Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎Bata euskal nortasunaren etajatorriaren arteko parekotasun eza dugu. Hobeto esanda, bi aldagai horien arteko lotura modu ezberdinetan agertzen da herrialdearen arabera. Hegoaldeko herrialdeetan ezda bien arteko loturarik ikusten:
2001
‎Aipatzekoa da lortutako eredu horretan ez dela agertzen sare sozialari dagokion aldagai estaria, edo beste modu batean esanda, sarearen izaerak ez duelabaldintzatzen euskararen erabilera, emaitza hori kontraesankorra badirudi ere; baina kontuan hartzen bada aldagai soziodemografikoak bizilekuaren eta jaioterriaren euskaldun proportzioa neurtzen duela, logikoa dirudi, bi aldagai horiek (soziodemografikoa eta sarea) informazio berdintsua ematen dutenez, parsimoniarenprintzipioari jarraituz, horietako bat eredutik kanpo geratzea.
2002
‎beharrizanen asetasun mailaren menpe eta teknologia garapenaren menpe. Era berean, bi aldagai horiek gizartearen bilakaera historikoarekin eta gizarte harremanekinloturik daude.
2004
‎lanada elkarte kooperatiboaren ardatz, jaun eta xede. Hala ere, bi aldagai horien artekokontraesanak berdin dirau, enpresari langile bakoitzaren barnean (Gorroño 1975): beraz, erakundearen baitan ez dago inolako arrazoirik tentsiorik sortzeko, teorianbehintzat.
2005
‎Nahiz eta taldearen kohesioaren eta bere eraginkortasunaren arteko erlazioaoso aldakorra izan, bi aldagai horien arteko lotura sendoa dela esan daiteke.
2006
‎Azkenik erditzen diren emakumeen artean, gehiengoa langilea da. Beraz, bistan da bi aldagai horiek, antisorgailuak eta emakumezkoen ordaindutako lanak, ezer gutxi laguntzen dutela gaurko ugalketareninguruko jokabideak ulertzeko.
2007
‎Aurrekontuaren defizita eta interes tasen igoera ote diraaldagai bakarrak egungo ekonomia kudeatzeko? Egon behar ote dira edozeinherrialdetako oso beharrezkoak diren zerbitzu sozialak bi aldagai horien menpe?
‎Gaiari buruzko lehen ikerketen arabera (adibidez, Tajfel, 1966), haurrek iaezagutzen ez zituzten herrialdeekiko sentimendu negatiboak garatzen zituztenzenbaitetan. Stillvell ek eta Spencer-ek (1973) ere ezagutzaren eta sentimenduenarteko erlazioa ikertu zuten, 9 urteko haur ingelesez osaturiko lagin batean.Ezagutzak neurtzeko test bat eta sentimenduak neurtzeko balioespen eskala baterabili zituzten, eta bi aldagai horien arteko harreman lineala aurkitu zuten; hau da, haurrek gehiago zekiten gustuko zituzten herriei buruz, gutxiago neutralei buruz, eta gutxien ezagutzen zituztenak ziren gustuko ez zituzten herriak. Johnson-ek etakolaboratzaileek (1979), berriz, Stillvell ek eta Spencer-ek erabilitako tresnakbaliatuz, ez zuten harreman linealik aurkitu 7 urtetik 11 urtera arteko hauringelesez osaturiko lagin batean.
2019
‎Ikerketaegiteko, metodologia mistoa erabili dugu. Aurrena, kuantifikatu dugu bi aldagai horien arteanerlazio lineal bat dagoela, eta, erlazioa konfirmatu eta gero (Garmendia, 2015; Garmendia al., 2017), saiatu gara ulertzen boto abertzalea ematen duten euskal hiztunek nolako zentzua ematendioten beren portaerari. Azken batean, honako hau behatu nahi dugu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia