Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Estatu Batuetako ekialdeko kostaldean bera izan zen Gestalt Terapia sendotuzuena. New York eko Gestalt Institutua sortu zenetik (1952an) hil zen arte (1990ean) bertako zuzendaria izan zen, eta bere modu terapeutikoa Kaliforniakokorrontetik asko urrundu zen. Fritz ek egindako terapiaren kontrako aldea dugu.
‎Kondaira mitikoen bildumak irakurtzean, berehala konturatzen gara, berriemaile batetik bestera, istorio, bera? doi bat desberdina dela, bertsioakbadirela; berriemaile berak istorio bera modu desberdinean kontatzea ere gerta liteke.Ohar honek pellokeria ematen du, jakina eta onartua baita gertakari bakar bat kontatzeko orduan bakoitzak bere moduan egiten duela. Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe.
2002
‎Hedabideak ez dihardu ispilu edo leihoaren antzera. Hedabideak bere modura eta erara ikusten eta kontatzen du bere begien aurrean gertatu denetik interesgarrien iruditu zaiona. Hedabideak bere betaurreko propioez ikusten eta erakusten du mundua.
‎igorlea eta hartzailea. Nork bere modua, bere eredua dauka. Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura.
‎Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura. Hartzaileak, bere aldetik, antzera dihardu, eta interpretazio ereduak eredu propioak dauzka, bere bereak, mezua bere modura ulertzera daramatenak. Ekoizpena eta interpretazioa desberdinak dira, izatez, Kerbrat ek aurreratu zigunez.
‎Entzun, ikusi edo nabaritu denaren arabera, norberak bere konposizioa egiten du, eta igorritakoa bere modura, bere inferentziazio ahalmenaren arabera ulertzen du. Informazio baten aurrean, munduaren ordez bidaltzen den zeinu multzoaren aurrean, ez dugu denok gauza bera ulertzen, nork bere inferentzia ahalmena baitu.
2006
‎Behin euren arteko loturaaskatutakoan, izatezko bikotekideek adostasunez edota auzibidez erabaki dezaketeseme alaben zaintza eta kita dezakete beren ondare erregimena. Edonola ere, esanbeharra dago, epaitegietara jotzeko orduan, zailtasun handiagoak topatzen dituztelabikote horiek ezkonduta egondakoek baino, ez baitago bikote horiek desegitekoprozedura berezirik, eta epaile bakoitzak bere modura interpretatzen baitu araudia.
2007
‎foruzaleak baserritarraerabiliko zuen Euskal Herriko naziotasunaren irudi legez (berdin Ameriketako edoEuropako burgesak: zeinek bere modura, guztiek erabiliko zuten euren aborigenedo natibo propioa, euren, jatorrizko diferentzia, ezin gaindituzkoa).
‎1. Deskolekzioa?: norberak kultur produktuak bere gustura, bere interesenarabera, bere modura antolatzen ditu bilduma berezi batean, berenberengiko bilduman. Lehenago aipatu dut garai modernoetan nazio kulturaeraikitzeko hainbat bilduma antolatu zirela:
‎Razionala Ilustrazioa da. ...duen Ilustrazioa (Rousseau, Herder, erromantizismoa, inon izan diren herri apalaren juglare eta poetak, denak irrazionaltzat jotzen dira), ezpada despota ilustratuaren gortea, noblezia razionalki izenbelztu zuena (populua ere erdeinatuz), elizatik razionalki emantzipatu zena (burgesiak ez du bere boterea inorekin konpartitzen), baina desordena baino injustizia nahiago zuena, behiala Descartes-ek, bere modura Voltaire-k, eta orainagoan Goethe-k adierazi duten bezala. Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak.
‎Hizkuntza ez da hor dagoen ezer, hizketan egiten da egin, eleketan beti berriro sortzen da. Eta bakoitzak bere modura sortzen dizu. Esan nahi da, hizkuntzak, hizketak (ez bakarrik, baina beti) karaktere indibiduala dizu.
‎«Eta honen ondorioz hitz horren[, urre?] esanahiak oso zalantzagarria izan behar nahitaez, zeren substantzia berean pertsona ezberdinek propietate ezberdinak hautematen dituzte(?); eta gehitu nezakeela uste dut inork ez dituela guztiak hautematen». Ez da ulertu behar, urre hitzarekin ez dutela denek gauza bera pentsatzen, ezpada gauza bera da bakoitzak bere modura pentsatzen duena (gauzaren propietate diferenteak aintzat hartzen dituelako bakoitzak: batek kolorea, besteak pisua, fundigarritasuna, etab.). «Eta horregatik gauzen deskribaketa oso inperfektuak ditugu eta hitzek ziurgabetasun handiko esanahiak dituzte».
‎Abereen komunikazioa ez da hizkuntza, erabakitzen du? ez delako zeinu sistema arbitrarioa (kontzeptuena, ulertzen da), naturala baizik120 Gizakiak, hitzak erabiltzen ditu (ulertu ere agian, bere modura ulertzen dituen zakurrak ez bezala) «quatenus signa sunt» (kontzeptuenak) 121 Horrela hizkuntza eta adimena praktikan berdintzera etorri beharrean aurkitu da, are adimenaren aldean hizkuntzari
‎(Organismoa hizkuntzari buruzko metafora bat da: Humboldt bere modura beti «materialista» bada ere, hain zuzen goratik aitortuz izpiritua, hots, aktibitatea?, hau da, beti baldin bada ere naturalista453, haatik hizkuntzaren natura organikoa ez dela estriktokiegi fisiologiaren maneran ulertu behar, berak abertitu dio jarraikari
‎«Etnia bakoitzak hautaketa edo taxuketa desberdinak egiten ditu», horixe da hizkuntza bat1242 Fonetika mailan, hizkuntza batean bokal posibleak ez dira a/ e/ i/ o/ u, baizik eta «garbi geldi bedi oraingoz ideia bakar hau: bokaleen sail etengabe eta jarraikian, hizkuntza bakoitzak bere modura egiten duela bere zatiketa berezia, bokale estruktura desberdin bana
2008
‎GNOMEk ere bere modua du, konfigurazioaren Sistemako monitorea hautatuz:
2009
‎sufritzeak jendea elkarrengana biltzea, harremanak estutzea ekartzen duenheinean. Norbanako bakoitzak sufrimendua bere moduan bizi badu ere, sufrimendu partekatuaren sentimenduak jendea bilarazteko gaitasuna du, muga batzuenbaitan betiere. Sentimendu hauek plazaratzeko erabiltzen diren diskurtso etanarratibak baliatzen dira horretarako.
2010
‎Gauzak bere modura egitea atsegin du eta askotan ez die beste pertsonengomendioei kasu egiten. Bere egunerokotasunean oso ondo moldatzen da.
2011
‎– Nahastea duenak dena berak edo bere modura egin behar du.
2012
‎Baina liberalismoak eta sozialismoak ez dute itaun horren erantzunik, itauna ere ez daukate-eta. Unamunok, ordea, Croce bere modura ulertuz, bereliberalismo/ sozialismoa zinetako erlijiotzat eduki gura du. Donoso Cortesen kritikaliberalismoari, «esta escuela todavia no ha llegado a comprender(.) el estrechovinculo que une entre si las cosas divinas y las humanas», behin eta berriro aurkitzenda Unamuno baitan.
‎Modu horretan euren mezuak zabaltzeko, euren erakundeak sendotzeko baliabide politiko, tekniko eta ekonomikoak eskuratzeko eta garapen proiektuak zein beste mota bateko proiektuak bultzatzeko laguntza erdiesteko aukera izan zuten. Lantaldeak ahalbidetu egin zien herri indigenei euren presentzia sentiaraztean, estatus politikoa handitzea, etxean gertatzen diren tentsio politikoetatik urrun egonik, gobernuekin kontaktu eta negoziazio zuzenean sartzea, eta nazioarteko zuzenbidearekin kontaktu zuzenean egonik eta bere moduetan bustitzea. Gainera, egoera larrian dauden herri indigenei egoera katartikoa eskaini die euren arazoa plazaratzeko eta parada eman antzeko arazoak bizi dituzten herri indigenen elkartasuna modu zuzenean sentiarazteko, euren herrietan bizi zuten isolamendua apurtzen zelarik.
2014
‎Horiekin batera, belaunaldi berri bateko kideak agertzen hasi ziren12.Atea irekita topatu zuten; bidea, aldiz, egiteke. Bakoitza bere moduan egoeraraegokitzeko ahaleginak egiten ari zen, baina, lan pertsonalaz aparte, beste alderdi bataipatu behar dela uste dut: emakume bertsolari gazte haiek bertsolaritzan orokorreangertatzen ari zen aldaketa prozesu baten parte izan ziren.
2015
‎Venezuela, Bolivia eta Ekuadorreko prozesu politikoek, bakoitza bere moduan eta bere ezaugarri propioekin, eta bertako gobernuek Iraultzaren kontzeptua berreskuratu dute eta, are gehiago, Demokraziarekin lotu dute, osagarriak direla aldarrikatuz.
2017
‎Ang II k eta Ang 1 (Mas hartzailearen bidez) eragiten dute, bakoitzak bere modura, hainbat zelulen biziraupenean edo heriotzan (Giani et al., 2007; Muñoz et al., 2010). Horretarako, hainbat bidezidor zelular desberdin erabiltzen dituzte, edo bidezidor konkretubatean eragin kontraj arriak dituzte. AngII k espermatozoideen bidezidor hauetan dituen eraginaaztertuta dagoen arren, oraindik ez dakigu zein eragin eduki ote ditzakeen Ang 1 k (Mashartzailearen bidez) espermatozoideetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia