2000
|
|
Bata euskal nortasunaren etajatorriaren arteko parekotasun eza dugu. Hobeto esanda,
|
bi
aldagai horien arteko lotura modu ezberdinetan agertzen da herrialdearen arabera. Hegoaldeko herrialdeetan ezda bien arteko loturarik ikusten:
|
2001
|
|
Aipatzekoa da lortutako eredu horretan ez dela agertzen sare sozialari dagokion aldagai estaria, edo beste modu batean esanda, sarearen izaerak ez duelabaldintzatzen euskararen erabilera, emaitza hori kontraesankorra badirudi ere; baina kontuan hartzen bada aldagai soziodemografikoak bizilekuaren eta jaioterriaren euskaldun proportzioa neurtzen duela, logikoa dirudi,
|
bi
aldagai horiek (soziodemografikoa eta sarea) informazio berdintsua ematen dutenez, parsimoniarenprintzipioari jarraituz, horietako bat eredutik kanpo geratzea.
|
2002
|
|
beharrizanen asetasun mailaren menpe eta teknologia garapenaren menpe. Era berean,
|
bi
aldagai horiek gizartearen bilakaera historikoarekin eta gizarte harremanekinloturik daude.
|
2004
|
|
lanada elkarte kooperatiboaren ardatz, jaun eta xede. Hala ere,
|
bi
aldagai horien artekokontraesanak berdin dirau, enpresari langile bakoitzaren barnean (Gorroño 1975): beraz, erakundearen baitan ez dago inolako arrazoirik tentsiorik sortzeko, teorianbehintzat.
|
2005
|
|
Nahiz eta taldearen kohesioaren eta bere eraginkortasunaren arteko erlazioaoso aldakorra izan,
|
bi
aldagai horien arteko lotura sendoa dela esan daiteke.
|
2006
|
|
Azkenik erditzen diren emakumeen artean, gehiengoa langilea da. Beraz, bistan da
|
bi
aldagai horiek, antisorgailuak eta emakumezkoen ordaindutako lanak, ezer gutxi laguntzen dutela gaurko ugalketareninguruko jokabideak ulertzeko.
|
2007
|
|
Aurrekontuaren defizita eta interes tasen igoera ote diraaldagai bakarrak egungo ekonomia kudeatzeko? Egon behar ote dira edozeinherrialdetako oso beharrezkoak diren zerbitzu sozialak
|
bi
aldagai horien menpe?
|
|
Gaiari buruzko lehen ikerketen arabera (adibidez, Tajfel, 1966), haurrek iaezagutzen ez zituzten herrialdeekiko sentimendu negatiboak garatzen zituztenzenbaitetan. Stillvell ek eta Spencer-ek (1973) ere ezagutzaren eta sentimenduenarteko erlazioa ikertu zuten, 9 urteko haur ingelesez osaturiko lagin batean.Ezagutzak neurtzeko test bat eta sentimenduak neurtzeko balioespen eskala baterabili zituzten, eta
|
bi
aldagai horien arteko harreman lineala aurkitu zuten; hau da, haurrek gehiago zekiten gustuko zituzten herriei buruz, gutxiago neutralei buruz, eta gutxien ezagutzen zituztenak ziren gustuko ez zituzten herriak. Johnson-ek etakolaboratzaileek (1979), berriz, Stillvell ek eta Spencer-ek erabilitako tresnakbaliatuz, ez zuten harreman linealik aurkitu 7 urtetik 11 urtera arteko hauringelesez osaturiko lagin batean.
|
2019
|
|
Ikerketaegiteko, metodologia mistoa erabili dugu. Aurrena, kuantifikatu dugu
|
bi
aldagai horien arteanerlazio lineal bat dagoela, eta, erlazioa konfirmatu eta gero (Garmendia, 2015; Garmendia al., 2017), saiatu gara ulertzen boto abertzalea ematen duten euskal hiztunek nolako zentzua ematendioten beren portaerari. Azken batean, honako hau behatu nahi dugu:
|