2009
|
|
Testuen barnealdea deskribatu baino lehen, testuen kanpoaldeari begirada bat emango diogu. Izan ere, garrantzi handia du testuak
|
bere
testuinguruan kokatzeak, ondorio zuzenak eta baliagarriak atera nahi baditugu. Aukeratu ditugun bederatzi testuetatik zortzi Espainiako militar batzuen 1936ko matxinadaren aurrekoak dira, 1913 eta 1933 urteen artekoak.
|
2011
|
|
Autore horien konpetentzia arau gramatikalak baino zerbait gehiago den konpetentzia performatiboa izango balitz bezala hartu genuke, sozialki eskuratzen baita. Performancea
|
bere
testuinguruan hartzea izango da, hizkuntza ekintza bat bezala ulertzeko gakoa (Sanchez Carretero eta Noyes, 2000: 26).
|
2012
|
|
1989 urteko koadro honetan industria pabiloia
|
bere
testuingurutik at ageri zaigu, mugarik gabeko espazio batean, markoztutako irudi baten barnean eta tximiniaren zati bat erakusten digun detaile bat daramala. Horrela, aurretik margolariak jada erabilitako errekurtso batzuk ageri zaizkigu (aurretik aipatutako Ispizua lana gogoratu besterik ez dugu egin behar, urte bat beranduago bakarrik sortua).
|
2013
|
|
autonomia. Horrela, hezkuntza erakunde bakoitzak
|
bere
testuinguruari moldatzeko aukera izango du, ikasleen beharrizanak modu egokiagoan betetzeko.
|
|
New Yorkeko bizipenak, kasu, estreinako film laburrean islatzen dira ezinbestean. Are gehiago, Razielen itzulera (1997) interpretatzea ezinezkoa da
|
bere
testuingurua aintzat hartu gabe. Ez bakarrik New York hiria istorioaren protagonista bakarra delako, film laburrak zinema independentearen espiritua ere dakarrelako bere baitan.
|
2016
|
|
Egin dezagun kontu, zerbait adierazten duela hainbeste haur medikalizatzeko beharra duen gizarte batek, datu hori ekarri dugu auzitara berrikuspen honetan. Egungo haurrak ez dira aurrekoak baino okerragoak, ez hobeak, garaikidetasunak beharturiko ezaugarritasunaren ispilu baizik, haatik, banakoaren arazoari
|
bere
testuinguru soziokulturala gaineratu behar zaio nahitaez. Kontu hartzen badugu egungo gizarte harremanetan ez dagoela denborarik haur horiei entzuteko, hitz egiteko, haiekin egon eta jolasteko, agenda beteko haurrak heztea promozionatzen duen gizartea da gurea.
|
|
Horren inguruko premisa axiomatiko batzuek gogoraraziko ziguten arte publikoa ez dela norberaz mintzo, besteez baizik; ez duela tratatzen artistaren mitoa, zentzu «zibiko»aren lenteaz ez baldin bada (Jorge Oteizak berak ere defendatuko zukeena) eta gainera artistarengan berriz bilatuko duela hiritartasun sena. Arte publikoari, oro har, eta eskulturari bereziki (monumentu izatetik objektu izatera itzuliak), galdutako gauzen eta bizitza garaikidearen arteko apurketa birkonposatzeko bitartekari funtzioa ere egozten diote (Cristina Ferrer, 2015), artelana
|
bere
testuinguru sozial, politiko eta ekonomikoan mugarritua dagoenean. Horixe baita arte obrari zentzua gaineratzen diona.
|
2017
|
|
Zuzena ez den bezala unibertsala partikularretik at balego bezala predikatzea, edo kontrakotzat hartzea. Diskurtso unibertsalak oinarritzat
|
bere
testuinguru izaera du, hots, bere partikulartasun historikoa. Horrela, unibertsala zer den eta zer ez ebazteko orduan, arazoa maila soziohistorikoan planteatzen da, ez bakarrik kontzeptua denboraz aldatzen joaten delako, baita denbora hori ez kronologikoa baizik epokala delako ere.
|
|
domekako liturgian Itun Zaharrak duen presentzia erabat partziala eta aldebakarrekoa izatea, eta beraren erabilera ebanjelioko irakurgaiaren menpekotasunean jartzea. Horrela jokatuz, bere
|
bere
testuinguru berezian Itun Zaharreko perikopek duten barruko zentzua behartu egiten da hainbat kasutan.
|
|
Pertsona baten inklusioa eman dadin beharrezkoa da haren duintasunaren eta errespetuaren eskubidea onartzea, pertsona hori den moduan onartzea, hau da, haren abileziak, jokabideak, sentimenduak eta jarrerak ere onartzea (Ainscow, 2004). Alde batetik, Compton, Pegg eta Robb ek (2003) diote inklusio betea gizarte dinamika batez osatua dagoela, zeina aldaketa mailak gauzatzen doan, bai
|
bere
testuinguruan, baita parte hartzaileetan ere. Hori guztiak elkarren arteko eragina izan behar du eta ez du aldagai desberdinek mugaturik egon behar, hau da, ohiturek, legeek, tolerantzia indibidualak eta taldearenak, gizarte aukerek, komunikazioak eta pertzepzioak ez dute mugatu behar.
|
2020
|
|
Azkenik, mentorearen hautaketa prozesuarekin amaitzeko, aipatu behar da beste erantzun guztien aldean erabat ezberdina den elkarrizketatu baten kasua. Izan ere, berak aitortu zuen
|
bere
testuingurutik kanpokoa zen mentore bat izan zuela eta urruntasun hori prozesuarentzat mesedegarri izan zela:
|
|
Hauek proposatzen ditu berak: gizakiaren eta naturaren arteko harreman sistemikoak
|
bere
testuinguru fisiko biologikoan eta espazioeta historia dimentsioan; harreman horietatik sortutako sistema sozionaturalak; kultura ez materiala (antolaketa, informazioa, jarrerak eta balioak, mitoak); kultura materiala (teknologia eta adierazpen artistikoak) eta paisaia memoria kolektibo bezala.
|
2021
|
|
Lan honen hasieran aipatu dugunez, egile gehienentzat legedi antiterrorista da terrorismoaren delituari erantzun errepresiboa ematen diona. Halere, legedi horren ikerketa kritikoak (legedia
|
bere
testuinguruekin harremanetan jartzeak) zalantzak sortzen ditu. Horren adibide argia da historiografiarentzat" lehenengo legedi antiterrorista" ren jatorria dena, hau da, XIX. mendearen bukaeran indarkeria libertarioa erreprimitzeko sortutakoa:
|
|
Hala ere, horrek ez du merkatu sozial guztietan horrela gertatu beharrik. Merkatu sozial bakoitza
|
bere
testuingurura hobeto egokitzen diren prozedurak eta estrategiak aplikatzeko gai baita, eta erabakiak hartzeko askatasuna baitu. Eta are gehiago, ekonomia solidarioak etorkizunean errealitate sendoagoa izan nahi badu, ekonomia sozialarekin aliantzak ehuntzeko aukera esploratzen jarraitu du (Perez de Mendiguren eta Etxezarreta, 2015).
|
2022
|
|
Konplexutasun hori ulertzen Historiak bere ekarpena egin dezake. Izan ere, hezkuntza fenomenoak
|
bere
testuinguruan kokatzen eta jasandako bilakaera ulertzen laguntzen du. Gertaeren dimentsio historikoa ulertzeko ezinbestekoa eta oso onuragarria da, orainaldian errotutako Hezkuntza Zientziek eta gainerako zientziek ez baitute egiten.
|