2008
|
|
Hor hunkitzen dugu apeztasunaren mugatto bat kirola mailean: berek diote
|
bi
mailak, apeztasuna eta pilota elgarri arras ontsa josi dituztela bainan guk aldiz erranen dugu: hein batetaraino haatik, gero beste apez batzuekin ere ikusiko dugun bezala heltzen baita egun batez bien arteko hautu baten hozka!
|
|
Lehenik onartzen du ez daitekeela aurki euskal letretan obra nagusien zerren da luze haietarik bat, Europako hizkuntza handietan bezala. Bainan, kontze zioa egin ondoan,
|
bi
mailetan aurreratzen du bere ikusmoldea. Lehen argudioa guziz modernoa da; literaturaren instituzio eza (batez ere itzulpenetarako indar falta) azpimarratzen du.
|
|
Azkue 1909an ToursĀetik etorri zenerako hain zegoen jende asko izena emanda katedran
|
bi
maila bereizi eta bi irakasle mantentzea posible izan zela. Hola, lehen mailan Azkuek ematen zuen eta bigarrenean Bustintzak.
|
|
Azkuek, Europara joan aurretik, Evaristo Bustintza utzi zuen euskara katedrako ordezko irakasle gisa. Nolanahi ere Azkue itzuli zenerako ikasle kopuruak gora egin zuen (ia ehuneraino), eta horri esker posible izan zen katedraren baitan
|
bi
maila bereiztea. Hola Azkuek bere postua berreskuratu arren Bustintzak ez zuen lana galdu30.
|
2010
|
|
Jarraian BE seinalatzeko adierazle batzuk aletuko ditugu, izan ere, enblematikoa gertatzen da adierazle horien analisia BEren fenomenoa ezaugarritzeko. Elementuak banan banan aztertuko dira maila linguistikoan lehenik, eta, ondoren, analisi honetan oinarrituko dugu
|
bi
mailen deskripzioa: interakzioarena eta erreferentzialarena.
|
2012
|
|
– Batetik, ezinbestekoa da ironiazko enuntziatuan
|
bi
maila bereiztea: beheko maila eta goikoa.
|
|
184), esate baterako, polifonia eta intzisoen arteko lotura du azterkizun (honek ez darabil enuntziatu parentetiko deizioa, baina intziso deizioaren azpian aztertzen dituen gertakari asko eta asko guk geuk enuntziatu parentetikoen sailean sartuko ditugu). Autore honek Delomier & Morelek (1986) proposatutako irizpide prosodiko eta sintaktikoak hartzen ditu abiapuntu eta oinarri intzisoak aztertzeko, eta bereziki lotura horiek
|
bi
mailatan aztertzen:
|
|
75 Lotura hori hain da estua, Andres Alberdik (2008: 43), esaterako, testuaren kohesioa bera,
|
bi
mailatakoa dela esango digula: perpaus mailakoa eta testu mailakoa.
|
|
Guk, ordea, perpaus mailako lotura sintaktiko formala testu mailako loturatik bereiztea hobetsi dugu. Nahiz eta jakin testua sortzeko guztiak direla beharrezko, eta nahiz eta jakin guztiak direla kohesio egile, gure ustez,
|
bi
maila edo eremutako gertakariak dira. Batetik, perpausaren barrutia, juntadura eta perpaus elkarketa:
|
|
5) Andres Alberdik ere (2008: 42) testuaren kohesioa
|
bi
mailatakoa dela uste du: perpaus mailakoa eta testu mailakoa.
|
|
Erreferentziakide diren osagaiak, ordea, Igone Zabalak (1996: 23) adieraziko digun bezala,
|
bi
mailatan ezar daitezke: perpaus mailan nahiz testu mailan.
|
|
Eta, beraz, enuntziazio mailan ez ezik modalizazio mailan ere eragiten dute. Maiz aski ohartuko gara, gainera,
|
bi
maila hauek teorian bereizi bereiz daitezkeela, baina praxian hertsiki lotuak agertzen direla.
|
2019
|
|
Lurraldearen luzeĀzabala kontuan hartuta, Aldundia bezalako erakunde batek ezinbestekoa du irismenerako beso eta eskuak izatea lurraldean, zein hobea horretarako eskualde guztietan sorturiko euskara zerbitzua baino? Hortaz,
|
bi
mailatako esku hartzeak egin ditzake Aldundiak:
|
2021
|
|
Lehenik, onartu zuen ez zitekeela aurki euskal letretan obra nagusien zerrenda luze haietatik bat, Europako kultura garatuetan bezala. Bainan, gabezia onartu ondoan,
|
bi
mailetan aurreratu zuen bere ikusmoldea. Lehen argudioa guziz modernoa zuen.
|
|
Bainan, kantuen parte horretan aurkitzen den arazo handiena sailkatzeko moldetik heldu da, eta hori
|
bi
maila ezberdinetan. Gaurko ikuspegi kritiko batetik nahasketa handia bada Francisque Michelek erabili zituen sailen aldetik.
|
|
Erran daiteke, historia literarioaren hastapeneko helburua gogoan edukitzen dutela, hots, transmisiorako pentsatzen dutela beren lana. Ageri da transmizio lan hori funtsezkoa iduri zaiela eta interesgarria da ikustea
|
bi
mailatan ari direla. Alde batetetik euskaraz tokiko publikoarentzat, bestaldetik erdaraz kanpokoentzat.
|
2023
|
|
Haren ildo pedagogiko, oinarri eta helburuak mantentzen ditu, baina hura baino konkretuagoa da. Alde batetik, eskolako
|
bi
maila (Lehen Hezkuntzako 2 eta 5 mailak) elkarlanean jartzen dituelako, eta, bertzetik, arlo jakin batean oinarritzen delako, hezkuntza artistikoan, hain zuzen.
|
|
Helburu nagusia honako hau zen:
|
bi
mailetako ikasleek (Lehen Hezkuntzako 2 eta 5 mailakoek) patioa eraldatzea, muralak margotuz, artelan alaiak eginez beraien artean elkarbizitza eta euskararen erabilera sustatzea, adinez hiru urteko diferentzia duten ikasleen arteko parte aktiboa lortzea aberasgarria ere bai baita, kontuan izanik, gainera, xede bikoitza lortzeko aukera ematen duela. Alde batetik, ikasle horiek modu aktiboan parte hartu zuten materialaren aukeraketan, erosketan, artelanaren diseinuan, planoa egitean eta, azkenik, murala gauzatzerako orduan.
|