2000
|
|
Estatu Batuetako ekialdeko kostaldean bera izan zen Gestalt Terapia sendotuzuena. New York eko Gestalt Institutua sortu zenetik (1952an) hil zen arte (1990ean) bertako zuzendaria izan zen, eta
|
bere
modu terapeutikoa Kaliforniakokorrontetik asko urrundu zen. Fritz ek egindako terapiaren kontrako aldea dugu.
|
|
Kondaira mitikoen bildumak irakurtzean, berehala konturatzen gara, berriemaile batetik bestera, istorio, bera? doi bat desberdina dela, bertsioakbadirela; berriemaile berak istorio bera modu desberdinean kontatzea ere gerta liteke.Ohar honek pellokeria ematen du, jakina eta onartua baita gertakari bakar bat kontatzeko orduan bakoitzak
|
bere
moduan egiten duela. Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe.
|
2002
|
|
Hedabideak ez dihardu ispilu edo leihoaren antzera. Hedabideak
|
bere
modura eta erara ikusten eta kontatzen du bere begien aurrean gertatu denetik interesgarrien iruditu zaiona. Hedabideak bere betaurreko propioez ikusten eta erakusten du mundua.
|
|
igorlea eta hartzailea. Nork
|
bere
modua, bere eredua dauka. Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura.
|
|
Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura. Hartzaileak, bere aldetik, antzera dihardu, eta interpretazio ereduak eredu propioak dauzka, bere bereak, mezua
|
bere
modura ulertzera daramatenak. Ekoizpena eta interpretazioa desberdinak dira, izatez, Kerbrat ek aurreratu zigunez.
|
|
Entzun, ikusi edo nabaritu denaren arabera, norberak bere konposizioa egiten du, eta igorritakoa
|
bere
modura, bere inferentziazio ahalmenaren arabera ulertzen du. Informazio baten aurrean, munduaren ordez bidaltzen den zeinu multzoaren aurrean, ez dugu denok gauza bera ulertzen, nork bere inferentzia ahalmena baitu.
|
2006
|
|
Behin euren arteko loturaaskatutakoan, izatezko bikotekideek adostasunez edota auzibidez erabaki dezaketeseme alaben zaintza eta kita dezakete beren ondare erregimena. Edonola ere, esanbeharra dago, epaitegietara jotzeko orduan, zailtasun handiagoak topatzen dituztelabikote horiek ezkonduta egondakoek baino, ez baitago bikote horiek desegitekoprozedura berezirik, eta epaile bakoitzak
|
bere
modura interpretatzen baitu araudia.
|
2007
|
|
foruzaleak baserritarraerabiliko zuen Euskal Herriko naziotasunaren irudi legez (berdin Ameriketako edoEuropako burgesak: zeinek
|
bere
modura, guztiek erabiliko zuten euren aborigenedo natibo propioa, euren, jatorrizko diferentzia, ezin gaindituzkoa).
|
|
1. Deskolekzioa?: norberak kultur produktuak bere gustura, bere interesenarabera,
|
bere
modura antolatzen ditu bilduma berezi batean, berenberengiko bilduman. Lehenago aipatu dut garai modernoetan nazio kulturaeraikitzeko hainbat bilduma antolatu zirela:
|
|
Razionala Ilustrazioa da. ...duen Ilustrazioa (Rousseau, Herder, erromantizismoa, inon izan diren herri apalaren juglare eta poetak, denak irrazionaltzat jotzen dira), ezpada despota ilustratuaren gortea, noblezia razionalki izenbelztu zuena (populua ere erdeinatuz), elizatik razionalki emantzipatu zena (burgesiak ez du bere boterea inorekin konpartitzen), baina desordena baino injustizia nahiago zuena, behiala Descartes-ek,
|
bere
modura Voltaire-k, eta orainagoan Goethe-k adierazi duten bezala. Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak.
|
|
Hizkuntza ez da hor dagoen ezer, hizketan egiten da egin, eleketan beti berriro sortzen da. Eta bakoitzak
|
bere
modura sortzen dizu. Esan nahi da, hizkuntzak, hizketak (ez bakarrik, baina beti) karaktere indibiduala dizu.
|
|
«Eta honen ondorioz hitz horren[, urre?] esanahiak oso zalantzagarria izan behar nahitaez, zeren substantzia berean pertsona ezberdinek propietate ezberdinak hautematen dituzte(?); eta gehitu nezakeela uste dut inork ez dituela guztiak hautematen». Ez da ulertu behar, urre hitzarekin ez dutela denek gauza bera pentsatzen, ezpada gauza bera da bakoitzak
|
bere
modura pentsatzen duena (gauzaren propietate diferenteak aintzat hartzen dituelako bakoitzak: batek kolorea, besteak pisua, fundigarritasuna, etab.). «Eta horregatik gauzen deskribaketa oso inperfektuak ditugu eta hitzek ziurgabetasun handiko esanahiak dituzte».
|
|
Abereen komunikazioa ez da hizkuntza, erabakitzen du? ez delako zeinu sistema arbitrarioa (kontzeptuena, ulertzen da), naturala baizik120 Gizakiak, hitzak erabiltzen ditu (ulertu ere agian,
|
bere
modura ulertzen dituen zakurrak ez bezala) «quatenus signa sunt» (kontzeptuenak) 121 Horrela hizkuntza eta adimena praktikan berdintzera etorri beharrean aurkitu da, are adimenaren aldean hizkuntzari
|
|
(Organismoa hizkuntzari buruzko metafora bat da: Humboldt
|
bere
modura beti «materialista» bada ere, hain zuzen goratik aitortuz izpiritua, hots, aktibitatea?, hau da, beti baldin bada ere naturalista453, haatik hizkuntzaren natura organikoa ez dela estriktokiegi fisiologiaren maneran ulertu behar, berak abertitu dio jarraikari
|
|
«Etnia bakoitzak hautaketa edo taxuketa desberdinak egiten ditu», horixe da hizkuntza bat1242 Fonetika mailan, hizkuntza batean bokal posibleak ez dira a/ e/ i/ o/ u, baizik eta «garbi geldi bedi oraingoz ideia bakar hau: bokaleen sail etengabe eta jarraikian, hizkuntza bakoitzak
|
bere
modura egiten duela bere zatiketa berezia, bokale estruktura desberdin bana
|
2008
|
|
GNOMEk ere
|
bere
modua du, konfigurazioaren Sistemako monitorea hautatuz:
|
2009
|
|
sufritzeak jendea elkarrengana biltzea, harremanak estutzea ekartzen duenheinean. Norbanako bakoitzak sufrimendua
|
bere
moduan bizi badu ere, sufrimendu partekatuaren sentimenduak jendea bilarazteko gaitasuna du, muga batzuenbaitan betiere. Sentimendu hauek plazaratzeko erabiltzen diren diskurtso etanarratibak baliatzen dira horretarako.
|
2010
|
|
Gauzak
|
bere
modura egitea atsegin du eta askotan ez die beste pertsonengomendioei kasu egiten. Bere egunerokotasunean oso ondo moldatzen da.
|
2011
|
|
– Nahastea duenak dena berak edo
|
bere
modura egin behar du.
|
2012
|
|
Baina liberalismoak eta sozialismoak ez dute itaun horren erantzunik, itauna ere ez daukate-eta. Unamunok, ordea, Croce
|
bere
modura ulertuz, bereliberalismo/ sozialismoa zinetako erlijiotzat eduki gura du. Donoso Cortesen kritikaliberalismoari, «esta escuela todavia no ha llegado a comprender(.) el estrechovinculo que une entre si las cosas divinas y las humanas», behin eta berriro aurkitzenda Unamuno baitan.
|
|
Modu horretan euren mezuak zabaltzeko, euren erakundeak sendotzeko baliabide politiko, tekniko eta ekonomikoak eskuratzeko eta garapen proiektuak zein beste mota bateko proiektuak bultzatzeko laguntza erdiesteko aukera izan zuten. Lantaldeak ahalbidetu egin zien herri indigenei euren presentzia sentiaraztean, estatus politikoa handitzea, etxean gertatzen diren tentsio politikoetatik urrun egonik, gobernuekin kontaktu eta negoziazio zuzenean sartzea, eta nazioarteko zuzenbidearekin kontaktu zuzenean egonik eta
|
bere
moduetan bustitzea. Gainera, egoera larrian dauden herri indigenei egoera katartikoa eskaini die euren arazoa plazaratzeko eta parada eman antzeko arazoak bizi dituzten herri indigenen elkartasuna modu zuzenean sentiarazteko, euren herrietan bizi zuten isolamendua apurtzen zelarik.
|
2014
|
|
Horiekin batera, belaunaldi berri bateko kideak agertzen hasi ziren12.Atea irekita topatu zuten; bidea, aldiz, egiteke. Bakoitza
|
bere
moduan egoeraraegokitzeko ahaleginak egiten ari zen, baina, lan pertsonalaz aparte, beste alderdi bataipatu behar dela uste dut: emakume bertsolari gazte haiek bertsolaritzan orokorreangertatzen ari zen aldaketa prozesu baten parte izan ziren.
|
2015
|
|
Venezuela, Bolivia eta Ekuadorreko prozesu politikoek, bakoitza
|
bere
moduan eta bere ezaugarri propioekin, eta bertako gobernuek Iraultzaren kontzeptua berreskuratu dute eta, are gehiago, Demokraziarekin lotu dute, osagarriak direla aldarrikatuz.
|
2017
|
|
Ang II k eta Ang 1 (Mas hartzailearen bidez) eragiten dute, bakoitzak
|
bere
modura, hainbat zelulen biziraupenean edo heriotzan (Giani et al., 2007; Muñoz et al., 2010). Horretarako, hainbat bidezidor zelular desberdin erabiltzen dituzte, edo bidezidor konkretubatean eragin kontraj arriak dituzte. AngII k espermatozoideen bidezidor hauetan dituen eraginaaztertuta dagoen arren, oraindik ez dakigu zein eragin eduki ote ditzakeen Ang 1 k (Mashartzailearen bidez) espermatozoideetan.
|