2008
|
|
" Kritika batek irakurleari liburua momentuan bertan irakurtzeko gogoa piztu behar dio beti ere alde positiboak azpimarratuz. Liburua kaxkarra iruditu bazaio kritikoari badauka ez egitea eta momentuan bertan
|
beste
autore baten lana aztertzen hastea. Kritiko onak baino askoz gehiago dira edozein momentutan aurki daitezkeen liburu onak25".
|
|
Merezi zuen. Baina zergatik ez egin gauza bera
|
beste
autore batzuekin ere? (kontua ez da espazioa eskaintze hutsa, baita azkartasuna ere, batzuetan).
|
2009
|
|
Baina sakontzen hasi ahala ikusiko dugu ez dela erabat horrela. Caro Barojak bere azterlanetan argitzen duen eran1,
|
beste
autore askoren bide beretik, nekazaritza giroko gizarte ereduaren sorkuntza eta garapenean berebiziko garrantzia izan du emakumeak. Artzainen gizartean gizonezkoa izan da zutarria.
|
2021
|
|
Horrez gain, beste bost ardatzek oinarrituko lukete heziketa literariorako trantsizioa (Colomer, 1991; Ballester eta Ibarra, 2009; Ballester eta Ibarra, 2015): ...lera desberdinetan literatur erregistroa txertatzea; (2) ikaslea ezagutzak eraikiko dituen agentea izango da, ulermenari lehentasuna emanez, batetik, eta elkarrekintza didaktikoa oinarri hartuta, bestetik; (3) literaturaren historiaren ardatz diakronikoa; (4) corpus literarioa zabaltzea eta irakurketa kanonaren34 izaera diziplinartekoa35 eta interkultura34 Alonsok (2008, 2009) dioenez, gaur egungo
|
beste
autore obra batzuekin batera, literatur kanona ere eskolan lantzeak garrantzi handia dauka, besteren artean, komunitatearen ezagutza kulturala transmititzeko, betiere, ikaslearen gaitasunak eta heziketa literarioa helburu, irakurtzeko gaitasunean sakontzeko, lehenik, baina testu horietatik abiatuz, sorkuntzara ere iritsteko. Bide horretan, Riveraren eta Romeroren (2020) ikerketak konbinazio horren alde egiteko, hots, irakurketa planetan ikasleen gustukoak diren literatur lanak ere txertatzeko frogak eta argudioak eskaintzen ditu.
|
|
Eta, beharbada, ez du behar, hain zuzen ere, hezkuntzak beste tempus bat duelako, eta horren aldarrikapena egitea komeni zaiolako. Autore batzuk kritikoago agertzen dira hezkuntzaren funtzioaren inguruan, Imaz (2019) adibidez, eta eskola ez dela gai aldaketa sozialak aurreikusteko eta belaunaldi gazteak etorkizuneko gizarte berrirako prestatzeko dio, edo,
|
beste
autore kritikoenen iritziak bilduz, aldaketari eusteko ere ez dela gai. Baina, halere, garapen horrekiko bere burua non kokatzen duen eta zer ikuspegitik jardungo duen gogoetatu eta hausnartu du berandu gabe, behinik behin, modu intrintsekoan suposatzen zaion kontrapisu gisa jarduteko gaitasun edo jarrera subalternoa12 (Goikoetxea in Azurmendi, 2015) izan nahi badu.
|
|
Eta laugarren taldean daude gainerako izenak, beste bi azpimultzotan bereizten direnak. Batetik, Caro Barojak, Mitxelenak eta
|
beste
autore batzuek ilargiaren zikloarekin lotzen dituztenak: larunbata eta igandea, seigarren eta zazpigarren egunak.
|