2010
|
|
Gaztelania eta euskara unibertsitateko hizkuntza ofizialen elebitasunetik nazioarteko hizkuntzak garatzera zuzentzen den eleaniztasun plana batik bat ingelesaren garapenaazaltzen du. Plan horren arabera, eleaniztasuna hizkuntza bakoitza funtzio ezberdinetarako erabiltzearen printzipioan oinarritu behar da, eta, beraz, unibertsitateak hizkuntza bakoitzak
|
bere
testuinguruan duen erronkari aurre egin behar dio.
|
|
La conversión de Magdalena liburuan irakurleari eskaintzen dion hitzaurrean badago atal luze samar bat hemen aurkeztu nahi dudana, orain arte esandakoetan
|
bere
testuingurua duena; idazleak kasik odol beroz idatzitako pasartea da. artikulu honen eranskin gisa jasoko dut, baina ongi etorriko da hori ohar batzuez horniturik ematea45 gaztelaniaren baliagarritasunaren eta kultur erabilpenaren aldeko manifestua dela esango nuke. Jakitate teologikoak latinez eman behar zirenean, unibertsitate munduak ohikoa hori zuenean, bigarren hautabide bat urratu nahi du Malon etxaide unibertsitate irakasleak, jada aipatu ditugun zenbait idazleren konpainian. ugari dira testu horretan hizkuntzaren inguruko gai eta arazoak:
|
|
Enpresa transnazionalen hedakuntza prozesu bizkorra AIZren kopuruarenbilakaera soilaren bidez aztertu dugu, urtez urteko balio absolutuak alegia. Bainaprodukzioaren transnazionalizazioak
|
bere
testuinguruan duen garrantzia analizatzekointeresgarria da ere indize konparatiboen bilakaerak gainbegiratzea. Horietako batda inbertsioaren internalizazioaren indizea.
|
2012
|
|
Hau da, «dena erlatiboa da esaldiak
|
bere
testuingurua duela, hermeneutikaelementala da hori, eta testuingurua da: historian dena da erlatiboa, edo balioak denakdira erlatiboak, edo helburu politikoak denak erlatiboak, etab. Edukiez dihardugubeti, beraz, baldintzapekoez.
|
|
Hau da, «dena erlatiboa da esaldiak
|
bere
testuingurua duela, hermeneutikaelementala da hori, eta testuingurua da: historian dena da erlatiboa, edo balioak denakdira erlatiboak, edo helburu politikoak denak erlatiboak, etab. Edukiez dihardugubeti, beraz, baldintzapekoez.
|
2015
|
|
Irratitik zekartzan Gazteak azken bi ezaugarri horiek: irratian ere publiko eta pertsonala izatea izan da Gaztearen erronka nagusia, eta helburu horrekin kudeatu ditu euskararen eta
|
bere
testuinguruan dituen beste hizkuntza batzuen baliabideak ere. Euskara batuaz gain, gazte hizkerarekin loturiko hizkera bernakuluak integratu ditu bere irratiko jardunaren diseinu linguistikoan, «pertsonala» izateko asmo horrekin (Elordui, prentsan).
|
2022
|
|
Izan ere, lurralde garapenak eta hizkuntza garapenak muin muineko lotura dute ekologiaren begirada honetatik. Hala, ekologiak ekosistema osatzen duten espezie eta espazioen arteko elkarreraginak aztertzen dituen moduan, hizkuntza ekologiak aztertzen ditu harremanetan dauden hizkuntzen arteko eraginak, baina baita hizkuntza bakoitzak
|
bere
testuinguruarekin duen harremana ere.
|
2023
|
|
Hortik jaiotzen da atal honen hasieran azaldutako harridura eta kezka: pertsona bat osotasunean ulertzeko eta hari lagundu ahal izateko, norbanakoa bera eta
|
bere
testuinguruarekin duen harremana ezagutu behar ditugu nahitaez. Eta nola ez, norbanako hori bizi den arkitektura sozial horren nortasuna bera ere bai.
|