Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Saizarbitoriak berak 1991n Iruñean egin zen VIII. Galeuzcan adierazizuenez, bere belaunaldiak aurrekoen literatura berritzeko asmoarekin idatzi zuen.Besteren artean R. Saizarbitoria, X. Kintana, I. Sarasola, A. Urretabizkaia, R.Arregi eta X. Lete biltzen zituen lagun talde hau, ez zen soziologikoki euskalduna, hau da, euskara ez zen beren eguneroko jardunaren oinarria. Frankismoarendebekuak eta zapalkuntza politikaren ondorioak jasaten zituen belaunaldiaz mintzogarela esan behar da.
2002
‎Bi ahulune agertzen dira. Lehenean, AZPko euskaldunak %27an bakarrikkomunikatzen dira euskaraz unibertsitatean, beren eguneroko bizitzan, berenhierarkia mailako kideekin. Horrek esan nahi du AZPkoen artean euskaldunakgutxi direla eta, agian, euskaldun direnen artean ere ez dutela beti euskaraz egiten.Bigarrenean, euskal ikasleak %71n komunikatzen dira beren artean euskaraz.Beraz, ia hamarretik hirutan erdaraz egiten dute.
2007
‎Nazioarteko kapital mugimenduak araututa daude, eta arau horiek finantzagerlei ematen diete forma, bankuek eta espekulatzaileek beren eguneroko erasoakgauzatzeko. Izan ere, ondasun ekonomiko eta finantzarioa eskuratzearren, nazioarteko bankuek eta enpresek gogorki eta ozen aldarrikatu dute kapital fluxuendesarautzea.
2009
‎Etxekoandre, ama eta emazte diren emakumeek beren eguneroko bizitzaetxearen eta familiaren zaintzan igarotzen dute. Hiru rol horiek osasun mentalarenbermetzat jo badira ere luzaroan, emakumeen ondoeza ekarri duten funtzio sozialbilakatu dira.
2011
‎Hain garbi ez bada ere, hiru hedabideetako zuzendaritzako kideen adierazpenekere kazetariak multimedia lana egiteko oso prest ez daudela uzten dute agerian.Kazetariak beren eguneroko ahalegina handitzen ari dela ikusten hasi dira, konbergentzia maila txikia izanda ere:
‎Berrihoriek elkarrizketaren zati nabarmenenak laburbiltzen dituzte eta elkarrizketarenbideoa edo audioa erantsi ohi zaie, erabiltzailearen kontsumoa aberasten dueninformazio gehigarrira jotzeko sarbidea emateaz gain. Erredaktoreek irratikoeta telebistako albistegien eskaleta eskuratzeko eta testuak Erredakzioa izenekobarne aplikazioaren bidez inportatzeko aukera dute, eta horrek agerian uzten du, berriro ere, Eitb.com en eta taldeko irrati nahiz telebisten arteko lotura eta sinergia.Informazioa eguneratzeari eta gordetzeari dagokionez, galdegindako erredaktoreia guztiek onartzen dute zeregin hori beren eguneroko lanaren parte dela, ETBkoerredaktoreen portzentaje txiki batek salbu. Eguneratze jarduera horrek ahaleginhandirik ez duela eskatzen diote erredaktoreen erdiek (4.4 grafikoa).
‎Eskizofrenia pairatzen duten pertsonek, nagusiki, pertzepzioaren, pentsamenduaren eta emozioen distortsioak jasaten dituzte. Asaldura horiek direla-eta, beren eguneroko bizimodua erasana gertatzen da, eta, hurrengo orrialdeetan ikusiko dugun bezala, ondorio sozial eta ekonomiko larriak jasatera irits daitezke.
2014
‎Garapen kognitiboaren emaitza gisa, nerabeak beren eguneroko bizitzako teorien eraikitzaile entzutetsu bihurtzen dira. Umerik txikienek, beren berehalako esperientzian eta ezagueran oinarrituz, gertaera espezifikoei buruz orokortu ohi dute, inguruan duten munduari buruzko ondorioak ateratzeko.
‎Zentzumenei eta mugimenduei dagokien estadioan, umeek zentzumen estimuluak gaitasun motorrekin koordinatzen dituzte, eta, horri esker, portaerazko eskemak sortzen dituzte, hau da, ingurunearen gainean «operatu» edo ekin egiten dute, hura ezagutzera iristeko. Bi urteko umeak erreflexuek mugatutako eta ezaguera apaleko izakiak izatetik arazoak ebazteko gaitasuna izatera pasatzen dira; adibidez, beren eguneroko gertaerei buruz. Ezagutza bidezko garapena hain da garrantzitsua, Piagetek zentzumenei eta mugimenduei dagokien estadioa sei azpiestadiotan banatu baitzuen, erreflexuak ezaugarri dituen izaki batetik gogoeta egiten duen izaki baterako trantsizioa deskribatzeko asmoz.
2015
‎Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi dituztela esan dute. Gainera, ikasle talde bat bainogehiagotan esan dute telebistan entzuten dituzten esapideak beren eguneroko jardunean txertatu ohidituztela.
2017
‎Jakina da gazteak sare sozial hauetara konektatuta daudela eta haien artean erlazionatzeko modu ohiko bat bihurtzen ari dela, baina ikerketa gutxi daude sare sozialen ikergaia gazteetan kokatzen dutenak. Nerabeak dira teknologia berriekin batera hezitako lehenengo belaunaldia, beraz gai teknologikoek berebiziko garrantzia edukiko dute beren eguneroko bizitzan. Teknologia berri hauek haien bizitzetan eduki dezaketen eraginak ezagutze aldera, garrantzitsua da horrelako ikerketak abiatzea.
‎Honek erakusten du, gazteriaren ia osotasuna sare sozialetara konektatuta bizi dela, 10etik 9 nerabe egunero konektatzen direlarik. Datu horrek azaltzen digu belaunaldi berriek erabateko lotura daukatela sare sozialekiko, beren eguneroko bizitzako beste errutinetako bat bilakatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia