2001
|
|
Honen aurkako argudioa ere aurkezten du: bolen arteko talkak irudikatzen ditu, baina batak bigarrenari energia zinetikoa eman beharrean (edo gero honek hurrengoari, eta abar), bolaren kontzientzia igorriko litzateke batetik bestera; azkeneko bolak denen kontzientzia izango luke
|
bere
kontzientzia izango balitz bezala, baina ez litzateke denboran eta espazioan gauza bat eta berbera izango, substantzia, arima edo pertsona.
|
|
Zenbat eta biziago [productively] bizi, hainbat indartsuago
|
bere
kontzientzia... zenbat eta motelago bizi, ahulago egiten da bere kontzientzia; gizakiaren paradoxa eta tragedia zera da: kontzientzia orduan dela ahulagoa, indartsuen izan zukeenean.92
|
|
Zenbat eta biziago [productively] bizi, hainbat indartsuago bere kontzientzia... zenbat eta motelago bizi, ahulago egiten da
|
bere
kontzientzia; gizakiaren paradoxa eta tragedia zera da: kontzientzia orduan dela ahulagoa, indartsuen izan zukeenean.92
|
|
gizakiak ona, egia, ederra maite duela, ez besterik. Hori aitortzen dute zehazki gizakiaren azkeneko epailea
|
bere
kontzientzia dela esaten dutenean. Ez adimena, kontzientzia baizik.
|
|
Maitagogoa gogoetan ari dela da, berriz esan, arbitro, epaile, jaun bakarra. Horregatik onartzen dugu denok —gehienok— gizakiak, beti,
|
bere
kontzientziaren esanera jardun behar duela. Baita ere bestelako aburuak utzi, ospedunen aginduak gainditu eta kalte handiak jasan behar izanda ere —heriotza bera ere bai— kontzientziaren esanera jardun, maitatzeari inoiz inola uko ez egitearren.
|
2004
|
|
Zentzu honetan, Cencillori jarraikiz, etika autogenoaren eta heterogenoaren bereizketa egin genezake; ez, ordea, antagonismo antzu berri bat sortzearren, baizik eta etika (auto) errealizatzailearen funtsezko ezaugarriak hobeki erakusteko. Izan ere, terminologia kontuak alde bat utzita, egunero konstatatzen dugu subjektuak ez dituela askotan (zenbait kasutan ia inoiz ez) era autogeno batean sortzen eta laboratzen
|
bere
kontzientzia etikoaren arauak eta beharkizunak, arrazoi eta faktore ezberdinak direla medio (psikologikoak, sozialak, politikoak, ekonomikoak...). Autogenesi/ heterogenesi aurkaritzak balio digu zinezko etikaren norabidea eta zeregina hobeki adierazteko.
|
2009
|
|
Alemaniak bizia ahaztu du eta estatuaren pisua onartu du, kultura pisutsua eta jakintza pedantea onartuz. Alemaniak, Nietzschek dioenez, zibilizazioaren desgrazia handienak daramatza
|
bere
kontzientzian. Europak bere bidea bilatu nahi izan duen guztietan, bide berri bat eraikiz, hara hor non alemanak agertzen diren behin eta berriro eta pikutara bidaltzen dituzten zerbait berria sortzeko aukera berri guztiak.
|
2011
|
|
Mendebale kristau honetan meniagabeko gerran ari dira arrazoimena eta fedea, Natura eta grazia, Eliza eta Estatua, hiritarraren barnea zatikatuz, arrakalatua
|
bere
kontzientzian, desorekatua bere fakultateetan. Grezian harmonia osoan ikusten dira erlijioa eta Polisa, artea eta filosofia (zientzia), gorputza eta espiritua.
|
2017
|
|
Bere burua objektutzat hartzeko ahalegin horrek, hemen muturreraino eramana, hots, zatiketa erreflexiboaz baino askoz harago, osotasun horrek lukeen jomugaren kontrako emaitza ekarriko luke:
|
bere
kontzientzia izateko ahaleginean, bere baitarako osotasuna eratuko litzateke bere aurrean bera kontzientzia bat bezala, baina bera kontzientzia deneko bera hori ez izateko duen kontzientzia bat bezala. Orobat, bera objektua, izateko, agertu litzateke kontzientzia batek eta batentzat izana bezala, hain zuzen, berak ez izateko duena baldin eta bera izango bada.
|
|
Bere baitarako izateak ez du bere izatearen osotasunaz inongo ikuspunturik hartzen; transzendentzia hutsa da, bat batekotasun hutsa, kontzientziaren bizipen hutsa. Ordea,
|
bere
kontzientzian isolatua barik, bere baitarakoa munduan existitzen da, gorputz batean, garai eta leku batean, situazio batean eta iragan baten jabe: bere mundua bere izatea da, eta alderantziz.
|
|
Dena den, bere baitarakoaren faktikotasuneko objektuek ez dute osatzen errealitate bat
|
bere
kontzientziaz eta munduaz aparte legokeena. Kanpokoak diruditen errealitate horretako objektuek bere tresna sarea osatzen dute.
|
2021
|
|
31). Zaurgarritasun eta erlazionaltasun eratzaile horren baitan, gure baitatik egotziak eta gure esku ez dauden afekzio eta efektuen mende, ezinezkoa da
|
bere
kontzientzia eta buruaren guztiz jabea eta osatua izatea. Izaki prekario eta zaurgarriak gara, ezegonkorrak, hauskorrak, finituak eta osatugabeak, diferentziak jatorritik eta etengabe zeharkatuak:
|