zikloetako ikasketak eskaintzen dituzten goi ikastetxeak, eta alderantzizkoa ere gertatzen da, hau da, erdi mailako ikastetxe askok asmo sendoak dituzte goi mailako tituluak emateko.
|
2003
|
|
Arazo horren aurrean, lehenbizikoari lehentasuna eman behar diogu. Horri Robothamek" the native poin of view" (bertakoen ikuspuntua) deitzen dio (Ibid., 4 or.). Eta are gehiago, Estatuko edo Europako Batasuneko politikaren aurrean defenditu dezakegu beste
|
bi
mailen proposamenak ez direla onargarriak gizatasunaren ikuspegitik, tokiko edo bertako estamentua atxikitzen ez zaion bitartean. Arrazoia hauxe da:
|
|
2. Euskalgintzatik ematen den erantzuna
|
bi
maila hauetan kokatuko nuke nik:
|
2004
|
|
Oso zauri sakona utzi duela herrian, eta zauri horrek, sukarrak nola, gauza asko gaixotu dituela. Hautsi direla familiak eta koadrilak, eta
|
bi
mailako hiritarrak sortudi rela. Betikoak, hau da, Betiko Alardea ren Aldekoak, eta besteak.
|
|
hamarkada honen erdialdetik aurrera gertatutako arrakastarekin batera, Euskal Herriko zinemagintzan metatutako kapital soziala galbidean jartzen da, apurtzen hasten baitira haren inguruan urteetan ehunduz joandako sareak eta loturak. Eta Euskadiko administrazioak
|
bi
mailatan du horretan ardura: alde batetik, ez duelako eraikitzen beharrezko instituzio egitura Euskal Herriko zinemagintzak lortutako mailaren beharrei erantzuteko (produkziorako diru laguntzaz aparte, aholkularitza, finantza erraztasunak, formakuntza, merkataritza zerbitzuak, produkziorako azpiegitura fisikoak, behar bezalako Filmoteka bat, telebista propioaren behar bezalako integrazio estrategia bat..., alegia, zinemagintzarako taxuzko politika bat) eta kanporako ihesak saihesteko.
|
2006
|
|
Espainiar liberalentzat ez dago dudarik:
|
bi
mailako hizkuntza elkarren ondoan bizitzea, bakoitzari dagokion mailatik ateratzen saiatu gabe. Eta badakigu zein den euskarari esleitzen dioten maila.
|
2008
|
|
Oraingo ikasketen ezaugarriak erreferentziatzat hartzen baditugu, 4 urteko iraupena egokitzen zaio kreditu kopuru horri. Graduondoko ikasketak, berriz,
|
bi
mailatakoak dira, masterreko tituluari dagokiona eta doktorego tituluari dagokiona. Masterreko titulua lortzeko 60 edo 120 kredituko ikasketak burutu eta gainditu behar dira.
|
|
Euskal unibertsitatearen esparruan Bologna izaten ari den eta izango duen eragina
|
bi
mailatan ematen dela esango genuke:
|
2010
|
|
Sarean egindako ikerketa hori
|
bi
mailatan gauzatu zen: neska mutilengan (mikro soziala) eta estatuetan (makro soziala).
|
|
neska mutilengan (mikro soziala) eta estatuetan (makro soziala). Umeen bizitzako testuinguruen arabera,
|
bi
maila horietan egindako konparaketak egin ziren.
|
2015
|
|
Historikoki antzuak dira, bestela arraza zurien menpeko eta zerbitzari gisa soilik egin lezakete historiarentzat inolako ekarpenik. Akabuaren akaburako,
|
bi
maila horietako jende dena itsusia da: inork ez du pertsona hori edo beltz politen bat inoiz ikusi, naturaren kontrarioa litzateke.
|
2017
|
|
Matxista eta transfobikoa den gizarte batean ez da nahikoa irakasleek ikasleekin jokaera matxista eta transfobikoak ez izatea. Gogora dezagun eskolak
|
bi
mailatan lan egin behar duela: ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan, baina aldi berean ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, mundu justuago baten alde jokatzeko.
|
|
Esango nuke klase desparekotasuna naturalizatuta dagoela; behintzat desparekotasunen artean naturalizatuen dagoena dela, ziur aski. Besteak gizartean kuestionatzen ditugun bitartean eta eskolak haiekin aipatutako
|
bi
mailatan lan egiten duen bitartean (kudeaketan eta ikasleen prestakuntzan etorkizunari begira), klase aldagaiarekin ez da horrela gertatzen. Kapitalismoa, gaur eguneko bere fase neoliberal honetan, eta bere ondorioak pertsonen bizitzan eta hezkuntza prozesuan, ez dira orokorrean zalantzan jartzen.
|
|
Aipatutako eginkizunei dagokienez, espero da eskolak
|
bi
mailatan lan egitea: 1) ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan ekitatearen izenean; 2) ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, haien errealitatearen gakoak uler ditzaten eta etorkizunean gizarte justuago baten alde joka dezaten.
|
2020
|
|
Egun, ildo beretik eratorritako beste ekarpenak (Eldakar, Farrell eta Wilson 2007, Turchin 2007, eta, bereziki, Wrangham 2019) baditugu, eduki. Horrela, agresibitatea, alde batetik, banakako sen gisa hartzerik badago, portaera sozialari dagokionez agertzen dena; eta argi eta garbi agertzen da horrengan
|
bi
maila dialektiko gurutzatuta daudela.
|
2021
|
|
Are gehiago, ezintasun sentimendua ere sarri azaldu dute elkarrizketetan, batzuek ez baitute beren burua gai ikusten sistema politikoan eta erabaki politikoetan eragiteko. Ildo horretan,
|
bi
maila bereiztea komeni da gazteen jarrerak ulertu ahal izateko. Batetik, sistema politikoaren eta instituzioen eraginkortasun eza aipatu behar da, gazteen urruntzea eragiten duena, eta ez derrigorrez apatia politikoa.
|