2001
|
|
Etendako kronologia hau bi plano narratibotan testuratzen da, eta izenburutik bertatik adierazten zaigun bikoiztasuna
|
bi
gerra desberdinen kontaketan gorpuzten da: Hanbre sagardotegiko jubilatuek Gerra Zibilaren inguruan behin eta berriro kontatzen dituzten pasadizoek eta protagonistaren" etxeko gerraren" eszena errepikatuek xehetasun berriak eransten dizkiote narrazioari.
|
|
Aurreko nobeletan bezala, oraingoan ere gertakariak ez zaizkigu aurkezten gertatu ziren hurrenkeran, alderantziz, berriro ere denbora psikologikoa da gailentzen dena, eta ondorioz, aurreranzko eta atzeranzko jauziak etengabeak dira. Oroimenaren joan etorri horietan, nobelaren oinarrian dauden
|
bi
gerrak dira hizpide. Batetik, Hanbre sagardotegian biltzen diren jubilatuek kontatzen dizkiguten Gerra Zibileko pasadizoak.
|
2002
|
|
Nobelan, senarrak emaztearekiko harremanaren gainbeheraren une funtsezkoak kontatzen ditu. Denbora kronologikoa hankaz gora jartzen da, berriro ere, protagonista nagusiaren denbora psikologikoan murgiltzen gaituzten errepika eta prolepsien bidez. Xede horretarako, nobelaren hariaren muina definitzen duten
|
bi
gerrak kontatzen dira: Hanbre sagardotegian biltzen diren jubilatuek Gerra Zibilean bizi izandako pasadizoen narrazioa eta bikote protagonistaren gerra domestikoaren zenbait eszenaren errepikapena.
|
2015
|
|
Poloniar literaturaz Poott Poootter ezizenaz sinaturik dago eta
|
bi
gerren artean idazten hasi ziren poloniar idazleen belaunaldia ematen du ezagutzera. Iturralde izan zen haren egilea, munduko literaturaren berri ematen zuten gainontzeko aleetako artikulu gehiena bezalaxe.
|
2019
|
|
Bikote harremanaren amaiera oso interesgarria da, izan ere, senarra konturatu egiten da zergatik ez doan ondo harremana. Ez da harrigarri arrazionalismoa eta pragmatismoa gizonaren maitasun moduan inplikatzea Bihotz
|
bi
Gerrako kronikakeko lehen orrialdeetan egiten den moduan, izan ere hemen adulterioa gizonarena baita, hots, naturala, berezko jaiera. Azken lerroetan ematen zaigu gakoa:
|
|
Edonola dela ere, Fukuyamaren historiaren amaieraren eztabaida hura gure eleberriaren arlora ekarrita, bai Gerra Zibilari dagokionez eta bai ezkontzari dagokionez, egile inplizituak agerian uzten du ez duela bat egiten Fukuyamaren ideiarekin:
|
bi
gerretan gertaerak oso bestela ere gertatu ahal ziren, eta gizakien ekintza bakoitza askea izan zen. Kontalari/ protagonistak ez du onartzen ordea, bere ekintzen erantzule egin behar duela.
|
|
Aski adierazgarriak dira gure eleberrian 13 egunak duen esanahia ere. Ironikoki zoritxarraren adierazle nabarmena da eleberriko
|
bi
gerrak biltzen dituen simetria numerikoa: " 1936ko irailaren 13an sartu ziren erreketeak Donostian Ategorrieta gainetik okupazioa burutuz" (55) eta" ia hirurogei urte beranduago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz eta egun berean ezagutu zuen Senarrak Bioleta" (58), eta Calvo Sotelo ere 1936ko uztailaren 13an hil zuten...
|