2000
|
|
lurralde antolaketa eta norbanakoaren asoziazio edo partaidetzauztartzean (1992: 22). Hortaz,
|
bi
kontzeptu horiek, lurraldetasunak eta partaidetzak, garrantzi berezia dute gaur egungo munduaren antolaketan. Oraingo honetan bigarrenaz eta honen adierazpenaz jardungo dugu.
|
|
Naziotasuna norbanakoaren aukera da; nazionalitatea, aldiz, estatuak aldez aurretik askripzioz erabakitako eta araututako nortasuna da orokorrean, zenbait kasutan norbanakoak aukeratzeko posibilitatea badu ere, naturalizazio kasuetan adibidez. Hizkuntza askotan ezdira desberdintzen
|
bi
kontzeptu horiek eta hitz bakar batez adierazten dira bi esanahiak: nazionalitatea (Neveu, 1997: 83).
|
2002
|
|
Aurkeztu nahi dudan ekarpen honetan, borondatezkoa eta erabat askeonartua? neure iritzi propioa luzatu nahi nizueke era metaforikoan, euskalunibertsitatearen eta UPV/EHUko irakasle baten arteko binomioa kontuan hartuz,
|
bi
kontzeptu horiek uztartuz eta horien inguruan gogoeta eginez. Baina zergatikegin kontzeptu bien arteko binomioa eta ez beste gehiagoren artekoa ere?
|
|
Aurkeztu nahi dudan ekarpen honetan, borondatezkoa eta erabat askeonartua? neure iritzi propioa luzatu nahi nizueke era metaforikoan, euskalunibertsitatearen eta UPV/EHUko irakasle baten arteko binomioa kontuan hartuz,
|
bi
kontzeptu horiek uztartuz eta horien inguruan gogoeta eginez. Baina zergatikegin kontzeptu bien arteko binomioa eta ez beste gehiagoren artekoa ere?
|
|
murriztenduen beste muturreko ikuspegian, ezinezkoa izaten da errealismo izpirik aurkitzea, saihestu egiten baitira botereak eta gizarteko egitura objektiboek ezartzen dituztenhertsadurak. Bada, boterea eta zentzua, biak agertu behar zaizkigu, elkarren artekoezinbesteko harreman estuan, errealitate sozialaren elementu eratzaile gisa.Zalantzarik gabe,
|
bi
kontzeptu horiek estalgabetzen dute politika eta kulturarendimentsio komuna, sarritan ezkutukoa, gizartearen egituraketan.
|
2006
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
bi
kontzeptu horiek, ezaugarririk esanguratsuenek eta garrantzitsuenek, esanahi berbera dute; hau da, kontsumitzaile guztiek edo kontsumitzaileen talde jakin batek eskaintza jasotzean aintzat hartzen dituzten ezaugarriak izango dira.
|
2007
|
|
Alde batetik,
|
bi
kontzeptu horien ulermenean, adinaren araberako ezberdintasunak daude. Izan ere, 6 urte inguru dituztenean haurrak dagoeneko gai izatendira gerra hitzarekin lehen hitz asoziazioak egiteko; ez, ordea, bakearen esanahiaadierazteko, gaitasun hori adin horretatik aurrera garatzen baita (besteak beste, Covell et. al, 1994; Hakvoort eta Oppenheimer, 1993 eta Hakvoort, 1993).
|
|
Bakearen eta gerraren ikusmoldeari dagokionez, hau planteatzen da: hasiera batean,
|
bi
kontzeptu horien ikusmoldeak gertakari zehatz eta ikusgaietan oinarrituko direla, baina, denbora pasatuahala, ikusmolde horiek abstraktuago bihurtuko direla eta tolerantzia, eskubideunibertsalak eta antzeko ideiak jasoko dituztela. Hala, gizabanakoek bakepositiboa eta negatiboa bereizten dituzte nerabezaroan.
|
|
Laburbilduz, autore horien ustez, besteen ikuspegia hartzeko eta ikuspegiakkoordinatzeko gaitasuna garatzeak bakearen eta gerraren ulermenean aldaketakualitatibo garrantzitsuak dakartza. Izan ere,
|
bi
kontzeptu horien ikusmoldeagertakari zehatz eta ikusgaietan oinarritzetik, balioetan giza eskubideetan etaantzeko eduki abstraktuetan oinarritzera pasatzen da.
|
|
Bakearen eta gerraren hainbat definizio dagoenez, lehenik eta behin
|
bi
kontzeptu horien esanahia argitzen saiatuko gara. Gero, bakearen eta gerraren ulermenaren garapenari buruzko ikerketetan erabili ohi diren teoriak aztertuko dira.Horren ostean, kontzeptu horien garapenaren ikerketaren historia gainbegiratu, etaikerketa horietatik eratorritako garapen ereduak deskribatuko dira.
|
2008
|
|
Hori dela-eta, kontzeptu propioak asmatu zituen, Formazio bikoitzaren legea eta Berehalako garapen esparrua delakoak, esaterako. Ondoren,
|
bi
kontzeptu horiek azalduko dira, hurrenez hurren.
|
2010
|
|
Horrela, beraz, azken aldian gero eta sarriago elkarri lotuta ikusi ditugun bi kontzeptuglobalizazioa eta integrazio ekonomikoa dira. Hainbat eztabaidatan, batzuen ikuspegitik,
|
bi
kontzeptu horiek jarduera ekonomikoa antolatzeko bide alternatibotzat hartuakizan dira; beste batzuen aburuz, aldiz, bi dinamika horiek norabide berean joangolirateke, ekonomiaren liberalizazio prozesuak zabalduz erregio mailan hasiera batean, gero mundu osora hedatzen joango liratekeelarik. Gaur egun, bi mutur horien artekoeztabaida zabalik dago.
|
|
Merkatua handitzearekin batera, etengabeko liberalizazio prozesua jarri zen martxan, bai barne merkatuan, bai kanpo merkataritzan, bai eta, jakina, industri politikan oro har. Europar Batasunaren merkatu bakarra edo industri politika aztertu eta baloratzeko orduan, etengabe nahasten dira
|
bi
kontzeptu horiek. Eta hori ez da batere komenigarria, ez azterketa teorikoetan ez eta industri politika lantzeko orduan ere44.
|
2011
|
|
«digitalizazioa»eta «multisoportea». Hau da, konbergentzia ulertzeko bi terminoei ematen zaiengarrantzia
|
bi
kontzeptu horiek errealitatean EITBn duten garapenarekin bat dator.
|
2012
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
bi
kontzeptu horiek, ezaugarririk esanguratsuenek eta garrantzitsuenek, esanahi berbera dute; hau da, kontsumitzaile guztiek edo kontsumitzaileen talde jakin batek eskaintza jasotzean aintzat hartzen dituzten ezaugarriak izango dira.
|
2014
|
|
Ideia horiek ez dute kuestionatzen gizonezkoen boterea, emakumearenahultasun biologikoa azpimarratzen da bi sexuen arteko ezberdintasunak bilatzean, eta esan gabe askotan ezberdintasun intrasexualak ezberdintasun intersexualakbaino handiagoak dira, autore batzuek azpimarratu duten bezala (Bianchi etaBrinnitzer, 2000). Testu honetan
|
bi
kontzeptu horiek, gorputza eta gorputz heziketa, gainbegiratzen dira, baita umea nola sozializatzen den eskolan eta nola etortzen densozializatua ere. Faktore horiek guztiek eragiten dute emakumearen parte hartzeakirolean.
|