Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Bere buruaneokantianotzat (Kant-en ondorengotzat) zuen. Nahiz eta liburu asko idatzi, gauregun zaila da bere libururik aurkitzea. Perls ek. Egoa, gosea eta erasoa?
‎Bi konpromiso mota hauek sarritan gatazkan jartzen dira, eta gatazka guneak antolatzen dira. Familia bakoitzak badu bere Liburu Nagusia, eta bertanidazten dira partaideen zor eta merezimenduak, kontu liburu batean bezala. Liburuhonek duen ezaugarri bat, belaunaldiz belaunaldi transmititzearena da; honela, ondorengoek beren aurrekoek egindako zorrak ordaindu behar izaten dituzte, berenleialtasun bertikalerako konpromisoengatik.
‎Geroago (1972) bere liburu baten izenburua izango zen izenburua zuen artikulu hau, 1966an argitaratu zuen Brankan, ondoko gehienak bezala (Txillardegi 1966a). Estrukturalismoaren garaiak ziren, eta garaiko gizakiak garenez, hizkuntzalaritzanjoera honek izan zuen oihartzun nabarmenaren lekuko gardena dugu Txillardegirenjarrera hori.
‎Maisuen maisua izan den Mariano Cebrián irakasle eta lankideari, bere liburuek irratibidearekiko zaletasuna piztu zidatelako eta ene ikasle irratizaleei, eguneroko informazio langintzan Juvenal-ek esandakoaz oroit daitezen: VITAM IMPENDERE VERO (bizitza egiari eman)
2001
‎hizkuntzalaritza eta hizkuntzen didaktika. Are gehiago, harreman horien nolakotasuna dago bere liburuaren oinarri oinarrian, eduki osoabaldintzatuz. Berdin baldintzatzen dute idazlan honen edukia ere.
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. Batzuetan garbi jartzen zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren ...
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...tan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
‎Hala ere, ia gaur egun artehistorialari askok mespretxatu egin dute. Esaterako, Erdi Aroko arkeologiariburuz medievalistek izan duten jarrera akademizista aldarazteko asmoz, M.Barcelo k honako izenburua jarri zion bere liburuari: Arqueologia Medieval a las afueras del medievalismo (1988).
2002
‎historia sozial eta ekonomiko on bat izatea, Bilbo izan zelako lehenabertzaletasunaren erdigunea. Garcfa Merino ren ikerketak hazkunde urbanistikoariburuzko argibide ugari ematen dituen arren, bere liburua ez da, eta, gainera, ezdu izan nahi. Bizkaiko hiriburuaren historia sozial bat24.
‎Autokritika sozialaren teoriak (Beck) hori du helburu nagusitzat. Era berean, noski, Ripalda bere liburuetan (ikus, 1999a) behepolitika erreflexiboaren alde agertuko da.
‎Esan dezagun argiago: gaur egun, kazetari eta komunikatzaile asko eta asko dira kolektibo txikietan arrazakeriaren arrastoa detektatzen dutenak; txikiak handia baztertzen omen duelako, bere festetatik, bere ospakizunetatik, bere ekitaldietatik, bere liburuetatik?. Esan nahi baita:
2003
‎Erakunde publikoen esku hartze zabalagoaren ondorio ere izan zen liburugintza indartzea. Alde batetik, Gipuzkoako Foru Aldundiak udal liburutegietan eta eskoletan euskaraz idatzitako liburuak banatzeko plana jarri zuen indarrean, eta UEUk, lehenengo urte hartan (1984), 350.000 pezeta jaso zituen bere liburuen truke. Bestetik, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailak, unibertsitateko euskarazko ikas liburugintza sortzeko dirua bideratzeko programa sortu zuen, EIMA programa alegia, eta UEUk, lehenengo urteetan bereziki, aukera ona izan zuen liburugintza indartzeko.
2004
‎Narrazio gordin horiek utzi dizkigun Tuzidides historialariak berak azaltzen du ongiabalioen erlatibotasuna, krisialdiko egoera soziopolitiko aldakorretan ohiko adieren etaterminoen semantika nola aldatzen den aztertzen duenean, esan gabe doa Tuzidideseksofisten hipotesi nagusiak erabikzen dituela bere liburuetan?, Athenai hiria astindu zuenizurritea hartzen du hizpide, esaterako, definizioak, interpretazioak eta interesak arrasnahastu baitziren orduan (ibid. III, 82, 4):
‎Zentro etlo liburutegi bakoitzak bere dokumentu bildumaren katalogoa eskaintzen du.Adibidez, filosofia fakultate bakoitzak bere liburuen katalogo propioa du. Katalogoakkontsultatzcak bi abantaila nabarinen ditu.
2005
‎Horrela izanik, rol sexualen irudikapenaren inguruko gatazka ere azaltzen da Alardeetan, nahiz etani horretan ez naizen sartuko. Hirugarren elementua eztabaida historikoarena da.Logikoa da A. Aramburu bezalako pertsona bat eztabaida honetan(, gonbidatua?) izatea, bere liburua egin berria baitzuen. Baina Irungo Emakumeak taldea ere honetan murgildu egin zen, beranduago Bidasoaldeko Emakumeek egin zuten bezala.Eztabaida honetan ez naiz sartuko; izan ere, liburuan gai hau sakonean jorratzen da.
‎1979 urtean ordenantza oraindik ez da onartu, baina Antonio Aramburu k bere liburua bukatu du eta prentsan bere, aurkikuntzen, inguruko argipenak kaleratzen hasiko da (susmagarria da oso, hiritar batek prentsan bere aurkikuntzen argipenei buruz egiten duen eskaera).
2006
‎Beti bidelagun bat izatea komeni da, ordea, eta Joseph Brosky hartu dutgaur gidari. Del dolor y la razon bere liburua, zehatzago. Hasierarako, esaldi hauxehartu diot maileguan:
‎Eskandalizatuta dago. Erlijioa ematen digun fraideakez du erlijioaz bakarrik hitz egiten, eta bere bibliotekatxo pertsonala daramaikasgelara, guk bere liburuak klasean irakurtzeko, edo etxera eramateko nahibadugu. Lagun artean politikaz hitz egiten da baina nik ez dut ia ezer ulertzen.Franco hiltzen den arte.
‎Oraindik orain egin izan dira, Mikel Azurmendik, Mikel Lasak, Omar Nabarrok, Xabier Aldaik... halako kate segida bat osatzendute. Urtzi Urrutikoetxeak Borroka galduetatik gatoz jarri zion titulua bere liburuari. Urtzik eta berarekin kaleratutako belaunaldiak (Gari Berasaluzek batez ere, nolabait, argi dute zein den jasotzen duten oinordekotza historiko ideologikoa).
2007
‎Jose Alvarez Junco (Complutense) Mater dolorosa. La idea de España en elsiglo XIX bere liburuan azaltzen du espainiarren herri konzientzia mitoz etagezurrez josita eraikita izan zela, bereziki, XIX. mendean. Liburu mardula.
‎vii). Alabaina, bere liburuak bestelako hutsunea berrekoizten du: Zientzia Ikerketek teoria soziologikoari egin diezazkioketen ekarrietan, gizartezientzietako gaiak berak aldaratuak uztea.
‎«Génie» adina Voltaire-k «esprit» unibertsalizatu du, oroz gain bere liburu sonatuagaz Essai sur les moeurs et l, esprit des nations (1756) 1015, zein ere zenbaitek historiaren filosofiaren sorrerako ordutzat hartu ohi baitu (Bossuet en historiaren teologiaren ondoren), beste batzuek Montesquieu nahiago badute ere. Jada Bossuet ek historian «l, enchaînement des affaires humaines» argitu nahi du, afera guztien kateadura:
2009
‎Egile honek, beneditarra bera, hainbat lan ditu gerraren eta Elizaren arteko harremanak lantzen dituztenak, baina hauxe izango da bere libururik gorena, sakonena etagoraipatuena. Ezinbestekoa gaiaz jabetzeko.
2011
‎Aitor Aranak BBK sarien gainean liburu bat prestatu du (Arana, 2004). Hala ere, Aranak eleberri eta olerki sariei arreta handiagoa eskaini die, ikerketa sariei baino, eta bere liburuan hainbat erreferentzia falta dira. Gure taulan hutsune horiek bete ditugu ahal izan dugun neurrian.
‎Hala 1967an argitaratu zuen Euskera, ire laguna, eta ondoren etorri ziren Ariketak, euskera ire laguna (1968) eta 1968ko Arantzazuko biltzarraz geroztik, metodoaren edizio berriak, H letrarekin inprimatu ziren. Itzelezko arrakasta izan zuten bere liburuek. Askok erabili zituzten, bai beren buruak janzteko eta alfabetatzeko, bai ematen zituzten euskara eskoletan.
‎Iztuetak bere liburuan ematen dituen harpidedunen gaineko datuak ezin izan ditugu konprobatu, Euzko Gogoan ez zirelako argitaratu. Hasiera bateko zenbakietan, 1950 eta 1951.145urteetakoetan harpidedunen bi zerrenda aurkitu ditugu, ez besterik.
‎Fullaondok (2004) Idurre Eskisabalek Euskaldunon Egunkariako Igandeko KZn() idatzitako testu bat dakar bere liburura, azaltzeko ikasle etorkin askoren kasuan jatorrizko kultura eta hizkuntzarekiko atxikimendua bereziki zaila dela. Hortik «nortasun arazo bikoitza» izenburua.
‎Hierarkia horren eraikuntzarako Juanen edota Luziaren kasuan ematen den informazioan oinarritu zaitezke. Nahi izanez gero, Bados ek (2009) hierarkien eraikuntzarako adibideak eskaintzen ditu bere liburuan (http://diposit.ub.edu/dspace/ bitstream/ 2445/ 6321/ 1/ Fobia%20social. pdf, 110 orrialdea).
2012
‎Ortaz, ondo dago Unamuno' ren liburu okerrak kondenatzea; onela, ba daki irakurleakzer arriskutan sartu diteken irakurtzean, eta ba dakike nora ez jo. Bañan, ori dala bide, bere liburu ta izkribu guziak baztertzea, jokaera kaltegarria irudituko litzaidake. (...)
‎Azter dezagun, bada, Txillardegi bere liburuan txertatzen saiatu zen sinbologiaexistentzialista hori. Aurrez, oso azaletik bada ere, existentzialismoaren zertzeladabatzuk gogoratuko ditugu.
‎Hala ere, hitz hori Peter Singer filosofo australiarrak egin du ezagunbere lanaren bidez. Singerrek korronte etiko utilitaristak oinarritzen duen etikaproposatzen du animaliei ere dagokien estatus morala aldarrikatzeko eta beraienaskapena defendatzeko. 1975ean kaleratutako bere liburuak, Animal Liberation: Anew Ethics for our treatment of Animals, filosofiaren mundu akademikoa jarri zuen.
2014
‎Zapalkuntzaren justifikazioa» (I, 26). Beauvoir «berdintasunadesberdintasunean» babesten duten diskurtso zabaldu baina zapaltzaileen aurrezaurre, «diferentziak berdintasunean» bizitzearen aldeko diskurtsoen alderalerrokatuko da, bere liburuan behin baino gehiagotan aipamena eginez ideia horri (esaterako, I, 26 eta II, 651).
‎Arkitektura modernoaren teorian inplikazio sakonak ditu, Christian Norberg Schulz teorikoak Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture bere liburuan garatutako diskurtsoari lotuta.
2015
‎Arazo hori konpontzeko Herzl ek juduentzat izango zen lur bat errebindikatzen zuen. Herzlek 1881ean Odesan (Ukrainan) sortutako Sionismo37mugimenduaren oinarriak agertzen zituen bere liburuan. Mugimendu hori Errusiako komunitate judura zabaldu zen, baita Alemaniara, Ingalaterrara eta beste leku batzuetara ere.
2017
‎Garai hartan Europan zegoen makinarik nabarmenena zen, eta jendea makina ikustera hurbiltzenzen Toledora, Austriako don Juan besteak beste. Ambrosio de Morales, garaiko bidaiari eta kronikariak, munduko gauzarik entzutetsuena bezala deskribatu zuen (2 irudia) bere liburu batean (Morales, 1577):
‎Svetlana Alexievichek (1948) bere liburuan maisuki biltzen dituen lekukotzak paisaiaizateko modu baten erakusle garbia dira. Lekukotzen apaltasun, soiltasun, zehaztasun eta jakinduriakirakurle ororen barrenak astindu eta irauli ditzake.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia