Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Norberaren aberria eta talde etnikoa, eta beste talde nazionalak etaetnikoak; nazio identitatea; atzerritar kontzeptua; aurreiritziak etaestereotipoak; lehentasun nazionalak; gizarte aniztasuna.
‎Himmelweit ek, Oppenheim ek eta Vince k (1958) egiaztatu zuten telebistakizugarrizko eragina izan dezakeela haurrek herrialdeei buruz duten ezagutzan.Ikertzaile horiek ohartu ziren beste talde nazionalei buruzko telesaioak urtebetezikusi zituzten haurrek atzerritarrei buruzko ikusmolde objektiboagoak zituztelabeste haurren aldean. Horrez gain, ikusi zuten haur horiek atzerritarrei buruzzituzten usteak bat zetozela saio horietan agertutakoekin.
‎Gogoan izan tarteko haurtzaroan haurrek beren buruaz zein bestepertsonez egiten dituzten deskribapenak pasatzen direla kanpoko ezaugarriikusgaietan oinarritzetik barneko ezaugarri psikologikoetan oinarritzera (ikus VIII.eta IX. kapituluak). Dirudienez, haurrek barneko ezaugarri psikologikoak lehenagoegozten dizkiote beren talde nazionalari beste talde nazionalei baino (Lambert etaKlineberg, 1967).
‎6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz. Ikerketa horren arabera, barne talde nazionalarekiko sentimenduak faktore bat dira, eta beste talde nazionalekikoak, beste faktorebat (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste ikerketa batzuetan, beste hainbesteegiaztatu da (de Rosa eta Bombi, 1999; Verkuyten, 2001).
‎Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak: haurrek beren talde nazionalariezaugarri negatibo gehiago egozten dizkiote, eta beste talde nazionalei ezaugarripositibo gehiago. Hala, urritu egiten dira norberaren taldearekiko lehentasuna zeinbeste taldeekiko aurreiritziak, eta norberaren talde nazionalaren estereotipaziomaila apaltzen da.
‎Teoria horrek ondo azaltzen du zergatik apaltzen diren norberaren taldenazionalarekiko lehentasuna, beste talde nazionalen inguruko aurreiritziak eta taldenazionalen estereotipazio maila. Ez, ordea, gertatzen diren beste zenbait fenomeno.Besteak beste, ez du azaltzen zergatik onirizten dieten haur batzuek bisitatudituzten herriei, ez eta zergatik aldatzen diren haurren jarrera nazionalak gizarteklasearen, talde etnikoaren zein talde soziolinguistikoaren arabera.
‎Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu. Ikusi dugunez, 6 urtetik 15 urtera bitarteko haur britainiarrekin, espainiarrekin eta italiarrekinegindako ikerketa batean Barrett ek eta kolaboratzaileek ikusi zuten ez zegoelainolako harremanik identifikazio subjektiboaren mailaren eta beste talde nazionalekiko sentimenduen eta jarreren artean. Horrekin batera, ohartu ziren nazioidentifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalarekiko atsegin mailaren arteankorrelazioa zegoen arren, korrelazio hori ez zela beti gertatzen eta ez zegoelainongo harreman sendorik nazio identifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalari egotzitako ezaugarrien artean (Barrett et al., 2004).
2019
‎Tiro horietako batzuek hildakoak eta zauritu ugari eragin zituzten Eibarren. Karakatetik, Arrate, Kalamua eta Akondian zeuden beste talde nazionalekin irratiz komunikatzen ziren eta Maltzagako errepublikarren kokalekuak erasotzen zituzten.
2022
‎Federalismo multinazionalak ahalmena du aitortza politikak instituzionalizatzeko eta nazio maioritarioak beste talde nazional batzuen gainean duen nagusitasuna mugatu dezaketen politika publikoko tresnen garapenaren bidea erakusteko. Nazio minoritarioak modu bidezkoan tratatzen diren heinean, espero daiteke leialtasun konstituzionalak gero eta garrantzi handiagoa izatea eta estatuaren egonkortasuna neurri handi batean hobetzea.
‎Azken hamarkadek aditzera eman dute ezen estatu multinazional askotan hauteman daitekeen herritartasun erregimen desberdindu gabeen bilaketa kaltegarria izan daitekeela talde nazional askorentzat, eta, gainera, estatuaren iraunkortasuna estuan jar dezakeela, baita arriskuan ere.155 Myanmarren kasua datorkit burura, non gehiengo birmaniarrak bere borondatea beste talde nazional eratzaile batzuei inposatu nahi izan baitzien (Bertrand, 2012; Pelletier, 2019). Kasu honek erakusten du nazionalismo maioritarioa oztopo izan daitekeela federazio demokratiko eta multinazional bat lortzeko eta mantentzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia