2004
|
|
Azkenik, ohartarazi behar da, prozesu monitorioari dagokionez, legeak kontuan hartu duela
|
beste
herrialde batzuetako arauketa. Arauketa horietan, izapide berezi hau ez da muntaren arabera mugatzen.
|
|
Baina, biletan jasotako balio iraunkorreko prin batez ere, prozedura zibilari buruz lege berria behar da, horrek egiazkotasunez adierazi eta gauzatu behar baitu babes judizial eragingarriaren konpromisoak dakarren pentsaera aldaketa nabaria. Horretarako, legeak errespetatu behar ditu Espainiaren kultura eremu bereko
|
beste
herrialde batzuen prozesu lege zitzipio, erregela eta irizpideak. Ordena zibilaz besteko jurisdikzio ordenetan adierazi eta gauzatu behar da, berebat, aipatu pentsaera aldaketa nabaria, lege berria izango baita prozesuko lege ordezko eta erkidea.
|
|
Legearen eduki orokorrari dagokionez, bazter utzi da borondatezko jurisdikzioari buruzko alorra. Badirudi,
|
beste
herrialde batzuetan bezala, hobe dela beste lege batek gai hori arautzea. Lege horretara bildu behar dira, halaber, egun nahitaezkoa ez den adiskidetzeari buruzko xedapenak eta gatazka judizialik gabeko jaraunsle adierazpenari buruzkoak.
|
2007
|
|
Estatuaren kanpo segurtasunaren aurkako jardueretan parte hartzea, edo Espainiak
|
beste
herrialde batzuekin dituen harremanei kalte egiteko moduko jardueretan parte hartzea, edo otsailaren 21eko 1/ 1992 Lege Organikoan, Herritarren Segurtasuna Babesteari buruzkoan, oso larritzat jotako ordena publikoaren aurkako jarduerekin zerikusia izatea.
|
|
Halaber, araubide berezi honetara biltzeko, enpresaburu dira itsasontzien kontsignatarioak, itsasoko ontziratze agentziak, edo Espainian egoitza dutente, atzerriko pabiloia duten itsasontzie pertsona fisiko edo juridiko guztiak, baldin eta Espainian bizi diren langileak kontratatu eta ordaintzen badituztan zerbitzuak emateko; enpresaburu izango dira, berebat,
|
beste
herrialde batzuekin batera eratutako arrantzako sozietate mistoetan parte hartzen duten Espainiako enpresak. Horrek guztiorrek ez dio kalterik egingo Espainiak izenpetuta dituen nazioarteko hitzarmen edo akordioetatik ondoriozta daitekeenari
|
|
Nola ez, planteamendu hori ez da bateragarria sistema erabat demokratikoarekin, sistema horretan sufragio unibertsala funtsezkoa baita. Gaur egun, antolamendu juridikoan sufragioa eskubidea da, eta egikaritu daiteke edo ez, eta ez da eginbehar zorrotza,
|
beste
herrialde batzuetan gertatzen den moduan, leku horietan botoa ezinbestekoa baita eta abstentzioa zigortuta baitago. Era berean, botere publikoek herritar guztien parte hartzea errazteko betebeharra dute, bizitza politikoan, ekonomia, kultura eta gizarte bizitzan, eta, beraz, parte hartzea susta dezakete eta abstentzioaren aurka borroka egin, abstentzioa herritarren aukeretako bat izan arren (abenduaren 14ko 208/ 1989 KAE).
|
|
Baina III. kapituluko printzipio artezkarien ahalmenak ez dira hor agortzen, partikularrek horiei heldu ahal dietelako botere publikoei esparru zehatz batzuetan defentsa neurri zehatzak eskatzeko: gogoan izan dezagun, adibidez, ingurumenerako eskubidea, edo kontsumitzaile eta erabiltzaileen defentsa, etab., Europako
|
beste
herrialde batzuetan eskari horiek bideratzeko erabilgarriak izan diren mekanismoen bidez; mekanismo horiek antolamendu juridikoan ere ezarri dira, besteak beste, legegintzarako herri ekimena (EKren 87.3 art.), eskariak egiteko eskubidea (EKren 29 art.) eta Herri Defendatzailearen erakundea (EKren 54 art.) edo horren baliokideak autonomia erkidegoetan. Era berean, ez dira ahaztu behar herritarrek, zerbitzuen erabiltzaileek, etab. parte hartzeko dituzten mekanismoak, Konstituzioan bertan ezarritakoak (EKren 51.2 art.) edo printzipio artezkari hauek garatu dituzten legeetan.
|
|
hain zuzen ere, BJLOren 240 artikuluan ezarritako jardunen deuseztasuna ez da horretarako bide aproposa. Aukera bakarra, Espainiako legeria
|
beste
herrialde batzuen ildo beretik eraldatzen ez den bitartean, babes errekurtsoa da. Espainian Estrasburgoko Auzitegiaren epaiak betearazteko babes errekurtsoa erabiltzeko aukerari dagokionez, Espainiako Konstituzio Auzitegiak irizpide aldakorra erabili du:
|
|
Azken hori oraindik ez dago indarrean, Europar Batasuneko estatu kide askok berretsi duten arren (besteak beste Espainiak. EKren 93 artikuluan ezarritakoaren arabera, maiatzaren 20ko 1/ 2005 Lege Organikoaren bidez egin du, testu horren aldeko kontsulta erreferenduma egin ondoren), indarrean jartzeko estatu kide guztiek berretsi behar baitute; hori zaila da, Frantziak eta Holandak ez baitute berretsiko, herrialde horietan egindako erreferendumetan aurka bozkatu baita eta
|
beste
herrialde batzuetan berrespen hori «sine die» atzeratu baita.
|
2008
|
|
beti ageri dira zergapetze bikoitza zuzentzeko arauak. Halaber, Espainiak alde anitzeko hitzarmenak sinatu ditu
|
beste
herrialde batzuekin, nazioarteko zergapetze bikoitz hori konpontzeko asmoarekin. Ildo beretik, nazioarteko erakundeek ere bultzatu egin dituzte hitzarmen horiek; horretara, asko zabaldu da Ekonomi Garapen eta Lankidetzarako Erakundeak (EGLE OCDEk) proposaturiko Hitzarmen Eredua.
|