Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎alde batetik, pertsonen hautematea (person perception) deritzonbeste pertsonak irudikatzeko gaitasuna garatzea (Damon, 1977; Serafica, 1982); bestalde, gizarte inferentzia (social inference) delakoa, hau da, beste pertsonenezaugarri psikologikoak inferitzeko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea. Halanola, pentsamenduak inferitzeko ezinbestekoa den perspektiba kognitiboa zeinsoziala hartzeko gaitasuna (role taking delakoa); ikusmen pertzepzioak ulertzekonahitaezkoa den espazio ikuspegia hartzea; besteen emozioak ulertzeko funtsezkoaden enpatia edo emozio ikuspegia hartzeko gaitasuna; eta helburu eta motiboakulertzeko beharrezkoa den intentzionalitatea (intentionality delakoa) (Serafica, 1982).
2011
‎Adimen koefiziente normala, emozio txiroak, portaera arduragabeak eta erasokortasuna dituzten paziente moduan deskribatu zituen psikopatak. Pertsona hauek gaitasun gutxi dute besteen emozioak ulertzeko eta besteen sufrikarioaz konturatzeko. Beraz, ezin dute enpatizatu besteen minarekin eta sufrikarioarekin.
‎Adimen koefiziente normala, emozio txiroak, portaera arduragabeak eta erasokortasuna dituzten paziente moduan deskribatu zituen psikopatak. Pertsona horiek gaitasun gutxi dute besteen emozioak ulertzeko eta besteen sufrikarioaz konturatzeko. Beraz, ezin dute enpatizatu besteen minarekin eta sufrikarioarekin.
2013
‎Bi eta sei urte arteko haurren% 12k eta% 33k uste dute alegiazko lagunak sortzen direla, Jacqueline Benavides Delgadoren azterketa, Euskal Herriko Unibertsitateko magisterra eta Kolonbiako Andeetako Unibertsitateko ikertzailea. Alegiazko lagunak sortzen dituzten haurrek besteen emozioak ulertzen ikasten dute Bere lanak adierazten du irudizko lagunek aukera ematen diotela haurrari munduarekin harremanak izateko, jolasaren eta fantasiaren bidez, eta sentimenduak eta emozioak adierazteko, bestela erreprimituak geratuko liratekeelako. Benavidesek azaldu du pertsonaia ikusezin horiek sortzeak ez duela zertan haur gabeziak erakutsi.
‎Lagun ikusezinak lagundu egiten dio haurrari pertsonaia baten rola hartzen eta, beraz, beste baten lekuan jartzen», dio. Adingabekoek besteen emozioak ulertzeko gaitasuna erabiltzen dute, alegiazko lagunaren bidez. Alegiazko lagunak ez dira haluzinazioak, haiek sortzen eta kontrolatzen baitituzte. Gainera, «irudikapenak eta sinbolismoak markatzen duten haurraren garapen etapa batean agertzen dira», dio Benavidesek.
2016
‎Adimen emozionala pertsona batek emozioak era orekatuan adierazteko eta besteen emozioak ulertzeko trebezia psikologikoen multzoa da.
‎Haurtxoa, besteen emozioak ulertu eta interpretatzeaz gain, gai da besteekin egoera afektiboak konpartitzeko. Enpatia, hau da, besteen emozioak bereganatzeko gaitasuna, oso garrantzitsua da haurtxoaren garapen emozionalean, zeren oso baliagarria baita pertsonen arteko harremanei eta gizarteratzeari dagokienez.
‎errua, lotsa, harrokeria? Bestetik, hizkuntza eta joko sinbolikoak erabiltzen ditu norberaren zein besteen emozioak ulertu ahal izateko.
‎Hortaz, haurra helduekin dituen esperientzia eta harremanei esker garatzen du emozioak ulertzeko prozesua, batetik, eta, bestetik, garapen kognitiboari esker, gai da bere emozioez eta emoziook eragiten dituzten arrazoiez jabetzeko eta besteen emozioak ulertzeko.
2021
‎Konpetentzia emozionala edo konpetentzia emozionalak, gaitasun pertsonalen azpimultzo gisa ulertuta (Bisquerra eta Pérez, 2007) sozio emozional gisa ulertzen diren konpetentzia multzo horien baitan kokatzen d (ir) a, eta enpatia, autoerreflexioa eta emozioen adierazpena dute helburu nagusi. Horrezaz gain, emozioen adierazpena, behar denean esperientziak eta adierazpen emozionala errregulatzea eta norbere zein besteen emozioak ulertzea eta interpretatzea ere biltzen ditu gaitasun honek (Wu eta besteak, 2021). Hau da, ezagutza emozionalak, erregulazio emozionalak eta adierazpen emozionalak osatuko lituzkete konpetentzia emozionalaren hiru zutabeak (Denham eta besteak, 2016).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia