2004
|
|
Lokarri horiek lotuak bide zeuden lehen. Euskaldunaren gogo jarduna euskararen arragoan mamitu bide zen, euskaratik eraikitzen zuen jendeak hemen
|
bere
mundu ikuskeraren zerumuga. Euskara zuen, hori eta horrenbestez, bere bizitza sinbolikoaren eta kulturalaren iturri eta mugarri.
|
2009
|
|
GDA, 123). Are, behin eta berriro errepikatu dugu, Gandiagak
|
bere
mundu ikuskeran historia bazterrera uzten duela: ematen du, harentzat momentu bakarra, historian jainkozkoa sumatu ahal dena, justiziaren borrokarena dela(, askapenaren teologia?).
|
|
bezalako betegarriak sartzen zituena, edo, lehenik?,, bigarrenik? ...k?, edo a), b) eta c), ikasleek deitu ere halaxe deitzen baitzioten apaizari,, aita Abc?; Damasori hain sartu zitzaizkion barruan aita Abcren estiloa eta metodologia, non berak ere antzera ekin baitzion, anai arrebak aspertzeraino ekin ere, bat, bi eta hiru, a), b) eta c); aita Abck izugarri estimatzen zuen, seme espiritualtzat ere hartua baitzuen Damaso, baina aita Abck ez zekiena zera zen, berak
|
bere
mundu ikuskera, erabat ortodoxoa, sendotzeko erabili zuen bezala erabiliko zuela Damasok mintzamolde hura heterodoxiaren bidetik, ez aita Abcren aurrean eta ez haren eskoletan, baina bai bere barruan eta bere baitaren baitan; aita Abck zurezko arkitektura sendoak eraikitzen zituen, ustez, eta Damasok pipia sartzen zion barruan, zuraren egitura jaten zuena, zura zuhirin bihurtu arte; baina, aita Abcren aurrean begirune osoz portatzen saiatzen zen arren, Damasok bazituen, noizean behin, irristada txikiak, bere hitz jario emankorrak nahi gabe eragiten zizkionak, eta irakasleak, orduan, arriskuaz ohartarazten zion:
|
|
ala morala eta ohitura onak ote zituzten eskubidearen eragozgarri? Reginak, markesa anderearen alabak zaldi gainean noiznahi ikusten ohitua zegoenak, ez zuen hartan dudarik, baina Nazariok
|
bere
mundu ikuskera zuen, ongi zehaztutako bere esparru sailkatuekin, han gizonak eta hemen emakumeak, nor bere funtzioarekin, denborarekin, egunkarian irakurritako Pierre de Coubertinen esaldi bat erabiliko zuen bere teoriaren zuribide gisa: –Emakumeek zeregin bakarra dute:
|
|
..., b) eta c), ikasleek deitu ere halaxe deitzen baitzioten apaizari," aita Abc"; Damasori hain sartu zitzaizkion barruan aita Abcren estiloa eta metodologia, non berak ere antzera ekin baitzion, anai arrebak aspertzeraino ekin ere, bat, bi eta hiru, a), b) eta c); aita Abck izugarri estimatzen zuen, seme espiritualtzat ere hartua baitzuen Damaso, baina aita Abck ez zekiena zera zen, berak
|
bere
mundu ikuskera –erabat ortodoxoa– sendotzeko erabili zuen bezala erabiliko zuela Damasok mintzamolde hura heterodoxiaren bidetik, ez aita Abcren aurrean eta ez haren eskoletan, baina bai bere barruan eta bere baitaren baitan; aita Abck zurezko arkitektura sendoak eraikitzen zituen, ustez, eta Damasok pipia sartzen zion barruan, zuraren egitura jaten zuena, zura zuhirin bihurtu arte; bai...
|
|
Garaiko jende guztiak garbi zuen –Nazariok eta Reginak ere bai, jakina– neskei eta mutilei heziketa ezberdina zegokiela, halako eran, non inork ez baitzuen planteatu ere egiten mutilek zaldi gainean ibiltzeko zutèn eskubideren inguruko eztabaidarik; neskek, baina, eskubide bera ote zuten... ala morala eta ohitura onak ote zituzten eskubidearen eragozgarri? Reginak, markesa anderearen alabak zaldi gainean noiznahi ikusten ohitua zegoenak, ez zuen hartan dudarik, baina Nazariok
|
bere
mundu ikuskera zuen, ongi zehaztutako bere esparru sailkatuekin, han gizonak eta hemen emakumeak, nor bere funtzioarekin –denborarekin, egunkarian irakurritako Pierre de Coubertinen esaldi bat erabiliko zuen bere teoriaren zuribide gisa: " Emakumeek zeregin bakarra dute:
|
2014
|
|
Vendômeko institutu probintziano batean irakasle izateko aukera bazterturik145, Renanen itua Parisen karrera egitea da, Frantziako Kolegioan Quatremèreren ondorengo eta oinordeko izatea amesten duela. Idazteko enkarnuak bultzata, ikerlan aipatuez gainera
|
bere
mundu ikuskera berriari formulazio sistematikoa ematen lehiatu da urteotan, 1849ko apirilerako amaitua zuen L. Avenir de la science 540 orriko liburukotea (1890ean baino ez da argitaratuko). Idaztia mendearen buruan hitzaurre berri batekin argitaratu denean (ordurako Renan figura nazional bat da Errepublikan), L. Avenir de la science, Jesusen bizitzarekin batera laizismoaren biblia gisara hartua, egundoko arrakasta izan da Frantzian146 Izan, hogeita bost urteko gazte baten obra da, seminarista ohiaren erlijio berriaren aldarrikapena?, ma religion, c, est toujours le progrès de la raison, c, est à dire de la science?, deklaratzen du hitzaurreak? 147, entusiasmoz idatzia, erudizio espantagarrikoa eta bere irizmenean eta iritzietan segurantzia espantagarriagokoa.
|
|
Rousseauren hainbat proposamendu ekonomiko edo politiko konkretuk, kulturalek ere?
|
bere
mundu ikuskera partikularra ikusarazten duena, dudagarria irudi lezake, edo ahazgarria beste barik:
|
2019
|
|
hori garbitzerik ez dago?. Emakumeak eutsi egiten dio
|
bere
mundu ikuskerari, ikasitako iritziak gorabehera, loro baten gisan errepikatzen dituen printzipioak gorabehera. Erresistentzia horrek gaitasuna ken diezaioke bera baino argiagoa den senar bati ulertzeko, edo, kontrara, seriotasun maskulinoaren gainetik goratuko du, Stendhalen eta Ibsenen emakumezko pertsonaiei gertatzen zaien bezala.
|
|
Frieda halaxe portatzen zen Lawrencerekin, Mabel Dodgeren testigantzaren arabera. Nagusitasun intelektuala ezin ukatu zionez,
|
bere
mundu ikuskera inposatzen saiatzen zitzaion, hartan sexu balioek bakarrik axola baitzuten.
|