2007
|
|
alde batetik, pertsonen hautematea (person perception) deritzonbeste pertsonak irudikatzeko gaitasuna garatzea (Damon, 1977; Serafica, 1982); bestalde, gizarte inferentzia (social inference) delakoa, hau da, beste pertsonenezaugarri psikologikoak inferitzeko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea. Halanola, pentsamenduak inferitzeko ezinbestekoa den perspektiba kognitiboa zeinsoziala hartzeko gaitasuna (role taking delakoa); ikusmen pertzepzioak ulertzekonahitaezkoa den espazio ikuspegia hartzea;
|
besteen
emozioak ulertzeko funtsezkoaden enpatia edo emozio ikuspegia hartzeko gaitasuna; eta helburu eta motiboakulertzeko beharrezkoa den intentzionalitatea (intentionality delakoa) (Serafica, 1982).
|
2011
|
|
Adimen koefiziente normala, emozio txiroak, portaera arduragabeak eta erasokortasuna dituzten paziente moduan deskribatu zituen psikopatak. Pertsona hauek gaitasun gutxi dute
|
besteen
emozioak ulertzeko eta besteen sufrikarioaz konturatzeko. Beraz, ezin dute enpatizatu besteen minarekin eta sufrikarioarekin.
|
|
Adimen koefiziente normala, emozio txiroak, portaera arduragabeak eta erasokortasuna dituzten paziente moduan deskribatu zituen psikopatak. Pertsona horiek gaitasun gutxi dute
|
besteen
emozioak ulertzeko eta besteen sufrikarioaz konturatzeko. Beraz, ezin dute enpatizatu besteen minarekin eta sufrikarioarekin.
|
2013
|
|
Bi eta sei urte arteko haurren% 12k eta% 33k uste dute alegiazko lagunak sortzen direla, Jacqueline Benavides Delgadoren azterketa, Euskal Herriko Unibertsitateko magisterra eta Kolonbiako Andeetako Unibertsitateko ikertzailea. Alegiazko lagunak sortzen dituzten haurrek
|
besteen
emozioak ulertzen ikasten dute Bere lanak adierazten du irudizko lagunek aukera ematen diotela haurrari munduarekin harremanak izateko, jolasaren eta fantasiaren bidez, eta sentimenduak eta emozioak adierazteko, bestela erreprimituak geratuko liratekeelako. Benavidesek azaldu du pertsonaia ikusezin horiek sortzeak ez duela zertan haur gabeziak erakutsi.
|
|
Lagun ikusezinak lagundu egiten dio haurrari pertsonaia baten rola hartzen eta, beraz, beste baten lekuan jartzen», dio. Adingabekoek
|
besteen
emozioak ulertzeko gaitasuna erabiltzen dute, alegiazko lagunaren bidez. Alegiazko lagunak ez dira haluzinazioak, haiek sortzen eta kontrolatzen baitituzte. Gainera, «irudikapenak eta sinbolismoak markatzen duten haurraren garapen etapa batean agertzen dira», dio Benavidesek.
|
2016
|
|
Adimen emozionala pertsona batek emozioak era orekatuan adierazteko eta
|
besteen
emozioak ulertzeko trebezia psikologikoen multzoa da.
|
|
Haurtxoa,
|
besteen
emozioak ulertu eta interpretatzeaz gain, gai da besteekin egoera afektiboak konpartitzeko. Enpatia, hau da, besteen emozioak bereganatzeko gaitasuna, oso garrantzitsua da haurtxoaren garapen emozionalean, zeren oso baliagarria baita pertsonen arteko harremanei eta gizarteratzeari dagokienez.
|
|
errua, lotsa, harrokeria? Bestetik, hizkuntza eta joko sinbolikoak erabiltzen ditu norberaren zein
|
besteen
emozioak ulertu ahal izateko.
|
|
Hortaz, haurra helduekin dituen esperientzia eta harremanei esker garatzen du emozioak ulertzeko prozesua, batetik, eta, bestetik, garapen kognitiboari esker, gai da bere emozioez eta emoziook eragiten dituzten arrazoiez jabetzeko eta
|
besteen
emozioak ulertzeko.
|
2021
|
|
Konpetentzia emozionala edo konpetentzia emozionalak, gaitasun pertsonalen azpimultzo gisa ulertuta (Bisquerra eta Pérez, 2007) sozio emozional gisa ulertzen diren konpetentzia multzo horien baitan kokatzen d (ir) a, eta enpatia, autoerreflexioa eta emozioen adierazpena dute helburu nagusi. Horrezaz gain, emozioen adierazpena, behar denean esperientziak eta adierazpen emozionala errregulatzea eta norbere zein
|
besteen
emozioak ulertzea eta interpretatzea ere biltzen ditu gaitasun honek (Wu eta besteak, 2021). Hau da, ezagutza emozionalak, erregulazio emozionalak eta adierazpen emozionalak osatuko lituzkete konpetentzia emozionalaren hiru zutabeak (Denham eta besteak, 2016).
|