Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2009
‎«aurkakotasun eza ez da aldekotasuna». Herritar batzuek ez dituzte jadanik promesak sinesten («ez digu mesede errealik egingo»), eta beste batzuek ez diote alternatibarik ikusten («gure nahien kontra, baina eraiki egingo dute»), baina horiek guztiek as if posizioa hartzen dute. Alegia, instituzioen proiektuetan sinetsiko balute bezala jardutea erabakitzen dute, sakonean alde egon gabe, ezen ez diote proiektua eraldatzeari (ez eraikitzeari, birmoldatzeari, eztabaidatzeari) aukerarik ikusten.
2015
‎Batzuek egiten dituzte astean 50 ordu, eta beste batzuek kontratuko orduak betetzen dituzte. Baina langile batzuek beren orduak markatzeak eta beste batzuek ez markatzeak arazoa sortu zuen epe luzera, eta orain ahalegintzen dira lan bakoitzak eskatuko duena aurreikusten, Ximun Karrereren arabera. Kanalduderen beste berezitasuna da laguntzaileekin ere funtzionatzen dutela, eta hainbat lagunek parte hartzen dute edukiak sortzen, ekitaldi handietan batez ere (Korrika, manifestazio handiren bat?).
‎Presoak gizartetik aldentzen dituzte, gizarteari egin dioten kaltea ordainaraztearren. Askatasunik gabe, askatasunerako, bizitzarako, prestatuko dituztelakoan, espetxeak pertsona jakin batzuk (eta beste batzuk ez) giltzaperatzea ahalbidetzen du (Gallego et al., 2010). Askatasunik ezaren eta askatasunaren banaketa bortizki bizi dute, eta jarduera fisikoan aritzean harresiez gaindiko libertate sentsazioa hartzen dute presoen esanetan.
2017
‎Sailkapen horiek eta beste batzuk ez dira erabat aplikagarriak suertatu gure corpusean; ez dira egokitu aztertutako liburuetara. Sailkapenen alderdi batzuk, hala ere, erabilgarritzat jo ditugu, eta haien oihartzunak aurki daitezke guk eraikitako irizpideen bilduman, aurrerago ikusiko denez.
‎Hortaz, demokraziari zuzendutako kritikak demokratengandik etorri dira hein handi batean. Egia da, «demokrazia» eta «demokratiko» berbek adiera ezberdinak dituzte eta, hortaz, batzuentzat demokrazia eta demokratikoa dena, beste batzuentzat ez da hala. Horretan datza kritiken koska.
‎Bestetik, ondoezaren inguruan dauden ikerketetan kontraesanak daude: batzuek egiaztatu dute gizonek ongizate gehiago adierazten dutela (Cuellar et al., 2004; Neto, 2001), beste batzuek emakumeek gehiago dutela (Chen, Benet Martínez eta Bond, 2008; Utsey eta Payne, 2000) eta beste batzuek ez dute desberdintasunik aurkitu (Hernández, Pozo eta Alonso, 2004; Van Selm, Sam eta Van Oudenhoven, 2002). Kasu horietan behatu da generoaren eragina aztertzen ari den kultur taldearen araberakoa dela, horrela, emakume magrebtarrek ongizate gehiago dute gizonekin alderatuz, baina biztaleria latinoamerikarrean edo bertakoan ez da ezberditansun estatistikoki esanguratsurik azaltzen emakume eta gizonen artean.
‎Egokitzapen prozesuak askotarikoak dira eta maila desberdinetako aldagaiek (indibidualak, errelazionalak, erakundekoak eta testuingurukoak) esplikatzen dituzte prozesu horien emaitzak, horien artean, pertsonek adierazten dituzten ondorio psikologikoak ezberdinak izatea (Berry, 1997; Prilleltensky, 2008): batzuek arazoak sufritzen dituzte, beste batzuek ez dute aldaketarik nabaritzen, eta beste batzuek beren osasuna hobetzen dute. Prozesuetan eta emaitzetan dauden desberdintasunak direla-eta egile batzuek gomendatzen dute testuinguru bakoitzean eta talde kultural bakoitzarekin ikerketa espezifikoak egitea (Berry, 2003).
2020
‎Ospinarentzat (2011), goi mailako hezkuntzaren kalitatea helburu instituzionalak lortzean datza. Horrek berekin dakarren erronka da unibertsitate bakoitzak bere helburuak dituela, batzuentzat helburu horiekin kalitatea lortuz eta beste batzuentzat ez. Alabaina, autore horrek kalitatea ulertzeko era guztietan komunean dagoen kontzeptu bat identifikatzen du, etengabeko prestakuntza, hain zuzen ere, horrela soilik lor baitaitezke aldakorrak diren helburuak.
‎Emandako gainontzeko aukerei begira jarrita parte hartzaileen arteko% 14k esan zuen nokak prestigio txarra edukitzea izan zitekeela arrazoia. Beste batzuek erantzun zuten zatarra iruditzen zaiela(% 4,4) eta beste batzuek ez zuten beharrezkotzat jotzen hitanoaren baitako noka forma(% 2,9). Hona hemen 5 irudia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia