2001
|
|
Ideiek pentsamenduari norabidea ematen diote, adigaien aniztasunaren barne batasun bat proiektatzen dute, azken objektu batzuk sortu gabe. Hauek baleude bezala jokatu behar dugu besterik gabe (onarpen problematikoa, ez apodiktikoa), jakinaren gainean egonik inoiz
|
beren
existentzia ez dela argituko. Gainera, objektua lortzea balio erregulatzailearekin kontraesanean dago, zeren, objektua lortuko balitz, pentsamenduaren dinamismoa bukatuko bailitzateke, bere helburua lortu ondoren.
|
2006
|
|
Orobat, izen jakin bat, izenaren adiera zehazkiago, hainbat izaki desberdinetan gauza daiteke, zaldi, cheval, caballo berbarako, kopuruz mugagabeak halaber. Izena morfemetan da gauzatzen eta desberdintzen; izenari dagozkion gauzak, berriz,
|
beren
existentzia enpirikoak desberdintzen ditu. Sail bereko gauzaki desberdinak, esentziak berdintzen ditu; izen bera gauzatzen duten morfema desberdinak, aldiz, adierak ditu berdintzen.
|
2008
|
|
Aporia berria horrela plantea liteke: formak partikularrak badira, orduan ez dira definigarriak izango, ezta, ondorioz, ulergarriak ere; baina formak unibertsalak badira, orduan
|
beren
existentzia ez da burujabea izango; izan ere, unibertsalak errealitate partikularretan ematen dira edo errealitate partikularrez predikatzen dira eta, ondorioz, beren existentzia partikularren existentziaren menpe daude. Bata eta bestea onartezinak dira, substantzia —hau da, forma edo esentzia— errealitatearen existentziaren eta ezagutzaren printzipioa baita.
|
|
Aporia berria horrela plantea liteke: formak partikularrak badira, orduan ez dira definigarriak izango, ezta, ondorioz, ulergarriak ere; baina formak unibertsalak badira, orduan beren existentzia ez da burujabea izango; izan ere, unibertsalak errealitate partikularretan ematen dira edo errealitate partikularrez predikatzen dira eta, ondorioz,
|
beren
existentzia partikularren existentziaren menpe daude. Bata eta bestea onartezinak dira, substantzia —hau da, forma edo esentzia— errealitatearen existentziaren eta ezagutzaren printzipioa baita.
|
|
Izan ere, Sokrates, bere formarekin identifikatuta, ezin izango da definitu (errealitate partikularrek definiziorik ez dutelako) eta, ondorioz, ezin izango da ulertu ezta ezagutu ere. Beste aldean, formak unibertsalak badira, orduan
|
beren
existentzia ez da burujabea izango; izan ere, unibertsalak errealitate partikularretan ematen dira edo errealitate partikularrez predikatzen dira, eta ondorioz beren existentzia partikularren existentziaren menpe dago. Aristotelesentzat, planteamenduaren bi aldeak onartezinak dira, forma edo esentzia existentziaren errealitate lehena eta ezagutzaren objektu lehena baita.
|
|
Izan ere, Sokrates, bere formarekin identifikatuta, ezin izango da definitu (errealitate partikularrek definiziorik ez dutelako) eta, ondorioz, ezin izango da ulertu ezta ezagutu ere. Beste aldean, formak unibertsalak badira, orduan beren existentzia ez da burujabea izango; izan ere, unibertsalak errealitate partikularretan ematen dira edo errealitate partikularrez predikatzen dira, eta ondorioz
|
beren
existentzia partikularren existentziaren menpe dago. Aristotelesentzat, planteamenduaren bi aldeak onartezinak dira, forma edo esentzia existentziaren errealitate lehena eta ezagutzaren objektu lehena baita.
|
2012
|
|
amor loco), logika matematikoa eta artea. Laurek hain intentsitate berezia lortu zuten XX. mendean, ezen
|
beren
existentziak filosofiarena ez beharrezko bihurtu baitzuen.
|