2000
|
|
248 Guztiz adierazgarria da, oinarrizko irakaskuntzako. Inspección Especial? delakoa irakasle eskolen berrantolaketari heldu nahi zion dekretu
|
berean
sortua izatea.
|
2002
|
|
1955ean Bilbon eta bertako agintari frankisteneskariari erantzunez, Estatuaren menpe eta Valladolideko barrutiaren barruanegongo zen Politika, Ekonomia eta Merkataritza Zientzien Fakultatea ireki zen.1968 ikasturtean, Bilboko Unibertsitate Barrutia sortu zen, eremugeografikotzat Bizkaia hartuta. Garai
|
berean
sortu edota garatu ziren, irakaskuntzateknikoari lotuta, goi mailako zenbait eskola, nahiz eta batzuk pribatuak izan.Azken horien adibide dugu Arrasateko Eskola Politeknikoa eta Oñatiko ETEO.Araban, Valladolideko Unibertsitatearen menpe Colegio Universitario Alavesizenekoa sortu zen, beranduago eta zenbait arazorekin EHUn integratu zena.
|
|
Historian zeharhainbat teoria garatu da eta horietako batean edo bestean oinarrituko da irakasleahizkuntza irakasteko. Deskribapen horietatik sortutako teoriak eta horretarakoerabilitako metodologiak eta tresna guztiak, ordea, ez dira modu
|
berean
sortu etaez zaizkio modu berean egokitu hizkuntza ikaskuntzari, nahiz eta guztiak helburuhorrekin erabili izan diren.
|
2003
|
|
Harrezkero, albistegietan ez zen ingurumenari buruzko bestelakogairik landu albistegietan. Egia da, sortutako kalteak ikaragarriak izan zirela, bainaune
|
berean
sor zitezkeen ingurumenari buruzko gai guztien itzala ere izan zen.
|
|
ikasturtean, eremu geografikotzat Bizkaia hartzen zuelarik, Bilboko Unibertsitate Barrutia eratu zen. Garai
|
berean
sortu edota garatu ziren beste lurraldeetan irakaskuntza teknikoari lotuta zeuden Goi Mailako zenbait eskola, nahiz eta batzuk pribatuak izan. Azken horien adibide dugu Arrasateko Eskola Politeknikoa eta Oñatiko ETEO.
|
2004
|
|
Hizkuntzaren Filosofia eta Filosofia Analitikoa aldi
|
berean
sortu zirela esan daiteke, baita bata eta bestea jende bcrak sortu zituela ere. Filosofia Analitikoan diharduten autorcckgarrantzi handia eman zioten hasieratik beretik hizkuntzaren azterketari, Hasiera hartan.arazo fiiosofikoak, oro har, hizkuntza aztertuz ebatz zitezkeelako ustea (edo ametsa, esangenezake orain) ere bazen.
|
2005
|
|
Nahiz eta uharte arkuetan erupzio tasak oso aldakorrak izan, Fanerozoikoan zehar, arkuko km bakoitzeko, batez beste Mu ro 30 km3 material bolumena sortu dela proposatu izan da. Proportzio hori ozeano gandorretan epe eta tarte
|
berean
sortzen diren MORB basaltoekin konparatuta,% 10 baino ez da.
|
2009
|
|
Iruñeko Herri Irratia izan zen Hegoaldeko hiriburuetan jaiotzen lehena, 1959ko abuztuaren 4an, zehazki, EAK adierazlearekin. Urte
|
berean
sortu zen Bilboko Herri Irratia ere, EAK adierazlea zuela; irrati horrek kultura eta erlijio gaiak jorratu zituen batik bat hastapen garai haietan. Gipuzkoako bi herri irratiak izan ziren jaiotzen azkenak:
|
|
Josu Zubiaur bera. Egun
|
berean
sortu zituen Kultura Sailak Euskal Telebista (ETB) eta Eusko Irratia (EI) sozietateak ere, EITBra bilduko zirenak.
|
2011
|
|
Mendigurenek bere txostena 1980an aurkeztu zuen Euskaltzaindian (Mendiguren, 1981 eta 1984). Akademiak berehala ontzat eman zuen eta urte
|
berean
sortu zen Itzultzaile Eskola615 Eskola Donostian kokatuta egon zen eta zuzendaria Josu Zabaleta izan zen. Eskolak 1984an itzulpengintzaren teoria eta pragmatikari buruzko aldizkaria atera zuen:
|
2012
|
|
egindakonazionalizazio lanetik dator (Lacarra, 1976). Foru erakundeen lanetik ere elikatuzen; izan ere, hainbat monarkiaren zerbitzura egon arren. XV. mendera artegaztelaua, XVI. mendetik aurrera espainiarra eta XVII.etik frantziarra?, kulturapolitikoa ildo
|
berean
sortzen jarraitu zuten, baina indar okupatzaileekin gatazka geroeta biziagoekin.
|
|
Egun oraindik euskal nazioa asmakizun edota errealitate historiko den eztabaidatzenden garai hauetan, betiere euskal historia errepasatzen da, datuak alde batera edotabestera makurraraziz1 Alabaina, eztabaidaren beraren historia ez da egiten eta, beraz, eztabaidaren genealogia bat egin gabe, eztabaidak aurrera segitzen du, itsu itsuan, aurrekoak berriro ere errepikatuz. Izan ere, bere sorreran, euskal nazioaren historiaeta eztabaida gauza bera dira, momentu
|
berean
sortzen dira: Erdi Aro Berantiarrean.Momentu hori ulertu gabe, eta harrezkero momentu horrek sortuko dituen eztabaidaeta segizioak kontsideratu gabe, ez dago XX. mendeko eztabaidak ulertzerik.Betiere «fedezko» momentu dezisionista edo erabakizko batean, momentu erabatideologikoan, amaitzen dugu:
|
2014
|
|
Ikusi dugunez, planteamendu eta proposamen teoriko hauentzat azkenekohamarkadetan (edota mendeetan) bizi izan diren aldaketek garrantzia handiadaukate posthumanismoaren eta gorputz posthumanoen egoera, narratiba eta izaeraberriak azaldu, ulertu eta haietan parte hartu ahal izateko. Hortaz, Mendebaldekogizarteetan humanismoak mantentzen eta aldi
|
berean
sortzen zituen fikzio etanarratiba nagusiak, esentzia naturalak eta egia absolutuak ez izateaz gain, badirudigero eta desegokiagoak direla zientifikoki, sozialki eta teknologikoki izaten aridiren transformazio eta aldaketak direla-eta. Ikuspuntu posthumanista orokorbatetik gaur egun beste subjektu, gorputz eta bizimoduei erantzuten dieten jarrera, ikerketa, narratiba, figurazio eta proposamenak beharrezkoak direla esan daiteke.Hala ere, zenbait pentsamendu edo ibilbide partekatzen dituzten arren, balitekeposthumanismoa edo humanismoari egindako kritikak humanismoa bera bainopluralagoak eta aldakorragoak izatea, eta Braidottiren bilakaera anitzen ekofilosofianomadak Halberstam, Haraway, bell hooks edota beste planteamendu postmoderno, postkolonialista, feminista edo queer ekin proposamen politiko eta aldaketa edohelburu askorik ez partekatzea.
|