2010
|
|
Irantzu maitea; noiz onartuko duzue" erdaldunak eta euskaldunak" ez direla
|
bi
komunitate bereizi, baizik eta gutariko bakoitzarengan bizi diren bi nortasun bereizi?
|
2013
|
|
Batetik, nongotasunean ardazten omen da izaera soziala, eta nongotasun hori
|
bi
komunitate kontzentrikotan gertatzen da: etxea lehenik eta herria gero.
|
|
etxea lehenik eta herria gero. Ondasunekiko harremanetan,
|
bi
komunitate hauek erreferente dira, eta bereziki etxea. Jabetzaren zentzu kolektiboa nagusitzen omen da, eta horren ardura indibiduala.
|
2015
|
|
...u2014 polarizazioaren parioa jokatzen ari zen hartan, Jesus Mari Pedrosak erakutsia zuen euskal jende xeheak askoz modu naturalagoan partekatzen zituela elkarguneak mundu politikoak baino," herritarrek, pentsamolde ezberdinak izanik ere, elkarrekin bizitzeko eta proiektu amankomunak garatzeko aukera egina dutelako", ELAk hilketa gaitzesteko kaleratu zuen agirian zioen bezala; herritarrak
|
bi
komunitatetan zatitu nahi zituen estrategia" arriskutsu bezain arduragabeari" aurre egitera deituko zuen ELAk, hain zuzen ere, Erakustazokako bilkuran.877
|
2016
|
|
Muhammad gizarte analfabeto batean bizi zen; gaur egun testuak dauzkagu nonahi eta ez gara isildu ere egiten, ez dut imajinatu ere egin nahi zenbat hitz egingo zen orduan. Profetak entzun edo irakurrizituen juduek eta kristauek esanak,
|
bi
komunitateen presentzia Arabian ondo dokumentatuta dago; ezagutzen zituen noski herkideak, gizartearen osaketa tribala, Mekaren garrantzia karabanen merkataritzan eta erromesaldi leku gisa, Kaaba famatua han zelako, hainbat dibinitate adoratzeko santutegia. Moises Sinaik funtzionatu zienez gero judu eta kristauei, Muhammadek erabaki zuen Gabriel aingeruak kontatuko zizkiola zeru eta lurrarekikoak, eta hasi zitzaien predikatzen arabiarrei erlijio monoteista bat, judu kristau muhammadarra.
|
2018
|
|
Luis Martinez Garatek169 dioen bezala," identitate nazionala ordezkatu zuten identitate lokalek", herrialde" bakoitza sasi subjektu gisa definitu zen" eta batzuk besteen kontra borrokatu ziren, izan 1512ko konkistan, izan Napoleonen garaiko gerretan (Harispe Baigorriko mariskalaren eskutik), izan 1936ko gerran. 1200etik landa azpimarratu da, beti,
|
bi
komunitate desberdin daudela: Nafarroa batetik, Baskongadak bestetik.
|
|
Finlandiarrei, aldiz, eztabaida horrek zeharka eragin zien, eta nazio bat osatzen zutela nazioarteak argi bazuen ere, arazoak zeuden arraza eta hizkuntza terminoetan nazio hori definitzeko. Hungariarren eta finlandiarren hizkuntzek iraganean lotura bat eduki izanak ere ez zuen praktikan ezer argitzen,
|
bi
komunitate horiek ez zutelako elkarrekiko inolako interes komunik ezta lotura afektibo berezirik.
|
2020
|
|
Egon ere, heroia ez dago ez hildakoen ez bizidunen esparruan:
|
bi
komunitate horien artean geratu da. Bai, gaitzaren indarren kontra hil zen, baina sartuta dagoen ezleku hartatik haren itzuleraren zain bizi gara; orduan bai, komunitatearen buru jarri eta fededun berdinen eta zoriontsuen behin betiko erreinua ezarriko baitu.
|