Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2017
‎Teknologia berriek ez dute berez ezer eskaintzen, ez erabilera egokia egiten ez bada, ume eta gazteak (eta guraso eta irakasleak) horretan trebatzen ez badira. Teknologia berriek ez dute ume eta gazteak hobeak egiten berez; are gehiago aipatu baldintzapean; ume eta gazteak horretarako prestatuak izan ezean, ezer gutxirako balio digu.
2018
‎Gaur egun euskalgintzak dauzkan baliabideekin eta erakunde publikoetatik daukan sostengu murritzarekin, apustua ez daiteke izan ea kanpotik heldu diren horiek motibatzen diren. Frantziatik datozen langile eta guraso berriek ez badute ikusten euskara beharrezkoa dela, euskarak presentzia handia duela karrikan, zergatik ikasiko dute euskara. Haur gehienek frantses eskolan eta frantses hutsez ikasten badute, zergatik igorriko dute beren haurra ikastolara edo gela elebidun batera?
2019
‎Eta bertzetik, behar zituzten adizkientzat, laguntzaileentzat, iraganeko paradigmak hobetsi zituzten; baina, bistan da erabaki horren barne egitura berria osatzeko bertze modu batez jokatu behar zutela eta paradigma hauek iraganekoekin zuten lotura ezabatzeari ekin zioten. Beraz, laguntzaile berriek ez zuten denbora markarik, pertsona markak baizik: nintz, hintz... eta 3 pertsonekin?
2021
‎Horri guztiari gehitu litzaioke arestian aipatu edukien desagerpena, horrek heziketa sistema benetan kaskar bihurtzen duelako. Esan bezala," ikasten ikasi" mantrarekin ahaztu dugu" ikastea" bera, zoriontasunean oinarrituriko pedagogia berriek ez dute edukirik transmititu nahi, konpetentzien bidez berez bereganatuko baitituzte eduki horiek. Alez ale piloa desagertu da azkenik, eta horri, oraindik ere, piloa esaten diote.
‎Ez hori bakarrik, Montessori, Steiner edo Waldorf bezalako eskolek eta beste askok erakutsi baitute teknologia berriak ez direla ezinbestekoak Sistema bera arriskuan jartzeko eta aldaketa ahalbidetzeko, metodo askoz" arkaikoekin" edota errekurtso gutxiagorekin ere posiblea baita. Gauzak horrela, uste dut teknologia berriek ez luketela eredu pedagogikoa fagozitatu eta bere egin behar, irakaslea desagerrarazi ez luketela, bitarteko bat gehiago bezala erabili genukeela baizik. Eta, horiek ikasgelan sartzeko orduan, kontu handiz egin litzatekeela, erabilera egokia bermatuz eta desberdinkeriak saihestuz.
2022
‎Bereziki gazteek. Kubatar belaunaldi berriek ez baitute gurasoek nahiz aitona amonek izan zuten iraultzarako karrik. " No hay fuerza", erran digu itsasaldera eraman gaituen taxi gidariak.
2023
‎" Giristino berriek ez zituzten bet betan beren aintzineko sineskeriak ahantzi, eta kondaira gisa, ipuin gisa, supazterrean zonbat aldiz ez dituzte zaharrek gazteri errepikatu, eta hauek geroxago beren ondokoeri!".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia