Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎hutsegitearen jatorria aurkitu behar da, bestela egia entzuteak ez du ezertarako balio. Egia ezin da barneratu, beste gauza batek bere lekua hartu duenean.
2001
‎Kantu tradizionalak bizirik irautea ez zen eskoletan soilik gauzatzen, elkartearen jaialdietan ere bere lekua baitzuten. Hiri bakoitzak bere jaialdiak zituen, baina guztietan errezitatzen ziren jendaurrean Homero eta gainerako olerkari handien olerkiak.
‎Oro harrezko gauzez irakaspen sistematiko batean apriorizko ezagutza objektiboa ematen duela uste duen Ontologiaren izen harroak adimen hutsaren Analitika soil apalagoari utzi behar dio bere lekua (A247/ B303 (E252)).
‎" Gure adimena nola erabil dezakegu, baita esperientziari dagokionez ere, geure buruari helbururik ez badiogu ezartzen?" (A816/ B844 (E590)). Helburua ez da ezer ezagutzen laguntzen digun adigaia, ez da kategoria bat, baina ezagutzaren osotasunean badu bere lekua. Lehen ikusi dugunez izadiaren egitura teleologikoa eta bizitzaren prozesuak ulertzeko balio digu.
2003
‎1 Zuzenbide zibilaren gai guztiek badute euren artean halako ordena, erraza eta berezkoa. Gorputz batera bildu eta hark denak batera ikustea ahalbidetzen du eta berehala igar daiteke, begi kolpe batez, zein zatitan duen bakoitzak bere lekua. Ordena horrek oinarri du aurretiaz azaldu den gizartearen egitasmoa.
‎Aitzitik, beti sartzen da betebehar baten erantsi moduan, eta, noizean behin ere, hitzarmenik gabeko betebeharretan sortzen da, tutore eta kuradorenetan, esaterako, eta beste batzuetan, betebeharra legearen ondorioz eskuratzen denean. Horretara ere, gai honek bere lekua izatea hirugarren liburuan, eta arrazoi berberek ekarri dute han bertan kauzioen tratatua eta betebehar insolidum ezartzea.
2005
‎Espainiarako bigarren bidaiarekin (1801), euskal hizkuntza ikertzera bakarrik zuzenduta zegoena, hizkuntzaren arazoak era oso eta behin betiko batean hartzen du bere lekua Humboldtengan. Karaktere nazionalarekiko erreflexioak, orain, hizkuntzaren arazoarekin gurutzatzen dira.61
2006
‎Heroi homerikoak ausardiaz hartzen du bere lekua munduan, ez dio beldurrik sorrarazten jainkozko maltzurrak, ez behintzat beste gizonak sorrarazten diona baino handiagoa, ez dio kezkarik eragiten etorkizunak11.
2007
‎pitagorismoa255, Eleusis, dionisismoa256, Eskilo edo Pindarorengan ikusten den nolabaiteko berrikuntza teologikoa257.. Eztabaida filosofikoetan ere bere lekua eduki zuen orfismoak: helendarrek adostasun handiak atzematen zituzten mezu orfikoaren eta filosofiaren artean258 Eragin nabarmenak daude bi aldeetatik:
2008
‎Hirugarren testu garrantzitsua: Uber die wissenschaftlichen Behandlungsarten des Naturrechts, seien Stelle in der praktischen Philosophie und sein Verhaltnis zu den positiven Rechtswissenschaften (1803) (Natura zuzenbidea tratatzeko modu zientifikoei buruz, bere lekua filosofia praktikoan eta bere harremana zuzenbide zientzi positiboekiko). Hirurak agertu ziren Schelling eta Hegelek urte horietan argitaratu zuten aldizkari batean:
2009
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.38
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.3
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.1
2010
‎bi aldeetatik etorritako eskakizunen motibazioa eta garrantzia agerian uztea, eta baita ere bi ikuskera horien existentzia eta zilegitasuna aditzera ematea. Ez da gehiegi esatea, bada, azken 150 urteotan emandako gaizki ulertu asko eta asko hortik sortu direla, ezta ere indartuz doan herri pentsaera berria ez dela bere izaera propioan ohiko estatu pentsaeratik jasoa izan, eta ezta ere herri pentsaera horrek ez duela nahikoa argitasunez ikusi zein den bere lekua estatuaren esparruan. Soilik herriaren kontzeptu alemaniarraren eta nazioaren kontzeptu frantsesaren arteko tentsioak —orain arte ere dirauen tentsioak— behar bezala ezagutarazten du, bada, gertaera horiek argitzea europar batasunaren oinarrizko baldintzetako bat dela.
2011
‎Herri xumearen ahozko tradizioan mitoak ez dira txataltxo solteak baino izaten, Barandiaranek jasotako ipuintxo puxken antzera. Ahozko tradiziotik idatzizkora pasaeran, poetek ordena bat ezarri dute mitoen anabasan, eta kontadizo apur sakabanatuen kaosetik heleniar guztientzako teologia/ mitologia batua eraiki dute, horrela Jainko bakoitzari sisteman bere lekua eta aurpegia emanez. Beraz," hilezkor" grekoak nahiko ikasiberriak zituzten grekoek eurek; h. d., poetek irakatsi dizkiete grekoei euren Jainko grekoak, horrela" heleniar (guztien) nazio" batasuna sortuz.
2012
‎zientzia. Filosofia analitikoak tradizionalki egin zuen antzera, zientziak Badiouren sistema filosofikoan badu bere lekua. Horrela, Badiou benetako filosofoa da, mugak gainditzen dituena:
‎Izan ere, kanpotik filosofia baztertzen edo ezeztatzen saiatzen diren horien zein barnetik eta behin behineko parte hartze mugatu baten mesedetan filosofiak kritikarako duen gaitasuna murrizten ahalegintzen diren horien aurka, Badiouk epe luzerako filosofiaren parte hartze indartsu bat aldarrikatzen du, kopla edo berriketa gutxirekin eta amorerik eman gabe. Filosofiak" etete printzipio bat proposatu" behar du, ekintzen bilakaera arruntaren mozketa; agertzen den moduko munduarekiko menpekotasun egoerari gainjarri behar zaio, horrela, beti ezaugarritu izan duen mendeetako bere leku kritikoan ezar daitekeelarik.
2014
‎XIX. mendearen amaierara arte, Montenegron erritu estrainio bat praktikatu zuten eztei gauetan: iluntzean, ezkontza zeremoniaren ostean, semea amarekin sartzen zen ohean, lotan zegoenean, amak isilik alde egiten zuen eta bere lekua uzten zion emazteari: gauaren hondarrak pasa ostean, semeak herritik alde egin behar zuen mendira eta bertan pare bat egun bakarrik pasa, ezkonduta egotearen lotsara ohitu arte...
‎Mendearen amaieran onartu behar izan zuten Wagner ez zela behin betiko gailurra eta wagneriar erlijioa ez zela ilusio bat besterik; Wagner ez zen jada salbuespenezko artista bat, eta soinuaren museoko bere lekua hartzera behartu zuten. Ordura arteko opera masentzako artea izan zen, eta bereziki arte funtzional bat, orainaldian bizi ziren ikusleen gustu aldakorretara moldatu nahi zuten obra berriei esker bizi zelako.
2022
‎Baina, hala ere, hutsune horrek funtzionatzen zuen bai erdigune eta bai erdiratzaile gisa ere. Zer pasatzen da pentsamendu filosofikoak bere lekuak ugaritzen ikusten dituenean eta jada ez dagoenean diskurtsoaren erreferentziazko erdigunerik. Ugaritzea izan liteke soilki zatiketa, sakabanatzea eta erlatibismo epistemologiko eta kulturala.
‎Ikuspegi infinitu eta murrizgaitzen mural hori den topografian aurkitu behar du egun pentsamendu filosofikoak bere lekuen lekua. Horrela baino ez diezaioke filosofiak produktu akademiko edo kultural izateari utz, jarrera existentzial eta politiko den neurrian eskaintzeko bere burua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia