Emaitzak: 5
2003 | ||
Gauzak horrela, postmodernitatearen inguruko eztabaidek ekarri duten aurrerapenaren ideiaren krisiak edo, zehazki esanda, akademiako pentsamendu eboluzionistaren krisia, krisialdi | berria ez bada ere4, aukera berriak zabaltzen ditu teorikoki jendartea eta aldaketa soziala beste modu batera lotzeko; aurrerapenaren sinesmena gainditzeak (gizartearen berezko aurrerapena) soilik ekar baitezake etorkizuna irekia, kontingentea, ez jarraitua eta geure gaurko praxiarekin lotutaikustea5 Hans Joas ek azpimarratzen duen bezala, postmodernitatearen eztabaidakireki duen krisia, erabateko erlat... Horretarako, gainditu beharrekoa da gizartearen irakurketa kosifikatzaileazein aldaketa sozialaren irakurketa determinista; baina baita giza egintzaren etaintentzionalitatearen ikuspegi aktibista eta boluntarista ere. | |
Hezkuntza munduko kontuen berri dakien hainbat eragilek bazekien, aspalditxotik, joera nabarmen horren berri. Kontu | berria ez bada ere azeleratu egin da, ordea, azken urteotako joera. Esplikazio luzeagoak (nagusiki koiunturalak) lituzkeen motiboak direla tarteko, hezkuntza alorreko bezeria klasikoak (irakastordu barneko ikasketari jendeak) behera egin du nabarmen. | |
2006 | ||
Hala ere, E. Barrenak dioenez (2003: 117), sutea gaur egunean duen kokalekuan izan zen (antza), eta behintzat fundazioa gertatu ostean (hala dio Antso IV.aren testuak); beraz, ezin da onartu fundazio aurreko sutea (beste bat ez bada, eta egile klasikoek ahozko tradiziotik era nahasian jasotako | berria ez bada), eta gutxiago, gainera, hiribilduaren fundazioaren arrazoi nagusi gisa. Sutea 1280 ostean izan zela uste du E. Barrenak berak aztertutako dokumentazioaren arabera (2003: | |
2015 | ||
–(...) lege | berria ez bada segurik arrunt xuhurra izaiten, lau edo bost irrati berri ukaiten ahal ginuzke Euskal Herri iparraldean. Agian ere euskal kultura ez dute ahantziko, nor nahi ukan dezaten buru eta kudeatzaile. | |
Plangintzak kontuan izan behar du ikuspegia denboran mantendu behar dela, eta ez duela hilabete batzuk bakarrik iraun behar. Hala, dieta eredu | berria ez bada egokitzen gizabanakoaren (edo familiaren) nahietara, nekez eutsiko zaio. Hori dela eta, dietista nutrizionisten laguntza eskatzea zentzuzkoa da, aholku dietetikoak pertsonalizatzeaz gain, bere tradizioa, kultura, ekonomia eta erlijioa ere pertsonaliza ditzaten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berri | 5 (0,03) |
Lehen forma
berria | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berri ez | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berri ez bada | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |