Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2005
‎Bizi ziren gizartea ukatzen zuten matxinatuak izan zirela eremutarrak. Gizarteak ez direla barrutik aldatzen ahal, gizarte berriak sortu behar zirela, oinarrizko komunitateak.
2006
‎Ahal bagenitu aditz berriak sortu
‎Alkoholaren marrak azpegietan zituen. Marra berriak sortzeko bidean zen, mahai gainean zituen hiru lau garagardo botilek iradokitzen zutenez.
2007
‎Handik denbora gutxira mustuko ditu, aldez aurretik ongi aukeratutako egunean (igande eguerdiek lehentasuna dute). Eta berriro jantziko ditu egun batzuen buruan, konbinazio berriak sortuz. Erostearen zirrara ez baita erosketarekin ahitzen, eta zorioneko sentitzen da ekintza finigaitz horretan pentsatuz.
2009
‎Pattarraren beroan eta kriseiluaren argitan bozak apaltzen zitzaizkigun orduan, eta edalontzien itzalak luzatu eta dantzan hasten ziren. Orduan albiste eta izen berriak sortzen ziren zakurraren ipurtzuloan," Mare magnum" bat.
‎une berriak sor ditzan
2011
‎Idoiak ez zekien nondik hasi: bi asteko lanaren ondoren jasotako dataren arabera sailkatu zituen iritsitako orijinalak, baina egunero iristen ziren gehiago, orgatan literatura potentzial geruza berriak sortuz. Harrigarria zen zenbat idazten zuen jendeak, eta zer gogo zeukan idazten zuen hura argitaratzeko.
‎Lagun berriak sor daitezke tarteka, zeure ogibidearekin lotutako lagunak eskuarki, kezka eta interes berrien araberakoak gehienetan, familiatik eratorriak beste askotan, baina desagertua da garai bateko odol itunen sentipen betierekoa, norbere eskuekin eta adiskidearen buztinezko gorputzari puska kenduta eraikitako eskultura bat bezalakoa zen leialtasunaren promesa, elkarrekin egindako barre sano eta lehiarik ... Eta ezin duzu inor errudun jo:
2012
‎– Ezin duzu imajinatu zer estu dabilen enpresa. Ezin ditugu orain arazo berriak sortu. Bizpahiru egunetan bukatuko dut elkarrizketen lan hau.
2015
‎Hona manifestuaren hasiera: " Feminismo erradikaletik gatoz, gu gara bollerak, gu gara putak, transak, immigranteak, beltzak, heterodisidenteak... amorrutik ekindako iraultza feminista gara, eta hortzak erakustera gatoz; politika zuzen eta genero bulegoetatik ateraz, gure desiren bultzadak ekarri gaitu politikoki okerrak izatera, molestatzera, birpentsatzera eta gure mutazioen esanahi berriak sortzera. Emakume hutsa izateak jada ez digu balio.
‎besteak beste, torturatzaile zintzoa, gure herria desagerrarazteko lanetan kolaboratzen duen pertsona jatorra, zuzentzat jotzen dituen helburuak lortzeko tortura erabiltzea beste erremediorik ikusten ez duen hiritar onbera. Torturatzaile zintzoak pentsa lezake gure munduko zoritxarrak, gosea eta, soilik mundu mailako gobernu bakar indartsu batez konpon litezkeela, eta estatu berriak sortzen ibiltzea denbora alferrik eta kriminalki galtzea dela. Eta, gizon sentibera izan arren, lagun hurkoaren oinazeak eta odolak ikaragarri hunkitzen duena, hala ere, uste duenez engaiatu eta eskuak zikindu beharra dagoela, Sartreren zentzuan, orduan bere ahuleziei heroikoki aurre egin eta gazte abertzaleak torturatzeari ekingo dio.
2016
‎gerla berriak sortzeko.
2017
‎Arlo teorikoan, indarkeriaren analisia sofistikatuz joan da eta irakurgai berriak sortzen ari dira, geroago laburtzen saiatuko naizen bezala. Baina, ororen buruan eta kontrakoa dirudien arren, esan liteke jarraitzen dugula sakonki ulertu gabe zergatik gertatzen den gertatzen ari dena.
‎“Dolua egin” esamoldeak bizitzaren ikuspuntu protestantea, lehiaren ideia adierazten du, nolabait iradokiz egin egiten dugun neurrian nahi ditugun emaitzak izango ditugula, eta hori doluarekin ez da gertatzen; “Nor naiz ni zu gabe? ” edo “zer naiz ni gauza hori gabe? ” galderari erantzutea du helburu doluak, eta hori bizi ahala topatu behar den erantzuna da. Eta erantzuna beti da uste ez bezalakoa; beti; beste bat izaten ikasi behar dugulakoz, beste subjektu bat bere bizi baldintza berriak sortu eta iragana berrinterpretaturik.
‎Horregatik da trauma ondoko subjektua, bizi baldintza berriak sortu arte bederen, zonbi bat” gehitu du. “Esaterako hori argi ikusten da bikote hausturetan.
‎“Sortu... sortu ez, normalizatu dugun gauza bakarra bikote irekiaren kontua da. Egia da, eta zentzu horretan gu queertasunaren lehendabiziko olatukoak izateagatik kontrako erasoari eutsi egin genion, baina ez dugu gaitasunik izan eutsi eta, aldi berean, gauza berriak sortzeko. Ikusiko ditugu queerrak?
2018
‎Formazio horiek batez ere herrigintzan diharduten emakume talde, talde feminista, herri mugimendu, erakunde eta elkarteei eskaintzen dizkiegu. Aipatzekoa da, gainera, azken urteetako Jabetze Eskolen eta Emakumeen Etxeen gorakadarekin eremu berriak sortu direla emakumeekin hausnarketa anitz egiteko eta jendarte eraldaketa sustatzeko. Testuinguru horretara egokitzeko, gure eskaintza zabaldu eta osatu dugu azken urteotan.
‎Aitortza logikak auzitan jarri. Zirkuitu komunitarioak sendotzean, asmatu dugu legitimitaterako eta erreferentzialtasunerako bide berriak sortzen. Badugu erronkarik hor:
‎izen abizenen eta anonimotasunaren arteko eremu bat egituratzea, ezagutza jabetza baten modura trukatzen ez duena (pribatizaziorako, monopolizaziorako eta apropiaziorako joerak baztertzeko). Baina, aldi berean, aitortzarako bide berriak sortzen dituena (kolektibotasunaren mesedetan).
‎Laura esaten zioten liburuarekin halako zerbait gertatu da, ezta? Liburua argitaratu ondoren ere, aurkezpen zein solasaldietan gaiaren inguruko ertz berriak osatzen joan gara, eta esperientzia kolektibo berriak sortu ere: irakurleekin, El Salvadorreko gerra hura hurbiletik ezagutu zutenekin, edo antzeko esperientziak bizi izan zituztenekin… Ikerketa prozesua ez da eteten emaitza paper bihurtzean.
‎Badirudi hausnarketak segurtasun eremuetan sortu behar direla. Ikerketaren helburua ez da horrenbeste galderak erantzutea, galdera berriak sortzea baizik”.
‎14:15erako amaitu nahiko luke. Bere hausnarketetatik abiatuta galdera berriak sortu zaizkigu, eta gustura aritu gara berbetan, nahiz eta guzti guztia liburuxkan ezin sartu. Azken bi galderei erantzunez amaitu dugu elkarrizketa, erlojua mehatxuka dugula.
‎Kantagintza berriak, ordea, zubia eraiki zuen, literatura batez ere poesia musika herrikoiaren forma nagusia den kantura ekartzeko. Esan daiteke, azkar eta trakets, bi uztarri zituela mugimenduak; alde batetik, herri musika berreskuratzea, eta bestetik, inguruan eragiteko gaitasuna edukiko zuten kantu berriak sortzea. Agi denez, bigarren horretan bat egiten dute bai musikarien eta baita idazleen interesek ere.
‎Onela gure kanta zarrak, soiñeko atsegiñagoz erakutsi. Orrez gañera, kanta berriak sortu ditzagun. Au eresgile edo konpositore diranen lana dezu:
‎Bada dioenik kontraesankorra dela, baina hala ere esankorra, lagunak egiten bezainbesteko gaitasuna duela lagunak galtzen, monogamo inperfektua dela edo promiskuo gardena. Bada dioenik leiala dela, batez ere oso leiala garai bateko leialtasunekiko, baina ez horregatik bihar haiekiko leial izaten jarraituko lukeen leialtasun berriak sortzen kamutsa; bada oraindik ere traidoretzat duenik, maitekorra eta maitatua. Tribu barrukoek mesfidatu egiten dute berataz, “zerbait nahi horrek ere Madrilen, zerbait eskaini zioten gero bete ez dutena” –nahi du ala eskaini egin diote? – “Erretzen zuen su bat gehiegi hauspotu zuen eta ez da komeni hori egiterik, zaren bezain Fakir izanda ere”.
‎Klixearekin geratzen gara –No Woman, No Cry, Love Will Tear Us Apart– eta ez klixea desegin eta aurreiritzia hankaz gora jartzera datorren azken zirtoarekin. Kantak ez ziren iritzi berriak sortzeko asmatu, lehendik zeuden haiek berresteko baizik. Entzuleak kantaren bati baino ez dio eskuarki heltzen, zakurrak hezurrari bezala, eta hari hortzekin tiraka setatzen da.
2019
‎Iruditzen zait lantzen ditugun gaiak, ikuspegiak, umore mota... bereziki interesgarriak direla eta beste gune batzuetan ez direla ateratzen. Pena da berariaz sortu ditugun gune horietatik kanpo oso esparru gutxi konpartitzen ditugula oihanean eta aukera gutxi edukitzea elkarrekin umore, erreferentzia, diskurtso, ikuspegi... berriak sortzeko: hori elkarrekin gaudenean sortzen dugun beste bertso modu bat da.
‎Lan horri esker esparru batzuetan prestigioa lortu dute emakume bertsolariek, haien diskurtsoak eta bertsokerak. Aldi berean, lehenago bertsozalea ez zen jendea bertsozaletu dute eta plaza berriak sortu. Emakume bertsolarien lan kreatiboa eta aktibista, biak dira esanguratsuak euskal gizartearen parte batentzat, eta bertsolaritzaren azken ikerketa soziologikoaren arabera, baita bertsolaritzaren beraren etorkizunerako ere.
2020
‎Zentzu horretan, sorkuntza artistikoak jokatzen duen papera ere garrantzi handikoa da. Imajinario berriak sortu behar ditu, hitzak eta irudiak berresanahitu. Ikusgarri egin itzaletan, alfonbrapean, ate atzean egon dena.
2021
‎Tira!, azken finean ez da nire estiloa ezeren kontra aurrez aurre borrokatzea, seguruenik koldarkeria ere badelako nire izaeraren parte. Nahiago izan dut betidanik eredu berriak sortu eta eraiki, poliki poliki baina determinazio osoz, eredu zaharkituak berez eroriko direlako esperantzan. Bizitzak esan dit, ordea, ez Aste Santuko terrore prozesioak ez krudelkeriaren paradigma diren zezenketak ez direla berez desagertuko, patetiko geratu arte ahitu bai, baina zeharo desagertu ez:
‎Euskaraz bazekiten, jakina, baina tarteka hitzak asmatzen zituzten, laket zuten jolas hori. Bizkorregiak diren haurrek egin ohi duten bezala, beste inork esaten ez dituen ele berriak sortzen zituzten hutsetik, ordura arteko hiztegiak ez baitzituen jasotzen beren errealitatea azaltzeko nahikoa zehatz ziren berbak. Gauzak horrela, norbait beraiekin maitemintzeari, laminen hizkera berezkoan, esaten zitzaion izurdau, izurde bihurtu alegia.
2022
‎Horrekin batera, komunitate linguistiko ezberdinen elkarbizitzarako metodologia kontzienteak behar ditugu, eleaniztasunak euskararen normalizazioa kaltetu ez dezan. Euskara lotu behar dugu ez soilik komunikazio jakin bat sortzeko bidearekin, lotu behar dugu sormenezko kulturarekin, ertzekin, gorputzarekin, aldaketa nahiarekin, demokratizazioarekin, tresna eta identitate berriak sortzeko aukerarekin, hautu politikoarekin, herri eta kultura guztiekiko begirunearekin. Beraz, feminismotik eta euskalgintzatik praktika eraginkor partekatuak behar ditugu, Trikua esnatu da (2019) LISIPE bildumako liburuan Lorea Agirre eta Idurre Eskisabelek jasotzen duten bezala.
‎Identitate desberdinen ahotsak eta bizipenak elkarlotu nahi ditugu. Burujabetza feministarako bidean elkartu egin nahi dugu, berrantolatu, birkokatu eta aliantza berriak sortzeko prestatu.
‎prozesuak aukera eman zigun jardun feministan, antiarrazistan eta dekolonialean sakontzeko. 2020an, emakume* arrazializatuek osatutako talde ez misto batzuk lotu ziren prozesura zubi berriak sortuz. Haien eskutik mugimendu feministan hainbat gai jorratzeko proposamen teoriko metodologikoa eratu zen:
‎1980ko hamarkadan, Franco hil ondoren, eta erreforma politikoaren ondoren, autonomia erkidegoak sortuko dira Espainiako Estatuan. Egitura administratibo berriak sortu ziren: Araba, Bizkaia eta Gipuzkoaren kasuan, azken lau hamarkadatan jeltzaleek kudeaturiko egitura administratiboa izan da; Nafarroan, aldiz, askotariko gobernuek kudeatu dute.
‎Zer funtzio bete du euskal matriarkatuaren mitoak? Marmar artean jaso ditugun ikuspegi moderno eta kolonial horiek auzitan jarri behar ditugu, bestelako memoria dekolonial bat eraikitzen joateko, geure herriaren biolentzia kolonialak ere ikusgarri egiteko, eta bestelako sinbologiak berreskuratzeko edo eraikitzeko, eta epistemologia dekolonial berriak sortzen joateko, geure herriaren erresistentzia dekolonialak ere ikusgarri egiteko.
‎Duela gutxira arte ez dugu dekolonialitateaz hitz egin, baina presentzia handia izan du gurean aliantza berriak sortzeko nahiak, enpatia erradikalaren eta entzuketa aktiboaren beharrak, gure iragana eta genealogiak berreskuratzeko desioak eta, funtsean, gure oinarri ideologikoak birdefinitzeko behar praktikoak; azken aldian, bereziki, nazioari lotutako ardatzean. Izan ere, nazio borrokaren altzoan hamaika gai jorratu izan ditugu EHBFren azken ia hogei urteotan, esaterako, euskal kultura eta feminismoa, herritartasun eredua, euskara, emakume* presoen egoera, gatazka politiko armatua, bakegintza, burujabetza eta estatugintza feminista.
‎Liburu honen hasierako planteamendua izan zen 2021ean zehar garatutako lan mardula aletu, sintetizatu, eta formatu arinagoan aurkeztea; hala ere, gertatuko zela nekien hori gertatu da: ikerlan hura abiapuntu gisa hartuta galdera berriak sortu dira, datu berriak jaso, lanketaren norabidea bihurritu eta, senideak izan arren, ezberdina da kumea. Lan haren eta beste hainbaten erreferentziak topatuko dituzue dokumentuan, hariren batek kili kili eginez gero nondik jo jakiteko.
‎Arte postmodernoak eta antzerki postdramatikoak antzezpen espazioen desegitea ekarri dute. Miguel Ángel Melgares ikerlariaren arabera, emantzipazio estetikorako espazio berriak sortu dira eta, bertan, diziplinarteko lurralde hibridoen esplorazioa hasi da, lurra txiki geratu eta ilargiraino iritsi nahi izango bagenu bezala. Bizi dugun aro postmodernoan, hortaz, arte eszenikoen laborategiek antzerki postdramatikoan sakontzen jarraitu dute eta, testuaren nagusitasunarekin apurtzeaz gain, espazioaren eta hizkuntza gorputz fikzionatuaren eta publikoarekiko harremanaren kategoriak ere apurtu dituzte.
2023
‎Botere horri aurre egiteko, Wittigek iraultza linguistikoa proposatzen du, harekin iraultza soziala ekarriko duena. Horretarako, beharrezkoa ikusten du kontratu heterosexualarekin amaituko duten terminoak erabiltzea; gorputzaren adiera zabalagoak ahalbidetuko duten kategoria berriak sortzea. Izan ere, “egin beharreko lanketa ez da dauden marko kulturaletan baztertuak dauden gorputz eta bizitzak barneratu eta horiei aitortza ematea; marko kulturalak aldatu gabe, bazterketa saihetsezina delako” (Burgos, 2019:
‎Izen horien baitan sortu diren mugimenduak insurgenteak dira ez dutelako gizarte heterosexualetan integratzea edo homosexualitatearen afirmazio identitario bat bilatzen. Aitzitik, norma sexuala apurtu eta subjektibizazio disidentearen praktika berriak sortu nahi dituzte sinetsita daudelako sistema bera dela definizioz zapalkuntzak sortzen dituena, eta inolako integrazio programak ez duela horrekin amaituko (Preciado, 2020: 25).
‎Ez Dok Amairu eta RRV garaietako eta oraingo demografiek ez dute zerikusirik, ezta sozializatzeko moduek, mugimendu sozialen indarrak eta etorkizunera begirako iruditeriak ere; musika industria eta zirkuituak askoz ere egituratuagoak dira orain, eta euskal kulturaren normaltasun saiakera bat ere egon badago, batez ere, EAEn. Iruñerriak, aldiz, egituratze fase bat bizi du eta, hortik, agian, txundidura; euskaltasun berriak sortzeko duen gaitasunak liluratu gaitu, beste ezerk baino gehiago. Bestalde, eta dena esaten hasita, ikuskizun da ea emankorra dirudien lur nafarrak iragazkorrak ez diren fruituak emateko duen gaitasuna zenbaterainokoa izango den.
‎Zama astuna gainetik kentzen joan ahala, askotariko musikak ugaldu dira gurean, nahiz eta gehienek oihartzun handirik ez lortu izan. Politikoki lerratu beharraren eta horren albo kalteen ondorioz genero eta musika estilo jakin batzuek izandako konnotazioak galdu dira eta, horrekin batera, joera berriak sortu eta eskaintza aberastu da, diskurtso estetikoa lantzeak garrantzia irabazi duen heinean. Era paraleloan galdu dute proposamen gehienek eragin sozial zabala izateko gaitasuna.
‎Folkak eta punkak gurean halako eragina izan bazuten lehenago, zergatik ez dira baliagarriak izango mundu zabaleko esklaboen erresistentzia musikak? Posible al da doinu horietatik abiatuta euskal jendea mugituko duten ereserki berriak sortzea. Horixe izan da urteotan horrenbeste fruitu eman dituen galdera, euskal musikaren genealogia kontrakulturalaren enegarren mutazio saiakera[*].
‎Halakoek komunitatea eraiki eta identitateak finkatzeko duten garrantziaz jakitun, Iruñerrian zenbait esperimentu ere abiatu dituzte geroztik. New Orleanseko brass band tankerako musikaz lagunduta kale eta plazak hartzea aski ez, eta tradizio berriak sortzeko goseak bestelako esperientzien bila jarri izan ditu Iruñeko eta inguruetako hainbat sortzaile. Atlantiko Beltza jardunaldietan musikaz, kaleaz, herriaz eta botereaz gogoeta egin izan dute, eta, begirada exotizatzaileak saihestuz, mundu zabaleko esperientzietatik ikasten saiatu dira.
‎Gurasoen kulturarekin haustura bat irudikatzen zuten bideak sortu zituzten, Gerra Hotzaren itzala sumatu arren, oparotasuna eta baikortasuna garaiko pentsaeraren oinarrizko elementuak baitziren egin kontu mundu ari garela, gurean bestelako egoera bat bizi genuela esan gabe doa. Klaseak garrantzia galdu zuen identitateak eraikitzerakoan gainera, eta kulturaren merkatu zabal bat eta gazteei zuzendutako aisialdi eskaintza berriak sortu ziren, ordura arte betiko ziruditen hainbat ezaugarri goitik behera eraldatu zituztenak. Gizarte berri baten instituzio alternatiboak sortu nahia adierazi zuen kontrakultura hark, eta gazteen kultura horrek generazioaz hitz egiteak klase, arraza eta genero arrakalak lausotzeko arrisku argia izan arren mehatxu hori gordeko zuen bere baitan.
‎Garai batean euskarak ez zuen prestigio sozialik izan, eta ia ia hil egin zen. Beldur al gara kulturak pentsatzeko beste modu batzuk edo ideologia berriak sor ditzakeelako. Orain imajinatzeko gai ez garen beste amets batzuk sortuko dituelako?
‎Horregatik, momentu batzuetan antzerkia atzean geratu izan da, eta ez da harritzekoa batzuek “iraganeko” zerbait bailitzan kontsideratzea. Hala ere, artistak gauza berriak egiten saiatzen ari dira, konexio berriak sortzen egungo gizartearen beharrekin, eta horrek diziplina balorarazi egiten du.
‎Beste herrialde eta garai batzuetan gertatu bezala, antzerki unibertsitario indartsu eta eraginkorra egitea amesten hasi nintzen. Arte Ederretako jendearekin elkartu eta eszenografiak eraiki, material grafikoak egin, dramaturgia berriak sortzeko idazleak aurkitu… baina dena oso sakabanatua ikusten nuen, antzerkirako gogo gutxi eta zuzendaritzaren partetik interes falta handia. Bada, immobilismo horrek zerbait xumeagoa egitera eraman ninduen.
‎Bilboko azken etapan galdera berriak sortzen hasi zitzaizkidan. “Ze arraio egiten dut nik Sao Paulon hitzaldi bat eta antzerki tailerra ematen? ”.
‎Arte dramatikoak aldaketa sakonak jasan izan ditu urteetan zehar. Teknologia berriek, espazioaren moldaketak, pentsamendu kritikoak, adierazpide anitzak… honek guztiak aldaketak ekarri ditu, eta begirada berriak sortu dira arte dramatikoaren alorrean. Arte dramatikoan aktorearen figura agertzen zaigu beti, baina ez da hau, dramaren euskarri bakarra.
‎Eta bestea naizelako egiten dut teatroa”. Euskal teatroak behar ditu, oraindik ere, utopiak; fikzioa errealitatean txertatuz, orainaldi berriak sortzeko kapazak direnak.
‎Batzuetan bultzada txikiak baino ez dira behar talde eta proiektu batzuen ikusgarritasuna bermatzeko. Horretarako, formula berriak sortu eta estruktura ezberdinen artean adostasunak aurkitu behar dira. Eta zubiak eraiki.
‎Errespetua zor zaio tradizioari eta aldaketa, edo beste tradizio edota formen arteko fusioa urtetako lan baten ondorio izan behar da. Hortik, agian, tradizio berriak sor daitezke, forma, funtzio eta sinbolika berriak. Gero, komunitateak onartu eta bere egiteko.
‎Arte dramatikoak ere aldaketa sakonak jasan izan ditu urteetan zehar. Teknologia berriek, espazioaren moldaketak, pentsamendu kritikoak, adierazpide askotarikoak… horrek guztiak aldaketak ekarri ditu, eta begirada berriak sortu dira arte dramatikoaren alorrean.
‎Eta bestea naizelako egiten dut teatroa”. Euskal teatroak behar ditu, oraindik ere, utopiak; fikzioa errealitatean txertatuz, orainaldi berriak sortzeko kapazak direnak.
‎Horregatik dugu sare berriak sortzeko asmoa, adieraztera kalera irtetekoa, manifestazio interaktiboak egitekoa, beste kolektibo batzuk ezagutu eta jakin minak elkarri kontatzekoa, animalia primitibo garen heinean suaren alboan dantza egitekoa eta bide estetiko berri baten gainean ibiltzekoa.
‎Bukatzeko, teatroan bide berriak sortzen eta bilatzen dituzten horiek omendu nahiko nituzke, kulturaren zurruntasunari ihes egiten diotenak, huts hutsean komertziala den teatro egokiaren egiturak hausten dituztenak. Horrela, bada, osasuna eta zori ona,.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia