2001
|
|
Beraz, badirudi H ren zorrak aldatu gabe segitu duela, zeren lehengo zordunen lekua zordun berriek hartu baitute: zorpeko egoiliarrek
|
beren
zorra 2 HM ko balioan gutxitu dute, beren transferraren kopurua; baina H-ko bankuak orain kopuru berberaz zordunduak dira Iparreko hartzekodunekiko (38 irudia).
|
|
H herrialdeko bankuak eramaten ari dira orain bertako egoiliarrek ordaindutako herrialdearen kanpo zorraren zatiaren zama, 2 HM ko sakrifizioaren bidez. Argi ikusten da zer nolako garrantzia daukan zorpeko herrialdearen egoiliarrak herrialdetik bereizteak: hasierako zorpeko egoiliarrak gai dira
|
beren
zorra kitatzeko, beren hartzekodunen onurarako egin duten 2 HM ko transferraren bidez; hala ere, H herrialdeak, multzo osoan harturik, ez du inolako etekinik atera eragiketa horretatik, zeren bertako bankuen kanpo zorra 2 HM ko mailaraino hazi baita. H-ko egoiliarren eta H herrialdearen bereizketa berriro aplikatzen da:
|
|
Kanpo zorraren zerbitzu baten arrakasta osoa bermatzen duen printzipio zehatza hauxe da: eragiketa zorpeko herrialdeari zuzena zaio eta gainontzeko munduari ere zordunek egoiliarrak eta beraien herrialdea paraleloki zorretatik beren buruak askatuko dituztelako baldintza beharrezko eta nahikoaren menpe; alderantziz, egoiliarrek beren buruak
|
beren
zorra herrialdeari pasatzeko soilik askatzen badituzte, argi dago herrialdeak atzerapen baliokidea jasaten duela, zeren beraren zorrak aldatu gabe segitzen baitu, nahiz eta egoiliarrek galera erreala izan duten; izan ere, egoiliarren aurrezkiak transferituak izan dira, baina herrialde zordunduarentzako inolako kontrapartidarik egon gabe.
|
|
Meier ek azpimarratzen duenez, Estatu Batuek promesa baten
|
beren
zorraren ezagutza trukean baliabide errealak bereganatzeko abantaila handia daukate, zeina betetzeko inoiz ez baitiete eskatuko, zeren, izatez, dolarra nazioarteko edozein transakzio iparramerikarrak barne ordaintzeko aukeratu den medioa baita.
|
|
Izatez, logikaren arabera, beren egoiliarren zorpetzearen gainean nazioak ezin direla zordunduak izan frogaturik egonda, badirudi ezen, gaur egungo nazioarteko ordainketen ez sistemaren menpean egonik, herrialdeek beren garapen ekonomikoa erabat baldintzaten duten gehiegizko kanpo zorra metatu dutela. Beste hitzez esanda, zorpeko herrialdeek etengabeko galera sufritzen dute, beren zama bikoizten duen sistema baten azpian
|
beren
zorra zerbitzatu behar dutenean.
|
|
Sormen horrek ez du eraginik truke tasan eta ez da inflaziogilea, herrialdearen kanpo irabaziaren etxeko monetizazioari baitagokio. Beste aldetik,
|
beren
zorra zerbitzatzearren zorpeko egoiliarrek ordainduriko kopurua, osoki bereganatzen du Bankuak, Altxor Publikoaren izenean. Kopuru hori da sistema berrian martxan jartzeari dagokion irabazia, eta herriak metaturiko kanpo zorraren ordainketa positibotik dator zuzenean, kanpo zorra dolarretan X baliotik (X 2) ra aldatzen delarik; hau da, interesen ordainketak kontuan hartuz gero, (X+ i) baliotik [X+ i i (2 i)] ra.
|
2007
|
|
Espekulazioan aritzen direnentzat, segurtasun sare moduko bat da mekanismohori. Kasurako, Asiako herrialdeek
|
beren
zor obligazioak estaltzeko behar zituztenfinantza maileguen iturriak, hasieran haien moneta nazionalak porrotera eramanzituzten finantza instituzio berberak izan ziren. Gurpil zoro horren ondorioz, banku komertzial gutxi batzuk aberastu egin dira erabat, gobernuen gainetik etamunduko politikaren gainetik beren eragina handituz (horien artean, hona hemenezagunenak:
|
2010
|
|
doikuntzapolitikan «egiturazko doikuntzaren» alde egiten du eta egiturazko eta epe ertainekoneurriak lehenesten ditu. Birnegoziazio hauen azken helburua zordunek zorraordaintzea zen eta, batez ere, zordun handiek (gehienbat Latinoamerikako herrialdeak)
|
beren
zorra ordaintzea, hauek zirelako benetako arazoa Iparraldeko hartzekodunentzat. Eta zorra ordaintzeko lortu beharrekoa oso sinplea izaten da:
|