Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2001
‎Beraz, badirudi H ren zorrak aldatu gabe segitu duela, zeren lehengo zordunen lekua zordun berriek hartu baitute: zorpeko egoiliarrek beren zorra 2 HM ko balioan gutxitu dute, beren transferraren kopurua; baina H-ko bankuak orain kopuru berberaz zordunduak dira Iparreko hartzekodunekiko (38 irudia).
‎H herrialdeko bankuak eramaten ari dira orain bertako egoiliarrek ordaindutako herrialdearen kanpo zorraren zatiaren zama, 2 HM ko sakrifizioaren bidez. Argi ikusten da zer nolako garrantzia daukan zorpeko herrialdearen egoiliarrak herrialdetik bereizteak: hasierako zorpeko egoiliarrak gai dira beren zorra kitatzeko, beren hartzekodunen onurarako egin duten 2 HM ko transferraren bidez; hala ere, H herrialdeak, multzo osoan harturik, ez du inolako etekinik atera eragiketa horretatik, zeren bertako bankuen kanpo zorra 2 HM ko mailaraino hazi baita. H-ko egoiliarren eta H herrialdearen bereizketa berriro aplikatzen da:
‎Kanpo zorraren zerbitzu baten arrakasta osoa bermatzen duen printzipio zehatza hauxe da: eragiketa zorpeko herrialdeari zuzena zaio eta gainontzeko munduari ere zordunek egoiliarrak eta beraien herrialdea paraleloki zorretatik beren buruak askatuko dituztelako baldintza beharrezko eta nahikoaren menpe; alderantziz, egoiliarrek beren buruak beren zorra herrialdeari pasatzeko soilik askatzen badituzte, argi dago herrialdeak atzerapen baliokidea jasaten duela, zeren beraren zorrak aldatu gabe segitzen baitu, nahiz eta egoiliarrek galera erreala izan duten; izan ere, egoiliarren aurrezkiak transferituak izan dira, baina herrialde zordunduarentzako inolako kontrapartidarik egon gabe.
‎Meier ek azpimarratzen duenez, Estatu Batuek promesa baten beren zorraren ezagutza trukean baliabide errealak bereganatzeko abantaila handia daukate, zeina betetzeko inoiz ez baitiete eskatuko, zeren, izatez, dolarra nazioarteko edozein transakzio iparramerikarrak barne ordaintzeko aukeratu den medioa baita.
‎Izatez, logikaren arabera, beren egoiliarren zorpetzearen gainean nazioak ezin direla zordunduak izan frogaturik egonda, badirudi ezen, gaur egungo nazioarteko ordainketen ez sistemaren menpean egonik, herrialdeek beren garapen ekonomikoa erabat baldintzaten duten gehiegizko kanpo zorra metatu dutela. Beste hitzez esanda, zorpeko herrialdeek etengabeko galera sufritzen dute, beren zama bikoizten duen sistema baten azpian beren zorra zerbitzatu behar dutenean.
‎Sormen horrek ez du eraginik truke tasan eta ez da inflaziogilea, herrialdearen kanpo irabaziaren etxeko monetizazioari baitagokio. Beste aldetik, beren zorra zerbitzatzearren zorpeko egoiliarrek ordainduriko kopurua, osoki bereganatzen du Bankuak, Altxor Publikoaren izenean. Kopuru hori da sistema berrian martxan jartzeari dagokion irabazia, eta herriak metaturiko kanpo zorraren ordainketa positibotik dator zuzenean, kanpo zorra dolarretan X baliotik (X 2) ra aldatzen delarik; hau da, interesen ordainketak kontuan hartuz gero, (X+ i) baliotik [X+ i i (2 i)] ra.
2002
‎Soldata zorrarekin batera, ordaindu gabeko hipotekak exekutatzea eta Gizarte Segurantzari eta Ogasunari egindako ordainketak dira prozesu mota horietan beti lehentasuna izan duten beste bi partidak, baita porrotaren edo ordainketa etenduraren prozesu bereiziak ere, kobrantza bermatzeko. Praktika hori arau berriarekin geldiarazi nahi da orain, horren bidez erakundearen jarduera erabat geldiarazten baitzen eta, kasu askotan, hartzekodun pribatuei beren zorra kobratzeko aukerarik gabe uzten baitzen. Lege berriaren txostengileek urtebeteko epea eman nahi diote prozesu horiek zuzenduko dituen merkataritza arloko epaile bakarrari, hipotekak betearaztea saihesteko.
2006
‎Prozesua onartezina izatera iritsi da OCU bezalako erakundeentzat eta beste askorentzat. Hori dela eta, ukitutakoei jakinarazten diete beren zorraren berri eman dezaketela, bai pertsonalki, bai epaitegira abokatuarekin eta prokuradorearekin joanda. Hala ere, ahaleginak egiten dituzte juridikoki nahiz ekonomikoki bideragarriak diren ekintza guztiak hasteko, ahalik eta kostu txikienean egiteko, presio handiagoa egiteko eta izapide judizialak errazteko.
2007
‎Espekulazioan aritzen direnentzat, segurtasun sare moduko bat da mekanismohori. Kasurako, Asiako herrialdeek beren zor obligazioak estaltzeko behar zituztenfinantza maileguen iturriak, hasieran haien moneta nazionalak porrotera eramanzituzten finantza instituzio berberak izan ziren. Gurpil zoro horren ondorioz, banku komertzial gutxi batzuk aberastu egin dira erabat, gobernuen gainetik etamunduko politikaren gainetik beren eragina handituz (horien artean, hona hemenezagunenak:
‎Zorren ordainketa baino aurrezki tasa txikiagoa duten familiak dira, beren dirusarreren arabera, erdiko tartean daudenak (39.000 eta 89.000 euro bitarte urtean). Bien bitartean, diru sarrerarik baxuenak dituztenek (11.700 eurotik 33.200 eurora bitarte) beren zorrak betetzeko adina aurrezten dute, eta, zenbaitetan, gehiago aurrezten dute. Horrek erakusten du edozein ezbehar ekonomikoren aurrean ahulenak diren familiak, hala nola maileguen interesen igoerak, klase ertainekoak direla.
2008
‎Hilabete bukaerara iristeko zailtasunak Gauzak horrela, Euriborraren goranzko hamaikagarren mugimenduak, Europako Banku Zentralak (EBZ) diruaren prezioa merkatzeari uko egiten dionez, hipoteka bat jasan behar duten familia espainiarren egoera larriagotzen du, eta familia horietako askok zailtasun handiak dituzte hilaren amaierara iristeko. Egoera zail horren aurrean, batzuek lege berezi bat eskatzen dute beren zorrek gainditutako etxeentzat, eta horixe gertatzen da Alemania bezalako herrialdeetan. Ostegun honetan, halaber, Unisys aholkularitza enpresak egindako azterlan baten berri eman du.
‎hipoteka maileguen merkatuan likidezia handitzea eta herritarrei etxebizitza erostea erraztea. Trukean, AEBetako Gobernuak finantzabidea ematen die eta beren zorraren zati bat erosten du.
2009
‎Enpresa batzuek Internet bidez ordaintzeko aukera ematen diote zordunari Bezero bakoitza modu pertsonalizatuan tratatzen jakitea da arrakastaren gakoa. Kudeatzaile onek ordainketa plan bat birdefinitu dute, herritarrei beren zorra beren egoeraren arabera ordaintzen laguntzeko. Beste batzuetan, kreditu txartelarekin Internet bidez ordaintzeko aukera ematen dute.
2010
‎Herrialdeek beren zorraren truke interes tasa txikiagoak pagatu ditzaten, konfiantza indartuko duten politikak egiteko eskatu die EBZk euroguneko gobernuei. Egonkortasuna lortuko duten urte anitzeko plan sinesgarriak behar dira.
‎Ez da oso polita esatea, baina delinkuente asko guk, gizarte gisa, dugun porrotaren pagaburu hutsak baino ez dira. Gaizkileek beren zorra ordaindu behar omen diote gizarteari! Eta gizarteak betetzen al ditu bere kideekiko betebeharrak:
‎doikuntzapolitikan «egiturazko doikuntzaren» alde egiten du eta egiturazko eta epe ertainekoneurriak lehenesten ditu. Birnegoziazio hauen azken helburua zordunek zorraordaintzea zen eta, batez ere, zordun handiek (gehienbat Latinoamerikako herrialdeak) beren zorra ordaintzea, hauek zirelako benetako arazoa Iparraldeko hartzekodunentzat. Eta zorra ordaintzeko lortu beharrekoa oso sinplea izaten da:
‎Horrela, hileko kuota berria 293 eurokoa izanen litzateke, hau da,% 63 murriztuko litzateke. Desabantaila da maileguaren titularrak edo titularrek 13 urtez beren zorra ordaintzeko konpromisoa hartzen dutela.
‎Hala ere, erakunde horietako edozeinek gobernu bati dirua ematen dionean, ahalik eta azkarren ordaintzea komeni da, beste herrialde batzuetarako kreditua ez mugatzeko. Laguntza jaso ahal izateko, beraz, erakunde horiek porrot egindako herrialdeari jarduera edo larrialdi plan bat eskatzen diote, eta plan horretan zehaztu dute nola konpondu nahi diren arazoak eta nola murriztu beren zor publikoa, kanpokoa eta defizit fiskala edo aurrekontu defizita. Beste herrialde batzuek porrot egin duen gobernu baten laguntza jaso dezakete beren funts publikoekin.
‎Horra hor Goizuetako eta Lesakako langileak Larraineko oletan, beren zorrak eta irabaziak auzitan dituztela. Eta horra Elama errentan erabili zuten Minondotar berberak Zuberoan olajaun.
2011
‎Hori dela eta, Mosler ek zenbait proposamen egin zituen EBrako. Bi hitzetan, EBZk urtero per capita ko banaketa bat gobernuei ematea kide diren estatuek beren zorrak zuritzeko, hasieran berehalako BPGaren %10eko banaketarekin. Hori egiteko, noski, aldez aurretik ulertu behar dute banaketa hori ez dela inflaziogilea, alegia, ulertu behar da eskariaren aldeko inflazioa gastuaren funtzioa dela, eta proposaturiko banaketak ez duela gobernu gastua gehitzen ekonomia da gobernu funtsak behar dituena, bere zergak ordaintzeko.
‎alde batetik, maileguen bidez, EFSFk egiten duen moduan; bestetik, herrialde baten zorra erosiz, zorraren lehen mailako merkatuan. Bigarren aukera hori oso garrantzitsua da, arazoak dituzten herrialdeek horixe eskatu baitute, beren zorraren interesa onartezina denean merkatuaren presioak saihestu eta dirua merkeago lortzeko.ESM 700.000 milioi euroko funtsa izango da, 80.000 milioi euro dirutan eta 620.000 milioi euro bermeetan. Diru horretatik guztitik 500.000 milioi euro izango ditu herrialdeei uzteko moduan.
‎Munduan 1980ko hamarkadatik aurrera ikusita dago zein diren orain Grezia, Irlanda eta Portugali beren zorrak ordaintzeko ezartzen zaizkien politiken benetako ondorioak. Zambia batean zorra bi halakotu egin zen, eta ekonomia hondoratu.
‎Bide beretik doa, nolanahi ere, euskal hiztegi ezagun baten definizioa: Tradizio katolikoaren arabera, hil ondoan infernuratzen ez diren arimak beren zorrak ordaindu arte oinazetan egon ohi diren lekuari esaten zaio purgatorioa25 Iturri batetik edan zein bestetik, osagai finkoak ditu purgatorioak: a) kristauaren hil ondoko hiru aukeretako bat:
‎Estatuaren finantzaketa garestitzeak enpresei eta partikularrei ere eragiten die. Oro har, Espainiak ordaintzen ez duen arriskuaren gaineko pertzepzioa handitzen bada, enpresek ere interes handiagoa ordaindu behar izaten dute beren zorren jaulkipenetan, finantzatzeko. Ez da baztertu behar Espainiak Europar Batasunari nolabait laguntza eskatu ahal izango dionik, finantzaketaren kostua izugarri igotzen bada.
‎Europako Batzordeko lehendakaria, José Manuel Durao Barroso, adierazpen horren urratsean atera zen eta Europan beste atzeraldi bat baztertu zuen, baina ez zituen inbertitzaileak konbentzitu. Espainian, Ekonomia Gaietarako lehendakariorde Elena Salgadok baztertu egin zuen gure herrialdea atzeraldian sartuko ote den edo finantza erreskatea behar ote duen, baina onartu zuen Espainiak ez duela zerikusirik “ekonomia garatuen hazkundeari buruzko ziurgabetasunarekin”, batez ere beren zorra finantzatzeko merkatuetara jo behar duten herrialdeekin. Frankfurten ondoren, Milangoak (%4, 83) eta Parisek (%4, 73) jasan zuten kalte handiena.
2012
‎Jaurlaritzak bere gain hartu behar izan baitu zenbait enpresa publikoren zorra, Bizkaiko Garraio Partzuergoarena eta Bilbao Exhibition Centerrena, esaterako. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako diputazioek iaz 300 milioi euro handitu zuten beren zorra. 2.328 milioi eurokoa zen urte amaieran.
‎Herritarrekiko erantzukizunak beren gain hartuko dituzten banku zentralak behar dira, hartzekodunen (bankuen eta zorra duten beste eragile batzuen) ordezkari gisa jarduteari utziko diotenak. Estatuek behar dutenean, EBZk beren zor publikoa luzatu gabe eta interes tasa mesedegarriak ezarriz erosi luke (egungo estatutuek diotenaren aurka), interes tasa murriztu horiek banku pribatuei eskaini ordez, banku horiek estatuak askoz kostu handiagoan finantzatuz aberasten baitira. Banku zentral arduratsu batek ez du finantza aktiboen errentagarritasun handia bermatu behar horixe egiten du diru merkea bankuei, eta ez estatuei, utzita, jarduera ekonomikoa suspertzen eta enplegua sortzen lagunduko duten moneta eta finantza baldintzak ezarri baizik.
‎Zorraren krisia Ziurgabetasun handieneko kapitulu irekietako bat da. 2011n, protagonismo handia izatea arrisku prima terminoa, hau da, gobernuek beren zorra Alemaniarekin erkatzeagatik ordaindu behar duten errentagarritasuna, Europako erreferentzia herrialdea baita. Greziak %35erainoko errentagarritasuna ordaindu behar izan zuen hamar urterako bonuengatik, Italiak %7 ordaindu zuen eta Espainiak ia ehuneko horretara iritsi zen.
‎Hasi zenetik krisialdia, negozio askok itxi behar izan dute. Gehienak enpresa txiki eta ertainak dira, eta ezin izan diote aurre egin gainean zuten egoerari ia abisatu gabe. Kasu askotan, porrota beren zorrei aurre egiteko gai izan ez direlako eta, batzuetan, horri gehitu zaio Administrazioak edo beste enpresaburu batzuek zor zieten dirua ez dela garaiz iritsi, eta orain dela gutxira arte errentagarria zen negozio bat bukatzera behartu ditu. Funtsezkoa da zordunek mailegatutako kapitala itzultzea konpainia bat ateratzeko, baina oso zaila Beraz, hori gertatzen den bitartean, hurrengo artikuluan adierazten diren beste estrategia batzuk erabil daitezke, enpresak ez dezan ezer egin.
2013
‎Pisu gutxiago eraikitzen ziren. Langile asko langabe­zian geratu ziren, eta haietako batzuek beren zorrak ordaintzeari utzi zioten, baita hipoteka zorrak ere.
2015
‎2013an, esaterako, 1.310 milioi handitu zen bi gobernu nagusien zorra (%12, 9). Espainiako Bankuak gehiegizko zorpetzearen prozeduraren barruan egiten duen zenbaketaren arabera, bi erkidegoen zorra hamar aldiz hazi da 2007 urteaz geroztik. Urte horretan jo zuen behea, Iruñeko eta Gasteizko gobernuek hazkunde handiko urteak baliatu zituztelako beren zorra nabarmen jaisteko. 2007an 1.287 milioi zor zituzten, praktikoki erdibana.
‎Enpresei finantzaketa bermatu gabe, beren zorra ezeztatzeko aukera emango dien jokaleku bat eskaini gabe, kontsumora bideratuta dauden diru sarrerak igo gabe eta Estatuak inbertsio sozialei babes ezinbestekoa eman gabe, miraria izango da" kaleak" egiaz antzematea egoerak hobera egin duela.
‎Neurri horien helburua familiei beren zorrak berregituratzen laguntzea da, judizioz kanpoko akordioen bidez, eta horrela, beren ondasunak saldu beharrik ez izateko
‎L. Javier Modino Martinez Aurreikusitako laguntza planaren ekarpen nagusietako bat izango da Bigarren Aukerako Legea abian jartzea, partikularrek (bereziki, familiek) zorpetze prozesuari aurre egin ahal izateko, kitatze eta atzerapen sistema baten bidez. Ezinezkoa denean, konkurtso legean gaituko dira, ordaindu gabeko zorrak aska ditzaten. Ondorioz, familiek beren zorrak judizioz kanpoko akordioen bidez berregituratzea sustatuko da. Partikularrek kitapen eta gerorapen sistemaren bidez egin ahal izango diote aurre zorpetze prozesuari Halaber, Banku Praktika Onen Kodea berritu nahi da, familia gehiagok neurri berri horren onuradun izan daitezen.
‎Bestalde, BCE Europako bankuak joan den martxoan abiatua duen inbestizamendu kanpaina erraldoiaren lehen emaitza onak agertzen hasiak dira. BCEk hilabete bakoitz 60 miliar euro prestatzen dien Euro Batasuneko 28 estatueri, beren zorra apalarazten laguntzeko. Sistema bat konplikatua segur, ezen estatuek BCEtik eskuratzen duten diruaren interesa, beren zorraren interesa baino apalagoa baita.
‎BCEk hilabete bakoitz 60 miliar euro prestatzen dien Euro Batasuneko 28 estatueri, beren zorra apalarazten laguntzeko. Sistema bat konplikatua segur, ezen estatuek BCEtik eskuratzen duten diruaren interesa, beren zorraren interesa baino apalagoa baita. Beraz hobe dute ahalik eta gehiena BCEtik hartu, beren zorraren apalarazteko.
‎Sistema bat konplikatua segur, ezen estatuek BCEtik eskuratzen duten diruaren interesa, beren zorraren interesa baino apalagoa baita. Beraz hobe dute ahalik eta gehiena BCEtik hartu, beren zorraren apalarazteko. Zor hori miliar eurotan zenbatua denez, anitz denbora dute estatuek horren ezeztatzeko, noizbait egiten ahal baldin badute bederen.
2016
‎Bukatzeko, foru diputatuak iragarri du, ekainean zehar, aldundia hasi egingo dela Arabako ogasunari milioi bat euro baino gehiago zor dioten zergadun guztiei beren zorra xehatuta jakinarazten. Izan ere, Araban 30 pertsona baino gehiago dira milioi bat euro baino gehiago zor duten zergadunak.
‎FMI eta BCE (Banque Centrale Européenne), hara moneta beraren bi alderdiak. Aurkira munduko bankuak estatuak erasiatzen ditu beren zorra ez dutelako aski fite itzultzen. Ifrentzuan BCE ari da hilabetean 80 miliar euro prestatzen Euroguneko estauei beren ekonomia arra partiarazten laguntzeko.
‎Zor handiak eginak hiru miliunen heinekoak gutienez eta laguntza ofizialak ttipituak, hautetsi gutiago dutelakotz. Eskuindarrak ere arrangura, beren zorrak ezin pagatuz ez soberakinik jakin zer nola egin... Sozialixtak ez omen dira oraino hain gaizki bainan jazko hauteskundeen ondorioz aise hautetsi gutiago dute eta beraz diru sartzeak xuhurrago.
2019
‎Draghiren agintaldian beti izan dira desadostasunak: iparraldekoek presio egin dute diru politika zuhurrago baten alde, aurreztaileak ez zigortzeko; hegoaldekoek, berriz, ahalik eta interes tasarik txikienak nahi zituzten, bestela ezin zituztelako beren zorrak pagatu. Horien alde egin du nabarmen Draghik, eta gehiengo baten babesa izan du.
2021
‎Hala ere, komertzio eta ostalaritza bezalako negozio sektoreek krisiaren aitzineko errentagarritasun mailara itzuli behar dute, beren zorren amortizazioa ahalbidetzeko, COVID krisiarekin lotua edo ez. Enpresen inbertsioaren dinamika berresten da, batez ere epe ertainera eta luzera mailegu eskaerak baitira.
‎Adberbio huts gisa ere: Ez dugu duda egiten batere; Mundu hau ez da bigunago batere; Bere partetik ez zuen batere entsaiatu; Hori onarturik ere ez dute batere garbitzen beren zorra; Kopeta beltza batere argitu gabe sartu zen sukaldean...
2022
‎NDF bereziki kezkatuta azaldu da dolar sendoak herrialderik txiroenetan duen eragin kaltegarriarekin. Inbertsioak AEBetara desbideratzeaz gain, eragiten ari da herrialde horiek beren zorraren truke ordaindu behar dituzten interesak handitzea, eta «herrialde gehiegi» estu dabiltza. Larrien dabiltzanei zorraren berregituraketa prozesu bat hasteko gomendatu die, zor subiranoen beste krisi bat sortuko ez bada.
‎Hiru taldetan banatu ditu estatuak, haien zorraren neurriaren arabera. Zor handia dutenek lau urte izango dituzte beren zorra beheranzko bide jarraitu eta jasangarri batean jartzeko, eta defizita %3tik behera uzteko. Hiru urteko luzapena eskatu ahal izango dute, erreforma gehiagoren truke.
‎Frantziak, esaterako, 2,9 bilioi euroren zorra amaitu zuen 2022ko bigarren hiruhilekoa, bere barne produktu gordinaren %114; Espainiak, berriz, Afrika beltzaren halako bi zor du (1,45 bilioi), bere BPGaren %123 Baina batzuen zein besteen egoera alderatzerik ez dagoela nabarmendu du Danny Bradlow Pretoriako unibertsitateko Nazioarteko Garapenerako Zuzenbideko eta Afrikako Harreman Ekonomikoetako irakasleak eta Afrikaren zorrari buruzko hainbat ikerketaren egileak. Bradlowk azaldu duenez, Europako herrialdeek estatu indartsuak dituzte, diru sarrera trinkoak eta interes tasa txikiak ordaintzen dituzte beren zorraren truke, haiei dirua mailegatzeko prest daudelako mundu osoko bankuak eta inbertsio funtsak. Afrikako estatuek, aldiz, estatu ahulagoak dituzte —BPGaren %17 jasotzen dute zergetan, eta EBkoek, ia %47—; gastu publikoa mugatuta daukate —BPGaren %22, EBkoaren erdia baino gutxiago—; eta interes tasa handiagoak pagatu behar dituzte beren burua finantzatzeko.
‎Orain arte, zor subiranoaren merkatuek ongi erantzun diote EBZk bonuen erosketa programak alde batera uzteari, eta euroguneko kideek beren zorraren truke ordaindu beharreko kopuruak ez dira asko igo. Baina kezka badago, batez ere Italiari begirakoa, zor oso handiak baititu.
2023
beren zorren pagatzen
‎salmentak motelak dira, gero eta proiektu gehiago geratzen dira bukatu gabe, eta zorrak gero eta handiagoak dira. Hala, gero eta etxe agentzia gehiagok ia ezin dituzte beren zorrak ordaindu; zenbait kalkuluren arabera, bi bilioi yuan ingururenak dira zor horiek (350.000 milioi euro inguru).
‎Etiopia Afrikako herrialderik populatuenetan bigarrena da, eta 28.000 milioi euro inguruko zorra du, bere barne produktu gordinaren %54 Ez da zor handiena duen Afrikako herrialdea. Eta mendebaldeko hainbat herrialdek ere hortik gorakoak dituzte —Espainiak eta Frantziak, adibidez, %111koa— Baina haiek diru sarrera trinkoak dituzte, eta interes tasa txikiak ordaintzen dituzte beren zorraren truke, haiei dirua mailegatzeko prest daudelako mundu osoko bankuak eta inbertsio funtsak. Eta hori ez da Afrikako herrialdeen kasua.
‎Kontingentziazko kasuetan, salatzaileak ez du gasturik ordaindu behar harik eta akusatuak dagokiona ordaintzen ez dion arte; horren helburua zera da, pertsona guztiek aukera izatea justiziara jotzeko, bereziki gastuak aldez aurretik ordaintzeko milaka dolar ez daukatenek. Gure enpresaren aurrekontua estua zen (nire lan mahaia liburutegiko bazter batean zegoen, eta bezero batzuek oharrak hartuz eta fotokopiak eginez" kitatzen" zituzten beren zorrak), baina, teorian, onartzen genituen kontingentziazko kasuak. Ez genuen bezerorik atzera botatzen gastuak ordaintzeko dirurik ez izateagatik, baina askoz errazago onartzen genituen ordaintzeko moduan zirenak.
‎ Iradoki nahi duzu katalanak ez daudela beren zor partea ordaintzeko prest?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia