Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Literatura ikuspegitik kontakizun bizi eta interesgarria eskaintzeko material guztia berrantolatzen du, askotan pertsonaia nagusi eta ez hain nagusien erretratu eta hitzaldiak tartekatuz, bere iritzia azaltzen duten zatiekin batera. Idazle hasi berriaren lan bezala ikusi behar da. Historialariaren alderditik lepora dakizkiokeen hutsak, kronologia aldaketak, aipatu gabeko gertakizunak eta abarrak, literatura lana biribildu nahiak estaltzen baditu, alde honetatik ere ez duela Salustiok lan bikaina lortu esan behar da, nabarmena baita zatien arteko oreka falta.
‎Honako hau esan omen zuen Gneo Lentulo gudatribunoak zaldi gainean aurretik zihoala kontsula haitz baten gainean odolez beteta eserita ikusi zuenean: «Luzio Emilio, jainkoek gaurko sarraskian errugabe bakar bezala ikusi behar duten hori, indar apurren bat geratzen zaizun bitartean eta neuk ere lagun bezala hartu eta babes zaitzakedan bitartean tori nire zaldi hau. Ez ezazu honako hau ondikozko borrokaldi bihur kontsul baten heriotzearekin; hori gabe ere bada aski negar eta dolumen».
2004
‎Bcstalde, laugarrcn liburuan hainbat garrantzizko kontzeptu aztertzen ditu Aristotelcsek, besteak beste, lekua eta denbora. Lekua, lehenengo eta behin, ez da gorputzaren printzipio immanentcabalitz bezala ikusi behar, ez baitu higidurarik jasaten; soilik lekutik lekura ibiltzen diragauzak, lekua espazioa da, baina sekula ez hutsunea. Aristoteiesek ez du hutsunea onartzen, horren existentziak, espazio hutsaren ideiak. zentzurik ez daukalako harentzat.
2007
‎Aginte erakundeenerabakiak ere eskaintzen dira. Gardentasuna gauzatzen ahalegintzen gara nahizeta hori prozesu luze bat bezala ikusi behar den. Newsletter bat ere badugujendeak barruan gertatzen diren gauza txikiak nahiz garrantzitsuak ezagutuditzan eta horrekin batera, urtean behin, bulegoan sartzen diren pertsonaguztiak elkartzen ditugu hiru egunez elkar ezagutu, CUATRECASASen filosofiaz jardun eta bulegoaren aniztasunaz jabe daitezen.
‎Dena. Betebeharra da, baina aukera bat bezala ikusi behar duzu. Behin, ikastaromoduko batean hauxe esan ziguten:
‎Hizkuntzaren ikerketako «orientazio propioarekin» Humboldt-ek hauxe ulertzen du: «Hizkuntza ez da hainbeste produktu hilotz bat bezala ikusi behar, askoz ere gehiago produkzioa bezala baizik (Erzeugung) 344; gehiago, abstraitu hark gauzen izendatzeko eta elkar ulertzearen bitaterko gisa egiten duena, eta arretatsuago atzera jo aitzitik izpirituaren barneko jardunarekin estuki ehunduriko haren jatorrira, eta bion elkarren gaineko eragintzara»345.
2011
‎Hizkuntza aniztasuna normaltasunarekin eta aberastasunarekin lotzea osogarrantzitsua da, tartean, elebakartasunaren eta homogeneotasunaren arriskuezohartzeko, eta bizikidetza harmoniatsuago baten alde egiteko. Ukipen egoerakzuzentasunez bideratzea ezinbestekoa baita, eta hala, kultura ezberdinek munduairudikatzeko eraiki dituzten (hizkuntza) forma ezberdinei uko egin beharrik ez dago, ezta komunikaziorako oztopo bezala ikusi beharrik ere.
‎Hizkuntza aniztasuna normaltasunarekin eta aberastasunarekin lotzea oso garrantzitsua da, tartean, elebakartasunaren eta homogeneotasunaren arriskuez ohartzeko, eta bizikidetza harmoniatsuago baten alde egiteko. Ukipen egoerak zuzentasunez bideratzea ezinbestekoa baita, eta hala, kultura ezberdinek mundua irudikatzeko eraiki dituzten (hizkuntza) forma ezberdinei uko egin beharrik ez dago, ezta komunikaziorako oztopo bezala ikusi beharrik ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia