2010
|
|
Aipatutako azken horiek zeharkako kostu gisa uler daitezke. Hala ere, ikerlan bildumako atal batek Natura sareak jardueretan eragindako murriztapenak ekonomiako sektore ezberdinetan izandako zeharkako eragina balioztatu du
|
beste
era batzuetako efektu positiboekin batera (adibidez, kostu zuzena osatzen duten gastu publikotik eratorritakoak) (Fernández et al., 2008); hauexek, oro har, zeharkako efektua deritzona osatzen dute. Ikerlanak, input output metodologia erabili du kalkulu horietarako.
|
|
Euskal Herriko natura eremuen gaineko balorazio ekonomikoak bi irizpideren arabera bana ditzakegu. Alde batetik, NEBak zentzu hertsian diren guneen gaineko ikerketa enpirikoak
|
beste
era batzuetako natura eremu edo ingurumen ondasunen gain (basoak, adibidez) egindako balorazioetatik ezberdin daitezke (1 taula). Alabaina, era horretako ingurumen ondasunak hein handi batean NEBetan kokatzen dira eta, hortaz, gune babestuen balorazioaren gaineko hausnarketan aintzat izan genituzke.
|
|
Egindako azterketak disparekotasun nabarmena azaltzen du emaitzei dagokienez, zeinak neurri handian balorazio ariketetan definitutako ingurumen ondasun eta erabilitako metodologien menpe dauden. Horrekin batera, NEBen izendatze eta garapenean arrazoi ekonomikoez gain
|
beste
era batzuetako arrazoiak kontuan hartzeko beharra ere azpimarratzen da.
|
2017
|
|
Beste ikertzaile batzuek azaltzen dute emakumeek lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diotela, ez heziketa edo estereotipoengatik, baizik eta
|
beste
era batzuetako mugengatik. Nahiz eta emakumeei burutik pasa lanbide maskulinizatu batean sartzeko nahia edo ideia, zailtasun ugariri aurre egin behar izateagatik uko egiten diotela azaltzen dute.
|
|
Emakume gidariek kontziliazioaren edo erantzunkidetasunik ezaren arazoa behin eta berriz mahai gainera ekarri dute, eta, ondorioz, lanbidea gizon eta emakumeentzat ez dela gauza bera adierazi eta erakutsi dute. Emakumeek lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diezaioketela agerian geratzen da, ez heziketa edo estereotipoengatik soilik, baizik eta
|
beste
era batzuetako mugengatik. Hau da, kasu honetan, etxeko lanen ardura emakumeen gain egoteak eta lanbidearen ordutegiak konbinatzeak sortzen dituzten arazoengatik (Dugas, 2005; Lillydahl, 1986).
|
2021
|
|
DLHen ezaugarriei jarraiki (Ruiz de Gauna, 2012), bertso eskoletan oso presente dagoen beste elementua bat harremanena da. Ikerketan azaleratu denez, bertso eskolek harremanak zaintzen diren talde bat eskaintzen diete nerabeei, non zaletasun bat konpartitzen den, elkar entzuten den eta erlazionatzeko
|
beste
era batzuk lantzen diren. Gainera harreman horiek ikas eremu ere badira, bertsogintza ez baita bakarkako lana, eta kideekin batera aritzea da bertso eskolen funtsa.
|