Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2017
‎30). XVIII. mendean, Frantzian, sorginkeriak interesa piztu zuen hirietako nobleen artean, eta, ekonomia produkziotik kanporatuta eta beren pribilegioei eraso egiten ari zitzaizkiela ohartuta, beren botere gosea magia arteetara joz asetzen ahalegindu ziren (ibid.: 31).
‎Doilortasun horren oinarrian badaude teorialari hauek aipatzen ez dituzten hainbat gauza: autoreok, adibidez, ez dituzte beren pribilegioen iturriak aipatzen eta ez dute esaten herrialde patriarkal gutxi asko aberatsetan jaio direla, eurek hautatu gabe, eta familia gehienbat zuri eta klase ertain edo altukoetan jaio direla, eurek hautatu gabe, eta ez dute esaten kontingentzia horiek sekulako esanahi politikoa daukatela eta hainbat ondorio moral kontingente dakartzatela, hala nola autoreen euren pribilegio kontingente guz... Hautatu gabeko pribilegio horiexei esker hitz egiten dute pentsalari horiek nazionalismoari, sozialismoari eta totalitarismoari buruz, baina sekula ez patriarkatu kapitalistari edo kapitalismo arrazistari buruz, izan ere, gauza horiek emakumeei, beltzei, pobreei, siriarrei, ijitoei eta kurduei eragiten baitiete eta ezaugarri partikularrak baitira, ez dira demokrazia globala oztopatzen duten arazo unibertsalak.
2019
‎Harreman hori, ordea, ez da zapalkuntza harremana bezalakoa, zeren emakumeak ere bilatzen eta onartzen baititu gizonek konkretuki erdiesten dituzten balioak; gizonak zabaltzen du geroa, eta emakumeak ere etorkizun horren aldera transzenditzen du bere burua; egiaz, emakumeek sekula ez diete balio femeninorik kontrajarri balio maskulinoei: hain zuzen, gizonek asmatu dute bereizkuntza hori, beren pribilegio maskulinoei eutsi nahian; esparru femenino bat asmatu nahi izan dute, biziaren, immanentziaren erreinua?, emakumea hartan giltzapetu ahal izateko; baina, sexu espezifikazio guztiez harago, izatedunak transzendentziaren mugimenduan aurkitu nahi du bere justifikazioa: emakumeen sumisioa bera da horren froga.
‎esaten du sentimendu zentzugabeak edo kaltegarriak direla horiek. Batzuetan, bere onetik atera dadin nahikoa dira neskatoaren poza, arduragabetasuna, jostetak eta irriak; semeei aiseago barkatzen dizkie halakoak; mutilek beren pribilegio maskulinoa dute, naturala da, eta emakumeak uko egin dio, aspalditik, haiekin lehia ezinezko batean aritzeari. Baina zergatik izango ditu beste emakume horrek berari ukatzen zaizkion abantailak?
2023
‎Maila batean, kristautasunaren elementu zentraletakoa den Samariar Onaren parabola du ikuspegi honek oinarrian. Erdi Aroan noble eta jauntxoek, beren burua zuritu nahian, begirada honen interpretazio antzua egin zuten, beren pribilegioen eta gizarte ezberdintasunen egoera limosna apur batekin zurituz. XIX. mendeko etika liberalarekin begirada hau indartu egin zen, lehen industrializazioko gizartearen oinarri bihurtuz, garaiko burgesiaren zuritze bide gisa.
‎Halako interbentzioak kaltegabeak irudituko zaizkie, apika, immigranteak ez direnei, baina esperientzia aztoragarriak izan daitezke immigranteentzat, ezintasuna sortzen duten heinean, ez baitute beste aukerarik ICEko ofizialen galderei erantzutea baino. Ez dute jakiten, gainera, ea azterketa fisikorik egingo dieten eta ea hizketaldi horrek eraginik izango duen immigrazio kontuetan.189 Era horretako interakzioek eragiten duten izua ulertzeko, beharrezkoa da emakume zuriak beren pribilegioez harago joatea eta halako oldarraldietan ezetz esateko botererik ez duten emakumeekin enpatiaz jokatzen ikastea.
‎Eta, hala eta guztiz ere, emakume beltzek intersekzionalitatea baliatu arren beren diskriminazio esperientzia ulertzeko, emakume zuriek ezinbestean analizatu behar dute txanponaren beste aldea: beren pribilegio esperientzia. Zuritasunaren eta emakumetasunaren gurutzaketaren gainean eztabaidatzea tabua da oraindik ere, batik bat jomugan jartzen denean pribilegio zuriaren onurak jaso eta sistema arrazista bat babestu duten emakume zuri arrunten konplizitatea.
‎Hori eliteko giro profesionaletan gertatzen da bereziki: Mendebaldeko emakume zuriak aise jotzen dira feministatzat, baina, hain daude eroso beren pribilegioen burbuilan, ez baitira gai enpatiazko ariketa bat egiteko eta horrenbestez kontuan hartzeko diskriminazioa egiazkoa dela nahiz berek ez ikusi eta ondorio txarrak dituela pribilegio zuririk ez dutenen bizitzan.
‎" Ez ziren ohartzen beren pribilegioaz", dio Dinglek. " Zinez uste al duzu poliziarengana joan naitekeela eta haien aurrean esan dezakedala" kaixo, manifestazio bat egin nahi dut, eta atxilotu eta aska nazazue"?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia