Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Gardner-en eredu horretan parte hartzen duten beste aldagai batzuk egoerazkoak eta nortasunezkoak dira.
2002
‎Eta testuinguru horretan kokatzen da garapen jasangarriaren erronka. Izan ere, gaur egun hazkunde ekonomikoa ez dugu gure ongizatearen igoeraren sinonimotzat hartzen; gure ongizatean beste aldagai batzuek erebiziki eragiten baitute: besteak beste hezkuntzak, osasunak, aisiak eta, jakina, ingurumen garbi eta ederrak.
‎Etorkizunean Erizaintza Eskola bakoitzak euskal lerroan matrikulaturik edukiko dituen ikasleen portzentajea, beraz, beste aldagai batzuen menpekoa izangoda; esaterako, barruti konpartitua edo bateratua izatearen menpekoa. Espero izatekoa da, ospe handiko Eskoletan izen emate kopurua handiagoa izatea, eta, hortaz, eskola edo fakultate horietan matrikulatu ahal izateko numems claususak altuagoakizango dira, euskal lerroak edukiko duen ikasle portzentajearen kalterako.
2006
‎garrantzizkoakizaten dira gurasotasunerako iragaitean (Belsky eta Rovine, 1990). Ezaugarri horiek berez pisu txikiagoa izan badezakete ere, nortasunaren eta bikote harremanaren beste aldagai batzuekin konbinatzean sortzen dituzte efekturik handienak.Azter ditzagun, bada, ezaugarri demografiko hauek.
‎Egia da, ordea, ezaugarri horrek haurride bakoitzarentzatinguru interaktibo ezberdin bat eraikitzen laguntzen duela. Era berean, ingurumenhori, haurridetasun estatusa osatzen duten beste aldagai batzuen arabera ere eraikitzen joango da, genero, jaiotza ordena eta neba arreben arteko adin ezberdintasunaren arabera, esaterako.
2007
‎Horrek haurrak izangodituen bizipenak, harremanak eta antzekoak zehazten ditu, eta horiek guztiekeragina dute haurrak gizarte munduaz eraikitzen duen ezagutzan; izan ere, zenbaitikerketatan frogatu da desberdina dela landa giroan eta hiri giroan garatzen direnhaurren gizarte ezagutza (Furnham eta Stacey, 1991). Gizarte ezagutzan eraginaduten beste aldagai batzuk sistema politiko ekonomikoa eta kultura (ikus I.kapitulua) dira (Furnham eta Stacey, 1991). Hala ere, uste dugu hemen aurkeztukodirenak direla gizarte ezagutzen sozializazioan eraginik handiena duten gizarteeragileak.
2008
‎Hipotesi horrek agerian jarri nahi du aldagai unibertsal normatiboek, oro har, zer nolako garrantzi erlatiboa duten garapenerako (hainbat teoriak proposatuak, hala nola Epistemologia Genetikoak edo psikoanalisiak). Aldagai horiei testuinguruzko edo historiako beste aldagai batzuk erantsi behar zaizkie; haien garrantzia, hainbat ikuspegitatik landu bada ere, ingurunearekin edo gizarte elkarrekintzarekin lotutako ikuspuntuek edo gizarte elkarrekintzazkoek jarri dute mahai gainean. Hala, bizi zikloaren ikuspegia aipatzean, nolabait, aldez aurretik azaldutako hainbat ideia hartu behar dira berriz ere.
‎Haurraren hizkuntza eta komunikazioaren egoerari buruzko txostena egiteko, atalez ataleko puntuazioari eta lagin osoaren araberako pertzentilari begiratzen zaie. Hala eta guztiz ere, adibideko haurrak aztertzeko adinaren aldagaia bakarrik izan da kontuan, eta txostenak egitean kontuan izaten dira beste aldagai batzuk, hala nola sexua, hizkuntzarekiko harremana edo senideen artean zenbatgarrena den.
2009
‎Oro har, ezin daiteke baieztatu mutilak arrisku aldagaien aurrean kontaktuhandiagoan daudenik. Mutilak zenbait aldagairekiko kontaktu handiagoan daude, eta neskak, aldiz, beste aldagai batzuekiko. Esate baterako, neskak bortxa sexualarekiko kontaktu handiagoa jasotzen dute mutilekin alderatuta.
‎Adituen artekoadostasun faltagatik eratortzen dira egun gai honetan topatzen diren hutsuneak.Hutsune horien ondorioz, gaia hobeto ezagutzeko eta, beraz, esku hartu ahal izateko dauden zailtasunak aurkitzen ditugu. Besteak beste, autore batzuk agresioaikertzeko orduan banakoaz gain, beste aldagai batzuk kontuan hartzeko beharrahasi dira azpimarratzen (Cohen, Hsueh, Rusell eta Ray, 2007). Izan ere, agresioaren ikerketan presente eduki litzateke aktibitate nahiz gaitasun kognitiboek, agresioaren kategoria nahiz azpimotek, banakoaren ezaugarri pertsonalek, besteekiko elkarrekintza nahiz harremanek, eta talde ezberdinen eraginak neskeneta mutilen garapenean izan dezaketen eragina.
‎Emozioen ikaskuntza prozesuan kontuan izan behar diren beste aldagai batzuk dira gurasoek beren seme alabekin emozioei buruz dituzten elkarrizketakopurua, hausnarketa eta gatazken konponbidea bilatzeko estrategiak. Gurasoekjatorrizko familietan emozioekiko ikasitakoaren arabera beren seme alaben emozioak zaindu edo alde batera utziko dituzte, non genero aldagaiak ere zeresanaizango duen, aurrerago ikusi dugun moduan.
‎Horien artean, gakoak diren aldagai makroekonomiko batzuen garrantzia azpimarratzen da, batez ere: ekoizpena, enplegua edo inflazioa, eta horretarako garrantzi handikoak diren bitarteko beste aldagai batzuk erabiltzen dira ere: gastu publikoa, zergak, zirkulazioan dagoen diru kopurua edo interes tasak.
2010
‎Askotan, esportazio kopuru erlatiboa hartu da herrialde baten lehiakortasunaren funtsezko erreferentzia gisa eta, besterik ezean, onargarria izan daiteke abiapuntu hori, betiere kontuan hartzen badira horrekin loturiko beste aldagai batzuk. Adibidez, esportazioen osagaiak zein diren oso kontuan hartu behar da esportazio kopuruaren adierazgarritasuna aztertzeko:
‎Gai honen betiko azalpenak jabego pribatuaren errespetuarekin eta egonkortasun politikoarekin lotzen dira neurri handi batean. Baina herrialde garatuetan garrantzi handiagoa dute ziur asko beste aldagai batzuek. Batez ere enpresa jarduerarekin loturiko burokraziak eta legediak.
2011
‎Horrek bi alde horietan konbergentzia maila jakin bat lortu dela esan nahidu. Konbergentzia maila neurtzen duten beste aldagai batzuk kontuan hartuz gero, ordea, taldeko zuzendaritzak duela hamar urte ezarritako kalitatearen kudeaketarakoprozesuan garapen gehien izan duena alde teknikoa izan dela ondoriozta dezakegu.Antolaketa aldea eta alde profesionala, ordea, ez dira modu berean sustatu, edobehintzat, ez dituzte emaitza berdinak eman. Eta hortik ondorioztatzen dena zerada, giza aldea eta antolaketa aldea gehiago garatu behar direla, erredaktoreekkonbergentziak gutxieneko operatibotasun maila lortu duela irizten diotelako.
2014
‎Lehenak bi aldagai edo gehiagoren arteko erlazioa aztertzen du. Ikerketa esperimentalean, berriz, sistematikoki manipulatzen dira aldagai bat edo gehiago, manipulazio horrek beste aldagai batzuengan duen eragina aztertzeko.
‎c. Aldagai bat edo gehiago manipulatzen ditu, modu sistematikoan, eta manipulazio horrek beste aldagai batzuetan duen eragina aztertzen du.
‎a. Aldagai bat edo gehiago manipulatzen dira, modu sistematikoan, eta manipulazio horrek beste aldagai batzuetan duen eragina aztertzen da.
2019
‎Salbuespenak salbuespen, Interneten erosteko ohiturarik ezdutenek (INTER_ EROS= 1) edo/ eta ikasketa maila baxua edo ertaina dutenek (IK_ MAILA= 1/ 2), ez dute eGobernua erabiltzeko joerarik (EGE= 0) eta horien artean, beti ez bada ere, 25 urtetik behera izateak (ADINA= 2) edo/ etaInterneten erabileraren maiztasun txikia izateak (INT_ E_ M= 1/ 2) ere eragina du. Badira erregela zehatzetan ageridiren beste aldagai batzuk ere, baina agerpen puntualagoak dituzte horiek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia