Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Funtzio jurisdikzionalak eta judizialak zituen kontzejuaren kargua. Gipuzkoako hiribilduen artean bi eredu zeuden; eta, bi eredu horien arteko ezberdintasuna, forua zen, Gasteizko forua jaso zutenak (barnealdekoak) eta Donostiako forua346jaso zuten hiribilduak (kostaldekoak), alegia. Alkatearen kargua era ezberdinean eman zen bi ereduon arabera.
‎Euskal Herrian D edo ereduetan matrikulatzeko joerak gora egin badu ere, oso ezberdina da zonalde batzuen eta beste batzuen dinamika. Esaterako, EAEn gehiengoa bi eredu horietan matrikulatuta egonik ere (2004 ikasturtean, derrigorrezko hezkuntzan, %51 D eta %22, 6 ereduan), herrialdeen arteko kopuruak oso ezberdinak dira (ereduan Gipuzkoan %66, Bizkaian %45 eta Araban %29). Hala ere, azken urteotan kasu guztietan gorako joera dago, eta Haur Hezkuntzako matrikulazio berrien gorakada bereziki adierazgarria da (2005 ikasturtean %62, 7 D, %29, 5 B eta %7, 8 A ereduan).
2009
‎Buztana aldentzearen testak (estimuluaren intentsitate handia erabiltzenduenean) min somatikoaren erantzun erreflexu espinala neurtzen du; azidoazetikoaren testa, aldiz, erraietako minaren eredua dugu, eta xafla beroarena, bi moduen arteko konbinazioa litzateke; azken bi eredu horiek mailasupraespinalean bideratutako erantzunak izango dira.
‎Adibidez, IP protokoloa konexiorik gabeko protokoloa denez, IP zerbitzua konexiorik gabeko zerbitzua edo datagrama zerbitzua da. Gogora ditzagun bi eredu horien ezaugarriak:
2010
‎Hurrengo prozesuaren ereduak Lizarra Garazi eta Loiola izango direla uste du, gainera. Biak, beste batzuentzat bateraezinak diren bi eredu horiek osagarriak direla uste baitu, ordena egokian jarriz gero: aurrena abertzaleen indar metaketa (Lizarra Garazi) eta, ondoren, behin indar korrelazioa abertzaleen alde jarrita, Estatuarekin negoziazioa (Loiola).
‎Ikastolak, ordea, bere ibilbideari eta bilakaerari buruz hausnarketa egin duenez, eta hausnarketa horretan literatura zientifikoan erreferentziak bilatu dituenez, berea aurkitu du, bi eredu horien aldean ezberdina. Eta ezberdina, ez soilik titulartasunaren kontzepzioari dagokionez; ez bakarrik eskola antolamenduari dagokionez; ez bakarrik gauzak bizitzeko eragatik; ezberdina baita curriculumean eta ondorengo zereginetan ere.
‎usteen arteko inkoherentziari gaitz larri irizten diogu. Halere, koherentzia zentzu komunaren mendekoa da bi eredu horien arteko talka gertatzen denean. Talkarik ez badago, usteen arteko koherentzia irizpide nahikoa izan daiteke usteen sarea aberasteko eta beste uste bat eskuratzeko.
‎Dena den, aipatu bi eredu horiek, autoritatearen ereduak eta ostrukaren ereduak, egiari ihes egiten diote, edo egin diezaiokete.
‎Haatik, eredu horiek elkarrekin agertzen dira eskuarki. Erlijio nagusietan, kasu, usteak finkatzeko bi eredu horietatik (ostrukarenetik eta ardiarenetik) edan dute eta edaten dute nagusiki fededunek. Gogora ditzagun Bellarmino hura eta atentatu suizida prestatzen ari den hori; bata zein bestea batera ari dira ostrukarena eta ardiarena egiten.
2012
‎Kasu bietan herria ordezkatuta dago. Zaindu beharrekoak dira bi eredu horiek. Globalizazio honekin, hori bai, ez gaude arriskutik salbu.
2013
‎Zure iritziz, baiezta dezakegu pentsaera hori erabat aldatu dela gaur egun? 13·· Zer helburu dute giza baliabideen kudeaketako joera tradizionaletan oinarritutako ereduek? Eta gaur egungo joeretan oinarritutakoek? 14·· Alderatu itzazu giza baliabideen kudeaketako joera tradizionalak eta gaur egungoak taula batean.15·· Zure enpresako Giza Baliabideen Saileko arduraduna izango bazina, bi eredu horietatik zein hautatuko zenuke. Arrazoitu ezazu zure erantzuna.16·· Aukeratu ezazu ezagutzen duzun enpresa bat, eta esan giza baliabideen kudeaketa joera tradizionalekoa ala gaur egungo joerakoa den.
‎Eredu horren erabilera sinplifikatze eta operatibizatze aldera, Balanced Scorecard deritzon adierazle multidimentsionalez (finantzarioz eta ez finantzarioz) osatutako sistema proposatuko dugu, EFQM eta Balanced Scorecard bera integratuz. Gure ustez, bi eredu horien arteko integrazioa izan daiteke bidea izaera soziala duten erakundeen kudeaketa orekatzeko: hau da, erakunde mota horretako kudeaketan, aldagai finantzario eta ez finantzarioak kontuan hartzeko bidea.
2017
‎2011 urteko balear uharteetako hauteskundeetan alderdi popularrak gehiengo absolutua lortu eta gobernua osatu zuen. hurrengo urtean balear uharteen funtzio publikoaren legea aldatu zuen, eta ordura arte funtzio publikora sartzeko indarrean zegoen katalanaren derrigorrezko ezagutza orokorra kendu egin zuen, meritu gisa mantenduz. legearen aldaketa horren aurka helegitea jarri zuten alderdi Sozialistako berrogeita hamar senatarik auzitegi konstituzionalean. helegitean salatu zuten lege berriak urratzen zuela, besteak beste, konstituzioak aitortutako katalanaren izaera ofiziala, langile publikoen bi hizkuntza ofizialen ezagutza nahikoa bermatzen ez zuelako, eta horrek menpekotasun egoera batean uzten zuela hizkuntza katalana. auzitegiaren ustez, alabaina, katalanaren ezagutza derrigorrez ez eskatzeak ez zuen halabeharrez hizkuntza katalana uzten menpekotasun egoera batean, lege berriak herritarrei bermatzen zielako berezko hizkuntza administrazioarekin erabiltzea, hizkuntza horren derrigorrezko ezagutza ezarrita zuten hainbat posturen bidez. gaineratu zuen lege berriak jasotzen zuela katalana meritu gisa baloratuko zela, berezko hizkuntzaren ezagutza derrigorrezkoa ez zen postuetan. horregatik, balear uharteen funtzio publikoaren 2012ko lege berria ez zela konstituzioaren aurkakoa ebatzi zuen. (7 eta 8 oinarri Juridikoak) epai honetan auzitegiak nolabait ebatzi zuen hizkuntza eskubideak administrazioan bermatzeko konstituzioaren ikuspegitik bi eredu horiek onargarriak zirela (euskal eredua eta eredu katalana, nolabait esateko), eta esparru politikoari dagokiola horien artean aukeratzea. (7 oinarri Juridikoa) dena den, lehenago aipatu dugun bezala, 2015eko hauteskundeen ondoren osaturiko gobernu berriak balear uharteetako funtzio publikoaren legea berriro aldatu zuen, eta administrazio publikoko sarbiderako katalanaren derrigorrezko ezagutza orokorra berrezarri zuen.
‎Auzitegiak nolabait ebatzi zuen hizkuntzaeskubideak administrazioan bermatzeko, konstituzioaren ikuspegitik bi eredu horiek onargarriak zirela (euskal eredua eta eredu katalana, nolabait esateko), eta esparru politikoari dagokiola horien artean aukeratzea.
2020
‎Klasean horrela azaldu diguzu, baina niri pixka bat zaharkituta dagoela iruditzen zait. Ipuina askotarikoegia da, egun, bi eredu horietara egokitzeko.
‎kapitala ala bizitzak. Talka egiten duten bi eredu horien artean erabakitzeko unea delako atera dira kalera gaur ehunka lagun Eskubide Sozialen Gutunak deituta, argi uztera zein den haiek defendatzen duten eredua: publikoa eta funtsezkoa zainduko duena eta aberastasunaren banaketaren alde egingo duena.
‎ez da ez tradizio zaharren aldekoekin, ez tradizio berrien defendatzaileekin guztiz lerratuko. Aitzitik, bi eredu horien kritika sakona abiaraziko du, batak ala besteak nabarmen ernegatuz. Horren adibide gisa, bi obra aipatuko ditugu:
2021
‎Segurtasun Sailak eskatuta, Tecnalia enpresak zenbait jaurtigairen azterketa egin zuen 2014an, tartean Ertzaintzak erabili beharreko SIR eta SIRX modeloenak, haien ondorioak neurtzeko. Egindako proben arabera, argi dago bi eredu horiek beste batzuek baino askoz kalte txikiagoa eragiten dutela. Baina horrek ez du esan nahi guztiz kaltegabeak direnik.
2022
‎Klasean horrela azaldu diguzu, baina niri pixka bat zaharkituta dagoela iruditzen zait. Ipuina askotarikoegia da, egun, bi eredu horietara egokitzeko.
2023
‎Alta, Iparraldeko kultura ez da bi eredu horien arteko gatazkan soilik oinarritzen. Hots, aukera bakarrak ez dira BAB metropoliko emanaldi kulturalak alde batetik eta libertimenduak edo pastoralak bestetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia