Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2009
‎Testuen barnealdea deskribatu baino lehen, testuen kanpoaldeari begirada bat emango diogu. Izan ere, garrantzi handia du testuak bere testuinguruan kokatzeak, ondorio zuzenak eta baliagarriak atera nahi baditugu. Aukeratu ditugun bederatzi testuetatik zortzi Espainiako militar batzuen 1936ko matxinadaren aurrekoak dira, 1913 eta 1933 urteen artekoak.
2011
‎Autore horien konpetentzia arau gramatikalak baino zerbait gehiago den konpetentzia performatiboa izango balitz bezala hartu genuke, sozialki eskuratzen baita. Performancea bere testuinguruan hartzea izango da, hizkuntza ekintza bat bezala ulertzeko gakoa (Sanchez Carretero eta Noyes, 2000: 26).
2012
‎1989 urteko koadro honetan industria pabiloia bere testuingurutik at ageri zaigu, mugarik gabeko espazio batean, markoztutako irudi baten barnean eta tximiniaren zati bat erakusten digun detaile bat daramala. Horrela, aurretik margolariak jada erabilitako errekurtso batzuk ageri zaizkigu (aurretik aipatutako Ispizua lana gogoratu besterik ez dugu egin behar, urte bat beranduago bakarrik sortua).
2013
‎autonomia. Horrela, hezkuntza erakunde bakoitzak bere testuinguruari moldatzeko aukera izango du, ikasleen beharrizanak modu egokiagoan betetzeko.
‎New Yorkeko bizipenak, kasu, estreinako film laburrean islatzen dira ezinbestean. Are gehiago, Razielen itzulera (1997) interpretatzea ezinezkoa da bere testuingurua aintzat hartu gabe. Ez bakarrik New York hiria istorioaren protagonista bakarra delako, film laburrak zinema independentearen espiritua ere dakarrelako bere baitan.
2016
‎Egin dezagun kontu, zerbait adierazten duela hainbeste haur medikalizatzeko beharra duen gizarte batek, datu hori ekarri dugu auzitara berrikuspen honetan. Egungo haurrak ez dira aurrekoak baino okerragoak, ez hobeak, garaikidetasunak beharturiko ezaugarritasunaren ispilu baizik, haatik, banakoaren arazoari bere testuinguru soziokulturala gaineratu behar zaio nahitaez. Kontu hartzen badugu egungo gizarte harremanetan ez dagoela denborarik haur horiei entzuteko, hitz egiteko, haiekin egon eta jolasteko, agenda beteko haurrak heztea promozionatzen duen gizartea da gurea.
‎Horren inguruko premisa axiomatiko batzuek gogoraraziko ziguten arte publikoa ez dela norberaz mintzo, besteez baizik; ez duela tratatzen artistaren mitoa, zentzu «zibiko»aren lenteaz ez baldin bada (Jorge Oteizak berak ere defendatuko zukeena) eta gainera artistarengan berriz bilatuko duela hiritartasun sena. Arte publikoari, oro har, eta eskulturari bereziki (monumentu izatetik objektu izatera itzuliak), galdutako gauzen eta bizitza garaikidearen arteko apurketa birkonposatzeko bitartekari funtzioa ere egozten diote (Cristina Ferrer, 2015), artelana bere testuinguru sozial, politiko eta ekonomikoan mugarritua dagoenean. Horixe baita arte obrari zentzua gaineratzen diona.
2017
‎Zuzena ez den bezala unibertsala partikularretik at balego bezala predikatzea, edo kontrakotzat hartzea. Diskurtso unibertsalak oinarritzat bere testuinguru izaera du, hots, bere partikulartasun historikoa. Horrela, unibertsala zer den eta zer ez ebazteko orduan, arazoa maila soziohistorikoan planteatzen da, ez bakarrik kontzeptua denboraz aldatzen joaten delako, baita denbora hori ez kronologikoa baizik epokala delako ere.
‎domekako liturgian Itun Zaharrak duen presentzia erabat partziala eta aldebakarrekoa izatea, eta beraren erabilera ebanjelioko irakurgaiaren menpekotasunean jartzea. Horrela jokatuz, bere bere testuinguru berezian Itun Zaharreko perikopek duten barruko zentzua behartu egiten da hainbat kasutan.
‎Pertsona baten inklusioa eman dadin beharrezkoa da haren duintasunaren eta errespetuaren eskubidea onartzea, pertsona hori den moduan onartzea, hau da, haren abileziak, jokabideak, sentimenduak eta jarrerak ere onartzea (Ainscow, 2004). Alde batetik, Compton, Pegg eta Robb ek (2003) diote inklusio betea gizarte dinamika batez osatua dagoela, zeina aldaketa mailak gauzatzen doan, bai bere testuinguruan, baita parte hartzaileetan ere. Hori guztiak elkarren arteko eragina izan behar du eta ez du aldagai desberdinek mugaturik egon behar, hau da, ohiturek, legeek, tolerantzia indibidualak eta taldearenak, gizarte aukerek, komunikazioak eta pertzepzioak ez dute mugatu behar.
2020
‎Azkenik, mentorearen hautaketa prozesuarekin amaitzeko, aipatu behar da beste erantzun guztien aldean erabat ezberdina den elkarrizketatu baten kasua. Izan ere, berak aitortu zuen bere testuingurutik kanpokoa zen mentore bat izan zuela eta urruntasun hori prozesuarentzat mesedegarri izan zela:
‎Hauek proposatzen ditu berak: gizakiaren eta naturaren arteko harreman sistemikoak bere testuinguru fisiko biologikoan eta espazioeta historia dimentsioan; harreman horietatik sortutako sistema sozionaturalak; kultura ez materiala (antolaketa, informazioa, jarrerak eta balioak, mitoak); kultura materiala (teknologia eta adierazpen artistikoak) eta paisaia memoria kolektibo bezala.
2021
‎Lan honen hasieran aipatu dugunez, egile gehienentzat legedi antiterrorista da terrorismoaren delituari erantzun errepresiboa ematen diona. Halere, legedi horren ikerketa kritikoak (legedia bere testuinguruekin harremanetan jartzeak) zalantzak sortzen ditu. Horren adibide argia da historiografiarentzat" lehenengo legedi antiterrorista" ren jatorria dena, hau da, XIX. mendearen bukaeran indarkeria libertarioa erreprimitzeko sortutakoa:
‎Hala ere, horrek ez du merkatu sozial guztietan horrela gertatu beharrik. Merkatu sozial bakoitza bere testuingurura hobeto egokitzen diren prozedurak eta estrategiak aplikatzeko gai baita, eta erabakiak hartzeko askatasuna baitu. Eta are gehiago, ekonomia solidarioak etorkizunean errealitate sendoagoa izan nahi badu, ekonomia sozialarekin aliantzak ehuntzeko aukera esploratzen jarraitu du (Perez de Mendiguren eta Etxezarreta, 2015).
2022
‎Konplexutasun hori ulertzen Historiak bere ekarpena egin dezake. Izan ere, hezkuntza fenomenoak bere testuinguruan kokatzen eta jasandako bilakaera ulertzen laguntzen du. Gertaeren dimentsio historikoa ulertzeko ezinbestekoa eta oso onuragarria da, orainaldian errotutako Hezkuntza Zientziek eta gainerako zientziek ez baitute egiten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia