2008
|
|
zenbait auzitegik interpretazio lan horri harmonizazioaren ikuspegitik aurre egin diote; besteek, aldiz, bateraezintasuna irizpide zutela. Horren aurrean
|
berriz
ere argi geratu da ezen arauek ez dutela bizitza propiorik eta benetan bere funtsa araua interpretatzen duenaren esku geratzen dela.
|
|
Bere ustetan bi tratatuek gai bera arautzeak eta bietan esanahi bera ez duten terminoak erabiltzeak ez du dudarik uzten. Horrela adierazita, beharrezkoa dugu,
|
berriz
ere, hona ekartzea Vienako Hitzarmenaren erredakzio Komitearen Presidentea zen M. Yasseen en hitzak:
|
|
Gainera, auzitegiak berak termino horiei inolako edukirik eman gabe, bere erabakia juridikoki kontrolatzeko bide orori ateak ixten dizkie. Oraingoan Auzitegi Gorenak kasu honen atzetik dauden arazo gatazkatsuei aurre ez egiteko motiboen atzetik dagoenaren inguruko dudak/ susmoak,
|
berriz
ere, sententzien koherentzia printzipioaren eta eskuak garbitu nahi izanaren artean mantenduko dira, azken honen alde egiteko arrazoi handiagoak badaude ere.
|
|
Lerro hauetatik, beraz,
|
berriz
ere, aldeen arteko akordioari egin behar zaio dei, bereziki, 1992ko Tratatu Orokorreko lehenengo artikuluan aurreikusitako Goi Mailako Komisioari erreferentzia berezia eginez, hori baita bide azkarrena eta zuzenena behin betiko nazioartean gatazka honi amaiera emateko, aldeek berek talka egiten duten tratatuetariko batean jasotako bidea dela ez ahaztuz. Hori gertatzen ez den bitartean, espainiar auzitegiek hartutako bideak Uruguaiko biztanleei erresidentzia eta lana eragotziko dizkie egitatezko modu batean, baina Uruguaiko gobernuak hartzen duen jarreraren zain mantendu da betiere Espainiako Administrazioa, nazioarteko ordenamenduan benetako gatazka baten sorrera suposatu dezakeelako eta, ondorioz, bere kontrako ekimenak hartzea gerta litekeelako.
|
|
Goraldi horren ondoren, ordea, izugarri egin zuten behera, nahiz eta hamarkadaren bukaeran
|
berriz
ere gora egin, 2000 urtean argitaratutako arauak sortutako ikusminagatik, seguru asko. Gailur horren ondoren, aipamenak asko urritu ziren eta azken urteetako argitalpen ez akademikoetan dagoeneko ez dira agertzen.
|
|
Helduaren jardunean, estandarraren eragina% 3,33koa da. Maileguei dagokienez,
|
berriz
ere fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 20,83), eta txikiagoa(% 15,83) helduarengan; nahiko parekatuta daude ikus daitekeenez. Batez beste% 6,66koa da estandarraren eragina Etxebarrin eta maileguek, aldiz,% 18,33ko eragina izan dute.
|
|
Bikotekiderik ez, baina seme alabak dituzten emakume etorkinen kasuan, seme alaba horiek familiaren ardurapean utzi ohi dituzte; kasu gehienetan amaren aldeko amona izaten da zaintzailea. Gehienetan, hona etorri den emakumearen egoera egonkortzen den neurrian, joera izaten da familia
|
berriz
ere elkartzen saiatzea, nahiz eta zailtasunez betetako bidea izaten den.
|
|
Emigratzearen alderdi negatiboenetarikoa da familiarenganako urruntasuna, eta jatorrizko herrialdean familia utzi duten emakumeentzako familia
|
berriz
ere elkartzea da lehentasunezko helburuetako bat. Ekialdeko Europako eta Latinoamerikako emakumeen erdiak ez du gertu bikotekidea ezta seme alabak ere, gainera, bakarrik europar batzuek beste senideak dituzte ondoan.
|
2009
|
|
Hitzen asoziazio librearen bitartez, Euskal Autonomia Erkidegora immigratu duten pertsonek beren talde kulturalari buruz zein beste gutxiengo kulturalei buruz dituzten irudikapenak aztertzen dira. Lortutako emaitzen artean, latinoamerikarrei dagozkien adostasun orokorrek beren jatorriari, izaera latinoari eta ezaugarri positiboei erreferentzia egiten diete; Magrebeko taldeen ezjakintasuna eta anbibalentzia azpimarratu egiten da; eta Ekialdeko Europakoan,
|
berriz
ere ezjakintasuna, baina oraingoan gertutasun pertzepzioari eta jende onaren irudiari lotuta. Populazio immigrantearen profil psikosozialen sistematizazioa egiteak ahalbidetuko digu talde kultural ezberdinetan eta errealitate psikosozial eta komunitarioarekin kontrastean dauden irudikapenen sustraiak ezagutzea.
|
|
Bukatzeko, talde kultural bakoitzean irudikapenak nola finkatzen diren ezagutzeko asmoz, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen,
|
berriz
ere ezaugarri prototipikoen irizpidea erabiliz. Hauek emandako hitzen% 50 osatzen dute.
|
|
pertzepzio anbibalenteak (onak eta gaiztoak daude) eta populazio honekiko dagoen ezjakintasuna (ez ditut ezagutzen) sumatu egiten dira (n= 248;% 88). Garrantzi gutxiagokoak dituzte
|
berriz
ere anbibalente diren ondo orokor bat, familia, gaiztoak eta ezaugarri etnikoak (n= 23;% 8) eta ezberdintasunari eta konnotazio negatiboei (n= 11;% 4) asoziaturik dauden horiek ere.
|
|
Ikerketaren azken zati hau burutzeko
|
berriz
ere bi faktoreko bariantza analisi bat egin zen. ANOVA?, bat subjektu barruan eta bestea subjektuen artean, komunikazioaren kalitatea aldagai dependente moduan hartuta.
|
2010
|
|
Oro har ere, Tolosako berriemaile berarengan atzeman dugu euskara batuaren eragin handiagoa. Horren zergatia arestian azaltzen saiatu gara, baina,
|
berriz
ere esango dugu labur labur: baliteke Tolosako hizkeraren aditz morfologia euskara estandarretik hurbilago egotea berez eta, kontraesana lirudikeen arren, horrexegatik gehiago aldatu izana; izan ere, hiztunek «arrisku» handiagoa lukete euren moldea batuarenarekin oharkabean nahasteko.
|
|
Azken akaberaren prezeptu ia liturgikoak bete ondorenean, espazio hutsa irudikatuko da, hautsetara birrindua, hauts, oholtza hutsik, agurren ondoren jendetzak espazioa hustu duenean, huts, beste behin hutsaren gabezia, hutsartea da. Ikur adierazlearen, presentzia/ absentzia, indarra/ indarrik eza, betea/ hutsa, denbora aurrera
|
berriz
ere bete ahal izateko grinaren bultzatzailea. Hustu ondorenean ezerezera murriztua gelditu da, milaka lagunen lotunea izandako Bilbao Exhibition Center erraldoia.
|
|
Eszenifikazio hau agoraren eszenan dakusagu, kultura oinarrian dagoen ahozkotasun muinak sormenezko espazioa eraiki baitu deskribatutako marko beregainaren eraginkortasun sinbolikoan. Denbora aurrera, espazio huts hori
|
berriz
ere ibilbide kulturalaren dinamika suspertzailea izango da, hutsa bete, hustu eta bete, berreraiki eta irudikatzeko, eta beste behin indarrez plazaratu ahal izateko, hitzaren balio soilean, plazaz plazako herrietako jardunetik bidea eginez. Ekimen performatiboaren marko eszenikoan, polis a biltzen duen «agoran», narrazio baten «berridazketa» eraginezko ibilbide kulturalaren aztarna nabaria da.
|
|
Kondentsazioa, sinboloak, gauzak eta ekimenak irudikatzeko duen gaitasunak ezaugarritzen du, eta polarizazioa, diskurtsoaren zentzu ideologikoan da atzemangarria. Halatsu uste dugu guk, legatu horretan balio kultural erantsiak ekintza sinbolikoaren bidez atxikitzen direla, behin komunitatearen esku eraldatu ahal izango direnak kolektibo baten gogoa asebete eta sentimendu biziberrituen jomugan denbora aurrerago
|
berriz
ere jarri ahal izateko.
|
|
Izaera liminal horrek edozein giza jardueratan garatu ohi den atxikimendua dakar, eta horrekin batera sublimazio idealizazio joera bat ere bai. Denbora aurrerago
|
berriz
ere izaera liminal horrek errepresentazioa eraiki eta iraunarazteko joerari eutsiaraziko dio, beraz, eraginkortasun sinbolikoak denbora linealaren etendurak sortutako etena (une liminala) narrazio kulturalaren eremuan darabil. Eremu sakralizatu horretan kolektiboaren zauri minen sendagarria da, komunitateak bere autoigurikapen euskarriak iraunarazteko sentimen eta ideia kolektiboak ardazten baititu, baturaren errepresentazioaren eraikuntza baliabide egokia izanik, aldiro aldiro sentimen horiek biziberritu eta indartu ahal izateko.
|
|
Eta
|
berriz
ere esango dut, ez ditut gauzak bere onetik atera nahi, ez dut orain eta hemen eztabaidatu nahi horrelakorik gertatu izan den Euskal Herriko unibertsitateetan azken hamarkadetan, ez, hauxe bakarrik da nire asmoa: seinalatzea euskal abertzaleek presio handi bat sentitu izan dugula gure gainean gure abertzaletasunaren kausaz.
|
|
Eta horrela, ia ia konturatu gabe Iparralde eta Hegoaldearen arteko zatiketaren arazora heldu gara
|
berriz
ere, ia ia ustekabean. Zeren Iparraldean, nola edo hala, lortu zuten haren omenezko liburu bat argitaratzea, formalki horrelakoa ez bada ere; baina Hegoaldean saioak porrot egin zuen.
|
|
Zeren Iparraldean, nola edo hala, lortu zuten haren omenezko liburu bat argitaratzea, formalki horrelakoa ez bada ere; baina Hegoaldean saioak porrot egin zuen. Beraz,
|
berriz
ere esan dugu ezinezkoa dela Euskal Herri osoa bere baitan hartuko duen ekimenik burutzea. Ezinezkoa ez dakit, franko zaila bai, kasu honetan ikusi berri dugun bezala.
|
2011
|
|
Berrikuntza sozialak gobernantzan bertan eta berrikuntza prozesuetako lankidetza sozialen ereduetan bertan ezartzen du berrikuntzaren papera. Parte hartze eta lankidetza prozesuak tokiko garapenaren oinarrian ezartzen dira
|
berriz
ere. Gobernantza beraren berrikuntza ageri da, beraz, berrikuntzarako eta tokiko garapenerako atal nagusi bezala.
|
|
Lurralde garapenak logika sozialarekin bat egiteko pausoa bere egiten dute Moulaertek eta Nussbaumerrek (2008), lurralde garapen integratuaren eredua aintzat hartuta. Bertan,
|
berriz
ere, testuinguru historiko, instituzional eta kulturalaren garrantzia azpimarratzen da, nahitaez toki mailako errealitateetatik abiatzea dakarrena. Hortik, gobernantza eta, zehatzago, tokiko gobernantzaren kontzepturako jauzia egin behar da.
|
|
Bigarren denboraldiaren amaieran familia osoari zuzendutako zerbait eskatu zieten, eta hainbat proiektu aurkeztu bazituzten ere, ez zituzten onartu. Haren esanetan, familia osoari zuzendutako proiektua diseinatzerakoan,
|
berriz
ere GoenkaleHasiberriak ra bueltatzea bezala zen: «ek oso ondo funtzionatzen zuen gazteentzako telesail bezala, baina beti amaitzen dute zer edo zer familiarragoa eskatzen; azkenean beti egin behar dituzu familia osoari begirako telesailak»24 (Duque, komunikazio pertsonala,).
|
|
astean lau egunetan emititzetik, astean bi eguneko emisiora pasatu zen, eta egun horietan bi atal jarraian ematen hasi ziren. Aldaketa horren arduraduna Joselu Blanco izan zen, eta arrazoi nagusia,
|
berriz
ere, ekonomikoa izan zela dio:
|
2012
|
|
Pintore eklektiko batentzako proiektua lanean (hasierako multzoko lanetako bat), aldi berean hutsik eta pinturarekin lotutako espazioei buruzko erreferentziez beteta dagoen barrualdea ageri zaigu. Pintura estilo hiperrealistaren arabera dago egina, eta ametsezko Bilboren ikuspegia ageri zaigu,
|
berriz
ere bertako Arte Ederren Museoa daukagularik ikusgai, baina kasu honetan barrualdea da agertzen zaiguna. Bertan, errealitate eta itxuren arteko jokoa sorrarazten du egileak.
|
|
Orain,
|
berriz
ere, hiriak eta industriak itsasadarreko paisaia aldatu dute, aipatutakoak dakarren zabalkunde azkarrari erantzuna emateko asmoz (hiriak gainezka egin eta ondoko espazioetara zabaldu baitzen). Jendea toki horietan ere kokatuko da, Nerbioi Ibaizabal ibaiaren bi aldeetan.
|
|
17 Saratxagaren (2007: 134) hitzak jasoko ditugu
|
berriz
ere, langileak nola motibatu eta enpresatik alde egin ez dezaten zer egin daitekeen azaltzeko: «Lanean autonomia handiagoa, malgutasun handiagoa emanez.
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
berriz
ere, ez dago gizaki unitario batez hitz egiterik, egungo gizaki sadomasokista antzezle hutsa baita, makina bat aurpegi izan baititzake, zeinetan bi aurpegi (psikismo) ezberdin eta antagoniko bereiz eta nabarmendu daitezkeen.
|
2013
|
|
Nietzsche-k bazekien nahi beste izen erabil zezakeela. Osasun Handia, Politika Handia, eguerdia, etab.? mamuari erreferentzia egiteko, baina inolako zentzu finkorik eskaini gabe, horrek aurpegia eta gorputza emango bailizkioke mamuari behin betiko definituz eta metafisikaren kiribilean sarraraziko bailuke
|
berriz
ere. Helburua argia da:
|
|
Nietzsche-ren etxeko apaletan eboluzionismoari eta Lamarck i buruzko zenbait liburu bazeuden ere, ez dugu uste haren pentsamenduaren interpretazio darwinista egin daitekeenik, are gutxiago darwinismo sozialarekin lotzerik?. Hizkuntza joko nietzschetarrak
|
berriz
ere.
|
|
Batasuna, bada, PNVren izenaren pean egin zen, eta Sabino Aranaren doktrinaren, hots, JEL (Jaungoikoa Eta Lege Zaharra) printzipioen arabera gauzatu zen: EAJ/ PNVren ideologia klasikoari lotu zitzaion,
|
berriz
ere, bi puntuon bueltan: alderdiaren izaera konfesional eta katoliko sutsua, eta 1839 baino lehenagoko egoeran. Foruen Berrezarpena?
|
|
Akats batek, ostera, eteten du paisaia koloretsua. Urduri, abian jartzen du
|
berriz
ere makina gizonak eta egunsentiaren irudiak itzuli egiten dira. Ez da ustekabekoa.
|
|
Ez dago agurrik, ezta enpatiarik ere. Etenaren ostean,
|
berriz
ere hasten dira analogiak. Haizeak astindutako palmerak, gailur baten gainetik igarotzen diren lainoak eta ekaitza aurreikusten duten tximistak, hurrenez hurren.
|
|
Hasierara, bere ibilbidea hasi zen zabaltza berera baitarama gibel solasak. Eta, bertatik, panoramika segida batek New York hiriaren eraikin grisak erakusten dizkio
|
berriz
ere; kanta triste batek etsipena areagotzen duen bitartean. Amaieran, aingeruak, samindurik, gorantz so egiten du.
|
2014
|
|
Izan ere, klase gainhartzaile edo dominanteak bere botere ekonomiko, politiko eta sozialaren euskarritzat hartzen eta erabiltzen du kultura. Unibertsitate herritarrak, aldiz, klase herritarren, hau da, botererik ez duten klaseen askatzaile izan behar du, horien askatasun bide eta tresna; unibertsitatearen bidez herritarrek beraiena duten kultura,
|
berriz
ere beren eskuetaratzeko tresna izan behar du unibertsitateak.
|
|
1921ean Aberri aldizkariko sektore independentistek (tartean Eli Gallastegi Gudari), Comuniónen jarrerari aurre eginez, EAJ berria (PNV Aberri izenaz ezaguna) sortu zuten. 1930ean, euskal nazionalismoaren bi adarrek bat egin zuten, PNV izenarekin,
|
berriz
ere. 1934an Jagi Jagi EAJtik atera zen, baina haren garapena 1936ko Gerrak eten zuen (ik.
|
2015
|
|
1968an, urteko azken batzarra Iruñean egin zen
|
berriz
ere, eta, Gipuzkoako errepresio egoeratik ihesi, Nafarroako Foru Diputazio abegitsuagoaren jauregian bildu ahal izan ziren Galiziako, Euskal Herriko eta Katalan Herrietako kultur elkarteak. E. Calle Iturrino RAEren ordezkari frankistak nabarmenki huts egin zuen, baina bertan izan zen jaioterriko hizkuntzen ordezkaritza harrigarria:
|
|
Lehenik, berrikusteko daukagu beheranzko irakurketan zertan den hiperonimo/ hiponimo harremanen ikuspegitik. Bigarrenik, lexikoan murgilduko gara
|
berriz
ere eta agerian utziko dugu polaritatearen inguruko egia aurresuposizioak estuki lotuta daudela ez ezezkotasuna baina bai predikatuen mota lexikoekin.
|
|
«Guk ahalmen gehiago sartu genuke gure programazioan. Horretan pentsatzen ari gara, nola egingo dugun gure webgunearen biziaraztea
|
berriz
ere, eta ez horrelako webgune triste eta eraberritu gabeko batekin jarraitu».
|
|
Behin, ordea, senarra joango zaio segika maitalea duelakoan eta etxera eramango du bueltan bainera bat erosiko diola aginduta. Etsituta, brodatzeari ekingo dio
|
berriz
ere eta tarteka leihotik begiratuko du, gogoa urrutian. Bainera iritsiko da egun batean etxera eta harekin batera deabrua eta gozatua.
|
|
«Tiro hotsak»en semea falta duen beste ama bat ere ageri da, zeinaren pentsamenduren bat iritsiko zaigun («ez diat hire arnasagatik negar egingo»). Hori ere etxean, leihotik begira dago lurrean datzan polizia zaurituari eta min ematen dion semearen absentzia irudikatzeko esanguratsua iruditzen zaigun «seme galduaren gela baino hutsago» irudia erabiltzen du Sarrionandiak, etxeari lotua
|
berriz
ere andrea.
|
|
Desadostasun horiek gauzak aldatzeko saiakera gisa mahaigaineratzen dira; eta, harremanaren status quoa mantendu nahi duenak, aldiz, desadostasunak ez kaleratzearekin batera, negoziazioetarako erreserba handiagoak ditu, aurretik ikusi bezala. Horrela, negoziatu nahi denaren eta nahi ez denaren arteko gatazka ere sor liteke; eta gaiaz ez hitz egiteak,
|
berriz
ere, funtsezko papera jokatzen du hemen. Negoziazioa oztopatzeko erabiltzen diren estrategien artean, gaiaz ez hitz egitea nabarmentzen da, isiluneen erabilera alegia:
|
|
– Sektore publikoak jarritako diruak
|
berriz
ere sektore horretara itzuli behar du eta sektore horretara itzultzea komeni da, fundazioa desegin eta desagertu ondoren, sektore horrek sustatutako interes orokorreko jarduerak gauzatzeko. Hori kontuan hartuta, 41 artikuluak adierazten du pertsona juridiko publikoek eratutako fundazioen gainerakoa haiei itzuli behar zaie.
|
|
– Juridikoki, lege honek sektore publikoak jarritako dirua
|
berriz
ere sektore horretara itzultzea ziurtatzen du; izan ere, pertsona juridiko publikoek osatutako gainerako fundazioen soberakinak, desegin eta desagertu ondoren, sektore horretarako izan behar du, osorik edo ekarpenaren proportzioan. Erakunde publikoek jarritako baliabide ekonomikoak dira, gaur egun, erakunde hauen finantzaketaren portzentaje oso handi bat.
|
|
Inkestatuen profiletan ere diferentzia nabariak ikusten dira
|
berriz
ere adituen eta ikasle unibertsitarioen artean. Honako hauek aipatzekoak iduritzen zaizkigu:
|
|
Lan honetan kolaboratu duten ikasleak Lehen Hezkuntzako irakasle izateko hasierako prestakuntzan ari ziren ikersaio honetan eskuzabal lagundu zigutenean, eta maila horretako irakaslegaien lagin adierazgarritzat jo daitezke. Euskarazko erranaldiko elementuen ordenaz lan honetan islatu duten joera nahiko kontraste bizian dago adituen taldeko kideen iritziekin, eta horrek eramaten gaitu
|
berriz
ere pentsatzera zenbateko garrantzia duen irakasleen prestakuntzak, oro har, eta bereziki gai honetan ere eguneratua egoteak, haien lana erabakigarria baita euskararen garapenari begira.
|
2016
|
|
Haatik,
|
berriz
ere, kontuan hartu behar dugu presondegitik presondegira diferentziak daudela eta azken urteotan hainbat eraldaketa gertatu direla. Halaxe islatzen dute espetxe langileen hitzek:
|
|
Iberiar Penintsulako Gerra garaian() Aguraingo udal bihitegiaren gari funtsa erabat xahutua izan zen. Baina gatazka bukatu bezain pronto, aguraindarrek erakundea
|
berriz
ere martxan jartzea erabaki eta su edo etxebizitza bakoitzari, bihitegiak gari kopuru nahikoa eskuratu bitartean, urteko anega erdiko zerga eskatu zitzaion. 1817ko ekainean, auzotarrek zerga ordaintzea onar zezaten, Gregorio de Luzuriaga udal prokuradoreak oso eskari kartsua idatzi zuen.
|
|
Zuzenketa eta estandarizazio horrek ez du lan handia eskatuko. Ez da beharrezkoa izanen
|
berriz
ere joatea interes taldeengana. Orain identifikatutako aldagaietatik abiatu da.
|
2017
|
|
Ezinezkoa litzateke,
|
berriz
ere, katalogo guztien ikuspegia atal honetan eskaintzea. Gainera, argitaratzeke dagoen RIEVeko azken zenbakian Ismael Manterolak eta Haizea Barcenillak euskarazko kritikaren gainbegiratua jorratu dute, eta artikulu horretan beste hau osa dezakeen informazioa topatuko da erraz.
|
|
Baina bien aurretik,
|
berriz
ere, Artelekuren garrantzia aipatu behar dugu, Zehar aldizkariaz eta erakusketen zein tailerren katalogoez gain, bertan ospatutako jardunaldi eta ekarketen inguruko argitalpen anitz egin baitzituen Koadernoak izenpean, berriz ere arte sorkuntzarako iturri eta oinarri teoriko izan direnak maiz. Hainbat izan dira bertan landutako gaiak, eta, berriz ere, antolamendu eta analisi sakonagoa luke azterketa zehatz honek.
|
|
Baina bien aurretik, berriz ere, Artelekuren garrantzia aipatu behar dugu, Zehar aldizkariaz eta erakusketen zein tailerren katalogoez gain, bertan ospatutako jardunaldi eta ekarketen inguruko argitalpen anitz egin baitzituen Koadernoak izenpean,
|
berriz
ere arte sorkuntzarako iturri eta oinarri teoriko izan direnak maiz. Hainbat izan dira bertan landutako gaiak, eta, berriz ere, antolamendu eta analisi sakonagoa luke azterketa zehatz honek.
|
|
Baina bien aurretik, berriz ere, Artelekuren garrantzia aipatu behar dugu, Zehar aldizkariaz eta erakusketen zein tailerren katalogoez gain, bertan ospatutako jardunaldi eta ekarketen inguruko argitalpen anitz egin baitzituen Koadernoak izenpean, berriz ere arte sorkuntzarako iturri eta oinarri teoriko izan direnak maiz. Hainbat izan dira bertan landutako gaiak, eta,
|
berriz
ere, antolamendu eta analisi sakonagoa luke azterketa zehatz honek. Asko garatutako mintegietatik eratorriak dira, esaterako, ia zorizko hautaketa batean, Francisco Jarautak 1992ko mintegiaren ostean editatutako Artearen eta kulturaren arteko tentsioak mende amaieran genuke, Rafael Argullol, Valeriano Bozal, Fulvio Carmagnola, Antonio Fernández Alba, Jarauta bera, Ezio Manzini eta Juan Antonio Ramírezen testuekin; edota berriz ere Jarautaren esku 1998an egindako Joeren Analisiaren Nazioarteko VII. Mintegitik sortutako Poetikak/ Politikak:
|
|
Hainbat izan dira bertan landutako gaiak, eta, berriz ere, antolamendu eta analisi sakonagoa luke azterketa zehatz honek. Asko garatutako mintegietatik eratorriak dira, esaterako, ia zorizko hautaketa batean, Francisco Jarautak 1992ko mintegiaren ostean editatutako Artearen eta kulturaren arteko tentsioak mende amaieran genuke, Rafael Argullol, Valeriano Bozal, Fulvio Carmagnola, Antonio Fernández Alba, Jarauta bera, Ezio Manzini eta Juan Antonio Ramírezen testuekin; edota
|
berriz
ere Jarautaren esku 1998an egindako Joeren Analisiaren Nazioarteko VII. Mintegitik sortutako Poetikak/ Politikak: kritikak eta utopiak edizioa, Gillo Dorfles, Aldo Giorgio Gargani, Josep Quetglas, Mireia Sentis, Perry King & Santiago Miranda eta Emilio Solaren testuez osatua; edo Maria José Belbelek 2003an zuzendutako Ezagutza feministak eta itzulpen politikak izen bereko jardunaldietatik eratorria, eta Eve Kosofsky Sedgwick, Wendy Brown, Gayle Rubin eta Belbel beraren testuekin.
|
|
Kritika horrek izan zuen bere erantzuna, Mikel Etxebarriak hurrengo zenbakian argitaratutakoa, «Ezjakintasunean oinarritutako kritikak» izenpean, Zulaikaren argudioak puntuz puntu erantzuten zituelarik. Hala ere, eztabaida ez zen bertan amaitu, hurrengo urtean
|
berriz
ere Zulaikak ihardetsi zuelako, bere kasuan artikulu garatu eta dokumentatu baten bidez, «Artearen amodioagatik: Guggenheim eta euskaldunak».
|
|
Artearekiko harremana 2008an berreskuratu zen,
|
berriz
ere «Egunen gurpilean» sailean, orduan Xabier Gantzarainen esku. Hark idatzi zituen atal horretan bederatzi artikulu urte hartan zein hurrengoan.
|
|
2010ean Haizea Barcenillak hartu zuen lan hori eta 17 idatzi ekoitzi zituen 2013ra arte. 2014tik aurrera artearen atal hori
|
berriz
ere desagertu zen, baina arteari begirada zehatzagoa eskaini zaio pare bat zenbakitan: 2016ko 213 zenbakian Durangoko «Gogoetaren plazan» kultur sortzaileek kulturaren inguruan egindako ekarpenak elkartu ziren, Iñigo Astiz eta Miren Rubioren artikuluaren bitartez, «Kulturgintza norabidearen atakan.
|
|
Azkenik, EHUren Argitalpen Zerbitzuan arteari buruz agertzen diren izenburuen errepaso labur bat egin nahiko genuke, eta
|
berriz
ere gutxi direla ikusiko dugu. Gehienak beste hizkuntzetatik egindako itzulpenak dira, euskarazko baliabideak zabaltzeko, eta beharbada asmo horrekin ere, askok eskuliburu edo hiztegi izaera dute.
|
|
Orain artekoa ez da bereizle edo egokia izango, eta indar berri batekin azaleratuko da; giza ezaugarria aldatuko da, eta errealitate zehatz batera egokitzeko eta moldatzeko beharrezkoa den estadio bat bezala ikusi dugu. Horretan,
|
berriz
ere, Psikologiak paradigma berria definitu du, Euskal Herrian, UEU izan dadila bere herriaren oinarrietan lan egingo duena, buru eta gogamenaren paradigma zein den ikertuz eta izango dena jorratuz.
|
|
Pio XII.ak eskatutakoa gure adore guztiarekin, gorroto gabe, anaitasun espirituaren bitartez, aurrera eraman nahi dugu: «Haiengatik [euskal abertzale katolikoengatik] otoitz egin, bila itzazue, gida itzazue
|
berriz
ere Elizaren barne birsortzera eta aberriaren altzo samurrera» (Centro de información católica internacional, 1940: 245).
|
|
Azkenik, 18 ziberhedabide topatu ditugu, hau da, Interneten soilik argitaratzen diren hedabideak, horietatik hamar Gipuzkoan kokatzen dira,
|
berriz
ere herrialde horretan kopuru handiena eta beste bost Bizkaian.
|
2019
|
|
Laburbilduz, uste dugu
|
berriz
ere talka egiten dutela emakumearen garrantzia azpimarratzen duten ikuspegi idealistek eta errealitateak. Ikertzaile batzuen arabera, emakumeek paper garrantzitsua zuten etxean, familian eta gizartean.
|
2020
|
|
Astiro astiro, saharar familiak bizimolde berri eta moderno batera ohitzen hasi ziren 1975eko inbasio marokoarra heldu arte. Gertaera horrek saharar familien% 80ren ihesa bultzatu zuen,
|
berriz
ere errefuxiatuen kanpamenduetan bizitzera eramanez (García Guindo, 2016).
|
|
Astiro astiro, saharar familiak bizimolde berri eta moderno batera ohitzen hasi ziren 1975eko inbasio marokoarra heldu arte. Gertaera horrek saharar familien% 80ren ihesa bultzatu zuen,
|
berriz
ere errefuxiatuen kanpamenduetan bizitzera eramanez (Garci' a Guindo, 2016).
|
2021
|
|
Pisatu eta berehala, animaliak kontsumoganbera indibidualetan ipintzen ziren kontsumo saioa aurrera eramateko. Kontsumosaioaren ondoren, subjektuak
|
berriz
ere pisatzen ziren, eta horrela, kontsumo osteko pisua eta kontsumo aurreko pisua kontuan hartuta subjektuek guztira kontsumitutako ml-ak kalkulatzen ziren. Horren ondoren, aho barneko kanulak kendu eta itxaroteko ganberetan uzten ziren 30 minutuz.
|
|
argia (ongiaren eta egiaren irudi) eta iluntasuna (gaizkiaren eta faltsukeriaren irudi). Manikeistek uste zuten denbora eta espazioa sortu zirela, hain zuzen, bi substantzia horiek talka egin zutenean; haien patua, beraz, argia eta iluntasuna
|
berriz
ere bereiztea izango litzateke. Hemen ere, argia eta iluna nahasirik ageri dira borrokan.
|
|
Obscure hitzak, iluntasuna ez ezik, ulergaitz, zail edo lauso ere adierazi nahi du. Kasu honetan,
|
berriz
ere iturri etimologikoa landu bide den metafora indartzera dator: iluntasuna zailtasun edo ulergaiztasunarekin lotzen den gisa berean, ilustratuek defendatuko duten argia iluntasuna ez ezik, iluntasun horrek dakarren ulergaiztasuna ere garaitzera dator.
|
|
Harridura horren aurrean, Truman bi pauso mugitzen da alde batera, eta euri jasak" jarraitu" egiten dio. Beste bi pauso ematen ditu beste aldera eta euri jasak,
|
berriz
ere," jarraitu" egiten dio. Hala ere, gertakari esanguratsuenak aitaren berragerpena programan (bera gaztetxo zenean itsasoan" hil" zen) edota emaztea mehatxatu ostean (geroz eta susmo handiagoak dituenez, hari informazioa atera nahi diolako) emaztea ezkutuko kameretara zuzentzen denean:
|
|
25). Kontsumitzaileek ondasun edo zerbitzu baten eskaria handitzen badute, prezioa handituko da eta ekoizleek eskaintza handitzeko seinalea izango da,
|
berriz
ere oreka lortu arte. XIX. mendean sortutako ekonomia neoklasikoak, gaur egungo ikuspegi ekonomiko ortodoxoa gorpuzten duenak, merkatu aske eta autorregulatuaren eraginkortasuna defendatzen du baliabideak esleitzeko orduan (ikusi, Samuelson eta Nordhaus, 2005:
|
|
Baina neandertalak historian barrena kokatzeko arazoak izan zituzten
|
berriz
ere. XIX. mendearen amaieran eboluzionisten artean eztabaida eta zalantza
|
2022
|
|
Valentziako erkidegoko irakasleen usteak pretest batekin neurtu dituzte, ondoren eleaniztasunean formakuntza saioak eskaini eta postest baten bitartez usteen bilakaera aztertu ahal izateko. Emaitzak,
|
berriz
ere, eleaniztasunari buruzko uste positiboen adierazle dira, baita formakuntza saioaren balio pedagogikoa goratzeko ere; edonola ere, aurreko ikerketek erakutsi bezala, ikuspegi elebakarreko usteak ageri dira, esaterako," hizkuntzak ikasterakoan zenbat eta gazteago orduan eta hobeto", ustea. Euskal Herrira jauzi eginik, ikerketa emaitza berbera erdietsi du Arocenak (2017) haren tesi ikerketan eta aurrez egindako ikerlan batean; izan ere, Arocena, Cenoz eta Gorterrek (2015) ondorioztatu dute Frieslandgo eta Euskal Herriko irakasleek uste elebakar ugari dituztela, mito elebakarra elikatzen dutenak.
|
|
Zerk egiten du posible aliantza hori? Nola jarri lau familia horiek
|
berriz
ere norabide berean. Elkarrekiko aitortza da lehen urratsa, nire ustez, aliantza hori ez dadin izan unekoa, interesekoa edo koiunturala eta izan dadin sendoa, estrategikoa eta iraunkorra.
|
|
alboka, gibelka, inguruka. Kontuan hartzekoa da hitz mota hori askotan mugimendu aditzekin erabiltzen dela, eta gehienbat, mugimenduaren norabidea adierazten duela,
|
berriz
ere, mugimendu horrek ziklo errepikatuak dituela adieraziz. Adibidez, inguruka ibiltzea, itzuli bat baino gehiago egiten ibiltzea da, hots, itzulia egitearen ekintza behin baino gehiagotan burutzea.
|