Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Gure aldizkari honen aztertze arloa oro har soziolinguistika da, euskal soziolinguistika bereziki, bere zentzu zabalean hartuta: hainbat tradizio disziplinarren arteko lotura egiten dakiena, bertan sortzen diren ibilbide eta ikuspegi anitzak osagarri moduan lantzen dituena, teorikoa eta aplikatua dena, unibertsaltasuna eta lekukotasuna maneiatzen dakiena, eta abar. Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere, bere historian zehar.
2008
‎interes desberdinen araberako komunitate birtualak sustatzeko, herrialdeen muga geografikoak eta politikoak gaindituko dituztenak. Hauek guztiek on line prozesu garatzen duten heinean, bertan sortzen den feedback aberasgarriak gero eta komunikazio maila handiagoa lortzen du.
2015
‎Nahiz eta aldez aurretik zehaztu ziren galderak eta metodologiak horrela ahalbidetzen eta eskatzen duenez, beste hainbat galdera egin zitzaizkien galdeketan zehar, momentuan bertan sortutakoak.
2018
‎Bertan, medikuntzako gradu ikasketak burutuak dituen ikasleak espezializazio prozesua burutuko du, lan ardurak modu progresiboan hartuz. Lan honetan Donostialdea ESIan dauden mediku egoiliarren euskarazko prestakuntza espezializatua landuko dugu, etorkizunean izango ditugun medikuak bertan sortuko baitira.
2019
‎Bertako gazteak samaldan kanpora badoaz bizi izatera, kopuruz eta belaunez belauneko jarraipen aukeraz gogor ahulduko da herria. hori da arnasguneen hirugarren erronka demolinguistikoa: bertan jaiotako (edo umetan bertara etorritako) gehienek bikote euskalduna egin, bertan bizi izaten gelditu eta familia bertan sortzea, bertako herri giroan errotuz eta belaunez belauneko jarraipen katea osatuz.
2021
‎• Profilari dagokionez, arestian aipatu dugu programan parte hartzen ari diren neska mutiko gehienak familia migratuetakoak direla. Horietako zenbait bertan sortu eta hasieratik euskaraz eskolatuak dira, eta bertzeak gure eskualdera beranduago iritsi eta eskolatutakoak. Profil horretako haurrak eta familiak, euskararen ezagutza apala izateaz gainera, bertako kulturarekiko, hizkuntza ohiturekiko eta bizimoduarekiko urruti egoten dira maiz.
‎Ondorioz, Pulunpak gela barruko zein kanpoko eremuei erantzuten die, kudeaketa pedagogiko eta elkarreragin didaktikora zuzenduta dituen erremintak askotariko jardueratan txertatuta. Eta berariaz eragiten du hizkera ez formalaren erabileran, izan ere, nagusiki gela barruan garatzen den ekimena bada ere, bertan sortzen diren komunikazio egoerak arloen ikaskuntza formalari loturikoetan sortzen diren haiengandik urruti baitaude. Hartara, lagun arteko hizkera ez formalaren gatza eta piperra ezagutu eta erabiltzeko komunikazio egoera egokiak, sarritan sortzen dira konfiantza giro jostarian.
‎Sortu zenetik, Sarea Galesko Gobernutik kudeatu zen bertan sortutako idazkaritza teknikoaren bidez. 2012ko apirilean NPLD berme mugatuko enpresa bihurtu zen, juridikoki autonomiaduna. Aldaketa batzuk egin ziren aginte egituran:
2022
‎Lagunarteko tratamenduak lekua izan du ETB1en bere sorreratik bertatik, bai 80ko eta 90eko barne produkzioetan hizkera kolokialera gerturatzeko (Larrinaga, 2019), bai kanpoko produktuen itzulpenei ukitu informala emateko (Barambones, 2012). Goenkale izan da hitanoaren erreferenteetako bat bertan sortutako fikzioan. Lizardik eta Munduatek (2015) Goenkaleko hitanoaren erabilerari erreparatu zioten, azterketa sintaktikoa egite aldera.
‎Beste inkesta, ikerketa eta lan soziologiko askorekin ez bezala, maiz planteatu ohi dira zalantzak kale neurketen inguruan. Nabarmentzekoa da metodologia hau Euskal Herrian bertan sortutakoa dela. Iñaki Larrañaga izan zen sortzailea SIADECOn, ondoren Soziolinguistika Klusterrak berak, egindako ekarpenekin, metodoaren inguruko eskuliburua kaleratu zuelarik (Olatz, Basurto, 2013).
2023
‎Kuadrillez gain, zenbait lagun soltek ere berebiziko garrantzia dute" nerabe" batzuentzat. Lagun horiek, askotan, sare sozialei esker mantentzen dira (eta harremanak ere bertan sortu izan dira); Instagram, Whatsapp edo blogen moduko webguneak izaten dira katalizatzaile. Kasu horietan, kuadrillen kasuan bezala, komunikazioa ere ia egunerokoa da, batez ere bi pertsonen arteko" konexioa" oso handia bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia