2002
|
|
Par. Honen indarrez bertze ezpadadi, berez izanen ezta. Eta
|
berez
ez baldin ba da, bera ezta izan. Eta berbera neholaz ere, bertze ezpadadi ezertaz ere ezin diteke bertze izan.
|
2004
|
|
Kasildak, bere emazte izan zenak, beregandu nahi izan zuen senarra," onbideratu"; baina alperrik (alperrik da Juan makilatua,
|
berez
ez bada bedeinkatua). Ekinaren ekinaz, horraitio (ekina okerra da ta, andrazkoena batez ere), beregandu zuen apur bat (zelakoa Mari, halakoa Peru), eta hitzak neurtu ta landu egiten zituen Juanek Kasildaren aurrean, ta ateraldi gordinak ta usain txarrekoak egokitu.
|
2015
|
|
" Galipott" kritiken" atala itxiz El Sacamantecas izeneko testua genuen, herri kulturako pertsonaia horri buruzkoa. Haren jatorriaren inguruko testutxoa zen;
|
berez
ez du interes apartekorik, baina pertsonaia horixe hartu zuen Atxagak Groenlandiako lezioa liburuko testu batean. Liburukoa, bada Tropikalakoa sakontzen duen testua da nolabait, hemeretzi urte ondoren.
|
2017
|
|
Modu horrexetan gauzatu zuen Iñaki Abaituak Hamaika pauso idaztean zeukan helburu nagusia," gertakizunak, edozein eratan gerta eta imajina zitezkeelarik ere, ikaragarriak izan zirela baieztatzea", alegia.210 Izan ere, heriotza ikaragarria da, baita ondorioz heriotzaraino eraman beharreko konpromisoa ere, horrek guztiak taldeari ekar liezazkiokeen onurak edozein izanik ere. Iñakik aldarrikatu legez, gizabanakoari ezin zaio konpromiso erabatekorik eskatu,
|
berez
ez baitauka halakorik sekula ere erdiesterik. Hau da, altruismo orotan atzemandako nartzisismo saihestezina galgarri zaio konpromiso puruaren ideiari eta galarazi egiten du gizabanakoak ustez erdiets lezakeen nazioarekiko identifikazio osoa.
|
|
Ibilbidea, Areeta, Leioa, Enekuri eta inguru horretatik zan, eta helmuga gaur egungo Euskadi plazan. Bigarren egin neban, baina niri emon eusten saria, irabazi ebanak,
|
berez
ez eukalako lasterketa horretan parte hartzerik. Dirurik ez egoan, Bilbao, 1947 Jose Mari Arandia, Oscar Elgezabal, Segundo Barruetabeña (zuzendaria), Jesus Barruetabeña, Jose Luis Lejarzegi eta Juan Jauregi. baina nire pozak horrek baino gehiago balio eban.
|
2019
|
|
Roland Barthesen aldarria izan zen literaturan hobe dela inkoherentzia, errealitateari
|
berez
ez duen ordena fikzioan ezarri nahi izatea baino (1978: 102). Barthesen ildo filosofiko kritiko berari jarraitzen zaio J. Baudrillardek literaturan munduaren paradoxak agerrarazten dituzten akzidenteen edertasunaz ziharduela:
|
|
Hori dela eta, lan egiteko modu honi ateak irekitzeari egoki deritzogu, 20 urte baino gehiago dituen liburuari ikuspegi berritzaile batetik begiratzeko, zoritxarrez gaurkotasun handikoa den arazoari literaturaren bidez lantzeko bidea iradokiz. Lan honetan, tratu txar psikologikoen alderdiari eutsiko diogu,
|
berez
ez baita tratu txar fisikoen aipamenik egiten eleberrian zehar, eta ez dago horren zantzurik, pertsonaiak intentziorik falta ez badu ere. Halere, hilketa bat burutzera iristen den indarkeriaren atari diren presio eta neutralizazio psikologiko nahiz kontrol estrategien isla zabala ikusiko dugu eleberrian zehar, parodiak filtraturik bada ere.
|