2007
|
|
Norberaren aberria eta talde etnikoa, eta
|
beste
talde nazionalak etaetnikoak; nazio identitatea; atzerritar kontzeptua; aurreiritziak etaestereotipoak; lehentasun nazionalak; gizarte aniztasuna.
|
|
Himmelweit ek, Oppenheim ek eta Vince k (1958) egiaztatu zuten telebistakizugarrizko eragina izan dezakeela haurrek herrialdeei buruz duten ezagutzan.Ikertzaile horiek ohartu ziren
|
beste
talde nazionalei buruzko telesaioak urtebetezikusi zituzten haurrek atzerritarrei buruzko ikusmolde objektiboagoak zituztelabeste haurren aldean. Horrez gain, ikusi zuten haur horiek atzerritarrei buruzzituzten usteak bat zetozela saio horietan agertutakoekin.
|
|
Gogoan izan tarteko haurtzaroan haurrek beren buruaz zein bestepertsonez egiten dituzten deskribapenak pasatzen direla kanpoko ezaugarriikusgaietan oinarritzetik barneko ezaugarri psikologikoetan oinarritzera (ikus VIII.eta IX. kapituluak). Dirudienez, haurrek barneko ezaugarri psikologikoak lehenagoegozten dizkiote beren talde nazionalari
|
beste
talde nazionalei baino (Lambert etaKlineberg, 1967).
|
|
6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne talde nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta
|
beste
talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
|
|
Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak: haurrek beren talde nazionalariezaugarri negatibo gehiago egozten dizkiote, eta
|
beste
talde nazionalei ezaugarripositibo gehiago. Hala, urritu egiten dira norberaren taldearekiko lehentasuna zeinbeste taldeekiko aurreiritziak, eta norberaren talde nazionalaren estereotipaziomaila apaltzen da.
|
|
Teoria horrek ondo azaltzen du zergatik apaltzen diren norberaren taldenazionalarekiko lehentasuna,
|
beste
talde nazionalen inguruko aurreiritziak eta taldenazionalen estereotipazio maila. Ez, ordea, gertatzen diren beste zenbait fenomeno.Besteak beste, ez du azaltzen zergatik onirizten dieten haur batzuek bisitatudituzten herriei, ez eta zergatik aldatzen diren haurren jarrera nazionalak gizarteklasearen, talde etnikoaren zein talde soziolinguistikoaren arabera.
|
|
Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu. Ikusi dugunez, 6 urtetik 15 urtera bitarteko haur britainiarrekin, espainiarrekin eta italiarrekinegindako ikerketa batean Barrett ek eta kolaboratzaileek ikusi zuten ez zegoelainolako harremanik identifikazio subjektiboaren mailaren eta
|
beste
talde nazionalekiko sentimenduen eta jarreren artean. Horrekin batera, ohartu ziren nazioidentifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalarekiko atsegin mailaren arteankorrelazioa zegoen arren, korrelazio hori ez zela beti gertatzen eta ez zegoelainongo harreman sendorik nazio identifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalari egotzitako ezaugarrien artean (Barrett et al., 2004).
|