2000
|
|
Bezperan, La petite Girondek, 1872ko apirilaren 7ansortua, bere azken alea zabaldu zuen. Orduan, iragana erabat ahaztu behar izan zen, batez ere Bigarren Mundu Gerraren garaian martxan jarraitu zuten egunkariak alboratuz.Garai hartan Sud Ouest
|
bi
aldeetatik idatzitako zatar paperezko orri bakarraz osaturikzegoen, eta beraren banaketak (76.500 ale) ez zuen Bordeleko hiri aglomerazioa gainditzen. Mende erdi bat geroago, Sud Ouest lehen planoko hedabide bilakatu da.
|
|
Kopuru zehatzak ematea oso zaila baldin bada ere, batik bat kasu gehienetan bi nazionalitateak atxiki edota beste bat eskatzea norberaren erabakia delako, kasuaren arabera, nahiko ohikoakdira Lapurdi eta Nafarroa banatzen dituen mugaldean. Garai batean egoera politikoa zela medio, eta ondoren arrazoi ekonomikoak tarteko, askoz arruntagoa da jatorriz nazionalitate espainiarra izaki frantsesa ere eskuratzeko prozedura egin dutenpertsonekin topo egitea, mugaren
|
bi
aldeetan. Honi frantses egitea deritzote (Leizaola, 1999).
|
|
Artikulu honetan
|
bi
alde nabarmendu behar dira. Lehenbizikoan, euskarak lan munduanduen presentzia urriaz gogoeta egiten da, nekez lor baitaiteke euskararen normalizazioaekonomia alorrean ere gertatzen ez bada.
|
|
Moles engana (1975) itzuliz, eduki analisia aplikatzen zaien mezu guztiek
|
bi
alde dituztela aipatu behar da. Mezu denotatiboa (esaten dena) eta mezu konnotatiboa (esaten den era) elkarrekin datoz iturrietarik heltzen zaizkigun informazio guztietan.
|
|
Antzerki eskoletan oso erabilia.56c) Arnasketa osoa edo diafragmatikoa. Aipaturiko
|
bi
aldeez egina. Sabelaldearen arnasaldia nagusitu egiten da.
|
2001
|
|
Hizkuntzaren zientziak eta hizkuntzen irakaskuntza, beraz, erronka egoeran daude.Baina
|
bi
aldeetakoa da erronka. Pedagogoek asko daukate teorikoetatik ikasteko; zientzialarien egitekoa da, berriz, egokiak diren egintza pedagogikoak deskribatu etateorizatzea.
|
|
Xabier Mendiguren Elizegiren Berriro igo nauzu, konparazioz, ez da, segur aski, urte mordoska kartzelan egonda herrira itzultzenden gerrari ohiaren gainean irakurriko dugun liburu bakarra. Ez uste, bertzalde, libratuko zaretenik
|
bi
aldeetakoen trintxeretan hildakoen seme alaben arteko amodio istorioren bat euskaraz irakurtzetik. Agian on eginen dio noizbaiteko berradiskidetzeari.
|
|
Hain trinkoa eta tinkoa zen euskarazko idazkiaren munduaren tupina, ezenPiarres Lafittek zuen ikara sorrarazi zuela. Eta hori
|
bi
aldeetarik: batetik, artikuluetaz, dotrina kristauetaz, hizkuntz ikerketa lanetaz, bidaia erreportaia obretaz (beribilez Etxepare Medikua) edo kontseilu liburuetaz gain, ipuin asmatu edoohituratik birmoldatuen xendra zulatu zuelako Herrian, Gure Herrian eta ordukoizparringi askotan:
|
|
Emaitza hori bi herrialdeen Banku Zentralek
|
bi
aldeetan irabazitako kanpo monetak itzultzen dituztenean egiaztatzen da: beraz, jarduera bakar eta berean H herrialdeko Banku Zentralak x IM ematen ditu eta I herrialdeko Banku Zentralak x IM ematen ditu, hots, jarduera truke bilateral baten definizio zehatza da.
|
|
Zorpeko herrialdeek jasaten duen justifikatu gabeko galera
|
bi
alde berdinetan banatzen denez kanpo aktibo finantzariotan eta barne aktibo finantzariotan, p epealdi bakoitzean A herrialderako lortu den soberakina, s, 20 $ etik 15 $ era murrizten da, disfuntzionaltasuna dela kausa, galera barne.
|
2002
|
|
Sindikatuen presio biderik nagusienetariko bat negoziazioa kolektiboa da, hau da, langileen ordezkarien eta enpresen ordezkarien arteko negoziazioak gauzatzea. Negoziazio guztiak bezala, negoziazio kolektiboak ere
|
bi
aldeek amore emanbeharra dakar, eta lorpenak alde bakoitzaren indarrek zehazten dituzte. Baina, enpresek sindikatuen eskakizunei jaramonik egiten ez dietenean, langileek presiozuzenaren (grebaren) mehatxua erabil dezakete enpresak negoziatzera bultzatzeko.
|
|
estatuaren, askatasun sindikalik eza, enpleguegonkorra bermatzea edo soldaten egituran osagai aldakorrek zuten pisu handia, besteak beste. Sindikatuek frankismoari gogor aurre egin ondoren, 1977an, sindikatuak legeztatzearekin batera,
|
bi
aldeen askatasuna aintzakotzat hartzen duennegoziazio kolektiboa finkatu zen. 1977tik 1986ra arte, estatu osorako hitzarmenenfasea ireki zen (Moncloako Itunak, AMI, ANE, AI eta AES).
|
|
Beste batzuen kontura lan egin dezaten, gizabanakoak alokatzeko merkatuafase historiko bateko instituzio konkretu bat izateaz gain, nabarmen azaltzen damerkatu horretako
|
bi
aldeen arteko desoreka. Batetik, milioika gizaki bizibidealortzeko lanpostu bila aritu behar dira, eta bestetik, ekoizpen baliabideen jabeek, beren aberastasuna areagotzeko aukeren arabera erabakitzen dute enplegua eskainiala ez eskaintzea.
|
|
Gaur egun Europako Batasunean, estatuen eta erregioen arteko harremanaketa eskumenen gatazkak
|
bi
aldeen artean eztabaidatzen eta konpontzen dira. Hots, negoziazio, konpromiso, akordio eta gatazken esparrua estatuaren mugen barruankokatzen da.
|
|
Azalpenean,
|
bi
alde bereiziko ditut: irizpide metodologikoak eta teoria nolagauzatu dugun praktikan.
|
|
Beraz, hitzarmenaren helburu nagusiak, batetik,
|
bi
aldeen zama ontzienbabesa lortzea eta, bestetik, hitzarmenetik kanpo zeudenei egindako erasoak ontzatematea ziren. Baina urteek aurrera egin ahala, hitzarmen hori motz geratu zen.Merkataritzari buruz Conversa hitzarmenak ezer gutxi zioenez, Gipuzkoako agintariek erregearengandik pribilegio eta baimen ugari lortu behar izan zituzten Gortean, Lapurdikoekin salerosketan jardun ahal izateko.
|
|
Indibidualizazioa eta globalizazioa modernizazio erreflexiboaren
|
bi
alde dira: GIDDENS, 1993; BECK, 1994:
|
|
zuei ere esanda dago:
|
bi
aldeentzako eskaintzen ditugu armak;
|
|
atea
|
bi
aldeetatik izenburuz beterik duena,
|
|
Gero idaz kanabera horiek brontzez eta ere egin ziren, egungo estilografikoen antzera. Jakina, papiro zuntza jarrera horizontalean zegoen aldetik idazten zen, zutabetan; baina batzuetan, materiala urri zegoenean,
|
bi
aldeetatik ere idazten zen. Eta are idatzitakoa karraskatuz ezabatu eta gainean idatzi ere.
|
|
Horri azala jarrita kodizeak (codex) osatzen ziren. Papiroan bezala idaz kanaberaz idazten zen, baina oraingoan
|
bi
aldeetatik.
|
|
atea
|
bi
aldeetatik izenburuz beterik duena,
|
|
erregeak, gudalburuak, legelariak, hizlariak, poetak, filosofoak, historialariak eta gramatikariak. Atal horietako bakoitzak
|
bi
alde zituen: bat erromatarrena eta bestea ez erromatarrena.
|
|
Gazteluan nahiko gizon eta arma zegoen, garia ere nahiko eta larregi zegoen eta bazegoen iturri bat ere; lekua ez zen egokia lubetentzat, dorreentzat ez bestelako guda tramankuluentzat; gaztelukoek erabiltzen zuten bidea erabat estua zen eta
|
bi
aldeetatik haitza pikotxez moztuz egindakoa. Guda mahatsareak arrisku handiz gerturatzen ziren, eta alferrik, apur bat aurrera egiten zutenerako suarekin edota harriekin hondatzen baitzituzten; lekuaren malkartasunarekin soldaduek ezin zuten lanen aurrean zutik eutsi eta ezta guda mahatsarepeetan arriskurik gabe lan egin ere; soldadurik adoretsuenak hilda edo zaurituta erortzen ziren, eta horrekin gainerakoen beldurra areagotzen zen.
|
|
Erromatarrak eta etsaiak guztiak, batzuk ospea eta agintearengatik eta besteak bizitzarengatik
|
bi
aldeetan indar guztiekin borrokatuz guduari adi zeudelarik, guda deia jo zuten bat batean beste aldetik. Zer zen ikustearren hurbilagotu ziren emakume eta umeek egin zuten ihes lehenbizi, gero murrutik hurbilen ziren guztiek, eta azkenik denek, armadunek eta armagabeek.
|
|
Nahiz horrela lerrotu zirenen ahaleginez, nahiz ustegabean horrela izatea suertatu zelako, eguzkiak egoki egoki jotzen zuen
|
bi
aldeetakoentzat zeharka, erromatarrak hegoalderantz eta kartagoarrak iparrerantz begira zirelarik. Lurralde hartako biztanleek bolturno deitzen duten haizea erromatarren kontra altxatu eta hautsarekin aurpegian bertan jota ikuspidea kendu zien.
|
|
Gero atzetik joan zitzaizkien itzularazirik tarrapataka gibelatuz zihoazenei eta bultzada berorrekin, izuz oldarturiko iheslari zutabe artetik, lehenbizi erdiko lerrora eta azkenik, inork aurre egin gabe, afrikarren laguntza taldeetara heldu ziren; horiek
|
bi
aldeetatik menderaturiko hegaletan lerroturik ziren; eta galiarrak eta hispaniarrak izandako erdiko gudalerroa apur bat irtenda zegoen.
|
2003
|
|
Pertsonek eta batez ere merkantziek gero eta distantzia handiagoak egin behar izaten dituzte. Horrela,, globalizazio ekonomikoa etamugikortasun motorizatuaren hazkunde geldiezina txanpon beraren
|
bi
aldeak lirateke. Garraio eskari berriei buruzko eztanda orokor hau azpiegitura handien bidezase behar da (errepidekoak, portu azpiegiturak, aireportukoak...), mundu mailakodimentsioa duen produkzio eredu baten funtzionamendua ahalbidetu dezaten.
|
|
Hasieratik ikus daitekeenez, beraz, trenbide azpiegiturei dagozkien eskumenak ez daude erabat gobernu autonomikoaren esku; horrexegatik izango da beharrezkoa
|
bi
aldeen arteko lankidetza etengabea, nahiz eta batzuetan ez den beharbezain jariakor suertatzen.
|
|
Ez da ha rritzekoa horrela gertatzea. Alde batetik, Ipar Euskal Herria askatasun esparrua zen, Hego Euskal Herriko giro itxi eta itolarriaren aurrean; eta, nahiz eta zailtasun dexente izan muga igarotzeko, zenbait kasutan harreman estua zegoen Bidasoako
|
bi
aldeetako euskaldunen artean. Bestetik, Ipar Euskal Herriak une berezia bizi zuen 1960ko hamarkadaren bukaeran.
|
|
gobernuen ezetz sistematikoarena, Eliza Katolikoaren unibertsitate pribatuen eraginarena eta gizartearen aldarrikapenaren ahultasunarena. Alde batetik, Espainiako eta Frantziako erregimen politikoek ezetza eman zioten unibertsitate izena merezi duen egitura sortzeari, mugaren
|
bi
aldeetako gure lurraldeetan. Bestetik, unibertsitate pribatuen garrantziak gure artean beste muga bat ezarri du, nahiz eta inoiz esan den moduan, Elizak egindakoaren ondorioa baino gehiago, beste batzuen hutsuneen ondorioa izan unibertsitate publikorik ez izatea.
|
2004
|
|
Orduan, izakiak izate diren teoria, edo metafisika, besterik gabe, tcologiabihurtu da, hau da, izate gorenaren ikerketa. Baina ikerketa intelektual hutsa gehienbat, erlijioaren Jainkoagandik at. Beraz, Mendebaldean ontologia eta teologia metafisika bakarraren
|
bi
aldeak izan dira. Eta bigarren azalpen mota horrek, teologia natural edorazionalaren izen ezaguna hartu du.
|
|
Garbi utzi noiz ari zaren zeure ikuspuntu propioa erakusten eta noiz beste batzuena eztabaidatzen. Horretarako erreferentziak edo aipuak erabil ditzakezu.Irakurleak
|
bi
alde horiek nahastea ekidin behar da.
|
|
normalki orria alde bakarrctik inpriniatz.cn da. Lana oso luzea bada
|
bi
aldeak inprima daitezke. Dena dela. orriak zenbatzea beti komeni da, bai aurkczteko eta bai lanketarako diren zirriborroetan.
|
|
Salamancako Unibcrtsitatcan greziera katedra lortu eta errektore izendatu zuten (Espaniako gerrarcn garaian
|
bi
aldeek. bai crrcpublikanoak bai frankistak kargua kendu zioten). Europako unibertsitate sistemak ezagutu zituen (Oxford eta Grenoblcn honoris causa izendatu zuten) cta Kierkegaard-en pentsanienduarekin bat egin zuen. Goian csan bezala, arrazoiaren eta sinesmenaren arteko nitigaz hausnartzcn saiatu zen, Estatuaren indar uniformatzailcak agerian uzten eta, bide batez. iraupcn pcrtsonalarcn mckanismoak aztertzen.Hala eta guztiz, fiiosofia akademikoan baino gchiago kcz.ka horick guztiak giz.artcratzenmaisu izan zen Unamuno.
|
2005
|
|
Arartekoak eskatu ondoren, alkatea
|
bi
aldeen arteko bitartekari lanak egiterabehartuta egongo da. Horrela bada, BAE eta Juntaren arteko bilera baten deialdiaegiten du (berriz ere, Juntako kide ez politikoak gonbidatuko dira).
|
|
Elkarrizketetan, soilik mahai ingurubat sortzeari buruz hitzegin zen. 1997 urteko martxoan
|
bi
aldeen arteko elkarrizketa hautsi egiten da, azkeneko bileran IBAAk izandako jarrera eta errespetu faltatartean zirela. Tradizionalisten hitzetan, jokaera hau BAEk Alardearen Juntarenaurka jarritako helegitearengatik izan zen.
|
|
1997 urteko ekainean gatazka honetan murgilduta zeuden
|
bi
aldeen jokaera eragordinean irudikatu egin zen Eusko Legebiltzarreko Giza Eskubideen Batzordean.Alde bakoitzak bere jarrera azaltzeko aukera izan zuen batzordean. Horrela, bada, BAEkoek elkarrizketaren beharra azpimarratu eta elkarrizketaren alde egin zutenbitartean Irungo Betikoen Alardearen Aldekoek (IBAA) Eusko Legebiltzarrak gaialantzeko zuen legitimaziorik eza azpimarratu zuten.
|
|
Zentzu horretan, erabakiak barne tentsio nabariak sorrarazi zituen, eszisioa gertatzeko arriskua ereizanik; azkenean, hasieratik gatazkan ari ziren zenbait pertsonak borroka utzi egingodute memento horretan sortutako ikuspegi ezberdinengatik. Hilabete horretanbertan, auziaren
|
bi
aldeak ordezkatzen dituzten pertsonen talde batek elkarrizketaren 54aldeko agiri bat plazaratuko du. Bertan soluzioa elkarrizketaren bidez lortuko delaaldarrikatzen da eta udalak zuzendu behar duela prozesua55.
|
|
Finean, elkarrizketa baita herri bietan bizi dugun zentzugabeko egoera honi aurre egiteko eta soluziobide duin eta justu bat lortu ahal izateko bide azkar eta egokiena, betiere, egungoAlardeek, beste tradizio askok bezala, gizarte plural batean bizi nahi badute. Etagizarte pluralerako egokitzapena progresiboki eta aferan inplikatuta aurkitzen direnalde guztien borondatea kontuan hartuz egin da, aurretik onartuz lortukoden irtenbidea ez dela inoiz
|
bi
aldeetako inorentzat idealena izango.
|
|
...da, Irungo eta Hondarribikoudalen inplikazioa Alardearen antolaketan frogatu izana ezinbestekoa izan zen biudalei exijitzeko emakumeek Alardean berdintasunezko egoeran gizonezkoekinbatera soldadu gisa parte hartzeko duten eskubidearen egikaritza; eta berdintasuneskubidea bi udalek antolatutako Alardeetan errespetatu beharrekoa zela agerianutzi izanak, bai udalek eta bai betikoek eraikita zituzten
|
bi
aldeen arteko loturakapurtzera bultzatu zituen. Une horretatik aurrera, bi udalek, prebarikazio delituasaihesteko asmoz (Espainiako Zigor Kodearen 404 artikulua:
|
|
Aurrekoari lotuta dago 2001 urteko maiatza inguruan agertutako, manifestu, antzekoa, non
|
bi
aldeetako partaideak elkarrizketa eta negoziazioaren alde agertzenziren. Ahaztuta gelditu den manifestua izan arren, etorkizunean jorratu beharrekopuntua da ezinbestez, edukinetan ez bada ere, filosofian oso ideia interesgarri etaberriak planteatzen baitzituen gatazkaren konponbiderako (El Diario Vasco, 2001/05/11, 16 or.).
|
|
1 Gelditasun kaltegarria:
|
bi
aldeentzat kaltegarria suertatzendenean gatazka egoera. 2 Berehalako elkarren hondamendia:
|
|
Zentzu honetan,
|
bi
aldeek komunikabideen aurrean erakusten duten jarreraezberdina dela azpimarratu beharra dago. Batetik, berdintasunean oinarritutakoAlardearen aldekoek uste dute gatazkaren bilakaeran komunikabideek bete dezaketen zereginak askorako balio dezakeela («Une hauetan isekak, mehatxuak etaerasoak eguneroko ogia dira eta hauen aurrean prozesu judizialetara jotzea(...) etaprentsan salatzea besterik ez dugu», hitz hauek Juana Mugarrietakoa elkartekokide batek El Diario Vasco egunkariko Buzon atalean egin zituen, 2000/1/21?). Bestetik, tradizionalisten ustetan «komunikabideek hasiera hasieratik Jaizkibelkonpainia mistoaren alde egin dute eta arazoa gizon eta emakumeen arteko arazoabailitzan erakutsi dute.
|
|
Gatazka konpondu ondoren bi taldeen arteko harremanak hobetuko dira, eta horren ondorioz, abantailak
|
bi
aldeentzat izango dira.
|
|
Gatazka,
|
bi
aldeen arteko helburuak bateragarriak ez direnean gertatzen daZ O
|
|
Gatazka kontzeptuaren helburua ez da akordioetara iristea. Bere helburuaetorkizunean
|
bi
aldeen elkarlana sendotzea da Z O
|
|
Komentario hauetan guztietan. Gu, ren kontzeptua azaltzen da(
|
bi
aldeak).
|
|
Gatazkari buruzko ikuspegi orokorra: bi taldeen arteko gatazka arazo txikibat besterik ez da
|
bi
aldeek dituzten harremanen barruan. Beraz, gatazkazehatz horrek ez du harreman aberats bat ilundu behar.
|
|
Beraz, gatazkazehatz horrek ez du harreman aberats bat ilundu behar. Azken finean, helburua ez da gatazka konpontzea bakarrik,
|
bi
aldeen artean etorkizunekoelkarlana sendotzea baizik. Gatazka horren arrazoiak zeintzuk direnargituko dugu.
|
|
nola hobetuko dugu bi taldeen arteko harremana? zeinizan daiteke
|
bi
aldeentzat irtenbide egokia, nire beharrak lortzen ez baditut, oso kalteturik aterako al naiz?
|
|
Behar horien bidez bi taldeen arteko harremanak hobetuko dira. Giltza, azken finean,
|
bi
aldeen behar gehienak nola ase izangolitzateke.
|
|
boterea zapalketa modura erabiltzenbadugu, ez dugu gatazka konponduko. Boterea
|
bi
aldeen arteko harremanakhobetzeko erabili behar da. Boterea gaizki erabiltzeak honako ezaugarriak ditu:
|
|
f. Irtenbideak eta alternatibak sortu:
|
bi
aldeen egoerak aztertu ondoren, gatazkakonpontzeko irtenbideak proposatuko ditugu. Hau egiteko aholku batzuk emangoditugu:
|
|
Horien artean hauek identifika daitezke: behar komun gehien asetzen dituenirtenbidea, behar indibidual gehien asetzen dituena eta
|
bi
aldeen artekoetorkizuneko harremanak hobetuko dituena.
|
|
Aukera bideragarria izatea
|
bi
aldeentzat.
|
|
Aukera
|
bi
aldeek errespetatzea.
|
|
akordioa lortzen badugu, denbora dezente iraungoduela ziurtatu behar dugu. Horrek esan nahi du akordioa
|
bi
aldeen behar indibidualeta kolektiboetan oinarriturik dagoela. Horrela bada, berriz, gogoratu behar dugugatazka konpontzeko helburua ez dela akordioa lortzea bakarrik baizik eta etorkizunean elkarlana bultzatzea dela xede nagusia.
|
|
Horrela bada, berriz, gogoratu behar dugugatazka konpontzeko helburua ez dela akordioa lortzea bakarrik baizik eta etorkizunean elkarlana bultzatzea dela xede nagusia. Beraz, gatazka gaindituko da etorkizunean
|
bi
aldeek elkarlana bultzatzen duten heinean. Hau gertatzen ez bada, gatazkaren zikloa berriz sortuko da.
|
|
Gatazka era egoki batean konpontzen bada,
|
bi
aldeetan dauden kideen laninplikazioa eta motibazioa hobetu egiten da.
|
|
Gatazka batean talde batek besteari ezin dizkio kendu, bere behar nagusiakbaina
|
bi
aldeek utz ditzakete alde batera azaleko zenbait nahi edo asmo.
|
|
Botere hori ez da beste taldea menderatzeko erabili behar. Gatazkakonpontzeak, gure ustez,
|
bi
aldeek etorkizunean harremanak eraikitzekobidea jarri behar dute. Beraz, boterea erabiltzeko moduak gatazka konpontzeko irtenbideak baldintzatzen ditu.
|
|
d. Utzi irudiari arnasa hartzen. Eman denbora ikusleari
|
bi
aldeen digestioaegiten: ikusten ari dena eta entzuten duena bateratuz.
|
|
Ondorengo biek, berriz, idazketa eta lokuzioa dute hizpide. Txanpon baten
|
bi
alde balira bezala ikustekoak dira testua egitea, alde batetik, eta irakurketa edo lokuzioa, bestetik. Abileziaz jostea esaldiak eta testu bizia egitea da idazketaren helburua, aurreneko partea.
|
|
Hipotesi honek orain arte testuliburuetan eta berrikuste artikuluetan agertu diren konbekzio eredu tradizionalekin ezberdintasun nabarmena dauka. Eredu tradizionaletan ozeano gandorren azpiko konbekzio korronteak gorakorrak eta dibergenteak dira (5.19.A.), eta, beraz, gandorren ardatzaren
|
bi
aldeek aurkako noranzkoko mugimendua dute
|
|
Azkenik, rift osteko sedimentuak jarduera tektonikoa bukatu ondoren pilatutakoak dira. Jarduera tektonikoa desager daiteke bai estentsioa gelditu delako, bai lurrazal kontinentalaren apurketa gertatu delako, eta bai riftaren
|
bi
aldeak ertz egonkor bihurtu direlako.
|
|
Hemen, haustura eremuek nabarmenki garatuta dute erdiko harana, faila eremua estua da, oro har, kilometro batetik beherakoa, eta desplazamendu gehiena bertan xurgatzen dela dirudi (9.9.A. irudia). Haustura eremuaren
|
bi
aldeen adin ezberdintasunaren ondorioz, litosferaren lodiera ezberdintasun nabarmenak neurtzen dira. Litosfera zaharra gaztea baino hotzagoa eta, ondorioz, lodiagoa da.
|
|
A. Faila transformatzailearen harana eta mugimendu eremu nagusi bat erakusten dituen mapa topografiko eskematikoa. B. Faila transformatzailearen
|
bi
aldeen arteko litosferaren lodiera ezberdintasun nabarmena eta lurrazal ozeanikoak gandorraren azpian eta faila transformatzailearen inguruan duen mehetze bereizgarria erakusten dituen zehar ebaki estruktural eskematikoa. Litosferaren lodiera ezberdintasunak galarazi egiten du failaren lekualdatzea eta gandorraren gailurraren luzapena beste blokean zehar.
|
|
A. Norabide mugimenduko eremu zabalagoaren barnean gandor eta haran paraleloak eta pull apart arro bat edo gehiago erakusten dituen mapa eskematikoa. B. Faila transformatzailearen
|
bi
aldeen artean dagoen litosferaren lodiera ezberdintasuna eta gandorraren azpiko lurrazalaren mehetzea. C. Faila transformatzailearen eremu zabalaren barnean zizaila bat baino gehiago gara daitezke.
|
|
Badirudi, portaera moldakorreko behe lurrazala portaera hauskorreko goi lurrazala baino azkarrago luzatu dela. Hegoalderago (6.29.B. irudia), luma gorakorraren eragina pairatu eta lurrazal ozeanikoa duen lurraldean, goi lurrazalaren estentsioa bortitzagoa da, baina erdiko arroaren
|
bi
aldeetan oraindik ikus daiteke behe lurrazala. Hirugarren zehar ebakiak (6.29.C. irudia) oso osorik lumaren eraginpean gelditzen den lurraldea zeharkatzen du.
|
|
D: Lumaren migrazioa etengabea da
|
bi
aldeetarantz. Kratoiaren mendebaldeko ertzera iritsi ondoren, bertan bigarren rift egitura bat garatzeko behar besteko indarra erakusten du.
|
|
Goi Himalaia lurraldeko leukogranitoak eta Ipar Himalaia lurraldeko granitoak. Goi Himalaia lurraldeko leukogranitoek Tibet hegoaldeko detachment sistemaren
|
bi
aldeetan azaleratzen diren sillez eta leka itxurako granitoz osatutako mendi-kate ez jarraitua eratzen dute. Granito horien tenperatura magmatikoak 700 eta 750 °C artekoak izan zirela neurtu da.
|
|
8.29 irudia. Ertz transformatzaile baten (F)
|
bi
aldeetako litosfera kontinental eta ozeanikoaren artean dauden presio ezberdintasunak (Dp). Onartzen da litosfera mota bien arteko ukipena bertikala dela eta lurrazal kontinentalak ez duela mehetzerik jasan.
|
|
Uharte arkuetako lurrazalaren batez besteko lodiera 25 km-koa da, lurrazal ozeaniko arrunta baino nabarmenki lodiagoa. Hala ere, lurralde horietan lodiera oso aldakorra da; non lurrazal ozeanikoak berehala berreskuratzen duen bere lodiera arrunta uharte arkuko ardatzaren
|
bi
aldeetarantz. Uharte arku gazteetako lurrazal ozeanikoa meheagoa izan ohi da.
|
2006
|
|
Eta gurepentsamendua ez ezik,, bestearena? ere ulertzen ahalegindu ginateke, ezen bada sasoia onartzeko «eztabaida daitezkeen gaietan badirela gutxienez bialde edo gehiago, eta zeozer ulertu nahi duenak
|
bi
aldeen (eta beste guztien) arrazoiak ulertu behar dituela», bestearen iritzia ezagutu ezean ez baikara gaiizango arazoa ulertzeko. Sarrionandiaren aipuarekin jarraituz:
|
|
Omecillo ibaian, sorburutik Ebrora arte,
|
bi
aldeetako hiribildu guztiek, San Zadornilek bere hiribilduekin eta bere alfozetako hiribilduek, Ebro ondoan daudenek; ahariak: zortzi etxeko, bana.
|
|
1982an Eusko Alderdi Jeltzalea gobernuan zegoenean, berriz,. Arriagako hitzarmena? deitua izan zen
|
bi
aldeen arteko berdintasuna adierazteko helburuarekin, hots, Gaztelarekiko dependentziarik eza.
|
|
Bestelako irizpide batez, Waskoniaren (Pirinioen iparraldeko euskaldunen) eta Vaskonia/ Baskoniaren (Hegoaldeko euskaldunen) arteko lotura (behintzat) kulturalak defendatzen dituzten egileen artean ikusi Agustin Azkarate (2003) eta, nola ez, badago bestelako interpretazioa, non Pirinioetako
|
bi
aldeak bi gizarte eta errealitate ezberdintzat ulertzen dituena: ikusi Sánchez Albornoz (1985).
|
|
laukizuzen handi baten itxura hartzen duen Pegaso konstelazioak lagunduko digu kasu honetan. Bere
|
bi
alde laburrak ipar hego norabidean orientatuta daudela jakinda, horiek mentalki luzatu baino ez dugu behar.
|
|
Honako hau da berrikuntza nagusietako bat:
|
bi
aldeek beren argudioen aldeko iritzi azterlan fidagarriak aurkeztu ahal izango dituzte epaimahaiaren aurrean, eta espedientean dauden gainerako frogekin batera hartuko dira kontuan iritzi horiek, baldin eta merkatuen ikerketaren alorrean espezializaturik dauden eta kaudimen eta independentzia erakutsi duten erakundeek balioztaturik badaude. Hala, araudiak ezartzen du, halaber, epaimahaiak iritzi azterlanak eskatu ahal izango dituela bere aldetik, bidezko edo beharrezko deritzon kasuan.
|
2007
|
|
Urte batzuk daramatzat jadanik lanean, eta hesiaren
|
bi
aldeetan aritu izannaiz: 10 bat urte eman ditut erakundeetako komunikazioko lanetan eta beste 10urte hesiaren beste aldean.
|
|
Hedabide bateko kazetariarenlana albistea bilatzea da, bere informazioa egitea; nire lana da informazio horigizarteratzea eta horretarako estrategia bat planteatzea. Azkenean, lehengaiabera da, kazetariak gara
|
bi
aldeetan, baina eginbeharrak ezberdinak ditugu.
|
|
Azkenean, prentsa bulegoek edota prentsaburuek, maratilaren antza daukagu.Izan ere, maratilaren moduan,
|
bi
alde ezberdin baititugu, barrualdekoa eta kanpoaldekoa; ahotsa, bozeramailea, iturria gara kanpoaldera begira eta, une berean, barrukoegiturara eta pertsonei begira, konfiantzako pertsona eta aholku emaileak gara.
|
|
Egin genezake plangintza bat eta saia gintezke egunero egunero albiste batateratzen; baina batzuetan bortxatu egin genuke makina. Hau gertatukobalitz, morrontza izugarria litzateke;
|
bi
aldeen morrontza, baina, ziur aski, handienahedabideena litzateke.
|
|
Bestalde, txit adierazgarria da Euskal Herrian identitatea, kulturaeta hizkuntza kontuak planteatzeko modua. Aniztasunaren izenean, maila etaeskubide berberean ipintzen dira nazio izaera horiek dituzten
|
bi
aldeak: batak, ordea, estatu hedakorraren boterea eta egiturak dauzka euskarritzat oinarrian, etamenderakuntza prozesu baten ondorioa da; bestea, berriz, berezko lurraldeanbotere gaitasunik ez duelako, bere nortasuna ezin legitimatuz eta objektibatuzdabilen nazioa da.
|
|
Anglosaxoien artean hain entzutetsua den nature versus cultureeztabaida, jakina da ez dela bata bestea gabe moldatzen ahal. Elkarren beharra duteeta elkar baldintzatzen duten txanpon bereko
|
bi
aldeak dira. Gertukoa eta urrunekoa modu desberdinez ikusten eta bizitzen/ sentitzen dira.
|
|
Laburbilduz, bi liburu oso interesgarriak, zeintzuek argi eta garbi erakustenbaitute txanponaren
|
bi
aldeak (gerla eta pobrezia) lotuta daudela.
|
|
Gatazkak (1986) aurrez aurre ipini zituen
|
bi
alde: batetik, ozonoarenzuloaren formazioa esplikatzeko kimika antropogenikoaren azalpenari atxikiakdiren kimikari atmosferikoak; eta, bestetik, meteorologoak (hauek, euren diziplinaren tradizioan, Antartikan ozonoaren balioen murrizketaren azalpen dinamikoalehenesten zuten).
|
|
Orain agertzen zaigu bizitzaren zientziak ekoitzitakobizitzaren ifrentzua: bizitza informazioa da, informazio hori merkantzia bihurtzendenean; biopolitikak
|
bi
alde horiek elkartzen ditu (merkantzia eta informazioa), geneak saltzeko posibilitatea bera ekoitziz (Dickens, 1996). Zoe teknologiarenbizitza laborategietan ekoizten da, baina laborategitik irtetean patentatua irteten da, patentea bizitzaren zientzien bizitzeko jantzia baita.
|
|
zein informazio, zenbat, nolakoa, nongoa...? Gutxienez,
|
bi
alde bereiz ditzakegu galdera horiek ordenatzerakoan: (a) alde zientifiko epistemikoa eta (b) alde ekonomiko eta soziala.
|
|
Bai behintzat, analitikoki begiratzenbadugu. Halere, argi eta garbi onartu beharra dugu
|
bi
alde horiek (ez bakarrik bioteknologian, zientzian orokorrean ere) elkarri lotuta daudela. Hau da, azterketabehar den bezala egiteko, ondokoak kontuan izan behar ditugu:
|
|
Laburbilduz, esan daiteke gizarte ezagutzaren garapenari buruzko ikerketakhasieran bide ezberdinak urratu zituela Atlantikoaren
|
bi
aldeetan. AEBn garapensozialari eman zitzaion garrantzia, hain zuzen ere, gizarte jokabideei.
|
|
Kapituluan zehardeskribatu dugu norberaren ezagutza osatzen duten autokontzeptuaren etaautoestimuaren garapena. Ikusi dugu jaioberri garenetik nerabezarora egundokoaldaketak gertatzen direla norberaren ezagutzaren
|
bi
alde horietan. Hala ere, gogoan izan hemen deskribatu diren garapen ereduak ez direla unibertsalak.
|
|
8 urtetik 10 urtera bitartean, 2 mailan, haurrek kanpoko behatzaile batenikuspuntua hartzeko gaitasuna dute. Ondorioz, gerra gatazkatzat hartzen dute, etabakea, taldeen, nazioen eta antzeko entitateen arteko
|
bi
aldeko lankidetzatzat.Gainera, gerrak nahiz bakeak piztuko dituzte haurrengan esperientzia emozionaljakin batzuk (beldurra edo tristura vs poza edo lasaitasuna), eta haurrek erlazionatuegingo dituzte ondorio positiboekin nahiz negatiboekin (heriotzarekin etasuntsiketarekin vs ongizatearekin).
|
|
Ildo horretatik, lehenengo estadioak bi ikuspegi ezinlotu (edo «uztar») ditzakeela esaten da. Maila horretako haurrek ez dituzte haurguraso harremanaren
|
bi
aldeak ikusten, ezta ulertzen ere gurasoek haurrak zuzentasunez tratatu behar dituzten bezala haurrek ere zintzo jokatu behar dutela gurasoekin.
|
|
Hirugarren estadioan eratzen diren ikusmolde moralen irizpide nagusiabesteek nire jokabidetik espero dutena edo espero dezaketena da. Gizartearenonarpena eta norberaren estimua gauza berberaren
|
bi
aldeak dira. Alde batetik, besteekin atsegin izateko arrazoia ez da (bigarren estadioan gerta zitekeen bezala), besterik gabe, haien adeitasuna erdiestea.
|
|
Eta urtean zehar egiten bada transferentzia hori, gastu proportzionala kenduko da Kupotik. Eta honela funtzionatu dute Kupo hauek 1988tik orain arte, eta
|
bi
aldeek ez dute eragozpen handirik jarri, aipatu osasungintza hobetzeko finantza bideen gora-beherak salbu.
|
|
Hori ez da hizkuntza (edo gizabanako) bakoitza «Izpirituaren» agerkera bereki bat kontsideratzearen parekide logikoa besterik: Izpiritua/ Mundua, zer beraren
|
bi
alde, biak hizkuntzan (gizakian) emanak.
|
2008
|
|
EiUA, E, 8,17, Correspondencia del periodo carlista(), Evaristo Zuloagak
|
bi
aldeetako errepresioa jasan zuen, gerra ostean liberalek egindako zerrendan karlisten kolaboratzaile legez agertzen baita.
|
|
Liberalismoak laizismorantz jo bazuen, karlismoa erlijio katolikoaren alde agertu zen; liberalak Cádizko Konstituzioaren alde bazeuden, karlistek nahiago zituzten foruak; liberalek merkatu nazionalaren alde borrokatu bazuten, foru lurraldeetako karlistek Ebron nahi zituzten aduanak; eta derrigorrezko soldadutzaren ordez, autodefentsan oinarrituriko sistema militarra? ...r, tradizioaren alde zeudenak, hau da, arlo ekonomiko zein politiko ideologikoan sortzen ari ziren berrikuntzen aurka azaldu zirenak, don Karlosen inguruan bildu ziren, karlismoa gorpuztuz; liberalak, berriz, mundua goitik behera aldatu behar zuen iraultzaren militante bihurtu ziren, eta ideia zahar eta berrien arteko borroka horretan, bizitza, askatasuna eta ondasunak galtzeko prest agertu ziren,
|
bi
aldeetako kideak ere. Aldaketa orotan gertatzen den bezala, eredu berrian bazegoen zer irabazi, eta zer galdu.
|