Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Nor izan liteke bermatzaile? Nork berma lezake beste subjektu bati buruz ari dela, berau,. Wo Es warsoll Ich werden, formulari erantzunez subjektu gisa bere Zera ra etorri (advenire) dela?
2006
‎Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den beste subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
‎Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den beste subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
‎Azkenik, gerta daiteke agentziak beste subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
‎Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko beste subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
‎Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela, beste subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
2007
‎Beraz, horren bitartez pasatzen da informazioa. Baina subjektugisa prentsa bulegoa hartzen badugu, hedabidea da beste subjektua; eta bateaneta bestean kazetariak daude.
2012
‎bultzaturik, euskaldunentzako lekune diskurtsibo eta politiko berri bat sortukodu, «euskal subjektu historiko»tzat har daitekeena. Izan ere, Jimenez de Radarenhistoriaren behar bateratzaileak ez ditu jada euskaldunak zibilizazio eta barbarotasunarteko markari edo muga gisa aurkeztu ahal izango, aurreko historia guztiek eginzuten bezala, baizik eta inperialismo gaztelauaren barnean, beste subjektu hispaniarguztiekin batera, lekune eta funtzio bat duten barne subjektu gisa.
‎Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den beste subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
‎Azkenik, gerta daiteke agentziak beste subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
‎Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den beste subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
‎Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko beste subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
‎Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela, beste subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
2014
‎Kontaketa guztiak oina hartzen dukazetariak tratu txar emailea epailearen aurrera eramateko behar dituen frogenbilaketan. Bi narrazio horietan bizitako esperientzia, tratu txarrak jasandakopertsonaien kontzientzia bigarren plano batean geratzen da, eta jendartearekikoharremanak beste subjektu batzuek protagonizatuko dituzte.
‎Hortaz, Mendebaldekogizarteetan humanismoak mantentzen eta aldi berean sortzen zituen fikzio etanarratiba nagusiak, esentzia naturalak eta egia absolutuak ez izateaz gain, badirudigero eta desegokiagoak direla zientifikoki, sozialki eta teknologikoki izaten aridiren transformazio eta aldaketak direla-eta. Ikuspuntu posthumanista orokorbatetik gaur egun beste subjektu, gorputz eta bizimoduei erantzuten dieten jarrera, ikerketa, narratiba, figurazio eta proposamenak beharrezkoak direla esan daiteke.Hala ere, zenbait pentsamendu edo ibilbide partekatzen dituzten arren, balitekeposthumanismoa edo humanismoari egindako kritikak humanismoa bera bainopluralagoak eta aldakorragoak izatea, eta Braidottiren bilakaera anitzen ekofilosofianomadak Halberstam, Har...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia