Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎Irakas sisteman diharduten milaka irakasle euskaldun horietatik zenbat dira etxetik euskaldun, eta zenbat euskaldun berri? Lanean eta lanerako euskaldundu diren irakasleak noraino sentitzen dira erabat gai, beren eguneroko lana partez edo osoz euskaraz bideratzeko, bestelako lagungarririk gabe. Euskaldun zahar zein berrien artean zenbat dira euskaldun garbiak, erdaraz bezain erraz euskaraz egiten dutenak kalean eta eskolan?
2004
‎Hala ere, beharrezkotzat jotzen du zerbitzu espezializatuak sortzea kontsumitzaileen antolakundeetan bertan, “gure esparruak gai desberdinak hartzen dituelako”. Era berean, ASCOFAk uste du, kontsumoaren arloan elkarte horiek egiten duten hedapen eta hezkuntza lanarekin batera, “elkarte horiek talde babesa erraztu behar dutela jarrera indibidualisten gainetik, beren jarduerak indartzeko eta, betiere, beren eguneroko lanean ordezkatzen dituzten kontsumitzaile eta erabiltzaileak modu eraginkorrean defendatzeko”.
2007
‎alabainan, ez zen gehiago ez hixturik, ez hegal zafrakaldarik, ez xori oihurik ezagun, ez gauaz ez egunaz, kale xoko edo etxe atarrietan, bakea horra zagola zirudien. Arras satifos, kontzientzia garbi, biztanle guziak beren eguneroko lanetan berlotu ziren, lehenago bezala, eskolak jarraitu zuen bere erakaskuntza erakasle berri batekin, eta gauzak beren onean sartu, herri berri bat bailitzan.
2008
‎Orain arte alor teorikoa zertan den aztertu dut, dela proposamen pedagogikoen ikuspegi teorikotik, dela Hego Euskal Herriko bi administrazioek ezarri dituzten curriculum legeenetik. Orain, ordea, irakasleek beren eguneroko lan jarduna nola antolatu, egituratu eta zehazten duten aztertuko dut. Horretarako, Batxilergoa hartu dut aztergai; izan ere, Batxilergoan bukatzen da irakaskuntza orokorra, hortik aurrera espezializazio ikasketak hasten dira.
‎Gure nortasun agiria ezkutatu gabe, beren eguneroko lanean euskararen esparrua zabaltzen duten guztiekin batera abiatu dugu bidea. Horrexegatik, gure iritzi atalean hainbat komunikabidetan ari diren kazetari ezagunak aurkituko dituzue.
2009
‎Berehala jakin zuten dena kontrolpean zegoela, ez zela istripurik izan eta salbamendu itxurak egiten ari zirela. Izan ere, atzokoa Boluntarioak Omentzeko Eguna zen, eta beren eguneroko lana jendaurrean aurkeztuz ospatzea erabaki zuen Bizkaiko Gurutze Gorriak.
‎Urte hauetan asko aurreratu da, ez da zalantzarik horretan; zenbait herri administraziotan aurrerapauso bikain eta eredugarriak eman dituzte, euskaraz ere lan egitea guztiz normala eta helburu lorgarria dela erakutsiz. Baina ez da behar besteko neurrian asmatu gero eta langile gehiagoren euskara gaitasuna beren eguneroko lanean baliatzerakoan. Erabiltzeko ezinbestez beharrezkoa den bitartekoa da ezagutza, ez da ordea helburu.
2010
‎EHUko irakaslea eta Soziolinguistika Klusterreko kidea helbide elektronikoa: inazio.marko@ehu.es euskal herrian gaur egun bada lan alorreko organizazio eta enpresa multzo handi bat, euskara beren eguneroko lanean, irudian eta sistematikan integratzeko bidea egiten ari dena, horretarako prozesu planifikatuak erabiliz. bide honi ekin zioten aurreneko erakundeak 1990eko hamarkadaren hasieran abiatu ziren, zenbait enpresatako arduradun eta langileen ekimenez, eusko Jaurlaritzaren laguntza instituzionalarekin, aholkularitzen laguntza teknikoarekin eta gizarte mugimendu eta sindikatuen bultzada... filosofikoak, metodologikoak, teknikoak, gizakien eremukoak... bada, bereziki eta lan honen egilearen ustez, erakunde mailan normalkuntza prozesu bati ekiten zaion unean antzematen den hutsune handi bat:
2011
‎Berrihoriek elkarrizketaren zati nabarmenenak laburbiltzen dituzte eta elkarrizketarenbideoa edo audioa erantsi ohi zaie, erabiltzailearen kontsumoa aberasten dueninformazio gehigarrira jotzeko sarbidea emateaz gain. Erredaktoreek irratikoeta telebistako albistegien eskaleta eskuratzeko eta testuak Erredakzioa izenekobarne aplikazioaren bidez inportatzeko aukera dute, eta horrek agerian uzten du, berriro ere, Eitb.com en eta taldeko irrati nahiz telebisten arteko lotura eta sinergia.Informazioa eguneratzeari eta gordetzeari dagokionez, galdegindako erredaktoreia guztiek onartzen dute zeregin hori beren eguneroko lanaren parte dela, ETBkoerredaktoreen portzentaje txiki batek salbu. Eguneratze jarduera horrek ahaleginhandirik ez duela eskatzen diote erredaktoreen erdiek (4.4 grafikoa).
2012
‎Sarritan, osasun langileek, beren eguneroko lanean, pisuak eta pazienteak mugitu behar izaten dituzte. Lan hori ez bada era egokian egiten, ahalegin handia egin behar izateaz gainera, lesio ugari gertatzen dira bizkar gerrietan.
‎Ezagunak bizi diren lekuak ez dira, alabainan, bi urratsetan. Neke zaiote etortzea beren eguneroko lanen artetik.
2013
‎Bakoitza, bere arlotik, eta nahiko genukeen hizkuntza politikaz ariko zaizkigu. Euskalgintzako talde hauek, beren eguneroko lanarekin euskararen indartzean eta sendotzean ikaragarrizko ekarpena egiten dute, eta ongi dakite hizkuntza politika egokiak beren lanaren uzta emankorragoa izan dadin zenbateraino lagun dezakeen.
2014
‎Urteak pasa ahala Espainiako Estatuko unibertsitate gehienak beren eguneroko lanean estrategiako hainbat puntu sartuz joan ziren. Bilakaera hori indartzera etorri zen 2006an CRUEko Nazioarteko Harremanetarako Unibertsitateko Espainiar Batzordeak (gaztelaniazko siglen arabera CEURI) onetsitako Garapenerako Lankidetzaren arloan Unibertsitateko Jokabide Kodea.
2016
‎«Oraingoz, teknikak guri ahalbidetzen digu sistema errazago bat izatea ikerketarako». Adibide bat jarri du, zehatza, beren eguneroko laneko martxa erakusten duena. Zelula onkogenikoekin jarduten dute beharrean; geneak aldatzen dituzte ikusteko zelula horiek minbiziaren ezaugarria galtzen duten, eta, alderantziz, zelula normalak aldatzen dituzte ikusteko onkogenikoak bihurtzen diren.
2017
‎Eta herritarrak berriz abiatu ziren zimino bila. Baina laster ez zen gehiago ziminorik kausitzen eta herritarrak itzuli ziren beren eguneroko lanetarat. Gizonak 20 dolar eskaini zituen oraino, baina ziminoak desagertuak ziren, biziki bakan baizik ez zela bakar bat ikusten eta sekulan ez zela bihirik kausitzen.
2019
‎Komunitateak ehunduz herri ekimenetatik (Hainbaten artean, 2018) ikerketak feminismoan, ekologismoan, migrazioan eta euskararen bultzadan konprometiturik dauden eragileetara hurbiltzekobalio izan digu; beraien eguneroko lan jardunaren erradiografia osatu bat egin eta gizarte ehungintzandituzten indargune eta ahulguneak identifikatzeko. Hala eta guztiz, ikerketa honetan sona txikia izanduten ahotsetan jarriko genuke fokua etorkizunera begira, aniztasunari buruz hitz egiterakoanerdigunean dauden baina falta diren horiengan.
‎bi hizkuntzetan berdin edo berdintsu esan arren, ez dute gauza bera adierazten. Baina itzultzaileek badituzte lagun faltsu gehiago beren eguneroko lanean: literatur testua filologiaren mende jartzea da bat (gramatikismoa deitzen zion Lizardik); didaktismoa da bestea:
2021
‎Plazaola eta Mujika abokatuak dira lanbidez, eta beren eguneroko lanetan ohartu ziren hainbat problematikari aurre egiteko emakumeei eskaintzen zizkieten zerbitzuetan" gabeziak" zeudela. Identifikatutako hutsuneen aurrean zerbait egin ahal zutela iritzita hasi ziren aholkularitza juridikoa ikuspegi feministatik lantzen.
2022
‎Bertze ordu gehienetan monjeak lanean ziren lekutik etenaldia egiten zuten otoitz bat egiteko eta ondoren, egiten ari zirenarekin jarraitzen zuten. Goizetan Prima entzun ondoren, Azenarik monjeekin gosaldu egiten zuen eta bertzeak beren eguneroko lanetan hasten ziren bitartean, berak itzuli txikia egiten zuen monasterioaren inguruan. Gogoaren arabera egiten zuen ibilaldia.
2023
‎Zergatik? Kabiako langileak kapaz dira beren eguneroko lana euskaraz egiteko; kalitatezko zerbitzua ematen ari dira, euskaraz, eta zergatik jarri behar ditugu B2ko idazlanak egiten. Gaztelaniaz egingo lituzkete?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia