2009
|
|
Ikerlarien arabera, haurrak ez dira keinuen bidez komunikatzen hamar hilabete inguru igaro arte, eta desberdintasun sozioekonomikoak lau hilabete geroago eta, batzuetan, lehenago ere nabaritzen dira. Haurrek lau urte eta erdi bete zituztenean, ikertzaileek
|
beren
hiztegia ebaluatu zuten irudietako hiztegiaren Peabody testaren bidez. Testak urteak daramatza 2 eta 18 urte bitarteko haurrentzat, hitzezko aberastasuna balioesteko. Adin horretan, emaitzek alde nabarmenak erakutsi zituzten:
|
|
Baremazioa, puntuak edo erreklamazioak dira, besteak beste, urtero, data horietan, funts publikoekin sostengatutako ikastetxeetan seme alabak lehen aldiz eskolatzeko prozesua hasten duten milaka gurasoek
|
beren
hiztegian hilabete batzuetan sartzen dituzten terminoak. Eskatzen duten ikastetxeko plazen eskaintza eta eskaera behar bezala doituta badaude, prozesu hori laburra eta erraza izango da; hala ere, gehiegizko eskaria badago, seme alaba baten eskolatzea bide latz bat izan daiteke, eta haren amaiera ez da beti aukeratutako bidea.
|
2010
|
|
Jarraibide nagusiak Errepikapena funtsezkoa da haurrek “mesedez” eskatu eta “eskerrak” emateko “Mesedez” eta “eskerrik asko”: errepikapena funtsezkoa da haurrek bi hitz horiek
|
beren
hiztegian sartzeko. Txiki txikitatik, haiengana zuzentzean erabili behar dira, eta haiek erabiltzeko eskatu behar zaie, beren beharrak lortzeko eta eskertzeko formula magikotzat har ditzaten.
|
2011
|
|
Gurasoei ipuin bera behin eta berriz irakurtzeko eskatzen dieten haurrak, edo behin eta berriz film bera jartzeko eskatzen dietenak… Aspertu egiten dela eta gurasoentzat nekagarria izan daitekeen arren, errepikapena ariketa bikaina da, ikasten laguntzen diena. Berriki egindako azterlan baten arabera, istorio bera behin eta berriz entzun edo ikusteak, besteak beste, lagundu egiten die haurrei
|
beren
hiztegia zabaldu eta oroimena indartzen.
|
2015
|
|
Komunikazio mota horrek, Radesky ren eta bere taldearen lanak adierazten duen bezala, garrantzi «erabakigarria» du haurraren garapen kognitibo, emozional eta mintzamenean. Aurrez aurre hitz egitean, adin txikikoek
|
beren
hiztegia zabaltzen dute, beren emozioak eta gurasoak hobeto ezagutzen dituzte, eta elkarrizketa izaten ikasten dute. Gailu elektroniko batetik aldenduta sentitzea, kasu honetan telefonoa, haurraren autoestimuari aurre egiten dio.
|
2016
|
|
«Indartsuak dira eta eragin handia dute gure bizitzan» hitzak nabarmentzen ditu Marisa Navarrok. Eta zehazten du helduek adierazten dituzten hitzak eta tonu baikorra edo pesimista funtsezkoak direla, adingabeek
|
beren
hiztegia sortzen baitute, eta «hitz egingo dute gurasoengan bezala, horrek bere bizitzarako ekar dezakeen guztiarekin.
|
2023
|
|
Badaki 300 hitz egiten, eta hiruzpalau hitz erabiltzen ditu esaldietan. Izan eta ser aditzak
|
beren
hiztegian sartzen dira, bai eta aditz forma desberdinak, artikulu zehatza eta pluralak ere. 3 urtetik aurrera “Zergatik? ” adinean, haurrak ondo hitz egiten du:
|