2000
|
|
Nor izan liteke bermatzaile? Nork berma lezake
|
beste
subjektu bati buruz ari dela, berau,. Wo Es warsoll Ich werden, formulari erantzunez subjektu gisa bere Zera ra etorri (advenire) dela?
|
2006
|
|
Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den
|
beste
subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
|
|
Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den
|
beste
subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
|
|
Azkenik, gerta daiteke agentziak
|
beste
subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
|
|
Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko
|
beste
subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
|
|
Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela,
|
beste
subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
|
2007
|
|
Beraz, horren bitartez pasatzen da informazioa. Baina subjektugisa prentsa bulegoa hartzen badugu, hedabidea da
|
beste
subjektua; eta bateaneta bestean kazetariak daude.
|
2012
|
|
bultzaturik, euskaldunentzako lekune diskurtsibo eta politiko berri bat sortukodu, «euskal subjektu historiko»tzat har daitekeena. Izan ere, Jimenez de Radarenhistoriaren behar bateratzaileak ez ditu jada euskaldunak zibilizazio eta barbarotasunarteko markari edo muga gisa aurkeztu ahal izango, aurreko historia guztiek eginzuten bezala, baizik eta inperialismo gaztelauaren barnean,
|
beste
subjektu hispaniarguztiekin batera, lekune eta funtzio bat duten barne subjektu gisa.
|
|
Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den
|
beste
subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
|
|
Azkenik, gerta daiteke agentziak
|
beste
subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
|
|
Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den
|
beste
subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
|
|
Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko
|
beste
subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
|
|
Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela,
|
beste
subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
|
2014
|
|
Kontaketa guztiak oina hartzen dukazetariak tratu txar emailea epailearen aurrera eramateko behar dituen frogenbilaketan. Bi narrazio horietan bizitako esperientzia, tratu txarrak jasandakopertsonaien kontzientzia bigarren plano batean geratzen da, eta jendartearekikoharremanak
|
beste
subjektu batzuek protagonizatuko dituzte.
|
|
Hortaz, Mendebaldekogizarteetan humanismoak mantentzen eta aldi berean sortzen zituen fikzio etanarratiba nagusiak, esentzia naturalak eta egia absolutuak ez izateaz gain, badirudigero eta desegokiagoak direla zientifikoki, sozialki eta teknologikoki izaten aridiren transformazio eta aldaketak direla-eta. Ikuspuntu posthumanista orokorbatetik gaur egun
|
beste
subjektu, gorputz eta bizimoduei erantzuten dieten jarrera, ikerketa, narratiba, figurazio eta proposamenak beharrezkoak direla esan daiteke.Hala ere, zenbait pentsamendu edo ibilbide partekatzen dituzten arren, balitekeposthumanismoa edo humanismoari egindako kritikak humanismoa bera bainopluralagoak eta aldakorragoak izatea, eta Braidottiren bilakaera anitzen ekofilosofianomadak Halberstam, Har...
|