2000
|
|
ii) Identifikazioak. Haurrei,
|
beren
buruak Euskaldun Katalan Andaluz etaEspainiar gisa (Oso, Zerbait edo Ezer ez) identifikatzeko eskatu zitzaien.
|
2002
|
|
Baina Erribera beti izan da Nafarroa, eta aurrerapena hortik etorriko dela uste dut, gure burua nafar izatean oinarritzetik. Autore batek berrikitan idatzia du nafarrek, bai
|
beren
buruak euskalduntzat dituztenek eta bai espainol kontsideratzen direnek, ororen aurretik nafar sentitzen direla.
|
2007
|
|
Ikusten den moduan
|
beren
burua euskaldun huts dutenek nazionalismoaren eskalan 2,01 puntuazioa ematen dute, hots, nazionalismo sutsua, eta ideologia eskalan 3,49 ematen dute, eskalako ezkerrekoenek. Beraz, batez beste, euskaldun hutsa oso abertzalea sentitzen da eta gure gizarteko ezkerrekoena.
|
|
Salbuespen anitz ezagutzen ditugu. zenbat euskaldun tradizional euskal nortasun ahulekoak? Alderantziz, euskaltasunaren logika epe luze batean aztertu behar da. euskara ahultzen bat erdaldun
|
beren
burua euskaldun daukatenak, batzuetan" euskaldunak baino euskaldunago", kulturgintzan militante edota politikan abertzale direlakotz, zen den neurrian, kultura folklore bilakatzen da. euskaldunetan euskal irrati entzuleak %40 dira, eTB ikusleak %49, euskal disko eta kaseta entzuleak %54 eta euskal liburu irakurleak %20 %80 euskal analfabetorekin nora goaz?
|
2008
|
|
Euskara, baserria eta euskaltasun tradizionala, eguneroko mundu modernoan bazterturik geratzen ari baziren ere (oligarkiak berak horretan parte zuzena izanik), esparru intimoan, atsedenlekuan, mantendu nahiko zituzten. Zeren mitikoki, hau da, maila traszendente batean, burgesek ere
|
beren
burua euskalduntzat zuten.
|
2010
|
|
Iparraldea ezkondu da Frantziarekin, Hegoaldea Espainiarekin, baina anaiak izaten segitzen dute. Ikuspegia desberdina da, baina horrek ez du erran nahi Iparraldekoek ez dutela
|
beren
burua euskaldun sentitzen. Euskaldun sentitzen dute, baina, haien ustez, horrek ez du erran nahi Euskal Herriak estatu bat behar duenik.
|
2017
|
|
54? [Gure gurasoak] euskaldunak ziren, baina ez zuten
|
beren
burua euskaldun aldarrikatzen. Euskal nazio bat formatzen zuten kontzientziarik ez zuten.
|
|
Euskal nazio bat formatzen zuten kontzientziarik ez zuten. Kontraesanik izan gabe, posible zitzaien
|
beren
burua euskalduna ikustea errotik, eta aldi berean frantses herritar. Aita izugarri euskalduna nuen, baina bitxia eginen zitzaion ez zela frantsesa erratea.
|
2018
|
|
Euskal Herrikoa nahasketa natural bat balitz bezala aurkeztea identitate gatazka hori ukatzea da. Funtsean, lurraldeak identitate sentimenduan daukan garrantzia azpimarratu du Pablo Iztuetak.56 Aitortzen du Euskal Herrian badirela
|
beren
burua euskalduntzat ez daukaten pertsonak, baizik eta espainoltzat edo frantsestzat edo frantses euskaldun edo espainol euskalduntzat. Aldiz, Euskal
|
|
Bidarteko eta Amurrioko euskaldunaren identitatea bera da, euskara dakitelako eta
|
beren
burua euskaldun sentitzen dutelako. Eibarko espainola eta Mugerreko frantsesa euskal hiritarrak dira, beharbada, baina haien identitate kulturala eta politikoa osatzen duten elementuak guztiz desberdinak dira.
|
2021
|
|
7.2.9f Hala ere, hauxe irakur daiteke Hitz Elkarketa/ 1 liburuan: "
|
beren
burua euskalduntzat duten askok eta askok (bizigunez, lanbidez edo adinez erdararen erasana gogorrago jasaten dutenek bereziki) nekez sortzen dituztela era honetako esaerak: Pipi calzaslargas bat mingain puntanago sentitzen badute Periko Metxala edo Olentzero Begigorri baino, ez da euskal eraikuntza sintagmatiko hori erdarazkoa baino korapilatuagoa delako, hiztun horiek erdal kontzeptu sareak eta irudi munduak kolpatuago daudelako baizik:
|
2023
|
|
Aro bidaia Getxon hasiko da, euskararen mendebalde mendebaldean, eta Eskiulan amaitu, euskararen ekialde ekialdean, Biarnon egon arren,
|
beren
burua euskalduntzat daukan herria. Hain urrun, hain hurbil, herriok.
|