2010
|
|
Emaitza hauek bat egiten dute
|
beste
testuinguru batzuetan aurkitutakoekin, non neskato eta mutikoen arteko ezberdintasunak aurkitu arren, ezberdintasun horien tamaina oso txikia den (Fenson et al., 1993; Galsworthy et al., 2001; Leaper eta Smith, 2004; López Ornat et al., 2005; Kern eta Gayraud, 2007; Tulviste, 2007; Bleses et al., 2008; Gallego eta Mariscal, 2008; Marjanovic et al., 2008).
|
2011
|
|
Hauek ere modu zabalean ulertu behar ditugu, horretarako, nahikoa da aldeko, kontrako eta definitu gabeko posizioak kontuan hartzea. Aldekotasun handienetik kontrakotasun handienera doan sokan subjektuak mugitu ahal dira egoerak bultzaturik, eta, beraz, tenore batean modu batera ulertzen dutena
|
beste
testuinguru batean bestela ulertu. Hemen, jakina, tipo idealak sailkatzen eta zertzen saiatu gara, benetako egoeretan aplikatu ahal badira ere, ez dira nahastu behar egiazko egoerekin, horiek aski konplexuagoak baitira.
|
2017
|
|
Beren jatorrizko herrialdetik lekua aldatu eta
|
beste
testuinguru batean kokatzen diren pertsonek gizarte berrira trantsizio eta egokitzapen aldi bat hasten dute, akulturazio prozesua ere deitu zaiona (Berry, 1997). Prozesu horretan zenbait aldaketa gertatzen dira (Organista, Organista eta Kurasaki, 2002), hala nola etena jatorrizko herrialdearekin (Achotegui, 2004), gizarte hartzailearen kultura eta kodigoekin kontaktua eta horien ikaskuntza (Ward eta Kennedy, 1999), oinarrizko beharrak asetzeko errekurtsoak bilatzeko premia eta talde arteko erlazioen ulermen berria (Prilleltensky, 2008).
|
|
Bukatzeko beharrezkoa da lan honen mugen kontzientzia izatea. Lehenik, lagina gure testuingurukoa izanik, zaila da emaitzak
|
beste
testuinguruetara zabaltzea. Hala ere, ikerketa honetan aurkitutako datuak erabilgarriak dira beste testuinguru soziokultural antzekoetan gertatzen dena ulertzeko.
|
|
Lehenik, lagina gure testuingurukoa izanik, zaila da emaitzak beste testuinguruetara zabaltzea. Hala ere, ikerketa honetan aurkitutako datuak erabilgarriak dira
|
beste
testuinguru soziokultural antzekoetan gertatzen dena ulertzeko. Bigarrenik, kulturaren eta sexuaren erregresio analisiak ezin izan dira egin, lagina ez delako behar bezain handia.
|
|
Hala eta guztiz, bertako pertsonen laguntza (Smith eta Bond, 1993; Ward et al., 2001) eta familikideen gertutasuna (sostengua eta kontaktua kontuan hartuz) estresaren babesle garrantzitzuak direla baieztatzen da (Hovey eta Magaña, 2000). Azkenik, argi geratzen da Espainiako Estatuan (Patiño eta Kirchner, 2008),
|
beste
testuinguru batzuetan egindako ikerketekin batera (adibidez, Navara eta James, 2005; Ward et al., 2001), diskriminazioaren pertzepzioak bi populazioetan estresa aurresaten duela.
|
2020
|
|
Mendebaldeko Saharan. Testuinguru horren berezitasunek, hots, islam erlijioaren nagusitasunak zein sistema tribalak berak enpresen antolaketan daukaten eraginek, mendebaldeko
|
beste
testuinguruetan bideratzen diren azterlanen ondorioak osatzea ahalbidetzen dute.
|
|
Mendebaldeko Saharan. Testuinguru horren berezitasunek, hots, islam erlijioaren nagusitasunak zein sistema tribalak berak enpresen antolaketan daukaten eraginek, mendebaldeko
|
beste
testuinguruetan bideratzen diren azterlanen ondorioak osatzea ahalbidetzen dute.
|
|
Dena dela, beste edozein gairekin bezala, gai honekin ere hausnarketa sakonagoak egiteak
|
beste
testuinguru bat eskatzen duelakoan gaude. Kasu honetan galde sorta bidez jasotako erantzunak izan dira aztertu eta erakutsi ditugunak.
|
|
Echeverriaren (2003) ustez, joera hori indartu zuen XX. mendearen erdialdean euskaldun askok baserriko bizitza abandonatu behar izanak; emakumeak hirira joan behar izateak, neskame, zerbitzari edo antzeko lanetan, euskara erabilita ere gutxitan egin ahal izango baitzuten hika posizio horretatik. Gainera,
|
beste
testuinguru batzuetan gertatu bezala, emakumeak erraz baztertuko zituen prestigio gutxiko euskara, eta are ospe txarragoko hitanoa. Gizonek, berriz, fabrikara joaten zirenean, maiz herri bereko edo inguruko langileekin egiten zuten topo, eta hika gordetzea askoz errazagoa zitzaien lankide, adinkide, herrikideen artean.
|
2022
|
|
Ingelesezko ly eta gaztelaniazko mente atzizkiek euskaraz duten baliokidetzat aurkeztu ohi da ki atzizkia. Hau da egungo euskaran emankorra den atzizki bakarra, nahiz eta ez den hizkuntza erromantzeetako mente/ ment edo ingelesezko ly
|
beste
testuingurutan erabiltzen. Villasantek (1974:
|
2023
|
|
belaunaldi berrietan kultura eraikuntza dominanteek daukaten eraginaren aurrean —indibidualizazio progresiboa, neska gazteen ustezko askatasuna," aukerako biografiei" buruzko sineskerak, etab. — Hain zuzen ere,
|
beste
testuinguru batzuetan hainbat aztertzaile feministak analizatutako kultura neoliberalaren eraginak dira azken prozesu horiek (McRobbie, 2009; Risman, 2018; Medina Vicent, 2020; Banet Weiser, Gil eta Rottenberg, 2020). Bestalde, faktore endogenoen artean, ikusi dugu ekintza armatuen desagerpenak, konfrontazio errepertorioak ahultzeak, eta desobedientzia zibilari lotutako ereduen eta bestelako mobilizazio autoadierazkorren gehikuntzak aldaketarako aukerak zabaltzen laguntzen dutela.
|
|
Badakit zaintzaren esparru berdina dela, baina ezberdina da. Etxean harremana estuagoa da, baina nahiago dut nire burua
|
beste
testuinguru baten ikusi" (Emakumea, 29, zaintzailea).
|