Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2007
‎Azken urteetan, agintarien aldetik HEAren garrantzia estrategikoa gero eta onartuagoa dela erran daiteke. Herriko etxe nahiz Departamenduko langileei lan denboran euskara ikasteko parada eskainia izan zitzaien eta 2006ko hondarrean lehen aldikoz Iparraldean, erakunde publikoek, Euskararen Erakunde Publikoan bildurik, plazaratu duten hizkuntza politika egitasmoan HEA alorrari bere leku osoa aitortzen diote.
‎Publikoan bildurik, plazaratu duten hizkuntza politika egitasmoan HEA alorrari bere leku osoa aitortzen diote.
2008
‎Orain arte egindakoak bere lekua izango du gero ere, baina ziur asko, baliabide berri horiek ikasgelan egoki integratzen badira, hezkuntza mailan gaur egun ditugun ezin askori egoki eta taxuz erantzuteko moduan izango gara.
‎Esan behar da, gainera, proiektu honek ez dituela baztertzen gaur egun erabiltzen diren eta benetan etekina ateratzen zaien bestelako baliabideak; puntu horretan ez da ezeren beldurrik izan behar, aurrerantzean egingo dena orain artekoaren osagarri izango baita. Orain arte egindakoak bere lekua izango du gero ere, baina ziur asko, baliabide berri horiek ikasgelan egoki integratzen badira, hezkuntza mailan gaur egun ditugun ezin askori egoki eta taxuz erantzuteko moduan izango gara.❚
‎EITBko zenbait arduradunek esana duten legez, lehenago edo beranduago gaztelerak ETBn presentzia izango zuelakoan zeuden hasieratik bertatik. Denbora kontua izan zen, beraz, gaztelerak bere lekua izatea ETBn (D� ez Urrestarazu, 2003).
‎telebista ikusten emandako denboraren %20, 7 euskaraz izanik, denbora horren zati bat %7 dagokio ZTB ikusten emandakoari. Gaurko azalpenean, azkenik, ez dugu Txaparro aldizkaria aipatu, baina agerikoa da Zarauzko elebidunen erdiek baino gehiagok (%52, 7) irakurtzen duten aldizkari horrek ere baduela bere lekua orain arte aipatutakoan.
2009
‎Hortxe kokatu behar, besteak beste, Wazemank edota Mihiluze moduko produktuen arrakasta, eta baita, oro har, tokian tokiko euskarazko prentsarena ere (lokaltasuna eta sustraiak posizionatzeko indargune nabarmena direla, alegia). Haatik, inorena baliabide gutxiz eta modu aseptiko samarrean kopiatzen tematzen denak nekez topatuko du bere lekua hedabideen azoka globalean, nekez egingo du inork hedabide horren aldeko hautua balio erantsi jakinik eskaintzen ez badio (oroit Pat Loughreyren esaldiaz: " It is that which seeks to appeal to everyone that tends to appeal to no one"; Zabalik hondoratu izanaren edota Aldaketa errotu ezinaren arrazoietako batzuk eman diezazkiguke faktore horrek).
‎Herritar guztiok batera! Bakoitza bere lekutik eta egoeratik, baina batera!. Orduan Euskararen ´aurkako´ monopolizatzaileak, minimizatzaileak eta manipulatzaileak atzean geldituko dira bakarrik, euskaldunok erdaraz banatu nahi gaituztelako, baina dutelako".
‎Harreman formalen eremuak dira gune erdaldunenak, bereziki osasun zerbitzuak eta estatu administrazioak. Salbuespen pozgarria, euskarak baduela bere lekua herriko etxeetan, (herritar ororen %9, elebidun ororen %28 estrategia eraginkor baten ondorioa baita: Euskal kultur erakundearen" euskara agerian", Euskal Konfederazioaren" euskarari bai" eta orain Euskararen erakunde publikoaren" hizkuntza politikaren proiektua".
‎Salbuespen pozgarria, euskarak baduela bere lekua herriko etxeetan, (herritar ororen %9, elebidun ororen %28 estrategia eraginkor baten ondorioa baita: Euskal kultur erakundearen" euskara agerian", Euskal
2010
‎5) Euskal kasu ikerketan garrantzitsuak dira zenbait faktoreren eragina. Esate baterako," adina" aldagaiak hiru hizkuntzak nola ikasten diren adierazterakoan bere lekua du," hizkuntzen artekotasun linguistikoa" (‘cross linguistic effects’) kontuan hartzen bada. Eragin horiek positiboak dira, adibidez, elebiduntasunak errazten duelako 3H ikastea, edozein dela ere hizkuntzen arteko distantziak, edo kognizioan, edo soziokulturalki, eta abar.
‎Faktore horiek guztiak, hein handi batean, txikitako hizkuntza sozializazioari lotuta daude. alde horretatik, Mendialde euskalduneko gazteek izan dituzte euskarazko sozializaziorako baldintzarik hoberenak eta, antza, horri esker dira egun euskal hiztun aktiboagoak. hizkuntza egoera pribilegiatua da gazte haiena. pribilegiatua diot nafar euskaldun gehienak ez baitira halako giro euskaldunean bizi. baina egoera on hori ahul bezain hauskorra da. Mendialdeko herri koskorrak edozein aldaketa demografikoren eraginbera dira eta euskarak gizarte harremanetan bere lekua sendotu behar du. kezkak ere kilikatzen nau: elizondon adibidez, eremu euskaldunean dagoen herri erdaldundu eta erdalduntzaile batean, joan den ikasturtetik ikastetxe publikoan hasten diren haurrek ezin izanen dute orain artioko d ereduan ikasi, euskara gaztelania ingelesa hirueleko til ereduan hasten baitira. hau da, oraingo haurrek ez dute izanen gure gazteek izan duten eskolaren eragin bete positiboa eta horrek luzera ez dakigu zer ondorio ekarriko duen.
2011
‎Bilbon ezaugarri partikularrak hartu dituena, baina orokorra dena. Naturalizazio prozesu honen zutabeetako bat hizkuntzaren beraren balizko gaitz, muga eta ezintasunak azpimarratzea litzaAhots eta bide bateraturik ez eduki arren, ertzetatik ari diren euskararen aldeko mugimenduek urrats asko eman dituzte Bilbon eta horrela, presentzia mediatikoaren eskasiak ez du esan nahi Bilboko imaginarioan euskararen aldeko ekimen eta ahotsek bere lekua egiten ari ez direnik. teke32 Prozesuaren oinarria euskararen ezintasun eta galgak hizkuntzari berari (eta hiztunari) egoztea litzateke, faktore politiko, sozial, kultural zein ekonomikoak aipatzea sahietsiz: euskararenak bereak dira arazoak, naturalak ditu zailtasunak (eremu pribatura minorizatu izana, ustez baserri girora mugatu izana, adaptazio eza...).
‎Beste kontu bat da herritarren bizipenetan bazterrekotasun hori bere horretan mantentzen den. Ahots eta bide bateraturik ez eduki arren, ertzetatik ari diren euskararen aldeko mugimenduek urrats asko eman dituzte Bilbon eta horrela, presentzia mediatikoaren eskasiak ez du esan nahi Bilboko imaginarioan euskararen aldeko ekimen eta ahotsek bere lekua egiten ari ez direnik. Hau da, diskurtso instituzionala eta hegemonikoarekin batera, euskalgintzaren praktikak hiriaren imaginarioaren baitara bere mezu, esperientzia eta bizitzen multzoa dakar, nolabait bere tokia aldarrikatzen ari dena.
‎Eta horren moldaketak ekarriko du balizko zentraltasuneranzko mugitzea. Bilbon errealitate gero eta indartsuago den eleaniztasunak bere lekua egingo duen bezalaxe imaginario horretan bertan.
‎begien bistako etorkizunean bizirik aterako bazen, euskal konstelazio etnokulturalak ez zuen beste biderik, bere ustez, euskara erdaren elkarbizitzarako formula bat diseinatu, adostu eta aplikatzea baizik. esaldi horretatik atera dugu, jakina, diglosia/ purgatorio bikotea. ondotxoz jende gutxiagok errepikatu du, aldiz, lehenengo esaldipasartea: euskarak" bere lekua" behar du, eguneroko jardunean bizirik gordeko badugu eta belaunez belaun transmitituko bada. Bigarren esaldi pasartea bezain garrantzitsua da lehenengo hori, gogoeta bide osoa hasieratik okertuko ez badugu.
‎lurralde esparru jakinen araberako konpartimentazio arau sendoak eratu eta aplikatzea eska dezake, bertakoekin era batera eta bertakoak ez direnekin beste batera egitea, edota lagunarteko hizkera arrunta mintzaedo idaz-molde jasotik bereiztea. hots, ahuldutako hizkuntzari" bere kabia" bilatzea, egunero eta etengabe xaxatuko ez duten eta bere etxeko jaun eta jabe sentituko den espazio fisiko territorialak edo soziofuntzionalak eskuratzea. Arrazoi zuten Azaolak, Txepetxek eta Mitxelenak euskarak" bere lekua"," jaun eta jabe" izango den bere gune fisiko territorial edota soziofuntzionala behar duela ziotenean. ez zebiltzan oker: ez ziren ezinezko zerbait planEuskara erdarak seguruenik hemen izango dira etorkizunean, euskara bizirik ateratzen bada, eta beraz hizkuntza bakoitzak espazio fisikoterritorialaren, soziofuntzionalaren edo bien zati bana bere mende izan du.
‎aurrez aurreko bi hizkuntzetariko batek hiztun talde horretako jardun guneak, harreman sareak eta, azkenik, hizkuntza horretan egiten dakiten (eta egin ohi zuten) hiztunak galtzea; c) hizkuntza hedapena (languago spread): L1 moduan ikasten ez den hizkuntza batek kontaktu gune horretan" bere lekua" egitea baina, Mikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka etxeko hizkuntza izatera iristen ez denez, belaunez belaun berriro hutsetik hasi beharra bere hedapen lanean. eta d) hizkuntza Indarberritzea edo hINBe (Reversing Language Shift edo RLS):
‎Astia eta jolasa, denbora librea eta kirola antolatzeko eta aplikatzeko moldea ere kontuan har liteke, euskarari bere leku normala segurtatuz aparteko indar neurri larririk gabe. garrantzi handia du neurri horiek indarrean izatea: herritar askoren esna denboraren zati handi bat eginkizun horietan xahutzen da egungo egunean.
‎Arrazoi zuten Azaolak, Txepetxek eta Mitxelenak euskarak" bere lekua"," jaun eta jabe" izango den bere gune fisikoterritorial edota soziofuntzionala behar duela ziotenean. Ez zebiltzan oker:
‎Laburpena. euskarak bere lekua behar du baina, nola irudikatu hizkuntzak bere berea behar duen leku hori, diglosia kontzeptuaren oinarrian dagoen konpartimentazio hierarkikoa eta hizkuntza funtzioen irudikapen dikotomikoa arazotsua gertatzen zaizkit orain eta hemen euskarak ezinbertzez behar dituenak zehazteko. eta bertikalki antolatzen den funtzio segida ordez, euskaldunok geure erdigune eta erreferentzia osoa atxikiko genukeen harreman sare, zirkuitu, sistema, ibilbide... edo nolanahi eratutako moldea irudikatuko bagenu?
‎zer lehenetsi beharrekoa? Nire ustez, arazo horretan paratu du zalbidek galde ikurra eta horrexen gainean luzatuko naiz nire iruzkin honetan. hizkuntzak bere lekua (bere berea) behar duela, ados, baina ez dut uste leku hori irudikatu eta eratzeko diglosia kontzeptua ezinbertzekoa zaigunik. euskarak deus baino lehen belaunez belauneko jarraipena behar du ziurtaturik, horrekin ere ados. Baina, nire irudikotz, hiztun talde bateko belaunaldi bakoitzak kide berriak (ahal den gehienak) bere hizkuntzan sozializatzeko dituen bide aukerak ez dira familia bidezko hizkuntza transmisioaren esparrura mugatzen, ez eta Fishmanen (1991) home family neighborhood community multzora ere, erabilera esparru horiek hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena zurkaizten badute ere. eskola, zerbitzuak, hedabideak, kultura industriak... horietatik kanpo dagoen hizkuntzak zer aukera du hiztunen adierazpide ohikoa izateari segitzeko?
‎Bizi eta, aldi berean, ahalik eta objektiboen. gogoeta lan aurrez aurreko horren beharra badagoela uste izan dugu gehienok. horrexegatik murgildu gara hain poz gutxi eta hain atsekabe ugari ekarri ohi duen lan honetan. ez dago zertan harritu: demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun herriak, bai eta bere, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia kontuon inguruan egunak eta asteak... Alor honetan egiten ari garen saioa ez da, beste zenbaitentzat ere, alferlana.
2012
‎Batzuk hautu identitariotik hurbilduko dira, beste batzuk hautu estetikoagoak egingo dituzte. Edonola, guztien beharra dago, bakoitzak bere lekua beteko du komunitatean eta bere erantzukizuna izango du. Komunitate sendo batek motibazio ezberdinetatik jendea erakartzeko oinarria emango digu.
2013
‎— Horretarako, orain arte menpeko kulturak eta hizkuntzak direnak berrindartu beharrean daude, ekosisteman bere lekua izan dezaten; horretarako, aukera eman behar zaie, bakoitzak bere autonomia erabiliz, berekiko plangintza modu autonomoan eraikitzeko;
‎Orain arte menpeko kulturak eta hizkuntzak direnak berrindartu beharrean daude, ekosisteman bere lekua izan dezaten; horretarako, aukera eman behar zaie, bakoitzak bere autonomia erabiliz, berekiko plangintza modu autonomoan eraikitzeko.
2014
‎Begi bistakoa da Ondarroan euskarak etorkizun hurbila gutxienez bermatua duela. Lagunartean, familian, tabernetan, kiroldegian, liburutegian, dendetan... euskarak bere lekua du eta hor egongo da. Hala eta guztiz ere, hezkuntza edo ikastetxeetatik hasita, euskara formalaren edota euskara batuaren presentzia ez bada horren markatua, ikasle hauek ez dute konpetentzia hori hain erraz garatuko.
2015
‎Modu grafikoan esanda, Espainian nagusi izan zen Francoren erregimen zapaltzaileak udalerri hauetan lortu ez zuena gertatu da honen ondorengo erregimenean: euskal hiztun komunitate naturaletan gazteleraren edo frantsesaren erabilera soziala bere lekua egiten hasi da, eta ondorioz hiztun askoren hizkuntza identitatea (eta erabilera) euskaldun izatetik hibridoa izatera pasa da. Ez da norberaren elebiduntasunari lotutako gertaera, erabilera sozialari lotukoa baizik.
2016
‎Euskalgintza sozialak eta instituzionalak elkarrekin jardun behar dute, bakoitzak bere lekutik eta bakoitzari dagokionetik eta dagokionean. Baina —eta hau da erronka nagusietarikoa— euskalgintza (euskalgintza soziala eta instituzionala) bere muga estuetatik atera eta gizarte eragile sektorialengana hurbildu behar da, gizarte zabalera gerturatu, alegia.
‎Euskara erdarei (hasierako formulazioan euskarari)" bere lekua" bilatu beharraren kontua ez da berria. Txepetx bera izan zen lehena, oker ez bagaude, orain dela 25 edo 30 urte euskararentzako" nicho" baten beharraz mintzatzen; Jose Miguel Azaolak ere horren antzeko aipamenik egin zuen aldi hartan (1972ko lehen liburukian oso oker ez bagaude), eta antzeko terminoetan mintzatu zen Mitxelena:
‎Txepetx bera izan zen lehena, oker ez bagaude, orain dela 25 edo 30 urte euskararentzako" nicho" baten beharraz mintzatzen; Jose Miguel Azaolak ere horren antzeko aipamenik egin zuen aldi hartan (1972ko lehen liburukian oso oker ez bagaude), eta antzeko terminoetan mintzatu zen Mitxelena: erda (ra) ren presentzia ukatu edo gutxietsi gabe euskarari inork etengabe disputatuko ez dion" bere leku" aren alde, ez kontra.
‎43 Horrek ez du esan nahi, galdera global bakar hori balio indarrik gabea denik, are gutxiago kaltegarri. Galdera global horrek badu, zenbait kontestutan, bere lekua eta, are, zenbait abantaila. Ez beti ordea:
‎Hazkunde nabarmena izan du euskal eskolak, sektore publikoan zein pribatuan, azken 35 urtean, eta lehenagotik dator ikastolen eragin bizia. Bada ordua, han hemen lortu dena eta lortu ez dena aztertzeko, baloratzeko, eskola bidezko indarberritze saioaren argi ilunak diren bezalakoak zergatik diren ulertzen saiatzeko eta, litekeen neurrian, eskolak indarberritze alorrean duen eginkizuna," bere lekua", birplanteatu eta, ahal balitz, adosteko. On da, hasteko, euskal eskolak zer egin dezakeen eta, hainbatean, zer egiten ari den gogoratzea.
‎Askok besterik uste duen arren unibertsalago egin gaitzake lan horrek, ez nor bere zilborraren miresle itsuago. Gure herri izaerak, lehengoak eta gaur biharretakoak, bere lekua (behar) du eskolan. Eginkizun horri ere" bere neurria" bilatu behar zaio, jakina:
‎Egin behar dena izugarri lan delikatua da. Goitik beherako plangintzak badu hor bere lekua, batez ere beharrezko edo komenigarrizko situazio egokiak babesten eta bideratzen: bertako migrazio fluxuan, etxegintza baldintzetan eta lurralde antolamenduzko beste zenbait aldagai nagusitan, tartean lan esparruari dagozkionetan.
2017
‎prozedura esplizituak eta erabat arautuak. Nork bere lekua eta bere funtzioa du, eta horren arabera jokatu behar da.
2018
‎Egoera politikoak eta sozialak lagunduta, euskara indartu eta plazaren erdira irten zen zumaiar gehienek halaxe nahi zutelako; bere lekua hartzen joan zen pixkanaka, eta lehen itxita zeuzkan ate ugari zabalduta, barruetara sartzen hasi zen, espazioak bereganatzen.
2019
‎...rralde antolamendua ere goiko hiru neurriak aintzakotzat hartuz diseinatu eta jestionatu behar da, ahal den heinean. arnasguneen estabilizazio eta iraupen oinarri demografikoa ezin izan liteke lurralde antolamenduaren ardatz nagusi, are gutxiago bakar. hori ere kontuan hartu behar da, ordea, arnasguneek bizirik iraungo badute. puntamutur bien artean jardun esparru zabala dago, eta esparru horretan bere lekua izan behar du arnasguneen estabilizazio eta iraupen oinarri demografikoa segurtatzera datorren lurralde antolamenduak. ahal delarik belaunaldi bateko edo biko perspektiban jardun behar da herriko etxegintzan eta eskualdeko lurralde antolamenduan. perspektiba ertain luzean, ez unean uneko eskaera, interes edo probetxu kalkulu hutsez. hor jokatzen da sarri etorkizuneko konfigurazio demografik... bai zenbatekoa eta bai, bereziki, nolakoa. zenbat erabaki urbanistikoEtxegintza eta lurraldeantolamendua, arrisku iturritik bizi bermera eraman.
‎4 Zer ari zaigu arnasguneetan gertatzen? ezagunaren ildotik, arnasguneen kontuari izkintxo eginez; zaharkiturik geratu zaigu paradigma hura, eta, zenbaiti deigarri gerta badakioke ere, kazetaritza espezializatuak bere lekua izan dezake gure ustez paradigma berritze horretan24 Beraz, eta labur bilduz, era bateko edo besteko irakurle multzoak izan dira gogoan; guztientzako azalpena da gaurkoa, ez irakurle soilik aditu teorikoei eta espezialista teknikoei zuzendua. hizkuntza soziologiaren oinarrizko kontzeptu asko" kaleko hizkera" arruntaz azaldu nahi izan dira, horregatik, teknizismoren bat edo beste i... Labur bilduz, era bateko eta besteko irakurleak ditugu begiz jotako mezu jasotzaile. guztientzako azalpena da gaurkoa, ez aditu askojakinei zuzendua eta ez luze zabaleko berri-emaileentzako azalpen basikora mugaturiko sintesi hutsa. d) Zenbateko lekua dugu, azaldu beharrekoa azaltzeko?
‎Familia esparru hutsetik kanpora gero eta espazio mugatuagoa gelditzen da arnasguneetan libre, herritarrek beren artean jarduteko, egunean eguneko bizi-poza eta atsekabe samina elkarri adierazteko, lagunarteko bizi giro beroa suspertzeko eta sormen gogoari hegoak zabaltzeko. hots: ...riago, interakzio esparru beregain horren faltaz edo ahulaz. hori gabe zail da euskarazko bizi giro arruntari indar betean eustea. euskarazko jarduna, familia esparrutik haranzkoa, nabarmen murrizten du lagunarteko eta herri giroko interakzio falta horrek. zabaltzen ari garen bizimodu berria aski eszenario inhospitoa bihurtzen ari da lekuan lekuko jatortasun etnokulturalari, modernotasunaz batera, bere lekua eskaintzeko. moderno supraetnikoa eta jator bertakoa berekin izango dituen legami soziokultural hori gabe, berriz, zertarako euskaraz jardun, erdaraz lasai asko esaten, egiten eta sentitzen ditugun gauza berberak euskaraz adierazteko?
‎Nola antolatu, ordea, B deitu diogun elkarbizitza hori? euskarari" bere lekua" aitortuz. konpartimentazio hori gabe, euskara erdaren boteredesoreka izugarriak hartaraturik C egoerara goaz, nahi eta ez, bizpahiru belaunalditan. hizkuntza soziologiaren oinarri oinarrizko teoriak hala dio; funtsezko teoria ez da, honetan ere, inolako txantxa. arnasguneetan inon baino egingarriago izanik ere bizibide hori (hala egin izan dute luzaroan), euskararen espazioa zurkaiztu... formula zaharra galtzen ari da eta berria ez da bere lekuaz jabetu.
‎euskarari" bere lekua" aitortuz. konpartimentazio hori gabe, euskara erdaren boteredesoreka izugarriak hartaraturik C egoerara goaz, nahi eta ez, bizpahiru belaunalditan. hizkuntza soziologiaren oinarri oinarrizko teoriak hala dio; funtsezko teoria ez da, honetan ere, inolako txantxa. arnasguneetan inon baino egingarriago izanik ere bizibide hori (hala egin izan dute luzaroan), euskararen espazioa zurkaiztu eta konpartimentazio formula iraunkorrez segurtatzea erronka handia da. konpartimentazio soziofuntzional hori asmatu eta berregin beharra dago, goitik behera: formula zaharra galtzen ari da eta berria ez da bere lekuaz jabetu. Lan zaila da hori:
2021
‎Antzeko egoera bizi da Herbehereetan. Ingelesak oso posizio sendoa du, baina eleaniztasun egitura baten parte da; bere lekua eta funtzioa du, baina leku zabala uzten die hizkuntza nazionalari, atzerriko beste hizkuntza batzuei eta etorkinen hizkuntzei (Booij, 2001).
‎eskolen% 7k, azerbaijanerazko taldeez gain, badituzte errusierazko" sektoreak", hau da, errusiera irakaskuntza tresnatzat duten gelak eta, gainera, badira errusiera hutsez irakasten duten eskola gutxi batzuk. Aipagarria da, halaber, errusierak goi mailako ikasketetan baduela bere lekua: Bakun Errusiako puntako unibertsitate batzuen filialak badira, eta bertan errusieraz ikasten da.
2022
‎Bestetik, enpresen aldetik hizkuntza aniztasunaren kudeaketa eraginkor eta erantzule bat garatzeko tresna teknikoak diseinatzea beharrezkoa da. Euskarak enpresen estrategian eta kudeaketa orokorraren baitan bere lekua hartu dezan, tresna kontrastatuak, esperientziak eta baliabideak beharrezkoak dira, betiere, enpresaren baldintza soziolinguistikoetara egokitu daitezkeenak eta enpresen dimentsio aniztunei arreta ipintzen diotenak. " Urte hauetan guztietan asko aurreratu da erakundeetan hizkuntzaren aldaketarako esku hartzeko programen diseinuen eta metodologien alorrean.
‎● Digitalizazioak aukera eta erronka berriak dakartza berekin, eta beharrezkoa da hor ere euskarak bere lekua izatea. Hori, ordea, ez da erraza kanpokoaren morrontzan egonez gero, hizkuntza hegemonikoak nagusi baitira horietan eta gutxiagotuentzat ez baita lekurik izaten.
2023
‎3 maila. Identitate integrazioak harreman sozial konplexuak sortzen ditu etorkinen eta bertako komunitateko kideen artean eta prozesuaren garapenean migratzaileak bere nortasuna garatzen du, bere lekua egiten du harrera gizartean. Nortasun hori garatzeak, ordea, ez du esan nahi etorkin guztiek identitate berdina izango dutenik, alderantziz, gai honetan konplexutasuna eta aniztasuna oso handia izan ohi da, adibidez, jatorrikoarekiko harremanak gordetzean, aldatzean edo alboratzean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia