2009
|
|
Bikote bakoitza
|
bere
moduan eta bere momentuan errazen zitzaienetik hasita euskara erabiltzen joan dira, eta erabilera hori izan da ardatz, bai gaitasuna eskuratzeko eta bai harremanaren ohitura euskarazkoa bihurtzen joateko. Nolabait laburtzearren:
|
|
Eta mekanismo hauek beren harremanean ongi integratzen. Hori, noski, bakoitzak
|
bere
modura egin du, beren harreman motaren, izaeraren eta beste hainbat aldagairen arabera.
|
2010
|
|
2010ean ere, orain dela hogei urte bezalaxe, europan hizkuntza asko bizi dira elkarrekin. hala ere, estatu bakoitzak barne aniztasuna kudeatzeko modu desberdinak baliatzen ditu. are gehiago, barne aniztasuna desberdin kudeatzeaz gain, estatuek
|
bere
modura sailkatzen dituzte lurralde barruko hizkuntzak. europako konstituzioei erreparatuz geri, hizkuntzei honako kategoria hauek esleitzen zaizkie: hizkuntza ofiziala, estatu hizkuntza, hizkuntza nazionala, errepublikako hizkuntza, hizkuntza nagusia, berezko hizkuntza, hizkuntza parekatua, etnien arteko harreman hizkuntza eta bertako populazioaren hizkuntza. hala ere, hizkuntzek hartzen duten izendapena bera baino garrantzitsuagoa da estatuek aniztasuna kudeatzeko modua. egun, europa osatzen duten 48 estatuetako konstituzioetatik 9k besterik ez dute hizkuntzen inguruko aipurik jasotzen.
|
2014
|
|
Izandako esperientziak tokiarekin izaniko ekintza esperientzia fisikoen, hau da, bizitzako ekintza esperientzia pertsonaletan oinarritu gara, Tim Ingoldek (2000) esaten duen bezala, norberak
|
bere
modura ulertzen baititu tokiak, bertan egiten duen ekintzen arabera. Esate baterako, desberdina izango da ardiak dituen zelai bat ikustean artzaiak berak duen ikuspuntua edo autobidetik pasaeran bere autoaren barnean hirian bizi den pertsona batek duen ikuspuntua.
|
|
Lan prozesuaren amaieran ikerketa honen hasierako helburu eta hipotesietatik dezente aldendu den gaia topatu da. Hizkuntzaren inguruan antolatzen diren sozio ekosistema bakoitzak lurraldea modu ezberdinean ulertzen duela, sozio ekosistema bakoitzak
|
bere
modura bizi du eta modu ezberdinean kudeatzen du lurraldea.
|
2017
|
|
...du bat hartzera. elkarrizketatuetako askok esplizituki lotu zuten irlanderaz ondo hitz egitea Gaeltacht eremukoa izatearekin. horrekin batera, behera egin zuen hiztun berri bakoitzak irlanderaz hitz egiteko duen moduak. b12 hiztunak (25 urte, emakumezkoa) dio Gaeltacht eremuko jendeak benetako blas a (doinua) duela, eta bere irlandera saghas caighdeánach dela dio (nahiko estandarra). hitz egiteko
|
bere
moduarekin nahiko pozik badago ere, behar handia sumatzen du Gaeltacht eremuan boladatxo bat igarotzeko beste hiztun berri askok egin bezala. g15k (26 urte, gizonezkoa) Gaeltacht eremuko irlanderari
|
2019
|
|
Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan idazkerarena. " Idazkera
|
bere
modurik primitiboenean ikus dezakegu", Crystalek dioen bezala. eta ahozkotasunaren eta idatzizkoaren arteko lur hori linguistikoki eremu oso emankorra da berritasunetarako eta asmamenerako, bereziki gazteen transgresiorako eta jolaserako berezko nahi hori tartean izanda.
|
|
euskaraz kantatzea hizkuntzarekiko atxikimendu batetik egiten dutenak, eta hala egiten ez dutenak. Lehen taldean leudeke Arakistain eta etxezarreta, eta bigarrenean Andres. hiruek euskal abeslaritzat daukate euren burua, baina bakoitzak
|
bere
moduan ulertzen du zer den izaera hori. hizkuntzarekiko identifikaziotik egiten baitute batzuek, eta hortik aparte besteak. etxezarreta eta Arakistainen kasuan, euskaraz kantatu badute —kontzienteki ala ez—, hori euskal komunitatearekiko atxikimendua dutelako izan da. Arakistainek euskal komunitatearen parte delako abesten du euskaraz, inguruko jendeak ulertu dezan.
|
2023
|
|
Horregatik diogu: ekimen gehiago behar ditugu, eragile gehiagok eta anitzek antolatuak (bakoitzak bere proposamena,
|
bere
modura, bere eremuan eragiteko), eta gehiagotan eragingo dutenak (arau sozialak bi urtez behin soilik zalantzan jar ez ditzagun). Ezagutza soziolinguistikoa hedatu, arau sozialak euskarara hurbildu, herritar euskaltzaleak ahaldundu, entitateen lorpenak bultzatu, gaitasuna indartu eta gizarte ilusioa pizteko gai diren txinpartak sortzen jarrai dezagun.
|