2000
|
|
sentsazioen multzoa. Haatik, Machen tesia hemen gelditu zen; ez zuen ezer gehiago zehaztu
|
bere
liburuan, anbiguotasun ontologikoa eta linguistikoa agerian utziz. Hau da, ez dakigu batasun linguistikoari buruz ari zen —fisikaren hizkuntza edo besteren bat erabiliz—, edo zerbait sakonagoari buruz, non zientziaren objektu oro —materia, gizartea, adimena, etab.— elementu sentikorren batuketa besterik ez litzatekeen.
|
2003
|
|
Domat ere, iritzi horren esparrukoa,
|
bere
liburua frantsesez zergatik idatzi zuen zuritzeko tenorean:
|
2004
|
|
31 Viktor Franklen obra guztiz interesgarria ezagutu nahi duenak, euskal itzulpenik ezean (guk dakigula), Bartzelonako Herder argitaletxean aurki ditzake
|
bere
liburu gehienak: El hombre en busca de sentido; La voluntad de sentido; La presencia ignorada de Dios; El hombre doliente; Logoterapia y analisis existencial; etc. Frantsesezko itzulpenen erreferentziak ez ditugu ezagutzen, zoritxarrez.
|
|
Reguera El feliz absurdo de la etica. El Wittgenstein mistico
|
bere
liburuaz ari da, baina galde daiteke ez ote litekeen beste hainbeste esan Wittgensteinen Tractatus az. Gehitxo esatea litzatekeela uste dugu, Reguerak iradokitzen bide duenaren kontra.
|
|
Horrexegatik ere ezin adieraz daiteke eta hartaz isildu beharra dago. Hobeki ulertzen dateke orain zer esan nahi zuen Wittgensteinek esaten zuenean
|
bere
liburuaren zentzua etikoa dela. Tractatus ak bi parte ditu:
|
2005
|
|
Paris izan zuen hurrengo helmuga, eta, hor, Errege Luis Xlll.ak abegikor hartu zuen.2 Orduantxe idatzi zuen De iure belli ac pacis liburua,
|
bere
libururik gogoangarriena zuzenbidearen ikuspegitik. Erregeak ez bezalaxe, Richelieu kardinalak ez zuen Grotius oso gogoko.
|
2006
|
|
Horrela, Kojevek guztiz pareko ikusten ditu jakintsuaren eta
|
bere
Liburuaren arteko harremana, eta gizakiaren eta bere heriotzaren artekoa. Nire heriotza neure neurea da; ez da besteren heriotza.
|
2007
|
|
• Tales, ingeniaria eta astronomoa ez ezik, aholkularia izan zen bere poliseko politikan334, eta litekeena da hausnarketa politikoak ere egin izana
|
bere
liburuan.
|
2008
|
|
Lanaren [Beethoveni buruzko
|
bere
liburuaren] helburu garrantzitsuenetariko bat da, Beethovenen hizkuntza, edukia, orokorrean tonalitatea, hau da, musika burgesaren sistema, guretzat guztiz desagertu dela, eta geratzen zaigun aspektu bakarra hondoratuz mantentzen dela erakustea (Adorno 1993: 25).
|
|
Adorno Ameriketako erbestetik Alemaniara itzuli zenean jadanik nahiko aurreratuta zuen filosofiari oinarri sendoagoa eman nahi izan zion. Asmo horrekin idatzi zuen Negative Dialektik liburua(
|
bere
liburu teoriko garrantzitsuena). Dialektika kontzeptua Hegelengandik atxiki izanik, Hegelekin eztabaidatzea izan zen bere lanaren mamia.
|
|
Horregatik da hain garrantzitsua ulertzea nola funtzionatzen duen ez bakarrik ezezkotasunak, baizik eta bereziki ezezkotasunaren ezezkotasunak (die Negation der Negation). Eta hori da hain zuzen Zizekek azaltzen duena maisutasunez
|
bere
liburu programatikoaren bigarren kapituluan, nahiz eta nahiko orokorra izan: The Ticklish Subject.
|
2012
|
|
Irakurle maitea, beharbada esku artean duzun liburuxka honek gure pentsamenduak helarazteko baino ez du balio(" cañamazo" gisa, Unamunok On Kixote eta Sancho Panzari buruzko
|
bere
liburuaren inguruan esandakoa gogora ekarriz). Nolanahi ere, bukatu aurretik, eta orain arte horretarako lekurik aurkitu ez dudanez, pare bat ideia gehiago gehitu nahi nituzke.
|
2016
|
|
Spencer), edo kolektiboa bezala, arrazarena esate baterako. (Kasi ez da erreparatzen, baina
|
bere
liburua oihartzun darwinista batekin izenburutu du Hitlerrek: " Mein Kampf").
|
|
Bere ikergaiengatik, De Waali gehien interesatu zaiona kultura/ Natura dualismoa da, horrekin lotzen diren dikotomiekin (gizakia/ aberea, gizaberea/ genea, instintua/ moraltasuna, etab.), hala tximinoaren ideia guztiz taxugabetu dugulako, bide batez gizakiarena berarena ere deformatuz. De Waalek, Natura/ kultura dualismoa kritikatuz, gizakia zein tximino den (edo tximinoa zein gizaki) emango digu ikustera
|
bere
liburu dibertigarrietan. Alabaina, dualismoaren kritikak irakurriz batera, berehala topatzen dugu pentsabide dikotomikoa zein erraza edo berezkoa dugun inondik ere.
|
2017
|
|
Adierazten duen unibertsoaren desintegratzea birtuala da soilik: tutik entzuten ez duten belarriak ditu, eta
|
bere
liburua baizik ikusten ez duten begiak. Bere liburuaren eta beraren artean erlazio ukaezin eta distantziarik gabeko bat atzematen dut, arestian ibiltaria zelaiarekin lotzen zuenaren motatakoa.
|